Katasztrofális utastájékoztatás a Nyugatiban, az utasokat átvezényelték egy másik szerelvényre mondván az eredeti nem közlekedik, majd az eredetit csak elindították... Zseniális! Miért van az, hogy a kedves MÁV a legapróbb hibáért is szinte bűnözőnek tekinti az utast, míg ő következmények nélkül károsíthatja meg az utasokat????
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Panaszt szeretnék tenni a Budapest Nyugati Pályaudvaron 2010. február 10-én este 17 és 18 óra között tapasztalt kaotikus állapotok miatt.
A 17:08-kor induló, Monorra közlekedő személyvonattal szerettem volna utazni, amely azonban késéssel érkezett be az állomásra, a 14. vágányra. Miután felszálltam 17:30 körül, a vonat nem indult. A jegyvizsgáló sem kapott semmilyen tájékoztatást. Ehelyett a hangosbemondónan egy női hang közölte, hogy a Monorra közlekedő személyvonat nem közlekedik, hanem helyette a 9. vágányon álló zónázó vonat áll meg mindenhol, ami 17:38-kor indul, szálljunk fel rá. Mindez történt 17:36-kor. A 14. és a 9. vágány közötti út ennyi idő alatt nem tehető meg, kénytelen volt minden utas a vágányokon keresztül közlekedni, ami élet- és balesetveszélyes. Különösen azért, mert akkor érkezett be valamelyik középső vágányra egy gyorsvonat is. Átszállás után azonban a 14. vágányon álló vonat majdnem üresen mégis elindult, a 9. vágányon álló vonat meg még fél órát ott vesztegelt. A mozdonyvezető sem tudott róla kezdetben, hogy mindenhol meg kell állnia, az utasítást csak a késéssel való indulás előtt pár perccel kapta meg.
Kérdéseim a következők lennének:
1. Miért késnek minden nap az elővárosi vonatok 20-30 perceket, miközben a gyorsvonatok és az IC-k többnyire 5-10 percnél többet nem késnek. Miért tekinti a MÁV másodrangú állampolgároknak ("bugris parasztoknak") azokat, akik nem nagyvárosokban laknak, hanem olyan településeken, ahol IC vonatok nem állnak meg. Az új szabályozással, amely szerint nemcsak a pótjegy ára jár vissza az IC-n utazónak, diszkriminálják a kisebb települések lakosait. Hogy a jegyivsszatérítést elkerüljék, mindent megtesznek azért, hogy az IC-k ne késsenek, feláldozva ezzel az elővárosi vonatokat, amelyeket viszont napi közlekedésre használnak a munkába járók. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan az Európai szinten kiemelkedően magas bérletárak (20 menettérti jegy ára) mellett.
2. Milyen következményekkel jár, ha egy alkalmazottjuk a hangosbemondón keresztül hamis információt szolgáltat, ezzel nemcsak további késést okozva a munkájukból hazautazóknak, hanem életüknek, testi épségüknek is kockáztatására kényszeríti őket.
3. Mennyire tartják igazságosnak, hogy az utasok legapróbb tévedését (pl. elírt személyi igazolvány szám a bérleten, távolságban egyező, ám más célállomásra szóló jegy), amelyekből Önöknek semmilyen anyagi kára nem származik is súlyos bírságokkal sújtják, miközben a saját hanyagságukból, nemtörődömségükből fakadó kényelmetlenségeket, amelyeket utasok tömegeinek okoznak nap, mint nap nem kompenzálják semmivel?
4. Hogyan bízhatunk a közlekedés biztonságában, ha ekkora fejetlenség van a vasútirányításban? A vasút veszélyes üzem, nap, mint nap emberek tízezreinek élete forog kockán. Ha a biztonság területén is ezzel a munkamorállal dolgoznak, akkor már annak is örülnünk kell, ha túlélünk egy-egy utazást.
5. A fent említett, Európában is kiemelkedő bérletárak miért nem tartalmazzák a peronok hótól való megtisztításának díját? Vecsés-Kertekalja állomás peronjáról a vasárnap esett, kis mennyiségű hó tagnap estig sem lett eltakarítva. Ez újabb súlyos balesetveszélyeket okoz, könnyen az induló vonat alá csúszhatnak az éppen leszállt utasok. Nekem nem fizetnek a házam előtt elsétáló gyalogosok, mégis kötelességem eltakarítani onnan a havat. Önöknek mi fizetünk, mégsem takarítják le a peronokat.
6. Milyen intézkedések vannak folyamatban, hogy a fenti problémák a jövőben ne fordulhassanak elő? Készülnek-e vészforgatókönyvek a különböző meghibásodások esetére, vagy továbbra is arra kell számítanunk, hogy a legkisebb probléma esetén is totális káosz alakul ki, aminek mi, fizető utasok látjuk kárát?
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
XXXXXX YYYY
utas"