MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nyugati menetrend szerinti káosz

2010. február 12. - georgejr

Katasztrofális utastájékoztatás a Nyugatiban,  az utasokat átvezényelték egy másik szerelvényre mondván az eredeti nem közlekedik, majd az eredetit csak elindították... Zseniális! Miért van az, hogy a kedves MÁV a legapróbb hibáért is szinte bűnözőnek tekinti az utast, míg ő következmények nélkül károsíthatja meg az utasokat????

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Panaszt szeretnék tenni a Budapest Nyugati Pályaudvaron 2010. február 10-én este 17 és 18 óra között tapasztalt kaotikus állapotok miatt.

A 17:08-kor induló, Monorra közlekedő személyvonattal szerettem volna utazni, amely azonban késéssel érkezett be az állomásra, a 14. vágányra. Miután felszálltam 17:30 körül, a vonat nem indult. A jegyvizsgáló sem kapott semmilyen tájékoztatást. Ehelyett a hangosbemondónan egy női hang közölte, hogy a Monorra közlekedő személyvonat nem közlekedik, hanem helyette a 9. vágányon álló zónázó vonat áll meg mindenhol, ami 17:38-kor indul, szálljunk fel rá. Mindez történt 17:36-kor. A 14. és a 9. vágány közötti út ennyi idő alatt nem tehető meg, kénytelen volt minden utas a vágányokon keresztül közlekedni, ami élet- és balesetveszélyes. Különösen azért, mert akkor érkezett be valamelyik középső vágányra egy gyorsvonat is. Átszállás után azonban a 14. vágányon álló vonat majdnem üresen mégis elindult, a 9. vágányon álló vonat meg még fél órát ott vesztegelt. A mozdonyvezető sem tudott róla kezdetben, hogy mindenhol meg kell állnia, az utasítást csak a késéssel való indulás előtt pár perccel kapta meg.

Kérdéseim a következők lennének:

1. Miért késnek minden nap az elővárosi vonatok 20-30 perceket, miközben a gyorsvonatok és az IC-k többnyire 5-10 percnél többet nem késnek. Miért tekinti a MÁV másodrangú állampolgároknak ("bugris parasztoknak") azokat, akik nem nagyvárosokban laknak, hanem olyan településeken, ahol IC vonatok nem állnak meg. Az új szabályozással, amely szerint nemcsak a pótjegy ára jár vissza az IC-n utazónak, diszkriminálják a kisebb települések lakosait. Hogy a jegyivsszatérítést elkerüljék, mindent megtesznek azért, hogy az IC-k ne késsenek, feláldozva ezzel az elővárosi vonatokat, amelyeket viszont napi közlekedésre használnak a munkába járók. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan az Európai szinten kiemelkedően magas bérletárak (20 menettérti jegy ára) mellett.

2. Milyen következményekkel jár, ha egy alkalmazottjuk a hangosbemondón keresztül hamis információt szolgáltat, ezzel nemcsak további késést okozva a munkájukból hazautazóknak, hanem életüknek, testi épségüknek is kockáztatására kényszeríti őket.

3. Mennyire tartják igazságosnak, hogy az utasok legapróbb tévedését (pl. elírt személyi igazolvány szám a bérleten, távolságban egyező, ám más célállomásra szóló jegy), amelyekből Önöknek semmilyen anyagi kára nem származik is súlyos bírságokkal sújtják, miközben a saját hanyagságukból, nemtörődömségükből fakadó kényelmetlenségeket, amelyeket utasok tömegeinek okoznak nap, mint nap nem kompenzálják semmivel?

4. Hogyan bízhatunk a közlekedés biztonságában, ha ekkora fejetlenség van a vasútirányításban? A vasút veszélyes üzem, nap, mint nap emberek tízezreinek élete forog kockán. Ha a biztonság területén is ezzel a munkamorállal dolgoznak, akkor már annak is örülnünk kell, ha túlélünk egy-egy utazást.

5. A fent említett, Európában is kiemelkedő bérletárak miért nem tartalmazzák a peronok hótól való megtisztításának díját? Vecsés-Kertekalja állomás peronjáról a vasárnap esett, kis mennyiségű hó tagnap estig sem lett eltakarítva. Ez újabb súlyos balesetveszélyeket okoz, könnyen az induló vonat alá csúszhatnak az éppen leszállt utasok. Nekem nem fizetnek a házam előtt elsétáló gyalogosok, mégis kötelességem eltakarítani onnan a havat. Önöknek mi fizetünk, mégsem takarítják le a peronokat.

6. Milyen intézkedések vannak folyamatban, hogy a fenti problémák a jövőben ne fordulhassanak elő? Készülnek-e vészforgatókönyvek a különböző meghibásodások esetére, vagy továbbra is arra kell számítanunk, hogy a legkisebb probléma esetén is totális káosz alakul ki, aminek mi, fizető utasok látjuk kárát?

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel:

XXXXXX YYYY
utas"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr511751605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemirj 2010.02.12. 12:04:54

Nemcsak a Nyugatiból induló vonatokkal van ez, hanem másfele is. A Martonvásári is rendszeresen 20 percet késik műszaki okok miatt, pedig majdnem a menetidő sem lehetne több. Ez mind a trehány munkavégzésük miatt van. Ugyanez a helyzet a győri vonalon, ami miatt írtam is a panaszirodának megemlítve kártérítési felelősségüket és azt, hogy ne a sablon levelet válaszolják, hanem a személyszállítási igazgató nyilatkozzon mit tett a rosszul dolgozó munkatársaival és mit tesz annak érdekében, hogy többet ne forduljon elő a dolog. Egyébként a levelet elküldtem a Máv blognak is de még nem került fel 3 nap alatt

Manyizga (törölt) 2010.02.12. 12:40:50

10.-én este rohanva érkeztem Bp. Zugló megállóhelyre, hogy felszálljak a 16:09-kor onnan induló zónázóra. Azt hittem, halálpontos. De nem. A szöveges utastájékoztató tábla hiánya miatt, a hangosbemondást nem hallva, sikeresen felszálltam a monorig közlekedő személyvonatra. Mivel rutinos vagyok, Kőbánya-Kispesten az ablakban állva néztem, mit ír ki, milyen vonaton vagyok: így ott leszálltam, és felszálltam a az elvileg 15:59-kor Zuglóból induló szegedi IC-re...

Felelősségrevonást már én is kértem tőlük, de nagy a hallgatás.

Adani 2010.02.12. 12:47:30

Való igaz legalább a hangosban bemondott dolgokat ellenőrizhetnék. Sőt a kijelzőkre kiirt dolgokat is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.12. 12:51:07

@Manyizga:
Akkor jól értem, hogy a saját hibád maitt szálltál rossz vonatra?

Mert Zuglóban már gépi utastájékoztató is van, ami nem csak annyit mond:
"Személyvonat érkezik a B vágányra".

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.12. 12:52:45

@nekemirj:
Mi a gond a győri vonalon? Mert én itt járok, és túlságosan nagy gondokat nem tapasztalok.
Pl egy váci vagy martoni vonallal hasonlítva ég és föld...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.12. 12:53:46

@parabellum:
Nyilván a jegyvizsgáló kurvára tehetett arról, hogy nem állt meg.
Bízom benne, hogy a pénztáros majd utána a villamosvezető is agyon lett verve emiatt...

qdiace 2010.02.12. 12:56:09

Egy régi történet jut eszembe, igaz, nem Nyugati, hanem Győr.

Benn áll az 1. vágányon a Bécsig közlekedő személy, meg mögötte egymagában egy osztrák kocsi. Kérdem a jegyvágót, rá-e lesz kapcsolva a szerelvényre.

NEM TUDJA Ő SEM!!!

Felszálltam a kocsira, oszt mondom a rajta ülőknek, mi van, javaslom, hogy szálljanak át.

Felhördülés, "köszönöm", "köszönjük" kijelentések, majd csoportos átfele tolulás a vonatra.

A vége az lett, hogy a kocsi maradt Győrben.

Nos. Ha akkor és ott ki nem nyitom a pofámat, a vonat frankón elment volna az említett kocsiban ülő utasok nélkül. De sztem nem az én dolgom lett volna. :(

Andie 2010.02.12. 12:57:38

Velem a múltkor a 6-os villamos csinálta ezt, a Móriczon. 2 villamos állt bent. Megnéztem, melyiken vannak többen, arra felszálltam.
Eltelt 2 perc, elindult a másik. Basszus. Sebaj, mingyár indul ezis.
Eltelt 5 perc, beállt egy új amoda. Leszálltak, 2 ember felszállt, 1 perc múlva megint az indult el.
Jó 3 perc múlva végre a mienk is. Hát nem röhögtem.

AutosVilli 2010.02.12. 12:57:50

EZ baromi jó.

Csak egy kérdés. "ami élet- és balesetveszélyes. Különösen azért, mert akkor érkezett be valamelyik középső vágányra egy gyorsvonat is. "

Ha mondjuk nem gyorsvonat jön akkor nem különösen veszélyes?Vagy a gyors az gyorsabban megy a többihez képest amikor beérkezik PU-ra?
Muhahaha

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.12. 12:58:41

@qdiace:
"Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a vonat utolsó kocsiját lekapcsolják. Kérjük győződjenek meg arról, hogy a helyes vonatra szállnak-e fel."

Csak oda kell figyelni...

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.12. 12:59:26

@AutosVilli: mindig veszelyes, csak ugye egy bolond szazat csinal effekt van sajnos ilyenkor:( es mar bocs, de az utasok rohannak, mintha az eletuk mulna a vonat eleresen nem torodve azzal, hogy a sajat eletuket veszelyeztetik...

nekemirj 2010.02.12. 13:06:23

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Csak ennyi:
Tisztelt MÁV-Start!

Mélységesen felháborít amit az utóbbi pár hétben a Hegyeshalom - Budapest vasútvonalon művelnek a 9407-s és 4827-s vonattal. A mai napon már betelt a pohár ezért is írok Önöknek, de ha nem lesz érdemi válasz a Személyszállítási Igazgatótól (és nem a panaszirodától), akkor a felügyeleti szervet keresem meg. Kérem vizsgálják meg a kártérítési felelősségüket is.

Nem először fordul elő, hogy 30 percet meghaladó késése van a 9407-s vonatnak (indul Hegyeshalom 6:02) és emiatt személyzeti problémák adódnak a 4827-s vonaton (indul Komárom 7:10).
Számomra egyenesen megfejthetetlen, hogy miképp történik a vezénylés és miért nincs tartalék személyzet, ami igen csak elvárható és talán kötelező is lenne egy ilyen vasútvonalon!

Mai nap is a 9407-s 50 perc késéssel érkezik Tatabányára és emiatt nem tud elindulni 7:41-kor a 4827-s, mert a Hegyeshalmi vonattal nem érkezik meg a mozdonyvezető és a másiknak Tatabányán lejár a szolgálati ideje. Ilyen szervezetlenség egyenesen megengedhetetlen, hogy egy vonatnak az 1/3 távja után mozdonyvezetőt kelljen cserélnie. Ezt másképp kell megszervezni. Mindezt azért sem értem, mert a 9407-s elvileg 7:00-kor van Komáromban és a 4827 7:10-kor indul el, azaz Komáromban (az induló állomáson) kellene megoldani a mozdonyvezető cserét. Ha pedig késik a 9407-s, akkor teljesen felesleges elindítani a 4827-st, várhatná a mozdonyvezetőt Komáromban is. Vagy ha mindenképpen Tatabányán kell cserélni, akkor úgy kell megoldani, hogy a mozdonyvezető már ott legyen és ne mondjuk 60km-rel messzebbről jöjjön. Ez csak egy kis szakmai és szervezési hozzáértés kérdése lenne, azaz aki a vezénylést készíti alkalmatlan a feladata elvégzésére ezért mindenképpen felelősségre kell vonni és meg kell tőle válni.
Egyébként megjegyzem, hogy a helyes és utasbarát viselkedés az lenne és lett volna, hogy a Traubi IC (indul Sopron 6:15) ingyen, helyjegy nélkül vigye el a Tatabányán várakozó utasokat. Ez humánus és utasbarát viselkedés lenne, és költséggel sem jár (maximum az elégedett utas legközelebb is utazik és nem vált más közlekedési eszközre, ami Önöknek bevételkiesést okoz) ugyanis az IC-nek olyan mindegy, hogy félig kihasználva vagy teljesen kihasználva megy, a költségei ugyan akkorák!
Kérem, hogy haladéktalanul vizsgálják ki az ügyet, járjanak el a felelősökkel szemben a leghatározottabban és a választ ne a panasziroda küldje, hanem a személyszállítási igazgató megnevezve, hogy milyen lépéseket tett meg a felelősségre vonás tárgyában és mit tesz azért, hogy ez többet ne fordulhasson elő.

Válaszukat köszönöm egy már 17 éve naponta utazó és bérletre havonta több 10000 Ft-t kifizető, de az egyre romló szolgáltatásuk ellenére is kitartó utas.

Egyébként az, hogy a 9407 állandóan Kelenföld előtt áll 5 percet mert hónapok óta képtelenek rájönni arra, hogy nem kellene kereszteznie a pécsi IC-vel az útjukat az egyenesen megfejthetetlen. Csak az IC-t a 14-sre a 9407-t meg a 15-s vágányra kellene érkeztetni.

Manyizga (törölt) 2010.02.12. 13:21:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem. A MÁV-Start elégtelen tájékoztatása miatt: ugyanis ÉRTHETETLEN volt amit bemondott és kalauz az utolsó 3 kocsiban nem volt. A peronon sem láttam, ahogy végignéztem és utolsók között felszálltam. Hogyan is menesztették akkor Zuglóból? ;)

borsócska 2010.02.12. 13:30:20

A leginkább idegesítő számomra a MÁVval kapcsolatban a tájékoztatás teljes hiánya. Nem tudom ki hogy van vele, de ha már késik a vonat, áll a nyílt pályán, nem indul el, stb. legalább elmondanák, hogy mi történik, mi várható. Ettől persze nem leszek hamarabb a célomnál, de fel tudok készülni, hogy még x percet/órát el kell töltenem valahogy, vagy próbálok másként haza vagy a munkába eljutni.

Manyizga (törölt) 2010.02.12. 13:31:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: juteszembe:
"Mert Zuglóban már gépi utastájékoztató is van, ami nem csak annyit mond:
"Személyvonat érkezik a B vágányra". "

Erre ez a válaszom:
megintallunkvazze.blog.hu/2010/01/26/utastajekoztatas_mav_start_modra

Utastájékoztatás, mi? :)

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2010.02.12. 13:35:13

Észre kellene venni, hogy ebben az országban egyre kevesebb dolog működik. A közszolgáltatások színvonala egyre rosszabb. A MÁV látványosan felmondta a szolgálatot. Természetessé vált, hogy ha hó esik, az káoszt, azaz jó esetben késéseket, de inkább nagy területeken a vasúti közlekedés megbénulását okozza. Mindennaposak a vezetékszakadások, a váltók befagyása és a műszaki hibák. Az egyik MÁV fejes azt nyilatkozta, hogy nincs pénzük a befagyott váltók felmelegítésére, inkább leállítják a közlekedést. Ez kicsiben mutatja az ország helyzetét. Zavar, fejetlenség, tehetetlenség, pénztelenség. Ugyanez van az orvosi ellátással. Egyre hosszabbak a sorok és várólisták. Néhány szakorvosi ellátás hozzáférhetetlenné vált. Aki gyógyítást akar, az menjen magánrendelésre. A BKV sok helyen jelképessé tette a tömegközlekedést, ahol néhány éve még rendszeresen jártak a buszok (pl. Káposztásmegyer). Tanulság: az állam a neoliberális ideológia doktrína követése közben harakirit követ el, illetve szétlopják és ezért a közösségi szolgáltatások lassan ellehetetlenülnek. Mindenkinek csak azt tudom javasolni, hogy felejtse el a tömegközlekedést, üljön kocsiba, TB helyett gyüjtsön a privát orvosi ellátásra és ne nagyon bízzon benne, hogy elfogadható nyugdíjat fog kapni, ha egykor majd megöregszik. Ja, és szereltessen zárakat és riasztókat a házára, + fegyverkezzen fel, akkor talán nem fogják fosztogatók szétlopni / elrabolni a javait.

záporjózsi 2010.02.12. 13:47:14

@Andie: Elvileg van végállomási indító és utastájékoztató.

@post: "életüknek, testi épségüknek is kockáztatására kényszeríti őket." ROTFL
Senki nem kényszerítette az utasokat az átszállásra*. Az más kérdés, hogy valóban tele lehet az utasok töke azzal, hogy későn szólnak és +30 perccel tud abban az esetben hazamenni. Amiről leszállították (?) őket, az a vonat lehet, hogy szerelvénymenetben közlekedett valameddig, onnan pedig újra utasszállító forgalomban közlekedett tovább.

A peron takarítás, az utastájékoztatás minősége, stb. teljesen jogos.

A bérletár jegytartalma korábban magasabb volt, pár éve levitték 20-ra. A diákoknak 90%-os kedvezmény, a dolgozóknak 86%-os költségtérítés jár rá. Biztos, hogy ez olyan nagyon magas? Ha meg a melóhely nem fizeti ki a 86%-ot lehet menni a munkaügyesekhez pereskedni. Persze lehet azt is mondani, hogy akkor az embert kirúgják, de ilyenkor fel kell tenni a kérdést: biztos, hogy jó helyen lakom/dolgozom? Ez egy olyan költség, amelyet nem biztos, hogy rá tudsz terhelni a munkaadóra. Kockázat, amelyet felvállaltál a lakó- vagy a munkahelyed megválasztásával.

*= Különösen nem a vágányokon keresztül, ami ráadásul szabálysértés, így elvileg hivatalból a levélíró ellen szabálysértési eljárást kellene indítani a területileg illetékes szabálysértési hatóságnál. (Aki ilyenkor ezt megteszi, az kapjon beutalót egy farfekvésesre...)

Adani 2010.02.12. 13:47:22

@Márai Coelhó:

És persze a két hónappal későbbi választások jól gondolja meg, h az utóbbi 8 évben kik voltak hatalmon és hová süllyedt ezalatt az ország és úgy gondolja meg hová teszi azt a + jelet. A másik oldal sem sokkal jobb, de azért mikor ők hatalmon még úgy ahogy működtek a dolgok, ma meg már sehogy sem.

záporjózsi 2010.02.12. 13:49:10

@Márai Coelhó: Káposztásra a jelképes eléggé... torzító kifejezés. Van villamos, van busz, nagyjából elegendő kapacitással.

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2010.02.12. 13:54:23

OFF
@záporjózsi: Néhány éve az egyik busz (a számát fejből meg nem mondom) negyed óránként járt, most pedig amikor ismét arra akrtam menni, úgy láttam, hogy csak a reggeli és a délutáni csúcsidőben indítanak buszokat, egyébként nuku. A 14-es továbbra is jár, ez tény.
ON

Winston Smith 2010.02.12. 14:02:00

"Átszállás után azonban a 14. vágányon álló vonat majdnem üresen mégis elindult, a 9. vágányon álló vonat meg még fél órát ott vesztegelt"

És a 14. vágányon álló vonat (majdnem vagy teljesen üresen) tuti hogy az eredeti végállomásra indult el? Nem esetleg a kocsiszínbe egy olyan műszaki hiba orvoslására, ami miatt nem lehetett elindítani a vonatot az eredeti végállomásra?

hááááát 2010.02.12. 14:21:52

Én nem tudom,de nekem még nem volt olyan,h rossz vonatra szálltam.Késni már késett nem keveset.Tényleg nem a legjobb,de az emberi hülyeség sem ismer határokat.A vonat mehetett szervízbe is.Hamarabb megyünk az állomásra és nem ugrálunk minden vonatra fel.Ki száll fel egy vagonra ami elött nincs mozdony?Azért a kommentelők is elgondolkozhatnának.

záporjózsi 2010.02.12. 14:29:31

@Márai Coelhó: Aha. Ez valóban objektív és reprezentatív felmérés lehetett.

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2010.02.12. 14:38:47

@záporjózsi: Kóstolgatsz? Akkor neked biztos tele van a spájz statisztikai adatok garmadával és szociológiai kutatási eredményekkel, amikkel bizonyítani tudod, hogy az emberek önként lemondtak a közösségi közlekedésről, mert minek az a káposztásmegyeri panelben lakó milliárdosoknak, és még véletlenül sem az történt, hogy az emberek a járatritkítások miatt kényszerűségből autóba ültek. Belekapdosol itt részletekbe... Te biztosan meg vagy elégedve a közösségi szolgáltatások színvonalával abban a párhuzamos univerzumban, ahol élsz.

záporjózsi 2010.02.12. 14:53:16

@Márai Coelhó: Nem. A menetrend publikus. :D
Azért vannak módszerek arra, hogy önként mondjanak le az emberek természetesnek vett dolgokról...

@hááááát: Itt nem arról volt szó, hogy az utasok nem érdeklődtek, hanem későn szóltak nekik. Ettől még nekem sem sikerült még rossz vonatra szállnom...

qdiace 2010.02.12. 16:07:10

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Csak oda kell figyelni..."

Nézd, most ha én egyedül nem hallottam meg, akkor süket vagyok, figyelmetlen vagyok, hülye vagyok, stb.

De mikor a kérdéses kocsiban ott ül 10+ ember, és EGY SEM hallja, ott már gyanús, hogy (megint) a MÁV volt trehány...

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.12. 16:20:45

Hát ez a máv... Mi lesz ha nyernek a ....???

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.12. 18:38:01

A szokasos tajekoztatasi anomaliak amik megszokottak a Nyugatiban.

Par even egy egesz szerelvenyre valo utast ugraltattak at az egyik vonatbol a masikba a sineken keresztul, mert nem tudtak eldonteni, hogy melyik vaganyrol indul a menet.

_Totty_ 2010.02.12. 18:43:14

káposztásmegyeren már tényleg csak csúcsidöben jár a 122es reggel 10, du. 12 percenként; de csucsidöben mellette(10/15), illetve napközben és hétvégén(20 percenként) jár a 30as helyette...plusz még van a villamos meg a 20E meg a 296os...

Hozzá Szóló 2010.02.12. 20:47:49

Ezert lakom en Pesten es nem kint, a "jo levegoben", mert nem kell naponta megalazkodnom a MAVnak, nem parasztoznak le es nem ugat az osszes rohadek kutya csak azert, mert vegigmegyek a falu utcajan :D

yooccoo 2010.02.12. 20:54:35

az írónak ne sírjon a szája, két vonatnyi ember várt több mint egy órát monoron a hidegben, ő legalább ülhetett a vonaton ...
idióta

főboszorka45 2010.02.12. 21:29:54

@záporjózsi: aha persze....
a sztárjk alaltt nem volt villamso
és a 20E helyén szóló volvók jártak

még jó, hogy van autó.... nem tudom, temit nevezel elégségesnek, főleg mikor a bkv sztárjkol, vagy a vili fekve marad.
utazz te a zsúfolt buszon és gyalogolj vagy 3 km-et a hjló utcáig. a mogyoródi pataktól...

Ashi Valkoinen 2010.02.12. 23:50:45

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: egyet kell értsek Veled. Nagyon jó lenne, ha már mindenhol olyan jó lenne, mint az 1-esen.

qdiace 2010.02.13. 12:21:47

Egy kis OFF!!!

George, a kommentekben elég sokszor esett szó az 1-es vonalról meg a vonat felesleges ácsorgásáról.

A GMail szerint dec. 20-án írtam Neked egy levelet "Győr-Moson-Sopron: évszázados gixer" címmel; e posthoz érkezett kommentek alapján igazán érdemes lenne lehozni.

Kocsivizsgáló80 2010.02.13. 15:06:14

@Hozzá Szóló: Azt kell, hogy mondjam az összes vidéki ember nevében, vagyis mi az, hogy vidéki!!! A Magyarország többi lakója nevében, hogy ANYÁD!
Kezdem már unni azt, hogy mindig minden pesten történik, van, lesz stb. Ez az ország nem csak pestből áll!!!! Ami ráadásul büdös, koszos, zsúfolt, állandóan bontanak, építenek stb.
Legyen akkor ennek az országnak a neve: Pestország!

A Gyula 2010.02.13. 19:44:32

@Kocsivizsgáló80: Egyezik és minden baromságot ott találnak ki...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.13. 22:05:05

@Kocsivizsgáló80:
Én meg már azt unom, hogy folyamatosan a vidékiek rinyálását kell hallgatni Budapestről.
Mondom ezt úgy hogy egyszerre vagyok vidéki, és pesti. (Nagyjából 50-50 arányban tartózkodom mindkét helyen.)

záporjózsi 2010.02.13. 22:09:35

@főboszorka45: Ki beszélt itt bármilyen sztrájkról? Van most is 15 percenként busz a metróhoz? Van. Lehet tájékozódni...

@Kocsivizsgáló80: Tessenek egy kicsit felébredni és akkor több fog a vidékről szólni. Nem lenne ellenemre...

@_Totty_: Igen, erre kívántam utalni...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.13. 22:16:09

@qdiace:
Elképzelem, hogy egyesével mindenkit végigkérdeztél, hogy maga sem hallotta maga mit hallott...? :)))
El kell fogadni, a hangos utastájékoztatás alapesetben a peronon várakozóknak szól nem a vonaton lévőknek. Ilyen a világon nincsen, hogy olyan hangerőn szóljon a hangos, hogy azt a kocsiban is értsed tisztán, zajban. Főleg a nyugati orszáhkban, ahol a személyvonat kocsijai ia hangszigeteltek...
Más kérdés persze, hogy ahol ki van építve a fedélzeti hangos, ott kellene használni, azonban ez több okból is mission impossible:
Legtöbb kocsiban az utasok lecsavarják a hangerőt, és/vagy sajnos meg is rongálják, hogy az ne működjön. Tudom, most hülyének nézel,de így van. Az elővárosi utas sajnos külön állatfaj, ő úgy érzi joga van az éjjel elmaradt alvását a vonaton pótolni méghozzá úgy, hogy azt a mozdonyvezető ne zavarja holni hangosbemondással.
A 100a vonalon van egy mozdonyvezető, aki lelkesen minden megállót mond, Ferihegyen 3 nyelven is, de ha arra jársz gondolom találkoztál vele. Nem egyszer hallottam, hogy "mit pofázik ez a fasz nem tudok aludni". Ennyi..

A NPV-kre (aki nem érti: FLIRT) rendszeresen érkeznek az utaspanaszok, illetve vegzálják a kalauzt, hogy kapcsolják ki a hangos állomásbemondásokat mert zavarja őket. Nomeg hogy kapcsolják tartalék világításra a fénycsöveket, mert az is zavaró.

Másik oldal:
Sajnos nem egy vezérlőn van megrongálva a mikrofon, és a bemondórendszer, hogy még használni sem kelljen.... Ezt nyilván nem az utas rongálta meg, hanem aki oda jogosult belépni. Hallottam olyat is, hogy el volt vágva a mikrofon vezetéke.

A 400-as vezérlőkön GPS alapú bemondórendszer is van, ne röhögj nagyon, a bp-i 7-es busz megállóival :-)))))) Ez meg a máv töketlensége.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.13. 22:18:58

@Manyizga:
Erre nem hallottam még példát, pedig nem egyszer fordulok meg Zuglóban és a Városligeti elág toronyban. (Onnan vezérlik a hangost.)
Olyan már volt, hogy hamarabb mondtattak érkezett bemondást de az azért mert a pulton ténylegesen nem látni, mikor állt meg a vonat, csak hellyel-közzel lehet megsaccolni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.13. 22:23:15

@Manyizga:
Ha neked érthetetlen a zuglói bemondás, akkor minden személyeskedés nélkül egy audiológiai beutalót javaslok beszerezni...

Ezt a hangszórótól úgy 20m-re vettem fel:
www.vasutbaratzrt.hu/temp/Danko_Pista_IC_erk_Nyugati_Szeged_Zuglo_20090413.wav

Ha ez érthetetlen, akkor a hiba nálad van.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.13. 22:28:08

@nekemirj:
"Csak az IC-t a 14-sre a 9407-t meg a 15-s vágányra kellene érkeztetni. "

Aha.
Megcsúszási védőszakasz?
És az nem is baj, hogy keresztezik egymás vágányútját...?
Lehet mégsem olyan egyszerű mint te gondolod?

Killyourself 2010.02.14. 16:49:17

Üdv!
Lenne egy kérdésem:
Tegnap megpróbáltam visszaváltani az IC pótjegyem, mert a vonatom (Keleti-Békéscsaba) kb 30 percet késett. De nem lehetett visszaváltani, nekem azt mondták, hogy azért, mert előzetesen meg volt hirdetve a késés (gy.k. bemondták a hangosba), és már eleve késve indult a Keletiből és ilyenkor nem jár vissza, mert lemondhattam volna az utazásomról.
Számomra ez hihetetlen, tényleg van ilyen szabály, hogy ilyenkor nem jár vissza? Valaki el tudná magyarázni, hogy ez miért igazságos? A késés attól még késés, és mégis hogy mondjak le az utazásomról, ha ezt akkor mondták be, mikor már mindenki a vonaton ült? Meg amúgyis...ez volt az utolsó vonat, aznap haza kellett jutnom, mert másnap dolgoztam.
(A vonat a mozdonyvezető késve érkezésének köszönhetően késett. A kalauz pedig azt mondta, hogy vissza lehet váltatni a pótjegyeket).
Előre is köszi a hozzáértőknek a választ.

A Gyula 2010.02.14. 17:08:58

@Killyourself:

Ilyen szabály valóban van, hogy mi az értelme azt inkább a szabály kitalálójától kellene megkérdezni, de kicsi az esély, hogy ő olvassa ezt a fórumot.

Én mint jegyvizsgáló ezért nem szoktam azt mondani, hogy vissza lehet váltani a pótjegyeket, ha meghaladja a 16. percet a késés, hanem az ügyfélszolgálatra (utascentrum, pénztár) továbbítom az utasokat, mivel ott illetékesek ezzel kapcsolatban felvilágosítást adni és nekik adnak engedélyszámot, ha jár a térítés. Nem is estek még nekem ezzel kapcsolatban sosem.

A Gyula 2010.02.14. 17:28:28

georgejr mikorra várható a következő sztori? :D

Adani 2010.02.14. 20:42:43

@A Gyula:

Nekem azt is mondta már pénztáros, h pótjegyet nem adnak vissza csak helyjegyet. Volt, amelyik meg azt, h pótjegyet is visszaadnak. Mi az igazság? Mellesleg ma is késett a Pannónia, és mivel a 17:34-es gyorshoz mentem ki és mondták ,h még nem ért be ezért vettem rá IC jegyet, mondván megyek azzal. A pénztárostól kérdezte meg, h muszáj IC jegyet venni, hiszen késik úgyis vissza kéne adniuk, de mondta, h kell mert a vonaton akkor is megbüntetnek ha nincs, megaztán visszaváltani is csak a Keletiben lehetne. Máskor meg azt mondták ,h IC pótjegyet nem is lehet egyáltalán meg hát nem is biztos, h visszaváltják mert volt már olyan, h csak az induló állomástól utazóknak adták vissza mondván a többiek tudtak róla, h késik. Máskor meg azt mondták nem az ő hibájukból késett.

Adani 2010.02.14. 20:43:43

Az lemaradt, h a Keletiben hagytam a francba meg voltam pakolva sok csomaggal inkább siettem haza semmi kedvem nem volt mázsás pakkokkal beállni a sorba, h aztán vagy visszakapjam azt a 220 ft-ot vagy nem, nem ér annyit.

A Gyula 2010.02.14. 20:57:02

@Adani: Akkor meg felesleges is koptatni a billentyűzetet, nem ér annyit...

Jamy000751 2010.02.15. 07:31:37

Üdv Mki!
A vélemény szubjektív, de a hiba -oly elcsépelt már-, a rendszerben van. Teljesen igaz, hogy ahol van állomási utastájékoztatás, azt a MÁV Zrt. dolgozója kezeli. Legyen az akár gépi, akár nem. Viszont bármilyen zavar, ami személykocsikat, vonatkísérő személyzetet érint rendelkezést a MÁV-Start illetékese ad. Elég nehéz úgy tájékoztatni az utazóközönséget, hogy a start irányító sem mindig tudja mit tegyen. Még akkor is, ha a forgalmi és start irányítók egy teremben ülnek.
A vasúttársaságok egymás közötti elszámolására a forgalom által bevezetett FOR rendszer ezeket a dolgokat egyáltalán nem könnyíti meg. Bármi történik, a forgalom csak megrendelés alapján dolgozhat. Persze lehet ez eseti is, de sajnos mire ez kézen-közön átfut, ráadásul a rendkívül gyors rendszereken, nem két perc.
Egy szónak is száz a vége; ez csak rosszabb lesz!

A Gyula 2010.02.15. 09:01:09

@Jamy000751:

"a start irányító sem mindig tudja mit tegyen"

Általában semmit se tudnak, szinte már old meg magadtól a felmerült problémákat alapon működnek a dolgok...

A 284. sz. vonatról telefonáltam, ami +10-zel közlekedett, hogy Zalaszentivánban Zalaegerszeg fele lesz átszálló (menetrend szerint 4 perc van az átszállásra) a 39231. sz. vonatra (forrás: MJR gép). A menetirányító válasza az volt, hogy olyan vonat nincs is, mert nincs rajta a grafikonján. Hátulról segítettek neki, hogy az minden nap közlekedő vonat. Akkor most miről is beszélünk?

A Gyula 2010.02.15. 09:01:45

@A Gyula: Számtalan ilyen jellegű példát lehetne mesélni.

A Gyula 2010.02.15. 10:00:23

@A Gyula: És akkor ezek után mit is várnak el az utasok a jegyvizsgálóktól?

Manyizga (törölt) 2010.02.15. 11:59:49

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem maga a WAV fájl a hibás, hanem a kihangosító rendszer. Dehát, aki vasutas az annak esélytelen az utasokat megérteni, mert végülis azok egy szükséges rosszak, ugye? :) Személyeskedés nélkül... :)
Hogy megértsd: a mondatok első szavai el-eltűnnek... például miközben bemondja. ;)

Kocsivizsgáló80 2010.02.15. 14:24:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Elárulnád, hogy magyarország melyik részén tartózkodsz még?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 16:54:23

@Manyizga:
Magyar szavakat, magyar települések magyar állomásneveit mondja, magyarul. Aki magyarul beszél főleg anyanyelvi szinten, annak nem okozhat gondot megérteni.

Az első szavak ugyan nem tűnnek el, de alkalmanként egy szótag kimarad, ezt én is tapasztaltam. Azonban úgy gondolom, ha a gyorsvonat helyett "rsvonat" vagy továbbközlekedik helyett "ábbközlekedik" hangzik el, attól még megérthető, hogy mit akar mondani.

Amúgy a wav file egy felvétel, tehát mint hallod hibátlanul hangzott el.
Emellett általában az érkező 2x is elhangzik, és ha egyik hibásan szótagkimaradásos a másik soha nem az....! Tehát mindenképp érthető lesz.

Ezt a vasutas nem érti meg az utast üres frázist pedig hagyjuk már meg a péntek esti haverokkal való iszogatásra jó?

Mondom mindezt utasként..........

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 17:01:19

@Kocsivizsgáló80:

Győrben.

(Jajj tudom, most jön a "Jajj az nyugat ott még a szar is rózsaillatú" duma, annakidején én is ezt hittem, és kiderült nem így van :-))) )

Kocsivizsgáló80 2010.02.15. 19:02:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Azért gondold át amit írtál. Lehet, hogy ott sem könnyű de azért az ország keleti része szarabb helyzetben van. Ezt te is beláthatod! Ha itt laknál, élnél, dolgoznál tudnád, hogy miről is beszélek és más szemszögből látnád ezt az egész pesti dolgot amit írtam. Beláthatod ebben igazam van.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 21:02:14

@Kocsivizsgáló80:
Itt is szar a helyzet, mint úgy általában Magyarországon. Kár bemesélni, hogy így kelet így nyugati, itt is kurva kevés a munka, és a fizetés is... Ez mindenhol így van.
Ez csak a régi rögeszme, hogy jajj szegény kelet mert ott minden sokkal rosszabb... Lószart.
Amúgy rokonaim mezőkövesdiek, unokanővéremék miskolciak, így van képem a borsodi helyzetről is.

Kocsivizsgáló80 2010.02.15. 22:16:43

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Akkor miért van az, hogy egy pesti kocsivizsgáló többet keres mint errefelé?

Biztos valami régi beidegződés ez is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.15. 23:55:09

@Kocsivizsgáló80:

A MÁV-nál nem bértábla van, már nem azért...????
Végzettség, szolgálati idő függő a bérezés nem?

Azonos szolgálati idő és azonos végzettség után keres többet mint te? Nem itt van a kutya elásva?

Nem vagyok ebben jártas, de utána fogok járni....

Jamy000751 2010.02.16. 07:23:09

A MÁV Zrt.-nél munaköri besoroláson alapuló sávos bértábla dívik. Mivel sávos, azonos munkakörben dolgozók azonos szolgálati idővel is különböző bérrel rendelkezhetnek. Iskolai végzettség (kivéve vasúti) nem számít!

Kocsivizsgáló80 2010.02.16. 08:23:43

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Bértábla már nincs.

Nem a saját béremet, koromat, szolgálati időmet néztem és ez nem az én kitalációm. Az idősebb kollégáim mondták. Nem kell itt azért olyan nagy különbségre gondolni, de azért van.

nekemirj 2010.02.16. 13:00:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Nem tudom miről beszélsz. A Keletiből tudna jönni az IC a 14-esre Győr felől meg a 15-sre. Így éppen nem keresztezik egymást. Esetleg járj arra és nézd meg a vágányokat meg a számozásokat. Látszik rajtad, hogy MÁV-s vagy és felesleges munkaerő. Ilyen hozzáállás miatt tart ott a vasút ahol tart.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.16. 13:10:21

@nekemirj:
Buktad, mert nem vagyok mávos :-)))
Ismerem a vágányhálózatot alkalmanként megfordulok arra.......
Az ötleted akkor lenne okés, ha mindkettő pöccre érkezne meg. Ha az IC már járna ki, amikor a gyors be akkor bukó.
És a védőszakasz továbbra sincsen meg.
Látszik, hogy okoskodó utas vagy, aki mindenhez ért, amihez nem kellene...
(Bár Mo-n a metróépítéshez, focihoz, és a vasúthoz mindenki ért...)
süti beállítások módosítása