Alább egy kis élménybeszámoló az egyik legforgalmasabb elővárosi vonal életéről. A MÁV-nak már elküldtem, kiváncsian várom véleményüket...
Tisztelt Hölgyem/Uram,
A mai napi események hatására úgy döntöttem, Önökhöz fordulok, és megosztom élményeimet a szolgáltatásukkal kapcsolatban. Nagyon remélem, hogy egy felelős vezetőhöz is eljut a levelem.
Kezdem február 4-ével, amikor is este 18:20-kor a 2633-as személyvonattal megérkeztem a Nyugati pályaudvarra. Épphogy leszálltam a vonatról, amikor meghallottam, hogy a 18:16-kor Vácról érkező személyvoant 40 percet késik. Mivel elég sűrűn használom hazajáráshoz ezt a vonatot, így tudom, hogy ez a szerelvény fordul vissza 18:41-kor 2218-as számú vonatként Vácra. Megnéztem a kijelzőt, erről a vonatról semmi információ nem volt, viszont a 17:07-es zónázó (2136) és a 18:07-es zónázó (2156) még nem indult. A hangosbemondó tájékoztatása szerint a 17:07-es zónázó vonat kb. 18:40-kor indult el, majd ezután rögtön elengedték a 18:07-es zónázóvonatot is (2156-os), kb 18:42-kor. a 2218-as személyvonatról, melynek 18:41-kor kellett volna indulnia, még mindig semmi hír. Megérdeklődtem az információnál, hogy esetleg nem lesz e a 2156-os zónázóból személyvonat, adva 19 perc késést összesen Szobig ( zónázó menetideje 56 perc, személyé 75) , viszont legalább nem üresen megy a vonat, hanem kihasználtan, és az utasok sem fagynak és bizonytalankodnak, de azt a választ kaptam, hogy a forgalomirányító nem így döntött. Itt sajnos meg kell kérdőjeleznem a hölgy vagy úr hozzáértését.. Szerelvényfordulóra nem hivatkozhat, ugyanis a 2156-os szerelvénye ha mindent jól számolok, a 2121-es vonatot teljesíti visszafelé, mely 20:04-kor kell hogy induljon Szobról. Ez a vonat így kb. 14-15 perc késést kapott volna ( feltéve ha betartják a szerelvényfordulókra vonatkozó normaidőket), de az is lehet, hogy kevesebb késéssel tudott volna közlekedni, viszont nem történik meg az alábbi:
18:45 körül kiírták, hogy a helyi személy a 7. vágányról fog indulni. Elég sokan felszálltunk a 6 vagy 7 kocsis szerelvényre, és ültünk békésen, várva az indulást. A hangosbemondó semmiről sem tájékoztatott természetesen. 19:10-kor egy kalauz szólt, hogy ez a vonat nem megy sehová, a 4. vágányon álló szerelvényhez menjünk, az fog indulni. Nos, az a vonat egy 4 kocsis hernyó. Nem ecsetelném milyen körülmények között kellett utaznunk, úgy hogy tulajdonképpen egy vonat kimaradt. Végül 19:20-körül sikerült elhagynunk a Nyugati pályaudvart, tulajdonképpen 40 perces késéssel, úgy, hogy semmilyen normális tájékoztatást nem kaptunk az ott dolgozók részéről.
A következő nap legyen mondjuk február 8, hétfő ( válogatok, sajnos minden napról tudnék írni).
A 2329-es személyvonattal próbálkoztam útnak indulni Alsógödről, bízva abban, hogy reggel 8-ra megérkezem a munkahelyemre a repülőtérre. 6:35-kor, amikor a peronra értem, azt hallottam, hogy a Vác felé közlekedő személyvonat helytelen vágányon fog közlekedni és 10 percet késik, és majd ezután fog jönni a 6:39-kor érkező vonat Pest felé. 6:45-kor azt az információt kaptuk, hogy a személyvonatok bizonytalan ideig nem közlekednek, 10 percet késnek. ( Nos, ez egy mondatban üti egymást. Nem közlekedünk, avagy késünk?!) 6:50-kor megintcsak 10 perc késésről volt szó, bár ez már lejárófélben volt. Közben azt láttuk, hogy a személyvonatunk Göd állomáson áll, és vár.. A Pest felől érkező vonat végül 7:05-kor jött meg 27 perc késéssel, tényleg helytelen vágányon (legalább egy információ igaz volt), a mi személyünk viszont már 6:40 körültől Gödön állt. Ennyi idő alatt legalább Dunakeszi állomásig eljutottunk volna. Váltóhibára hivatkoztak, de amire mi Dunakeszi-Gyártelepre értünk, ( 7:15 körül) addigra a másik vágányon is elég nagy volt a vonatforgalom...Végül mi 35 perc késéssel, de megérkeztünk a Nyugatiba.
Folytatom a mai nappal, február 9-ével. Megintcsak a 2633-as személyvonattal, és megintcsak teljesen pontosan megérkeztem a Nyugatiba ( ahhoz képest, hogy a délelőtt folyamán ennek a vonalnak borult a legjobban a menetrendje a kocsikisiklás miatt). A 18:41-es vonat az 5. vágányra volt jelezve. 18:25 körül befutott egy 4 kocsis hernyó, amit jóhiszeműen meg is töltöttünk mi buta utasok rögtön. A mozdonyvezető 18:40 körül jelezte, hogy nem tudja mi milyen vonatra várunk, de ő Veresegyházán át fog Vácra menni... Semmilyen jellegű tájékoztatást senkitől nem kaptunk. A kalauzok ott tébláboltak a vonat mellett.. Leszálltam többedmagammal, megnéztük mi van kiírva. Akkor már a veresi vonat volt ténylegesen az 5. vágányra jelezve. A hangosbemondó semmi használható információval nem szolgált, az Önök alkalmazottainak eszébe sem jutott, hogy a vonaton ülőknek szóljanak. Két fiatal hölgy, és én vettük a fáradtságot, hogy végiggyalogoljunk a vonaton, és az utastársainkat tájékoztassuk arról, hogy nem arra fog menni a vonat, amerre korábban jelezték.
A 18:41-es személyvonatról ekkor még semmi információ nem volt.
18:50 körül kiírták, hogy 20 perc késéssel a 6. vágányról fog indulni a várt személy. 18:55-kor kiírták, hogy a 19:00-kor induló veresi személy fog indulni a 6. vágányról ( igaz ott még vonat nem állt) így viszont megzavarodhatott még jópár ember. Ezután újra az 5. vágányra írták a veresi vonatot, majd 19:00-kor sikerült beállítani a 6. vágányra egy teljesen hideg szerelvényt, ami végül Gödön át Vácra közlekedett.
Nem tudom, hogy az Önök cégénél a logika hogyan dolgozik, de amíg ennél a szerelvénynél a szokásos ellenőrzéseket elvégezték, addig a 19:00-ás veresi személyvonatot valamilyen okból nem sikerült meneszteni, holott az a vonat minden további nélkül Rákospalota-Újpestig eljutott volna, ugyanis a mi expresszünk 19:15-kor tudott útnak indulni, 34 perc késéssel.
Ami igazából a levél megírására ösztökélt - természetesen a késések mellett - az utastájékoztatás teljes hiánya, ezáltal az utasok teljes megtévesztése, összezavarása. Úgy gondolom mindhárom példámból kitűnik, hogy egyik esetben sem kaptunk semmilyen értelmes információt - amiért valószínűleg a döntési joggal nem rendelkező/döntésképtelen munkatársak a felelősek.
Tisztelettel kérem Önöket, hogy jelen levelemre ne egy sablonlevéllel válaszoljanak, és bízom benne, hogy egy felelős beosztású munkaerőtől kapok választ, aki azon kívül, hogy az okokat leírja, arról is tájékoztat, hogy a közeljövőben milyen terveket dolgoznak ki arra, hogy ezen problémák elkerülhetőek legyenek.
Ezen levelemet egyidejűleg a Megint Állunk Vazze blognak is elküldöm.
Üdvözlettel,
KR