MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Élménybeszámoló a 70-es vonal mindennapjairó

2010. február 15. - georgejr

Róbert egy alapos beszámolót küldött nekünk és a MÁV-nak a 70-es vonalról, csak a szokásos, késés, kiszámíthatatlan közlekedés, rossz tájékoztatás, vagyis a tájékoztatás tökéletes hiánya... Ja és még mindig a Nyugatiról van szó:)

 

 Sziasztok,

 
Alább egy kis élménybeszámoló az egyik legforgalmasabb elővárosi vonal életéről. A MÁV-nak már elküldtem, kiváncsian várom véleményüket...
 
 
 
Tisztelt Hölgyem/Uram,
 
A mai napi események hatására úgy döntöttem, Önökhöz fordulok, és megosztom élményeimet a szolgáltatásukkal kapcsolatban. Nagyon remélem, hogy egy felelős vezetőhöz is eljut a levelem.
 
Kezdem február 4-ével, amikor is este 18:20-kor a 2633-as személyvonattal megérkeztem a Nyugati pályaudvarra. Épphogy leszálltam a vonatról, amikor meghallottam, hogy a 18:16-kor Vácról érkező személyvoant 40 percet késik. Mivel elég sűrűn használom hazajáráshoz ezt a vonatot, így tudom, hogy ez a szerelvény fordul vissza 18:41-kor 2218-as számú vonatként Vácra. Megnéztem a kijelzőt, erről a vonatról semmi információ nem volt, viszont a 17:07-es zónázó (2136) és a 18:07-es zónázó (2156) még nem indult. A hangosbemondó tájékoztatása szerint a 17:07-es zónázó vonat kb. 18:40-kor indult el, majd ezután rögtön elengedték a 18:07-es zónázóvonatot is (2156-os), kb 18:42-kor. a 2218-as személyvonatról, melynek 18:41-kor kellett volna indulnia, még mindig semmi hír. Megérdeklődtem az információnál, hogy esetleg nem lesz e a 2156-os zónázóból személyvonat, adva 19 perc késést összesen Szobig ( zónázó menetideje 56 perc, személyé 75) , viszont legalább nem üresen megy a vonat, hanem kihasználtan, és az utasok sem fagynak és bizonytalankodnak, de azt a választ kaptam, hogy a forgalomirányító nem így döntött. Itt sajnos meg kell kérdőjeleznem a hölgy vagy úr hozzáértését.. Szerelvényfordulóra nem hivatkozhat, ugyanis a 2156-os szerelvénye ha mindent jól számolok, a 2121-es vonatot teljesíti visszafelé, mely 20:04-kor kell hogy induljon Szobról. Ez a vonat így kb. 14-15 perc késést kapott volna ( feltéve ha betartják a szerelvényfordulókra vonatkozó normaidőket), de az is lehet, hogy kevesebb késéssel tudott volna közlekedni, viszont nem történik meg az alábbi:
18:45 körül kiírták, hogy a helyi személy a 7. vágányról fog indulni. Elég sokan felszálltunk a 6 vagy 7 kocsis szerelvényre, és ültünk békésen, várva az indulást. A hangosbemondó semmiről sem tájékoztatott természetesen. 19:10-kor egy kalauz szólt, hogy ez a vonat nem megy sehová, a 4. vágányon álló szerelvényhez menjünk, az fog indulni. Nos, az a vonat egy 4 kocsis hernyó. Nem ecsetelném milyen körülmények között kellett utaznunk, úgy hogy tulajdonképpen egy vonat kimaradt. Végül 19:20-körül sikerült elhagynunk a Nyugati pályaudvart, tulajdonképpen 40 perces késéssel, úgy, hogy semmilyen normális tájékoztatást nem kaptunk az ott dolgozók részéről.
 
A következő nap legyen mondjuk február 8, hétfő ( válogatok, sajnos minden napról tudnék írni).
A 2329-es személyvonattal próbálkoztam útnak indulni Alsógödről, bízva abban, hogy reggel 8-ra megérkezem a munkahelyemre a repülőtérre. 6:35-kor, amikor a peronra értem, azt hallottam, hogy a Vác felé közlekedő személyvonat helytelen vágányon fog közlekedni és 10 percet késik, és majd ezután fog jönni a 6:39-kor érkező vonat Pest felé. 6:45-kor azt az információt kaptuk, hogy a személyvonatok bizonytalan ideig nem közlekednek, 10 percet késnek. ( Nos, ez egy mondatban üti egymást. Nem közlekedünk, avagy késünk?!) 6:50-kor megintcsak 10 perc késésről volt szó, bár ez már lejárófélben volt. Közben azt láttuk, hogy a személyvonatunk Göd állomáson áll, és vár.. A Pest felől érkező vonat végül 7:05-kor jött meg 27 perc késéssel, tényleg helytelen vágányon (legalább egy információ igaz volt), a mi személyünk viszont már 6:40 körültől Gödön állt. Ennyi idő alatt legalább Dunakeszi állomásig eljutottunk volna. Váltóhibára hivatkoztak, de amire mi Dunakeszi-Gyártelepre értünk, ( 7:15 körül) addigra a másik vágányon is elég nagy volt a vonatforgalom...Végül mi 35 perc késéssel, de megérkeztünk a Nyugatiba.
 
Folytatom a mai nappal, február 9-ével. Megintcsak a 2633-as személyvonattal, és megintcsak teljesen pontosan megérkeztem a Nyugatiba ( ahhoz képest, hogy a délelőtt folyamán ennek a vonalnak borult a legjobban a menetrendje a kocsikisiklás miatt). A 18:41-es vonat az 5. vágányra volt jelezve. 18:25 körül befutott egy 4 kocsis hernyó, amit jóhiszeműen meg is töltöttünk mi buta utasok rögtön. A mozdonyvezető 18:40 körül jelezte, hogy nem tudja mi milyen vonatra várunk, de ő Veresegyházán át fog Vácra menni... Semmilyen jellegű tájékoztatást senkitől nem kaptunk. A kalauzok ott tébláboltak a vonat mellett.. Leszálltam többedmagammal, megnéztük mi van kiírva. Akkor már a veresi vonat volt ténylegesen az 5. vágányra jelezve. A hangosbemondó semmi használható információval nem szolgált, az Önök alkalmazottainak eszébe sem jutott, hogy a vonaton ülőknek szóljanak. Két fiatal hölgy, és én vettük a fáradtságot, hogy végiggyalogoljunk a vonaton, és az utastársainkat tájékoztassuk arról, hogy nem arra fog menni a vonat, amerre korábban jelezték.
A 18:41-es személyvonatról ekkor még semmi információ nem volt.
18:50 körül kiírták, hogy 20 perc késéssel a 6. vágányról fog indulni a várt személy. 18:55-kor kiírták, hogy a 19:00-kor induló veresi személy fog indulni a 6. vágányról ( igaz ott még vonat nem állt) így viszont megzavarodhatott még jópár ember. Ezután újra az 5. vágányra írták a veresi vonatot, majd 19:00-kor sikerült beállítani a 6. vágányra egy teljesen hideg szerelvényt, ami végül Gödön át Vácra közlekedett.
Nem tudom, hogy az Önök cégénél a logika hogyan dolgozik, de amíg ennél a szerelvénynél a szokásos ellenőrzéseket elvégezték, addig a 19:00-ás veresi személyvonatot valamilyen okból nem sikerült meneszteni, holott az a vonat minden további nélkül Rákospalota-Újpestig eljutott volna, ugyanis a mi expresszünk 19:15-kor tudott útnak indulni, 34 perc késéssel.
 
Ami igazából a levél megírására ösztökélt - természetesen a késések mellett - az utastájékoztatás teljes hiánya, ezáltal az utasok teljes megtévesztése, összezavarása. Úgy gondolom mindhárom példámból kitűnik, hogy egyik esetben sem kaptunk semmilyen értelmes információt - amiért valószínűleg a döntési joggal nem rendelkező/döntésképtelen munkatársak a felelősek.
 
Tisztelettel kérem Önöket, hogy jelen levelemre ne egy sablonlevéllel válaszoljanak, és bízom benne, hogy egy felelős beosztású munkaerőtől kapok választ, aki azon kívül, hogy az okokat leírja, arról is tájékoztat, hogy a közeljövőben milyen terveket dolgoznak ki arra, hogy ezen problémák elkerülhetőek legyenek.
 
Ezen levelemet egyidejűleg a Megint Állunk Vazze blognak is elküldöm.
 
Üdvözlettel,
KR

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr241759331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Gyula 2010.02.15. 09:48:12

A 70/71-es vonalakon kívül nincs máshonnan érkezett észrevételek? Csak ez a 2 vonal létezik?

a Lojalista 2010.02.15. 10:14:37

Úgy látszik ez a két - megjegyzem nagyon nagy utasforgalmú- vonal a mostohagyerek. A reklamációk száma egyenesarányban van a telítettséggel. Ennyi.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 10:48:37

@a Lojalista:
"A reklamációk száma egyenesarányban van a telítettséggel. Ennyi. "

A 100a-120a vonal is ilyen telítettségű mégsem olvassuk az állandó panaszt onnan...

A Gyula 2010.02.15. 10:55:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Pedig a 120a is tudna miről mesélni, főleg Nagykáta - Tápiószele közti szakasza...

a Lojalista 2010.02.15. 12:56:59

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: hát persze, TERMÉSZETESEN mi az utasok vagyunk a hibásak, nyafogunk, mint az elkényeztetett gyerekek: "Utazni akarok, haza akarok menni, be akarok érni időben a munkába, stb...." - tényleg hisztis egy népség vagyunk. Milyen büntetést javasolsz?

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.15. 13:38:54

Nem megoldás az, hogy Nyugatitól néhány metrómegálló az Árpád-híd ??? Onnan indulnak buszok Vácra és vissza.

banpepe 2010.02.15. 14:12:14

@csabapayne: Ha valakinek van bérlete erre a vonalra, miért fizesse pluszba a volánbuszért? A MÁV nem fogja kifizetni neki a buszjegyet. Másik, én sem értem, hogy miért csak a Váci vonalos panaszok vannak, mikor pl Bpest-Egom vonalon is pénteken csúcsidőbe 1 kocsi lefele, Újpesten már nem bírnak felszállni, Óbudán meg már egymás nyakába vannak az utasok. MV mondta nekem, h nem egyszeri alkalomról van szó. És emiatt is előfordulhat késés. És ugye mivel 1 vágány van a pálya nagyobb részén, emiatt is borul az egész napi menetrend. Köszönjük MÁV

a Lojalista 2010.02.15. 14:19:33

@csabapayne: szia, nem Árpád híd, hanem Újpest Városkapu. A busz is nagyon rázós, hatalmas a tömeg. Sztrájkos időben utaztam rajta, majd 2* annyi a menetidő, mint vasuttal (ha esetleg megközelítőleg pontos). Nekem a vonat azért is jobb, mert 6 perc a lakásomig, míg a buszmegálló 25. Este, sötétben, hidegben nem mindegy. Én szeretek vasuttal utazni, csak a pontatlanság és kiszámíthatatlanság bosszant, meg főleg a tájékoztatás teljes hiánya.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 17:04:42

@a Lojalista:
Nem egyáltalán nem erről volt szó, hanem arról, hogy nem a 70-es az egyetlen zsúfolt elővárosi vonal, méshol is vannak gondok, ellenben itt a blogon csak a 70-es vonalról olvashatunk mintha hazánk egyetlen vonala lenne.
Próbáld már meg levenni a szemellenződet és nem minden beírást személyed elleni támadásnak venni...

dontals 2010.02.15. 20:18:03

Ha azt kérditek, hogy miért mindig a 70-es, akkor nézzétek meg magatok a vonalat.

Ha nagyon akarnék én is tudnék egy újjabb post-ot írni mai élményeimről.

Most arról ne beszéljünk, hogy a Nyugati előtt mi a rákért kell állandóan megváratni a vonatot, mikor már amúgy is késik. Már-már a menetrend részévé vált, hogy 5 percet a vonat menetrend szerint áll az állatkert előtt. Mikor aztán a tisztelt vasutas rájön, hogy sem a zsiráf, sem az oroszlán nem szándékozik felszállni a vonatra, nagy nehezen továbbindul. Hogy miért? Mert ilyen elb.szarintott az egész Nyugati vágányhálózata és olyan elavult, hogy azon az indiai kollégáik sírva röhögnének.

A Nyugatit követő állomáson, a belvárostól 1-2 km-re Rákosrendező. Ezen állomás egyrészt a környékbeli kocsmaközpontként üzemel. Másrészt az épület kívülről is hányadék, omlik a vakolat. Hogy mi van bent, arra ne térjünk ki. Ja, Rákosrendező fő nevezetességéről ne feledkezzünk meg. Büszke világvárosunk központjától néhány km-re még kézzel állítják a sorompót. Bezony, 21. század nesze neked.

Menjünk tovább, megérkezünk Istvántelekre. Istvántelek arról nevezetes, hogy igazából senki nem tudja minek van. Itt minden másnap van egy felszálló utas: Húsvét másnap és Karácsony másnap. Teljesen értelmetlen és egyben gusztustalan megálló. Másrészről igazi graffitis tanya. Van egy sejtésem, hogy tavaly kapott egy kis keretet a vonal, amiből rendbehozhattak egy megállót. Rendkívüli érzékkel sikerült kiválasztani, hogy mely megállóra nem szabad egy fityinget sem költeni és nagy ressel lefestették világos-sárgára az undorító beton-állomást. Hogy most hogyan néz ki, azt bárki megtekintheti. Na meg a pénztárat is, a bedeszkázott ablakokkal.

Folytassuk utunkat: megérkezünk egy igazi gyöngyszemhez, Rákospalota-Újpesthez. Aki nem ismeri még az állomást, az feltétlenül pótolja eme hiányosságát. Rákospalota-Újpest nem csak a magyar, hanem az európai vasút szégyene.
Írd és mond: nincs peron az állomáson, pedig naponta több ezer ember száll le és fel. Arról ne beszéljünk, hogy ez kényelmetlenné teszi a le és felszállást, mert ez az apróság teljesen eltörpül amellett a tény mellett, hogy egyben életveszélyes is. Ja, itt-ott vannak vasúti talpfák lerakva és sittel feltöltve, ha nagyon akarjuk, akkor nevezzük ezt peronnak. A váróteremről is essék 1-2 szó: ez néhány hajléktalan bázisa és a helyi kocsmaélet egyik üde szinfoltja. Az állomás ajtaja nem csukható. Nincs fűtés. Heti rendszerességgel leszakad a felsővezeték, tönkremegy a váltó. Mit kell még hozzátenni ehhez? Azt hiszem semmit, legfeljebb annyit, hogy az állomás előtt rendszeresen úgy állítják meg és várakoztatják mintegy 5 percig a vonatokat, hogy a vonat vége belelóg a kereszteződésbe, autósok százainak okozva ezzel kellemes, stressztől mentes reggeleket.

Tovább haladva hogy hogyan néznek ki Dunakeszi, Göd és Vác állomásai azt ezúttal mindenki fantáziájára bízom.

Ehhez vegyétek hozzá a mocskos vonatokat, az elégtelen tájékoztatást, nézzétek meg bármelyik reggel, hogy a felszerelt kék színű (használhatatlan és 0 információs tartalommal bíró, ámde a máv által "korszerűnek" nevezett utastájékoztató táblák miként üzemelnek, milyen információ szűrhető le róluk...)

Igazából ennek a vonalnak a forgalma - ugyan úgy, mint pl. a szentedrei hév-nél- a reggeli és esti csúcsban 6-8 perces követési időt igényelne. Ez ezzel az infrastrukturával, ezzel a munkamorállal, az utasok ilyen szintű semmibe vételével párosulva eredményezi azt a sok panaszt, amit itt olvashattok rendszeresen.

Mozvez 2010.02.15. 20:54:57

@dontals:
- sajnos a Nyugati specialitása, hogy vác felöl meg kell várni az érkezőnek az indulót, mert másképp nem tudja bevinni a bunker alá.
Mivel nagy az utasforgalma, nem igazán van lehetőség felújításra.
-Istvántelek: vannak felszállók föleg a 14,16 órás időszakban. Festés oka: www.moziplusz.hu/hir.php?id=3563
-Rákosp-Újp. papiron évek óta felújitva 2 aluljáróval.
-Dunakeszi: állomásépület műemlékvédelem alatt áll ezért nem lehet felújítani akárhogy. A vonal legmodernebb biztosító berendezésével felszerelve.
-Vác életveszélyes....

Késések oka: - a jármüvek kora, - váltófütés hiánya (bár cáfolható lásd Kelenföld), - a technika ördöge, - valamint a minőségi anyagok felhasználása.
Ennél sürübben már nem lehet küldeni vonatot, igy is egymást verik el. A késett vonatokhoz is futnak az utasok. A mocskos vonatok rendelkeznek a legnagyobb kapacitással
Nincs az a pénz ami elég lenne a komplett vasút felújítására. Járművek, infrastruktúra és a többi.
Egyébként igen nézz mögé miért olyan a munkamorál, amilyen. Ha Te tépnéd a szád és eredménytelen lenne, akkor egy idő után sz*rnál bele. És ha Téged rugdosnának, akkor Te is igy állnál hozzá.
Az információ hiány tényleg a kiszervezés miatt van. Nincs kommunikáció a cégek között.

dontals 2010.02.15. 21:09:19

@Mozvez:

Ez is mai...:
homar.blog.hu/2010/02/15/magukra_hagytak_az_utasokat_a_nyugatiban_a_naiv_ugyfel_fokozatosan_begerjed
A cinizmusról szeretnék beszélni.

"Talán nem a legjobb szó a történtekre, de mind a mai napig nem találtam jobbat.

Történt a következő:

Múlt hét csütörtökön este 21.00-re értem ki a nyugatiba, Nagymarosra szerettem volna utazni.

Sejtéseim voltak a vonatok pontos indulásának tekintetében, ezért meg sem lepődtem, hogy a 20.07-es vonat sem ment még el, és mellette a 60 perc késés felirat villog.

Megmondom őszintén, megörültem, gondoltam 20.07. + 60 perc, az 21.07., ezt még éppen elcsípem.

Majdnem. A vonat, éppen mikor az utolsó kocsihoz értem, elindult. 7 perccel a kiírt idő előtt.

Visszanyeltem azt ami kikívánkozott, és csatlakoztam ahhoz a 150-200 másik lúzerhez, aki tekintetét az „eredményjelzőre” függesztve, kékre fagyott arccal várta a jövőt.

Negyed órás ácsorgás után döbbenten tapasztaltam, hogy annak a 21.07-es vonatnak a kijelzése, amihez eredetileg a pályaudvarra érkeztem, diszkrét villanás kíséretében eltűnik a kijelzőről.

További 20 percnyi ott tartózkodásom alatt, senki, egyetlen szóval sem tájékoztatott arról, hogy mi történt, miért történt, mire várjak, hazastoppoljak-e, mit csináljak, reméljek-e, esetleg dögöljek meg.

Végül céges autóval jutottam haza 11-re.

Az egészről az alábbiakat szeretném elmondani:

Nem a hidegtől törött sínen csodálkozom.

Nem lep meg a szakadt felsővezeték.

Nem döbbenek le az el nem induló mozdonyon.

(illetve igen, de erről nem most beszélnék)

A hozzáállás döbbent meg.

Az döbbent meg, hogy abban a pillanatban, amikor valami probléma adódik, megszűnik a peronzár, jegyellenőrök eltűnnek, krampácsolók felszívódnak, kallerek nem dohányoznak a peronon, egyszerre szívódik fel az egész kibaszott bagázs.

Persze-persze, nem akarnak konfliktust. Kérdezze már meg valaki érdekel-e?

Senki nem szolgál semmiféle információval, még egy olyan kérdésben sem, mint egy olyan szerelvény kimaradása, amellyel 200-300 ember utazott volna.

Ja, hogy nem tudják mi lesz?

Hát akkor is mondjanak valamit. Hazudjanak tőlem. Legyen valami ami alapján eldöntsem mit csináljak. Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit. Legalább a problémát. Az is valami.

De nem. Nem teszi meg.

Talán nem ez a dolga.

Vagy leszarja.

Mindenki rohadjon meg.

Ő alulfizetett vasutas.

Mit tudja ő mikor megy a vonat.

És a főnökei is lopnak, pedig azok keresnek ám, így hát ki nem szarja le.

Hát hallgat.

És ez a hallgatás, ez a cinikus.

Mától a bérletpénzemet benzinpénz formájában próbálom elkérni a munkahelyemen.

Tömegközlekedés, mi? Lóf……

Ui. aki ezután elkezdi az ilyenkor szokásos „nem ő tehet róla hanem a főnökei, és különben is ilyen a máv műszaki állapota dumát”, annak kívánom hogy ebben a szép időben ácsorogjon 1,5-2 órát valahol vonatra várva.

½ óra után garantáltan azt fogja kívánni, hogy szarjon sünt az összes vasutas."

dani5555 2010.02.15. 22:05:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem, eléggé egyértelmű oka van annak, hogy miért jelent meg most ennyi poszt a 70-es vonalról. 2000 szeptemberétől 2009 júliusáig rendszeresen használtam, majd öt hónap szünet után, január eleje óta ismételten használom. Korábban egész tűrhető volt, öt percnél több késés ritka volt (ennél több késés esetén tájékoztatás "természetesen" semmi), január eleje óta viszont egyetlen egyszer sikerült olyan vonaton utaznom, ami pontos volt. Nyilván e miatt a hirtelen minőségi romlás miatt keletkezik ennyi poszt.
Továbbá, hogy legyen egy kis pozitívum is. Nagyon örülök annak, hogy eltűntek a vonalról a régi, kézi ajtónyitású, huzatos, fűtéssel alig rendelkező személykocsik.

Kocsivizsgáló80 2010.02.15. 22:27:57

@dontals: "½ óra után garantáltan azt fogja kívánni, hogy szarjon sünt az összes vasutas."

Én is itt Miskolcon? Gondolkozz már! Nem mindenki egyforma!!

Nagymoli 2010.02.15. 23:59:52

Én, mint vasútmániás, mostanában csak innen, és egyéb netes fórumkról hallok vonatokról. Bezárták a vasutat felénk, legalábbis a személyszállítást. Barátnőmmel, gondoltuk, el kellene menni vonattal kirándulni, ha már van dühülési csekkünk. Leutazni kocsival egy városba, átszállni vonatra, kocsit őrizetlenül hagyni... És nem biztos, senki nem garantálja, hogy vonattal vissza is tudunk jutni... Marad a kocsi, gyors, és olcsó... mint a maszek fogorvos, korrekt, csak fizetni kell... vagy maszek szemészet.. fizess a műtétért.. csak tudnám, minek fizetünk adót, tb-t, stb. Jahh, kell a végkielégítésekre, tanácsadásokra... szégyen ez az ország, a vasút is, de ez már csak következmény.. Nem merek vonattal utazni.. :-(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.16. 00:32:46

@Kocsivizsgáló80:
Neked beteges kisebbségi komplexusod van, én úgy látom...
Minden postnál azt hangoztatod, hogy te más vagy mert Miskolcziában élsz/dolgozol...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.16. 12:00:49

@dontals:

"Büszke világvárosunk központjától néhány km-re még kézzel állítják a sorompót. Bezony, 21. század nesze neked."

Büszke világvárosunk központjától ugyan távol, a városhatárban, de fővonalon Szemeretelepnél több mint 1 éve üzemkész a fénysorompó, ám a hatóság nem engedi üzembe helyezni, valami sebességi indokra hivatkozva. A sorompó szabály szerint épült meg de kekeckednek.
Azóta is tekerős sorompó van.
21.század, Hungarisztán, nesze neked...

(Amúgy egy tolatási mozgásokat fedező sorompónak szerinted minek fénysorompó? Mert naponta 2 alkalommal leengedik? Azért mert valami helyett már feltaláltak korszerűbbet nem feltétlen kell mindenhová olyan, jó a régi is, mert ritkán használt...) Vagy ez csak egy lehetőség volt ismét, hogy leköpd a vasutat? Akkor bocs.

Kocsivizsgáló80 2010.02.16. 12:03:55

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Keveredsz már megint.

Nincs kisebbségi kompleszusom, csak sértőnek tartom az általánosítást. Én mindig magamból indulok ki. Biztos van bunkó vasutas, mint ahogy van rendőr is, orvos stb. De én mindig megpróbálok a lehetőségekhez és időhoz képest segíteni az embereknek. Mindegy, hogy az magyar, külföldi, cigány stb.

Ne keveredj már össze. Nagyon sok mindenben egyetértek veled, de úgy látom te mindig keresed a konfliktusokat.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.16. 12:49:31

@Kocsivizsgáló80:
A lófüttyöt keresem a konfliktust, csak már eszem-f_szom kettéáll attól, hogy majd minden 5. hozzászólásod a kelet kisebbéségről; lenézettéségről, szomorú sanyarú sorsáról szól, mindezt úgy előadva, hogy aki nyugati, vagy főleg pesti, az érezze szarul magát mert itt pottyant a szülőszobába...
Mindegy téma lezárva.

Kocsivizsgáló80 2010.02.16. 12:57:30

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Félreértés ne essék. Nem minden pestivel van bajom ahogy te mondod. Csak azokkal akik lenézik a vidékieket. Van rokonom, ismerősöm is pesten. Tudom, hogy miről beszélek.

Mellesleg ebben a postban nem írtam a keleti dolgokról, csak te magyaráztad bele ezt. Olvasd el légyszives amit ide írtam először. Ha nem megy az értelmezés (bár nem hiszem) akkor olvasd el mégegyszer.

A témát tényleg zárjuk le mert nem akarok vitázni veled mert tisztellek a hozzáértésed miatt. (Nem tudom, hogy mi a foglalkozásod, de a vasúthoz értesz!)

dontals 2010.02.16. 19:22:04

@Kocsivizsgáló80: "Én is itt Miskolcon? Gondolkozz már! Nem mindenki egyforma!!" ->Nem én írtam a fenti kommentárt, csak idéztem (az ott megjelölt helyről)

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: MElyik hatóság nem engedi? Ha szabály szerint épült meg, akkor miért kekeckednek? Ha nem szabály szerint épült meg, akkor ki érte a felelős?

Mozvez 2010.02.16. 20:35:16

@dontals: Igen ez az az eset mikor teljesen jól tükrözödik a MÁV csoportok közti kommunikáció hiánya...
Állomási utastájékoztatás: MÁV Pályavasút
Néha a mozdonyvezető sem tudja, hogy mi lesz.