Néhány napja kértelek benneteket, hogy európai gyorsvasutas élményeiteket osszátok meg velünk. Amellett, hogy itt is megjelenítem, mert érdekes a téma, Szudvari már jelezte kommentben, hogy egy cikket akar írni belőle. Íme az eddig beérkezett élmények vágatlanul:
Olasz EC
Hali! Nem tudom, hogy gyorsvasútnak számít-e, de egyszer volt szerencsém olaszban a EuroStar vonatot használni tévedésből. Azt tudni kell, hogy apukám vasutas így olaszba ingyen vonatozok első osztályon. Bariból akartal eljutni Milánóba és a sima IC-re kértem jegyet, de valamiért lehet az én angol tudásom sántítot, de a EC-re kaptam jegyet, mondjuk sokkal gyorsabban is tette meg az utat és menetközben folymatosan hordták a különböző újságokat és italokat ingyen, bár ez lehet az első osztály előnye volt. Nagyjából ennyi volt a gyorsvasúttal való kapcsolatom :)
üdv norbi
DB ICE - 2009. július
Sziasztok!
2009. júliusában volt szerencsém utazni nagy sebességű gyorsvasúttal. Haverom Kasselben lakik (Észak-Hessen tartomány), akihez hozzá utaztam. Utamat BP-Kelenföldön kezdtem meg egészen Münchenig Railjettel. Bécs és St. Pölten közt 200km/h-val száguldott! A többi szakaszon 140-160 km/h-val. München Hbf-re érkeztem a városban töltöttem egy napot. MAjd másnap a szállásomtól irány a München Hbf és a 21. vágány, ahol bennt állt a DB büszkesége az ICE. Csatolt ICE-vel utaztam 2. osztályon. Sebesség egyes szakaszokon 250km/h volt!
A két város (München-Kassel) a távolság durván 500km és 3 óra alatt teljesítette a távot. Kassel-Wilheimshöhe állomáson már várt a haverom.
Visszafele egy mezei IC-vel utaztam majd Münchenben átszálltam vártam pár órát és a Kálmán Imre EN-el utaztam haza.
A német és osztrák vasutakon pompás volt a utastájékoztatás. A személyzet beszélt angolul. Sajnos a derék MÁV-Start személyzete csak magyarul tudott ( Hegyeshalom- BP) a Kálmán Imre vonaton :(
Miért olyan személyzetet adnak egy nemzetközi vonatra, akik nem tudnak egy idegen nyelvet sem?
A fülkében volt egy amerikai házaspár, akik Aradra utaztak. Mindig államhatártól a másik határig vettek jegyet. Hegyeshalomnál is akartak venni, de az én tolmácsolásom nélkül nem tudtak venni, a fenti ok miatt.
Kicsit szégyelltem magam a MÁV-Start helyében...
Üdvözlettel,
D. Péter
2009. júliusában volt szerencsém utazni nagy sebességű gyorsvasúttal. Haverom Kasselben lakik (Észak-Hessen tartomány), akihez hozzá utaztam. Utamat BP-Kelenföldön kezdtem meg egészen Münchenig Railjettel. Bécs és St. Pölten közt 200km/h-val száguldott! A többi szakaszon 140-160 km/h-val. München Hbf-re érkeztem a városban töltöttem egy napot. MAjd másnap a szállásomtól irány a München Hbf és a 21. vágány, ahol bennt állt a DB büszkesége az ICE. Csatolt ICE-vel utaztam 2. osztályon. Sebesség egyes szakaszokon 250km/h volt!
A két város (München-Kassel) a távolság durván 500km és 3 óra alatt teljesítette a távot. Kassel-Wilheimshöhe állomáson már várt a haverom.
Visszafele egy mezei IC-vel utaztam majd Münchenben átszálltam vártam pár órát és a Kálmán Imre EN-el utaztam haza.
A német és osztrák vasutakon pompás volt a utastájékoztatás. A személyzet beszélt angolul. Sajnos a derék MÁV-Start személyzete csak magyarul tudott ( Hegyeshalom- BP) a Kálmán Imre vonaton :(
Miért olyan személyzetet adnak egy nemzetközi vonatra, akik nem tudnak egy idegen nyelvet sem?
A fülkében volt egy amerikai házaspár, akik Aradra utaztak. Mindig államhatártól a másik határig vettek jegyet. Hegyeshalomnál is akartak venni, de az én tolmácsolásom nélkül nem tudtak venni, a fenti ok miatt.
Kicsit szégyelltem magam a MÁV-Start helyében...
Üdvözlettel,
D. Péter
Ha van még ilyen ne kíméljetek, akár postban, akár kommentben, de idevelük:)