2010 mondjuk ki bátran, nem a MÁV illetve a Nyugati éve eddig. Folyamatos havazás, késések, katasztofális utastájékoztatás. Az utasoknak, és főként a munkáltatóknak nagyon elegük van az állandó késéből, pontatlanságból. Legyen már következménye annak, hogy a karbantartások elmaradnak, az utasokat nem tájékoztatják.
Kérek mindenkit, hogy úgymond szignózza ezt a postot egy kommenttel, ha folyamatosan a Nyugatiban lévő káosz miatt késik, kerül kellemetlen helyzetbe. A szignó kommentbe ennyit írjatok: Én is károsult vagyok.
A Veresegyház- Nyugati pályaudvar vonalon utazom az utóbbi időben rendszeresen. A szolgáltatás katasztrofális. Reggelente csoda, ha megérkezik egyáltalán a vonat Veresegyházra Vác felől. A mai napon (2010. 02. 09.) is a 6. 30-kor induló vonattal szerettünk volna utazni, megvettük a jegyet. Majd közölték, hogy a vonat nem tudott elindulni Vácról, de a következő vonat sem biztos, hogy elindul, mivel ez az első el nem indult vonat szállította volna a következő vonat személyzetét Vácrátótra, ahonnan indult volna. A várható minimum félórás késés miatt a további történéseket nem vártuk meg, átültünk az autóba.
Az utasok panaszaira eleve az a válasz , hogy a "menetrend tájékoztató jellegű ".A kérdésem az , hogy ez valóban lehet-e így? Én úgy gondoltam, hogy a menetrend kialakítása, közzététele kötelezi a szolgáltatót annak betartására. Nem olvastam semmi ilyesmit a MÁV-Start üzletszbályzatában. Nemcsak a vonatok késése, hanem kimaradása is rendszeres, mindkét irányba. Az utasok hiába próbálnak reggelente időben beérni az iskolába vagy a munkahelyükre, ez a vonatok kaotikus közlekedése, a személyzet nemtörődöm viselkedése és a vonatok laikus szemmel is látható katasztrofális műszaki állapota miatt csak igen ritkán sikerül(het). Ma például egy hölgy már zokogott, mivel a munkahelye is egyre nehezebben tolerálja az állandó késést. Gondolom, nemcsak az ő munkahelye követeli meg a pontosságot, a MÁV-val ellentétben.
A tájékoztatás is igencsak hézagos, az utasok egymástól kérdezgetik, hogy akkor most mi fog történni?A Nyugati pályaudvaron rendszeresen előfordul, hogy nincs kiírva a tájékoztató táblára az a vonat, amelyik még bent áll, de a menetrend alapján már el kellett volna indulnia, illetve még be sem mondják, hogy legalább az utasok hallhassák, mikor és merre felé kell rohanniuk.
Úgyhogy sokszor szerencse kérdése, hogy melyik vonaton sikerül utazni. Nekem például az elmúlt héten sikerült 16 óra 10-kor felszállnom az eredetileg 15.35-kor „ induló” vonatra. Nemsokára el is indult, közel 1 órás késéssel. Mivel „gyorsított” járat volt, ezért a havas, hideg megállókban ki tudja mióta várakozó utasokat otthagytuk. Akkor is, ha esetleg a vonat megállt valamilyen okból. Az ajtókat nem lehetett kinyitni.
Rendszeres mindezekhez még a hideg, fűtés nélküli kocsi, a becsukhatatlan ajtó, a felhúzhatatlan ablak, a lekapcsolt, vagy fel nem kapcsolt világítás.
Az utasok az állandó késés ellen próbálnak úgy védekezni, hogy a menetrendben kiválasztott vonat helyett megpróbálnak az előző vonattal utazni, de sokszor még ezzel sem sikerül időben a célállomásra érni.
A szolgáltatás színvonalával (illetve színvonaltalanságával) semmiképpen nem áll arányban a menetjegyek illetve a bérletek ára.
Bár ezt a levelet saját magam nevében írom, de ezen a vonalon nemcsak engem, hanem több száz utast érintenek ezek a problémák.
Úgy gondolom ezek a problémák olyan fajsúlyúak, hogy kivizsgálásukkal, megoldásukkal, muszáj foglalkozni.
Veresegyház, 2010. 02. 09.
Újrakezdő vonatozó