MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az év első nosztalgia utazása = kész átverés show

2010. január 13. - georgejr
A MÁV Nosztalgia kitett magáért, nagyon nagyon nagyon ügyes volt. Az év első nosztalgia utazása egy rémálom volt. Halbi kocsikban, gombostűvel feltűzött ülészámokkal kellett 2*4 órát utazni. Semmilyen nosztalgikus hangulat nem volt. A befizetett pénzért cserébe, kaptak 3 térképet, amiből egy eltűnt, meghallgathatták, hogy a VIP részlegben éppen kezdődik a műsor, illetve a VIP részlegben éppen kaját szolgálnak fel stb. Jó poén a beígért meglepetés, de nem  mindenkinek jutott, és csak akkor kaphattál, ha szóltál...
Pofám leszakad...
 
Tisztelt Máv Nosztalgia Kft, Tékozló Homár és MÁV.blog.hu!

Szeretném megosztani Önökkel is élményeimet. Remélem tanulságos lesz… Előre is elnézést a hosszú levélért. 

Január tizedikén azon szerencsések közé tartoztam, akik részt vehettek a Pécs Európa kulturális fővárosa rendezvénysorozat megnyitó ünnepségén. Ráadásul abban a szerencsében is részem volt, hogy a Máv Nosztalgia Kft által szervezett, a 2010es év első nosztalgia járatán utazhattam Pécsre. Sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztük.

Nem bosszúhadjáratot szeretnék indítani és nem várok semmilyen kárpótlást, egyszerűen szeretném elmondani a véleményem.

Az utazást még szilveszterkor találtuk,  nagyon ígéretesnek tűnt a beharangozó:

„…2010. január 10-én ünnepi nosztalgia vonat indul Pécsre az Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozat megnyitó ünnepségére! Utazzon velünk erre az egyedülálló ceremóniára!

Az év első Nosztalgia járatán Utasaink részesei lehetnek az Európa Kulturális Fővárosa programok nagyszabású és rendkívüli látványosságokat ígérő megnyitó ünnepségének. Ezen az úton lesz a bemutatója a MÁV Nosztalgia Kft. Új büszkeségének a Pécs-Sopianae névre keresztelt kocsinak, amely az új Élményvonat első kocsija lesz. Ennek alkalmából számos program szórakoztatja vendégeinket az út során. …”

„…A kedvezményes részvételi díjak magukba foglalják a vasúti nosztalgia menettérti jegyet és a helybiztosítást. A MÁV Nosztalgia Kft személyzete biztosítja utasaink kényelmét az utazás alatt, a visszaúton apró meglepetéssel készülünk a hazatérésre. A vonatban étkező és bárkocsi közlekedik. …” (a mavnosztalgia.hu oldalról kimásolva - http://www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/5/esemeny/331 )

Azonnal foglaltunk három helyet. Mindhárnam lelkesedünk a nosztalgikus utazás hangulatáért, ezért a hirdetés nálunk nagyon célba talált. Az internetes foglalsát követően hamarosan megérkezett a visszaigazolás és az értesítés: A jegyeinket hatodikán, szerdán átvehetjük a Nyugati pályaudvaron a Kft irodájában.

Készültünk az útra és nagyon beleéltük magunkat a nosztalgia vonatozásba. Már a nosztalgia jegyek is a kezünkben voltak, csak az utazás volt hátra. A jegyen egyébként gőzmozdony és egy sötétzöld régi utaskocsi látható. Az örömünk egészen a Nyugati pályaudvarig tartott, ahol hamar kiderült, hogy a nosztalgia vonaton a mi nosztalgia jegyünk a három Halberstadti kocsi egyikébe szól.

Ezekről a kocsikról azt lehet tudni, hogy hogy 1982ig gyártották és elsősorban a volt NSZK területén közlekedtek, mint elővárosi munkábajáró szerelvények. A kialakított komfort is ennek megfelelően rövid távu utazásra tervezett. A „Halbi” becenevű kocsikat egyébként mindenki ismerheti, mert országszerte közlekednek. A MÁV 2006ban, az addigra elhasználódott flottájának a frissítésére kezdte megvásárolni a németországban üzemen kívül helyezett (leselejtezett) járműparkot.

A pályaudvaron még az indulás előtt a régi időket idéző jelmezbe öltözött kalauztól kérdeztük elsőként, hogy valóban a mindennapi közlekedési rendben álló szerelvényre szól-e a jegyünk, aki ezt megerősítette. Miután kifejeztük nemtetszésünket, telefont ragadott. A hívás nyomán egy fiatalember érkezett hozzánk, akinek újból elmondtuk a panaszunkat.

Válaszként azt kaptuk, hogy semmi probléma, itt és most visszaváltják a jegyünket… Úgy gondolom, hogy ez nem megoldás egy előre megtervezett és nagyon várt utazásra. Ráadásul pécsi ismerőseinkkel is megbeszéltük már a találkozót. Arról nem is beszélve, hogy az utazás apropója a megnyitó ünnepség, amire egyáltalán megszervezte a MÁV Nosztalgia Kft a járatot.

A fiatalember biztosított róla, hogy bár a jegyünk a Halberstadti kocsiba szól, de a teljes járművet bejárhatjuk, fényképezkedhetünk és igénybe vehetünk minden szolgáltatást. Ez persze sovány vígasz, hiszen ugyanerre azoknak az utasoknak is lehetősége van, akik valóban nosztalgia hangulatú helyekre szóló jegyet kaptak. Nem tőlük irígylek bármit is. Azt sajnálom, hogy egy élmény-utazásból "kész átverés show" lett.

A különvonat egyébként 14 vagonból állt, az alábbi rendben: 

   1. -Bombardier mozdony
   2. -Sophiane Schlieren ülőkocsi
   3. -4252es étkezőkocsi -Az Orient express pianó bárkocsija
   4. -55ös szalonkocsi -Horthy szalonkocsi
   5. -IC -a MÁV-Start 3. generációs új IC kocsija
   6. -Budapest 004es étkezőkocsi
   7. -Pannónia 029es étkezőkocsi -egykori kormányzati étkezőkocsi
   8. -Mathias 252es étkezőkocsi -a Rákosi kor kormányzati étkezőkocsija
   9. -AbaÜ 630as ülőkocsi -Sisi kocsi
  10. -MÁV ülőkocsi Halberstadti kocsi
  11. -MÁV ülőkocsi Halberstadti kocsi
  12. -Istropolitan szalonkocsi -csehszlovák építésű szalon bárkocsi
  13. -"Irány Pécs" matricázott Schlieren ülőkocsi
  14. -MÁV ülőkocsi Halberstadti kocsi
  15. -Kádár 051es kormányzati szalonkocsi

Mi a sorban 14. Járműben kaptunk helyet. Azt megértem, hogy a leginkább exkluzív élményt nyújtó kocsikat fenntartották a „VIP” vendégek és a sajtó számára. Arra viszont szeretnék választ kapni, 

-hogy a nosztalgia járatba milyen módon illeszkedik a napi közlekedési rendben szolgáló három Halberstadti szerelvény?

-hogy a hirdetésben miért nem hívták fel a figyelmet arra, hogy a nosztalgia különvonat 14 kocsijából hárommal akár a mindennapokban is utazhatunk?

-a jegy vásárláskor miért nem jelezték, hogy a nosztalgiajegyünk nem nosztalgia kocsiba szól?

A Nyugati pályaudvaron „segítségünkre siető fiatalember induláskor a kérdésünkre annyit tudott kínálni, hogy visszaváltják a jegyet –ezt említettem már. A sérelmünket azzal kívánta leszerelni, hogy a hírdetés nem nosztalgia vonatról szólt, hanem élményvonatról. Azon túl, hogy ez nem igaz, azt is megjegyezném, hogy a „Halbi” nem nyújtott különösebb élményt sem. Ha csak azt a fájó lila foltot nem nevezzük élmények, amit a lábamba fúródó nem mozdítható karfa okozott a kétszer négy órás utazás alatt.

Különösebb élményt az sem okozott, hogy a látszólag szolgálatkész és udvarias kalauz elfelejtett visszajönni az indulás után azzal az információval, hogy hazafelé le tudunk-e szálni Kelenföldön. (A mögöttünk lévő négyes ülésben tették fel a kérdést, bizonyára máshol találkoztak a kaluzzal, ahol elmondhatta nekik a választ.) Az sem nyújtott nagyobb élvezetet, hogy bár megpróbáltunk előrébb jutni, de a tőlünk két kocsival előbb álló Istropolitan szalonkocsiig jutottunk. Az viszont kifejezetten felháborított, hogy amig mi a nosztalgia jegyünkkel a „halbiban” semmiféle nosztalgikus hangulatot nem kaptunk, a mögöttünk álló Kádár szalonkocsiba rendezkedett be a MÁV Nosztalgia Kft, pincérestül, vörösborostul. Nem irígység ez, inkább csak egy kellemetlen kesernyés szájíz.

Azt sem állítanám határozottan, hogy növelte a boldogságunkat amikor a hangosbemondóban megszólalt egy kellemes férfihang és közölte, hogy ebben a pillanatban kezdődik az első két (VIP) kocsiban a műsor, ezért mindenkit megkérnek, hogy foglalja el a helyét az első két kocsiban. Attól sem lettem boldog, amikor ugyan ennek a két kocsinak az étkeztetéséről számolt be a speaker. Még csak az sem, amikor az ezen a vonaton tapasztalt kényelemről és kiszolgálásról beszélt. A visszaút már vagy fél órája tartott, amikor kávét szerettünk volna venni a szalon-bárkocsiban. Nem tudtunk, mert ahhoz, hogy a kávéfőző bemelegedjen, kell egy állandó sebesség... Ha nem, hát nem.

Az már szinte említésre sem méltó, hogy épp a mi kocsinkban (másikban természetesen nem tudom) az ülőhelyek számozása több bonyodalmat is okozott. Egy szervező hölgy ezt úgy kommentálta, hogy kupleráj van. Persze ezt az indulásra sikerült megoldani.

Az ülések fejtámlájába gombostűvel szúrt ülésszám inkább szánalmas, mint nosztalgikus volt. Ellenben minden utas kapott egy kis csomagot. Pécs térképpel, egy kis könyvecskével és hasznos információkkal. Végre valami pozitív! Ezt Pécsett a vonaton hagytuk azt gondolva, hogy amikor visszatérünk megtaláljuk. Nem kívántuk magunkkal cipelni a városba. Sajnos a háromból kettőt elvitt valaki, csak egy maradt meg. Nem tudom ki vitte el, az utasoknak volt, a szervezőknek meg minek? Ha csak be nem gyűjtötték újrafelhasználásra. Márciusban, a Goran Bregovic koncertre jön legközelebb Pécsre nosztalgia járat…

A hazafelé vezető út semmiben nem különbözött az odaúttól. Ha csak abban nem, hogy a pályaudvari fiatalember egyre többet gesztikulált csinos fiatal lányokkal. Mivel a mögöttünk lévő szerelvényben volt a főhadiszállás, az egész úton sokszor ment el mellettünk szinte a teljes management.

Mielőtt leszálltunk volna Kelenföldön, épp megérkezett az apró meglepetés, amit ígértek. Egy szelet „utas csoki”, amit a csinos hostesslány nem feltétlenül adott oda mindenkinek. Szemlátomást kevés volt a kosárkájában, aki bóbiskolt, vagy nem figyelt az kimaradt... Mellettünk is elment volna, ha nem kérdezünk rá, hogy kapunk-e. Persze én jobban örültem volna egy nosztalgia kocsinak, mint egy szelet filléres csokinak.

Az utolsó pillanatban sikerült szóba elegyedni a Nyugati pályaudvari fiatalemberrel. Szerettem volna megkérdezni tőle, hogy a mi ülőhelyeink szerinte miféle élményt nyújtottak? Nem tudott rá válaszolni. Az akadozó szavakból nehéz volt bármit kihámozni. A fiatalember nem volt épp szomjas (vagy nem tűnt annak). Mint utóbb kiderült róla, a MÁV Nosztalgia Kft ifjú üdvöskéje (ezt a kötöttpálya.hu oldalon olvastam, ha jól emlékszem)/értékesítési vezetője az illető.

Szedjük össze még egyszer! Az értékesítési vezető az utaspanaszra azt ajánlja, hogy visszaváltják a rendezvényre induló járatra szóló menetjegyet. A panaszt (hogy a nyújtott szolgáltatás nem egyezik meg azzal, amit kínáltak) azzal kívánja leszerleni, hogy félreértettük a hirdetést. Igazi vérpofi szakember, gratulálok! És azt sem tudom válaszként elfogadni, hogy 2010 magyar forintért ennyi jár... 14 vagonból három "Halbi" volt, de a másik 11re is 2010 Ft volt a nosztalgia jegy ára! Kivéve az ingyen utazó "VIP" kör.

Most, az utazás végén szomorú és csalódott vagyok, pedig egy vidám, élménydús programon szerettünk volna részt venni. Fel is vagyok háborodva, mert átvertnek érzem magam, és mindhármunk nevében beszélek. Azt nem tudom, hogy a három „halbi” utasai miként vélekednek a szolgáltatásról, de én úgy érzem nem azt kaptam, amire számítottam. Úgy érzem, hogy becsaptak. Az értékesítési vezető arrogánsan akarta megoldani a problémát. Ráadásul valótlansággal kívánta álláspontját igazolni. Utolsó érvként annyit sikerült összehoznia, hogy későn foglaltuk le a jegyet. 

Sajnálom, hogy a kellemesnek ígérkező utazás kényelmetlenre sikeredett, de leginkább azt sajnálom, hogy egy illúziót sikerült lerombolnia a szervezőknek azzal a kicsinyességgel, hogy a nagyobb utaslétszám –több értékesíthető jegy miatt hétköznapi kocsikkal töltötték fel a szerelvényt.

Sértőnek és megalázónak tartom, hogy erre nem hívták fel előre a figyelmet sem a foglalásnál, sem a vásárlásnál. Sajnálom, hogy mindez csak az utazás kezdetekor derült ki. Sajnálom, hogy beleéltem/ beleéltük magunkat a nosztalgia utazásba. Többet nem fordul elő!

Levelemet nem azért fogalmaztam meg, hogy azáltal bármiféle jóvátételt eszközöljek ki, de történetemet szeretném a nyilvánosság elé tárni. Ezért a levél egy-egy másolatát megkapta a Tékozló Homár és a máv.blog.hu, kötöttpálya.blog.hu oldal is. Ezeket az oldalakat arra kérem, hogy levelemet közöljék le.

Üdvözlettel: P. Róbert

Budapest 2010, január 12.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr101668616

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Élményvonatot minden élményhez! 2010.01.13. 13:05:23

Tegnaptól Pécs Európa (egyik) kulturális fővárosa. Ennek apropóján a MÁV Nosztalgia Kft. különvonatot indított a megnyitási ceremóniára. Zsúfolásig megtelt; de miért nem megy minden hasonló eseményre ugyanilyen? Alaptermészetünk szerint szeretjük ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.01.13. 13:12:27

@gonosztojás: bár igazad lenne a 20 üzemképes gőzmozdony kérdésében...
Egyébként erre a bő 200 km-es útra sajnos nem megoldás egy gőzösös szerelvény: a tempója miatt beleőszülnének az utasok.
És milyen ÖBB-s vontatóról beszélsz?

Zef 2010.01.13. 13:15:25

@Jermann Kálmán: Bizony, az elejétől a végéig vegyesre sikeredett a vonat. De elmondom, én most nem bánom, elég kényelmes ülése van a Traxxnak, biztosan komfortosabb, mint egy Szili vagy a 109 109-es. :-)

legközelebb megpróbálok feljutni a mozdonyra :DDD

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:16:53

jermann Kálmán
Azért nem így van.A Tatai úti Vasútparkban minden mozdony ki-be áll, tehát müxik.Gyorsulási versenyre járnak többenés a 424 meg az 5-ös olajos széria 100 feletti sebességre képes.Én gyerkkoromban sokszor utaztam 424-es által húzott gyorssal a nyugat-Dunántúlra és a menetidő nem volt hosszabb sokkal mint most.E.ként aszzem egész a 80-asokig jártak a gőzösök.

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:18:57

Jermann
ja bocs, Bombardier volt a vontató...

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.13. 13:19:35

Holnap 4-től megint sztrájk :( -asszem-

HUnter27 2010.01.13. 13:21:45

@Jermann Kálmán: Bizony, hogy nem jó alternatíva a gőzös 200 km-es útra.Emlékezzünk, hogy tavaly a Szfvár-Tapolca 117 km-es távon mit összeszenvedtek az utasok, mire lejutottak Tapolcára.. nem is beszélve a visszaútról, meg úgy összeségében összekapart 2.5 óra késésről...

charlie 2010.01.13. 13:26:16

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Schlieren kocsik GySEV tulajdonban vannak, Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon naponta járnak...

peterslounge 2010.01.13. 13:26:42

ha nem teccet a szolgáltatás át kell menni a keletibe megkell venni a vonatjegyet a nem émény vonatra dupla áron és akkor maris lehet menni pécsre miért nem ezt tette a kedves posztoló?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.13. 13:28:50

@gonosztojás:
Huwazze... Jó ha 5 működőképes gőzös van a tatain nem tudom honnan vettél 20-at...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.13. 13:30:13

@charlie:
Meg Sopron-Győrben is.
Most igen.
De előtte, mielőtt az ÖBB selejtezte volna őket, nem volt.
(Ha azt nézzük a Nosztalicska állagában is vannak...)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.01.13. 13:31:32

@gonosztojás: és van 20 üzemképes gép? Amelyik el viszi a fenti szerelvényt?

Zef 2010.01.13. 13:32:20

@peterslounge: ha nem teccet a szolgáltatás át kell menni a keletibe megkell venni a vonatjegyet a nem émény vonatra dupla áron és akkor maris lehet menni pécsre miért nem ezt tette a kedves posztoló?

Gratulálok, érted te is mi itt a baj! Felesleges volna bármit magyarázni, de ezért lehet ezt megtenni nálunk...

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.01.13. 13:33:38

@HUnter27: jaja, egy dunakanyari útra még épp megfelel, de hosszabbra hatalmas elszántság kell.

Más téma: ismerősek az ez évi fotózási szabályok? Vagyis hogy 1 250 forintért állítja ki a MÁV az engedélyt?

jermann.blog.hu/2010/01/13/fizess_ha_vasutbarat_vagy

Mór Icka 2010.01.13. 13:34:17

@HUnter27: Bizony, hogy nem jó alternatíva a gőzös 200 km-es útra.Emlékezzünk, hogy tavaly a Szfvár-Tapolca 117 km-es távon mit összeszenvedtek az utasok, mire lejutottak Tapolcára.. nem is beszélve a visszaútról, meg úgy összeségében összekapart 2.5 óra késésről...

Jó alternatíva, csak víz kell bele :D

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.01.13. 13:36:05

@charlie: és ettől a Schlierennek mi köze lesz a magyar vasút megörökítendő múltjához? Mert vett pár darab leselejtezett példányt a GYSEV, nem régebben, mint tavaly?

Egyébként nem mutat rosszul a Nosztalgia színeire festve - de hogy nem stílustiszta, az is tény.

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:37:04

Jermann
Én nem vagyok szakértő a témában.Leht hogy csak pár működik a Tatain, de hogy a hajdani hármas gyorsvonati van működő az tuti.És emlékeim szerint qrva hosszú kocsisort húzott a Déli meg Szombathely között.
A HUnteráltal említett dolog meg a MÁV faszsága.Egy megfelelő gőzös 100-al lerántja a szerelvényt bármikor, kivévew ha a nosztalgia vagonok a szétesésé szélén állnak.:))

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:39:51

A hajdani első-második VH közötti gyönyörű hosszú gyorsvonati vagonok meg műhelykocsik lettek meg mozgó munkásszállások.Ott rohadtak sokáig a BVSC mögötti holtvágányokon.
MÁV nosztalgia...ehhh..

Zef 2010.01.13. 13:41:57

Egy kérdés, a Máltai "szeretetvagon" milyen kocsikból áll?

HUnter27 2010.01.13. 13:46:19

@Jermann Kálmán: Tényleg jól néznek ki az ex Schlierenek az új köntösükben, az osztrák nosztalgia cég Élményvonata a Rad Express Donau Schlieren vagonjai is pont ugyanilyen külsőnek örvendenek. Az persze igaz, hogy náluk ez rendben van, hogy ezek a vagonok nosztalgiáznak... Csak magyar szemeknek mutatnak furcsán hazai nosztalgia vonatokban, de most ezt kell megszoknunk, mint a halbi kocsikat is anno megszoktuk, több-kevesebb sikerrel...

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:49:42

Zef
Azt hiszem a 80-as évek hajdani expresz szerelvényeiből jobbára.

TiaMaria 2010.01.13. 13:51:32

Azért annyit had mondjak hozzá:

Az nagyon rossz kifogás hogy "mert 2010forintért örülj hogy Pécsre vittek", tudjátok ez a cég megígért egy szolgáltatást, az hogy ök mennyi pénzt kérnek ezért a szolgáltatásért az ö dolguk, de akkor tartsák be azt amire kötelezik magukat a pénz átvételekor!
Ha neked nosztalgia vonatot ígérnek 2010forintért akkor legyen ott az a ku..a szerelvény nosztalgia kocsikkal...

De(!) ha az út drágában jön ki, akkor tessék mondjuk a jegyet 6000 frointért adni meg 2010forintért de akkor álljon ott vagy tájékoztassák az utazó közönséget hogy a 2010forintos jegyért kevesebb szolgáltatás és másfajta utazási élmény várja öt, mint aki drágább jegyet vesz!
De itt a kulcsszó az INFORMÁCIÓ! De az nem megy hogy valaki megígér egy szolgáltatást és utánna nem tartja be, aztán meg hivatkozni az olcsó jegyre?...nevetséges!

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:54:16

Hát, nem tom..nekem akkor is a nosztalgiavonat az gőzös és legalább a mult század elei kocsik.Vagy az Árpád,a kis zöld motorvonat a tetején trónoló nagy vízhűtővel meg a kélyhával a kocsi közepén a szalaggal felhúzható ablakokkal..
Passz..

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:55:59

...az Árpád, vagy a kis zöld..így nem félreérthető.

Kopi3.14 2010.01.13. 13:57:40

Egyébként megkérdezném: ha a nyolcvanas években gyártották a halbikat, akkor ők miért is nem nosztalgiák? Arról már igazán nem a nosztalgia kft tehet, hogy a Start kompletten konkurenciát jelent számára a piacon. Sőt, lássátok a jót is benne, nem csak a múlt, de az EKF bemutatóhoz kötődően a jelen, sőt, a jövő is képviseltette magát.

(ezen komment szigorúan szarkasztikus, ironikus hangvétellel készült, kéretik úgy olvasni. Tartósítószert, mesterséges színezőanyagot nem tartalmaz.)

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 13:58:23

Egy biztos:
A félresikerült nosztalgiavonat megfelelt a félig elkészült Pécs projektnek..
XXI.század,2010,Magyarhon,Államvasutak,szívjatok parasztok..

TiaMaria 2010.01.13. 14:00:09

Hunter!
A Balaton környékén a sínpálya olyan állapotban van hogy, sok helyen ha tudnák az utasok hogy mi van a vonat alatt inkább legyalogolnák a távot!
Apám dolgozott ott volna miröl mesélni!Van olyan hely azol akácfa karókkal volt megtámogatva a talpfa, és egy pár helyet lehetne mutatni ahol még háború elötti talpfák vannak bent..sokszor a talpfa csere azt jelenti hogy kivenni a 60évek elöttit és olyat betenni amit ma´shonnan szedtek ki..a vadiúj talpfa meg megy a fönök szöllöjébe...ilyen pályán hogy robogjon a vonat?

Zef 2010.01.13. 14:01:33

@Kopi3.14: A kor egy dolog, de azért a hangulat az csak hangulat .)

bloggerman77 2010.01.13. 14:02:18

@gonosztojás:

"Azért nem így van.A Tatai úti Vasútparkban minden mozdony ki-be áll, tehát müxik.Gyorsulási versenyre járnak többenés a 424 meg az 5-ös olajos széria 100 feletti sebességre képes."

1. A Vasúttörténeti Park jelenleg az alábbi 90 ill. 100 km/h sebességre alkalmas gőzösökkel rendelkezik:

109.109
424,247
242,001

Ez nem húsz, hanem HÁROM darab.

A Pécsre vezető út nagy része 120km/h órára engedélyezett, tehát egy 100 km/h sebességgel haladó szerelvény szétverte volna a menetrendet. Ezen kívül a gőzmozdonyok üzemeltetése ilyen távon lehetetlen már - sajnos, mert nincs vízvételi lehetőség, nincs üzemanyag utántöltési lehetőség, emiat az útfelét villamos mozdonyos előfogattal kellett volna vinni. Ráadásul, hab a tortán, hogy 14 négytengelyes kocsit egyik gőzös sem tudott volna mozgatni tartósan még 100khm/h-val sem - mert nem bírják.

2. A vonat ÉLMÉNYVONATKÉNT volt meghirdetve, nem nosztalgiaként!

3. A 2010 ft jegyárat visszakövetelő gondoljon bele, mennyiért is utazott volna oda-vissza (!) Pécsre egy normál IC-vel? Itt megúszta 2010 ft-ból!

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:03:12

Tiamaria
Bele a balatonba bazze! Egyben wellnes szolgáltatási benne foglaltatik a jegyben.

Zef 2010.01.13. 14:03:33

A hetvenes troli is "nosztalgikus", külföldi túristák azt is hiszik róla, hogy ez extra szolgáltatás... ugyehogyugye? De azért a halbi az csak nem tűnik nosztalgikusnak :D

HUnter27 2010.01.13. 14:04:10

@TiaMaria: Azt a nagy horderejű késést a tapolcai menet nem a pályára alkalmazható legnagyobb sebesség miatt szedte össze...

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.13. 14:06:00

Inkább játszom mint a rozzant vasúton zötykölődjek.
www.ejatekok.com

peterslounge 2010.01.13. 14:06:55

ja nem mellékesen szerintem ez a vonat tényleg megfelelt ehhez a rendezvényhez!

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:07:56

bloggerman
A nosztalgia járat nem a menetrendről szól.A köztes időt bevárja egy állomáson és kész.A KFT szervezzen útközbeni programokat.A 9 tonna szén meg bőven elég oda-vissza.Víz minden állomáson van, sok helyen megmaradt a forgatható töltő, de van slag is.Szervezés kérdése.Bár szerintem egy Bp-Pécs távon nem sokaszor kéne utántölteni.

Mór Icka 2010.01.13. 14:08:54

@HUnter27: Tényleg jól néznek ki az ex Schlierenek az új köntösükben, az osztrák nosztalgia cég Élményvonata a Rad Express Donau Schlieren vagonjai is pont ugyanilyen külsőnek örvendenek. Az persze igaz, hogy náluk ez rendben van, hogy ezek a vagonok nosztalgiáznak...

Valóban így van.
De a szolgáltatás színvonala nem egyenlő a
Fostalicskáéval, s volt szerencsém többször is utazni az ÖBB Erlebnisbahn nosztalgiavonataival, de minden szinten magasan verik a hazai szolgáltatóét. Árakban pedig az eltérés szinte nulla. Egy osztrák nosztalgiajegy 25-30 EUR.....na de azért adnak is nosztalgiát, meg élményt is...:D

Zef 2010.01.13. 14:09:01

@bloggerman77:

Második pontra: A vonat az év első nosztalgiavonataként volt meghírdetve, azóta is így szerepel az oldalon, de lementettem az ajánlatot... nosztalgia jegyet kaptunk, a jegyáron meg már ne vitázzunk, nyilván nem felebaráti szeretetből volt ennyi...

A jegy vásárlása egy szerződés az utas és a szolgáltató között. Ha a szolgáltató nem teljesíti a kötelezettségét, akkor arra nem mentség az árra hivatkozás. Nekünk nosztalgia utat ígért a szolgáltató. A Halberstadti kocsi akármikor, akárhol készült, nem nosztalgia kocsi...

TiaMaria 2010.01.13. 14:11:17

Hunter: Én azt tudom hogy már sikerült gyorsvonattal nyáron - tehát idöjárási tényezö nem játszott szerepet- közel 6óra alatt Budapeströl- Tapolcára vonatozni úgy hogy volt jegyünk és mégis a koszos földön kellett ülni a mocskos wécé elött a vagonban mert nem volt ülöhely...a végén az egyik idösebb kalauz csinált az elsö osztályon helyet nekünk...megalázó volt, és nem méltó a XXi. századhoz!

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:13:58

Lehetett volna egy bötyártámadás Dombóvár környékén mondjuk..
vagy sziu indiánok nyilzáporral..
Az sem lett volna sokkal kilógógbb a KFT szerinti nosztalgia fogalomból..

Mór Icka 2010.01.13. 14:16:45

@bloggerman77: 3. A 2010 ft jegyárat visszakövetelő gondoljon bele, mennyiért is utazott volna oda-vissza (!) Pécsre egy normál IC-vel? Itt megúszta 2010 ft-ból!

Hát bazze hogy ennyire ne érts valamit!?
Ez nem IC és nem is gyorsvonat volt!
Nem azért mentek az utasok vele, mert éppen Pécsen volt elintéznivalójuk, vagy a szeretteiket látogatták.
Ez egy különvonat volt.
Mennyiért volt meghirdetve? 2010 ft-ért.
Mi volt meghirdetve? Élmény vonat.
Szerinted a halbi élményvonatba való???
Ha a válaszod igen, akkor utazz rajta sokat....tele leszel felejthetetlen élményekkel... :D

TiaMaria 2010.01.13. 14:16:48

Ami a jegyárra való hivatkozást illeti: Itt nem meglepetés tojást vásárolta cikkíró hanem egy konkrét és papiron deffiniált szolgáltatást!Az hogy mennyibe került ez a szolgáltatás az a cég(ek) üzletpolitikájának a része, és nem az ügyfélé.
Itt arról van szó hogy, ígértek x összegért valamit, amit nem tartottak be!

HUnter27 2010.01.13. 14:17:28

@gonosztojás: És a bötyárok kizavarják a VIP-eseket a helyükről, akik helyet cserélnek a halbiban szenvedőkkel:) :) :)

neurotikk! (törölt) 2010.01.13. 14:17:31

@peterslounge: neked aztan van bor a kepeden apam.
Tipikus vay. Leszolod azt aki elvar egy szolgaltatast es nem elegszik meg az arrogans es nyilvanvaloan ugyeskedo kimagyarazassal, orulne inkabb hogy lyuk van a seggen es hogy hajlando egyaltalan ranezni az akinek fizetett foloslegesen?
Te vagy inkabb a tipikus taho magyar, jobb ha hozzaszoksz a gondolathoz.
Fellengzosen megmondod mit kell csinalnia masnak, akit atvertek. Csak mert valamit amit nem kert es nem vart el, azt megkapta, elegedjen meg akkor is ha amit szeretett volna azt tudatosan nem adtak meg neki!!? Elegedjen meg azzal, hogy a 'szolgaltatast' nyujto nyilvanvaloan felremagyarazza, cukrozza taknyot a szeme lattara ami le akar nyomni a torkan, a vevonek pofa be, oldja meg hogy az igert dolgot nem teljesitettek es legyen boldog?
Csak nem cocializmusbol visszamaradt 50 eves savanyu elado neninek tetszik lenni a kozertbol? A vendeg oruljon hogy egyaltalan leugatjak?
Ha nem az vagy akkor miert teszel ugy? Neked ez jo hogy bealsz kozejuk, veded az atveroket? Veded aki tudatosan inkorrekt? Aki iger es nem tud teljesiteni, mindezt teljesen tudatosan teszi? Te ezeket veded? Kozejuk tartozol?

A szajtepes meg magyarazkodas az megy. Hogy azt megcsinaljak amit mondanak, az mar nem. Es meg oruljon is az ember a mellekes es nem igenyelt 'elonyoknek'?
Te aztan tipikus vagy.

Ezt a nosztalgiat imitalni akaro bagazst meg el fogom kerulni es lebeszelek minden ismerost. Ruhellem ezt a tipikus hanyag es arrogans hozzaallast.

bloggerman77 2010.01.13. 14:18:05

@Zef:

figyelk Zef

a márciusi Élményvonatra 21.000 ezer lesz a jegy, tehát szerintem ne pattogj a 2010 ft miatt...

Az IC drágább, miért is nem azzal mentél, ha nem tetszett??!!!

TiaMaria 2010.01.13. 14:20:11

Egyébként meg nem is értem hogy, akkor több joga lett volna az embereknek az elmaradt szolgáltatásokon felháborodni, ha a jegyek 10.000Ft-tól kezdödtek volna?

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:20:47

Zef
Egy 20on éves járműpark csak a gazdag országokban nosztalgia, ahol 10 év után kibaxák a kocsikat a prérire...:))
meg olyan helyen ahol a karbantartásra meg a felújításokra szánt pénzt elköltik a menedzsment prémiumára rendszeresen.

Zef 2010.01.13. 14:21:05

@bloggerman77: Figyelsz? és mégsem látod a nyilvánvalót...

A márciusi útra ugyanis a jegy ára felnőtteknek 7000, gyerekeknek 4000 forint, a prémium jegy kerül 21ezerbe...

hogy mit kellene észrevenned? a választási lehetőséget!

TiaMaria 2010.01.13. 14:22:14

Bloggerman...jó példája vagy az értetlenkedö embereknek!

Itt alapvetöen nem az volt a cél hogy eljusson Pécsre, hanem maga a vonatozás kellett volna hogy az élmény legyen!

Az pedig hogy a jegy mennyibe került teljesen másodlagos!
Ha mondjuk 30ezret fizetett volna a jegyért akkor most jobban fellehetne háborodva?...nevetséges!

bloggerman77 2010.01.13. 14:25:00

@Mór Icka:

Te ostoba, azért tették be a Halbikat, meg az IC kocsit mert a Nosztalgiának alig van 100km/h sebességre alkalmas kocsija! 120-ra alkalmas még kevesebb!

Legalább úgy fikáznál, hogy leheletnyi fingod volna a valós helyzetről!

Zef 2010.01.13. 14:26:13

@bloggerman77: kezdem azt hinni, te vagy a nosztalgia beépített megmondóembere...

A Gyula 2010.01.13. 14:27:10

Ők ezt ígérték:

www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/5/esemeny/331

2010. január 10.
Utazzon velünk az Európa Kulturális Fővárosa megnyitó ünnepségre!
Jelentkezés erre a programra

Erre az utazásra minden jegy elkelt!!!

2010-ben az Európa Kultúrális Fővárosába, Pécsre tervezett útjainkról a következő linkekre kattintva tájékozódhat:

www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/5/esemeny/325

www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/5/esemeny/326

2010. január 10-én ünnepi nosztalgia vonat indul Pécsre az Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozat megnyitó ünnepségére! Utazzon velünk erre az egyedülálló ceremóniára!

Az év első Nosztalgia járatán Utasaink részesei lehetnek az Európa Kulturális Fővárosa programok nagyszabású és rendkívüli látványosságokat ígérő megnyitó ünnepségének. Ezen az úton lesz a bemutatója a MÁV Nosztalgia Kft. új büszkeségének a Pécs-Sopianae névre keresztelt kocsinak, amely az új Élményvonat első kocsija lesz. Ennek alkalmából számos program szórakoztatja vendégeinket az út során.

Menetrend:

Indulás Budapest Nyugati Pályaudvarról: 11.50
Pécsre érkezés: 15.40
Indulás Pécsről: 21:30
Érkezés Budapest Nyugati Pályaudvarra: 01:00

A kedvezményes részvételi díjak magukba foglalják a vasúti nosztalgia menettérti jegyet és a helybiztosítást. A MÁV Nosztalgia Kft személyzete biztosítja utasaink kényelmét az utazás alatt, a visszaúton apró meglepetéssel készülünk a hazatérésre. A vonatban étkező és bárkocsi közlekedik.

Részvételidíj: 2010Ft

A kivételes ünnep alkalmából Pécs sikeres 2010-es Európa Kulturális Fővárosa pályázatának tisztelegve rendkívüli akcióban minden részvételi jegy 2010Ft-ba kerül

Jegyek válthatók 2010. 01. 08-ig a MÁV Nosztalgia Kft.irodájában a Budapest Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett. Tel.: (+36 1)269-5242, vagy a www.mavnosztalgia.hu weboldalon.

További információ a (+36 1) 238-0558 telefonszámonkérhető.

Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
MÁV Nosztalgia Kft. © Minden jog fenntartva 2008.

TiaMaria 2010.01.13. 14:28:25

bloggerman: a halbinak és az IC kocsinak semmi keresnivalója egy nosztalgia szerelvényben!Akárhogy is forgatod, és nézed ez így van!A nosztalgia szerelvénnyre meg nem azért vesz valaki jegyet, mert a lehetö leggyorsabban elakar jutni A-tól B-ig.

neurotikk! (törölt) 2010.01.13. 14:29:45

@bloggerman77: te tenyleg ennyire nem erted?
Csak nem azt akarod mondani ennek pontosan igy kell mukodnie, minden igy volt jo es korrekt?
Nekem olyba tunik te is inkabb az a csinalok valamit aztan majd megmagyarazom stilust hozod itt amit a szervezok csinaltak.
De meg ezt is elbaszod. Olvasd el a linken az esemeny leirasat: '2010. január 10-én ünnepi nosztalgia vonat indul Pécsre'
Neked a 'nosztalgia vonat' kifejezes a felfogasi procedura mely szakaszaban fordult nagybetus elmenyvonatta, kifejtened nekunk?
De tudod mit, inkabb hagyd es menj elmenyvonatozni vidaman es orulj barmit is kapsz.

A Gyula 2010.01.13. 14:29:58

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049668&la=96668003

aszigeti válasz | megnéz | könyvjelző 2009.12.16 19:04:46 © (4057)
Utazzon velünk az Európa Kulturális Fővárosa megnyitó ünnepségre!

2010. január 10-én ünnepi nosztalgia vonat indul Pécsre az Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozat megnyitó ünnepségére! Utazzon velünk erre az egyedülálló ceremóniára!
Az év első Nosztalgia járatán Utasaink részesei lehetnek az Európa Kulturális Fővárosa programok nagyszabású és rendkívüli látványosságokat ígérő megnyitó ünnepségének. Ezen az úton lesz a bemutatója a MÁV Nosztalgia Kft. új büszkeségének a Pécs-Sopianae névre keresztelt kocsinak, amely az új Élményvonat első kocsija lesz. Ennek alkalmából számos program szórakoztatja vendégeinket az út során.

Menetrend:

Budapest Nyugati Pályaudvar: cca 12.00

Pécs: 15.30

Pécs: 21:30

Budapest Nyugati Pályaudvar: cca 00:10

A kedvezményes részvételi díjak magukba foglalják a vasúti nosztalgia menettérti jegyet és a helybiztosítást. A MÁV Nosztalgia Kft személyzete biztosítja utasaink kényelmét az utazás alatt, a visszaúton apró meglepetéssel készülünk a hazatérésre. A vonatban étkező, és bárkocsi közlekedik.

Részvételi díj: 2010Ft

A kivételes ünnep alkalmából Pécs sikeres 2010-es Európa Kulturális Fővárosa pályázatának tisztelegve rendkívüli akcióban minden részvételi jegy 2010Ft-ba kerül

Jegyek válthatók 2010. 01. 08-ig a MÁV Nosztalgia Kft. irodájában a Budapest Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett. Tel.: (+36 1) 269-5242, vagy a www.mavnosztalgia.hu weboldalon.

További információ a (+36 1) 238-0558 telefonszámon kérhető.

bloggerman77 2010.01.13. 14:30:10

@Zef:

itt 2010 ft-ért utazhatott mindenki, barátom, neked ezt kéne észrevenni, meg a többi szakértőnek, aki ide írogat!

A 7000 ft-os jegyár biza Schlieren-re szól, barátom!

Van fogalmad, hogy egy muzeális kocsikból álló vlódi noszi szerelvényre mennyibe fájna egy jegy?

15 ezer felett.

Erre tuti nem jönnél el, mi?

bloggerman77 2010.01.13. 14:31:54

@Zef:
Te meg egy akadékoskodó senki.

A számitógép előtt görnyedve a fikázásban éled ki magad, és ettől megy fel az adrenalinszinted.

neurotikk! (törölt) 2010.01.13. 14:32:57

@bloggerman77: es ez kit erdekel aki nosztalgiavonatozasra fizet be?! Nem a szervezok feladata lenne, hogy biztositsak a felteteleket? He?!
Ezek szerint olyat igertek amit nem tudnak teljesiteni?
Gondolkozz!! Ne csak nyomd itt a cukrozott taknyot.
Ez igy ongol.

TiaMaria 2010.01.13. 14:34:33

Bloggerman megint magyarázod a bizonyítványod!

Minden személyeskedés nélkül: te az értetlen tahó iskola példája vagy!

Itt arról van szó hogy, az ügyfél még csak nem is választhatott a különbözö jegyekböl.Semmi informáicót nem adtak.

Mellesleg ha 2010forintért ígérik a szolgáltatást akkor ANNYIÉRT TARTSÁK BE!Ha 25ezerért akkor meg annyiért!....

ITT NEM A JEGY ÁRÁN VAN A HANGSÚLY, LAPOZZ TOVÁBB.

neurotikk! (törölt) 2010.01.13. 14:35:29

@bloggerman77: Te tenyleg idiota vagy.

Olvass mar es ertelmezz.

Az urge nem azert ment a vonattal mert 2010-be kerult!!
Hanem mert szeret nosztalgiavonatozni!

Ha nem azt kapja amit igertek akkor kit erdekel, hogy olcso volt?
Nem volt az. 2010-zel tobbe kerult mint amit ezert adott volna!!
Eeerted mar?

Zef 2010.01.13. 14:35:38

@bloggerman77: itt 2010 ft-ért utazhatott mindenki, barátom, neked ezt kéne észrevenni, meg a többi szakértőnek, aki ide írogat!

Mikor ittunk mi együtt, hogy ilyen nagy cimborák lettünk?

Én azt vettem észre, hogy a vagonok között 3 halberstadti kocsiban sem élmény nem volt, sem nosztalgia "barátom". És nem, nem mennék én többet ingyen sem a Máv Nosztalgiával sehová, de ahol lehet elmesélem a tapasztalataimat velük (veletek?) kapcsolatban!

A hazugság akkor is hazugság "barátom", ha a jegy olcsó volt. Az átverés akkor is csak átverés, ha megpróbáljuk megmagyarázni. A tisztességtelenség meg akkor is csak tisztességtelenség marad, ha arrogáns a vétő...

TiaMaria 2010.01.13. 14:36:58

ISKOLA PÉLDA BLOGGERNEK:
Ha én elmegyek a boltba és veszek egy szinestévét, akkor otthon elvárom azt hogy szines képet adjon és ne fekete fehéret. Az pedig nem kifogás hogy van annál a tévénél drágább is. ÉRTED?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.13. 14:37:25

@bloggerman77 es mindenki: normalisan mar ha lehet

Mór Icka 2010.01.13. 14:38:00

@bloggerman77: Te ostoba, azért tették be a Halbikat, meg az IC kocsit mert a Nosztalgiának alig van 100km/h sebességre alkalmas kocsija! 120-ra alkalmas még kevesebb!

Legalább úgy fikáznál, hogy leheletnyi fingod volna a valós helyzetről!

Akkor ki kellet volna menned a Füstibe és megnézni, hogy mennyi használható kocsi maradt ott..
Eszed mint egy marék lepkének... :D
Részemről veled befejeztem.

Zef 2010.01.13. 14:38:32

@bloggerman77: Azt hiszem nem én vagyok köztünk az akadékoskodó senki, de erről majd elbeszélgetünk akkor, ha én leszek a szolgáltató veled szemben :DDD

a többi gondolaton nem tűrt volna nyomdafestéket .)

TiaMaria 2010.01.13. 14:43:11

bloggerman sajnos jó példája a kitenyésztett "merjünk kicsik lenni" és "örüljünk hogy luk van a hátsonkon" mentalitásnak:(

Ez olyan importált felfogás hogy, csak az az értékes és jó ami drága:((

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:45:55

gergejr
Ja..még nem volt zsidózás..télleg..:))

gonosztojás (törölt) 2010.01.13. 14:50:17

Vessetek a nyulak elé, de akkor is ez egy óriási átbaszás volt.
1.Nem nosztalgiaszerelvény
2.Semmi nosztalgia program
3.A VIP páholy seggének kinyalása valamint totális mélytorkos leszopása a hátul zsufolódó pórnép pénzén.
Nehogy már ezt szótlanul kelljen tűrni.

Mór Icka 2010.01.13. 14:51:55

Lényeg, hogy át lett mindenki b***va a palánkon, aki befeküdt Nosztlicskáék beetető szövegének....

Mór Icka 2010.01.13. 14:53:46

@gonosztojás: Ne ne mááááááááár! :D
Ilyet írni! :D
Mindjárt bloggerman77 megmondja Neked a frankó... :D

TiaMaria 2010.01.13. 14:59:56

Gonosztojás: Végre valaki összefoglalta a lényeget!

Zef 2010.01.13. 15:26:26

@bloggerman77: A 7000 ft-os jegyár biza Schlieren-re szól, barátom!

"Barátom", azzal ki is békültem volna a Halberstadti helyett

Kopi3.14 2010.01.13. 15:32:08

@Zef: tegyél fel rá egy németet, az lesz neki. A hangulat is megvolt, nem? Egyébként egy Békéscsabainak speciel nincs halbis élménye, így neki az is élményt jelent.

Kopi3.14 2010.01.13. 15:33:56

@TiaMaria: a fekete és a fehér mióta nem szín?

HUnter27 2010.01.13. 15:35:34

@Kopi3.14: "így neki az is élményt jelent."
Amíg szét nem üli rajta a valagát...

Zef 2010.01.13. 15:57:20

@Kopi3.14:

Arra a hangulatra gondolsz, amikor bejelentette a hangosbemondóban a fijatalembör, hogy a verimportantperszónáknak most kezdődik a zongorakoncert?

Vagy arra, hogy most épp ebédeltetik őket? Az első két kocsira volt másfél óra, majd a következő 12 kocsira is másfél .)

vagy arra, hogy a visszaúton elmaradt az andalító zongoramuzsika (nem hiányzott), amit beígért a hangosbemondó fijatalembör?

Vagy az volt az élmény része, hogy azt elfelejtették bemondani, hogy az utasokat busz viszi a városba bele? Egyébként inkább felsétáltunk ismerősökkel.

Vagy a lila foltra a combomon a karfától?

Esetleg más ötleted is van? :) A megnyitót szerencsére nem ők szervezték, azzal kapcsolatban nem itt mondom el mi a véleményem :)

HUnter27 2010.01.13. 16:15:50

@Zef: A jóbarátommal, akivel utaztam, visszafelé úton be akartunk ülni a piano bárkocsiba, de esélytelen volt... Csúnya szóval élve, senki ne vegye magára, de kultúrsznobok-kal volt tele, lerítt róluk első látásra nagyon fontos VIP-ek lehettek ők, a nő aki a zongorakíséret mellett énekelt, bár inkább ne tette volna...
Etetés: Kaja 2010 forint, a második fogás, a leves nem is tudom mennyibe került, számoljunk durván 700 Ft-al, akkor is közel 3000 forint volt egy ebéd, amire vethettem gyors pillantást ahogy tálalták, nagyon vészhelyzetben adtam volna érte 3ezret... hangulatos lett volna valamelyik étkező kocsiban enni, de háromezer kőkemény magyar forintot foghúzósan adtam volna ki... Szerintem jól sem laktam volna vele.

HUnter27 2010.01.13. 16:17:21

Ja és kötözködés ellen: nem akartunk kultúrsznobosodni, csak kipróbálni, hogy milyen ott a hangulat, inni ásványvizet ilyenek... Dehát semmi esély nem volt rá.

Zef 2010.01.13. 16:24:57

@HUnter27:

Az utolsó előtti kocsiban voltunk a Kádárkocsi mellett. Mi az Istropolitanig jutottunk, ahol nem tudtak kávét adni visszafelé, mert a kávéfőzőnek kell egy állandó sebesség. Biztosan van rá technikai magyarázat :)

Amúgy megnéztük az étlapot Pécsett, ha odaférünk talán még ki is fizettük volna, akkor az adag miatt is morcos volnék? :DDD

Az meg most kezd tisztulni előttem, hogy az AcBc fekvőkocsi? Na azzal is érdekes lett volna az út, cimborámat kirakjuk a büfébe amig asszonnyal kipróbáljuk a szolgáltatás csínját-bínját? :DDD

Zef 2010.01.13. 16:31:26

@Kopi3.14: @Zef: tegyél fel rá egy németet, az lesz neki. A hangulat is megvolt, nem? Egyébként egy Békéscsabainak speciel nincs halbis élménye, így neki az is élményt jelent.

Cimborám történetesen békéscsabai és van halbis élménye, ugyanis a békéscsabaiak is utaznak mondjuk balcsira :) És nem volt kevésbé felháborodva mint én :DDD

HUnter27 2010.01.13. 16:32:24

@Zef: mert a kávéfőzőnek kell egy állandó sebesség. Biztosan van rá technikai magyarázat :)
Ez olyan mint amikor kérdezte X utas a jv-t, hogy miért nincs fűtés? A válasz: Mert nagy a menetszél:D:D:D:D:D
Ezek után mit vársz..? :)
De inkább :(
Az meg még idejön, hogy az Istropolitan-ban egy ablakot nem tudtak kinyitni a bagósok, hogy aki nem bagózik ne fulladjon meg, amíg ott vásárol és fizet:S Le szerettem volna ott ülni, inni 1 sört haverral, de így esélytelen volt ez is... Így a fülkémben ittam meg a sört, de azért jó lett volna ott a bárvagonban...
Még az AcBc is jobb lett volna a "halbinál"...

Zef 2010.01.13. 16:36:13

@HUnter27: Na az a füst, az nem mindennapi volt... Én ugyan dohányzom, de a pofámról lesült a bőr az ottani állapotok miatt... Érdekes, én is kibírtam Bp-Pécs vagy Pécs-Bp távolságon cigi nélkül...

Rabbeleben 2010.01.13. 19:11:31

@Jermann Kálmán:
"Más téma: ismerősek az ez évi fotózási szabályok? Vagyis hogy 1 250 forintért állítja ki a MÁV az engedélyt?"

Nem mondod, hogy a szaklap(IH) és annak ura (THF) nem finanszírozza ezt meg egy főmunkatársnak?
Vérzik a szívem.
Gonosz, kapzsi MÁV.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.13. 19:49:01

A 3G IC kocsi se nosztalgia. De legalább kényelmes.

Korhű 2010.01.13. 23:04:52

Olvastam a levelet és be kell valljam vegyes érzelmeket keltett bennem. Illetve nem is a levél, hanem a kommentek. A levél írójával többé-kevésbé (inkább többé) egyetértek. A nosztaliga-utak nem ilyenek szoktak lenni. A halbik és az IC kocsi kicsit tényleg illúzió rombolók voltak. DE! Egyes hírportálokon megjelent megjegyzések, miszerint sima IC-járattal gyorsabban, olcsóbban és kényelmesebben lejutok Pécsre, nem igazak!! Gőzössel tényleg az idők végezetéig utazhattunk volna, így kicsit gyorsabban haladtunk! A legutolsó kocsira vonatkozó "pincérestül, borostul" kifejezés egyenesen felháborító volt, hiszen ha máshol nem is, abban az egy kocsiban tényleg kifogástalan volt a kiszolgálás... a fiatalember lelkiismeretesen látta el a rábízott feladatokat. Mellesleg hozzátenném, hogy alkoholszag ide vagy oda (persze nem ártana óvakodni az általánosítástól!), a személyzet is szívott eleget egyes utasok miatt. Szerencsére nagy volt a kontarszt és sok olyan utas volt, aki kedvesen, mosolygósan, hálálkodva, lelkesen vett részt az úton, pedig halbiban ült, de sajnos volt nem egy és nem kettő olyan ülés (akár halbiban, akár nosztalgia-kocsiban), ahol óriási rakás szemét várta a személyzetet, kilötykölt bor, lábnyom az ülésen stb. Hangsúlyoznám, hogy ezt a szemetet annak a személyzetnek kellett eltávolítania, akik előtte fél órával még kiszolgálták az utasokat! Félre értés ne essék, én sem általánosítok és semmiképpen sem állítom, hogy pont a levél írója vagy a kommentelők voltak azok, akik ezt maguk mögött hagyták! Azért írtam le, mert nem árt azért a másik oldalt is látni/megkérdezni. Igen, csúszott hiba a gépezetbe, de talán mégsem kéne egyből fostalicskázni, meg általánosítani...

Pubi a professzor 2010.01.14. 07:53:09

Kedves kommentelők!

Nem tisztem senkit védeni és nem is akarok senkit megbántani, de azért vegyük már észre, hogy a tényleg jogos problémák mellett (Mert voltak!!!) legyen mondjuk 15-20 olyan ember, akinek nem felelt meg a szolgáltatás. A többi 450 meg vígan köszönt el tőlünk a Nyugatiban mikor hazaértünk!!! Amúgy eleve lehetett tudni, hogy balhés lesz a menet mert alapból nem akartak halbikat berakni a vonatba, csak a többi átépített schliren még nem készült el az adott időpontig, így muszáj volt valamit kérni a Starttól. A 3g IC kocsiról pedig annyit, hogy én megvakarom a te hátad, te meg az enyémet... Valamit kellett a Start felé is nyújtani, hogy jobban reklámozva legyen az új járműpark. A nosztalgia kocsikkal kapcsolatban pedig annyit, hogy ha a halbit képesek voltak sörrel összelocsolni, a budit körbehugyozni, körbecsinálni, valamint a kocsi közepére hányni, akkor feltehetőleg a régi felbecsülhetetlen értékű kocsikban sem lett volna másképp... Oké és egyet is értek azokkal az emberekkel, akik méltatlankodnak a kocsik miatt, meg a nagy füst a dohányzókocsiban (megjegyzem más kocsiban nem lehetett dohányozni csak abban az egyben), meg a kaja ára miatt (bár szerintem 3000 Ft manapság egy 3 fogásos ebédért nem olyan vészes, és az adag is emberes volt ellentétben az Utasellátó "kosztjával", hasonló árakon...), de azért vegyük már észre, hogy egy 500-550 fős társaságnál mindig vannak olyanok akiknek valami nem jó! Nagy kaliberű közönségutakat pedig vétek(!!!) régi kocsikkal közlekedtetni, mivel a tavalyi tapolcai illetve siófoki Stefánia vonat is bebizonyította, hogy utána több rajta a kár mint az egész út bevétele... És ilyenkor bizonyosodok meg arról, hogy a kifogástalan tisztaságú és felszereltségű kocsikban milyen rettentő disznóólat képesek az emberek hagyni maguk után röpke 2 óra 30 perc alatt.. Apropó menetidő: Melyik IC-vel jut ma le az ember fia 2,5 óra alatt??? Egyébként visszafelé a tervezett menetrendi érkezés előtt megérkezett a vonat ergo még rövidebb is volt az út mint 2,5 óra. Elsőre így nagyjából ennyi.

És még valami: a VIP emberke mindig szemet szúr, amíg az illető nem saját magáról mondhatja el, hogy ő a nagyon fontos ember... Biztos vagyok benne, hogy nálatok is vannak olyan céges rendezvények vagy munkahelyi események, ahol vannak "nagyonfontosemberek". Hozzáteszem én sem csípom addig amíg flegmák és felsőbbrendűnek, de pl Farkas Bertalanra egy panasz nem lehetett, mert közvetlen volt és elbeszélgetett az emberekkel. Nekem kimondottan nagy élmény volt!

Zef 2010.01.14. 09:47:55

@Korhű: @kikodugo:

Sajnálom ha úgy tűnik, hogy az 500 (valójábabn 213-249 fő utazott halbin) fős boldog utasközönségből épp mi hárman vagyunk egyedül azok, akik hangot adtunk nemtetszésünknek a halberstadti kocsikkal kapcsolatban.

Mi annyit szerettünk volna megkapni, amiről az utazás szólt. Nosztalgia hangulatot. Nem többet! Mint egyszerű utasok, nem vártunk sem luxust, sem megkülönböztetett figyelmet. Szerettünk volna egy felejthetetlen élményt. Bár az kétségtelen, hogy ez az élmény is nehezen feledhető.

By(ee) 21-55 sorozatú kocsik
Gyártó: Halberstadt
Beszerzés éve: 1978-83/1996-97
Darabszám: 190
Hossz: 26,4 m
Engedélyezett sebesség: 140 km/h
Férőhely: 83/71 fő
Utastér: termes
Légkondiconálás: nincs

Ezt a vonatot a hétköznapokban is elkerülöm, ha lehet!

TiaMaria 2010.01.14. 10:00:53

Be kell hogy valljam értetlenül nézek egy két kommentet!
Az miért hivatkozási alap hogy más emberek hogyan viselkednek?
De mondok valamit: miért csinálnak egyáltalán nosztalgia járatot ha már alapvetöen a károkból indulnak ki?Valahogy nem tudom sajnálni öket.
Egyébként nem hiszem el azt hogy az ilyen viselkedésü embereket ne lehetne eltávolítani a kocsiból, ill. mondjuk egy vonatkiséröt megfizetni...de lehet a nagyon drága kocsiba kamerát is beszerelni és az utassal az álatal okozott kárt kifizettetni!

De ezt semmiképpen nem lehet sem magyarázatként sem hivatkozásként használni arra hogy miért nem tartotta a cég az álatala megígért szolgáltatást...ez csupán mellébeszélés!

Korhű 2010.01.14. 11:05:36

@TiaMaria: Kedves TiaMaria! Fáj a szívem, amikor olvasom a hozzászólasaidat! Egyrészt, mert kb. 45 helyen írtad, le azt, hogy nem az ár a lényeg, hanem a szolgáltatás! Ezzel a kijelentéseddel is vannak fenntartásaim, de azt hiszem, ha ebbe belemennék, teljesen más irányt venne a beszélgetés és erre most igazán nincs szükség. Másrészt viszont nem tudom szó nélkül hagyni azt, hogy a személyzetet kritizálod/kritizáljátok, mert hogy ilyen arrogáns, meg olyan bunkó... Kedves TiaMaria! Én is a személyzet körét bővíthettem, és az az igazság, hogy amikor kb. 30 fő akar elférni egy max. 15 főt befogadó kis részen a vonaton, közben neked meg kosárkával és borral át kell vergődni magadat rajtuk (és ezt végigcsinálni kb. tízszer), vagy, amikor olyanért kezd el az utas Téged fricskázni, amiről aztán végképp nem Te tehetsz... akkor szerintem Te is elgondolkoznál azon, hogy hol van a színvonal és az ígéret közötti ok-okozati összefüggés, ha egyáltalán van olyan és hogy hol van az a pont, ahol aztán a szervezők a legkevésbé hibásak. A Nosztalgia Kft. szervezett egy utat, lejuthattál 2010 ft-ért Pécsre és vissza 2,5 óra alatt, végig is járhattad akár a vonatot, láthattad az ÖSSZES kocsit, nem csak a halbit, beülhettél a szalon kocsiba is és akár egész úton hallgathattad a zongora szót, senki nem tiltott volna ki onnan, ebédelhettél is volna nosztalgikus körülmények között (vonaton, finom kaját, jó bort, finom sütit 3000 Ft-ért!). Láthattad az EKF nyitóünnepségét és még a menetrend szerint előbb is hazaértél, mint az ígért időpont! Szerintem ez igenis színvonal még akkor is, ha hibáztak néhol a szervezők és az utasok! A másik meg: Te sem gondolod komolyan a kamerát, meg azt, hogy külön személyzetet állítsanak be a rendzavarók ellen... Ez egyszerűen lehetetlen, de ezt Te is tudod, csak valamit mondani kellett!

Korhű 2010.01.14. 11:07:19

@Zef: Kedves Zef! Te pedig félreértettél minket! Nem azt állítottuk, hogy a halbiban ültek 550-en, hanem azt, hogy ennyi utasért volt felelős a személyzet összesen! Ebbe beletartoznak azok is, akik halbiban ültek és azok is, akik nem!

Korhű 2010.01.14. 11:16:50

ja, igen, kedves TiaMaria! Azért hivatkozási alap, hogy az emberek hogyan viselkednek, mert tudod, ha vásárolsz egy jegyet, megtörténik a készpénzátadás és a jegyátvétel, egyfajta szerződést kötsz a szolgáltatóval, hogy ő ezt nyújtja, de Te pedig ehhez és ehhez tartod magad. Az a tény, hogy az utas, aki ezt a szerződést megkötötte, halbiba került, nem jogosítja fel arra, hogy a kocsit pl. tönkretegye. Lehet írni panaszos levelet, meg panaszos blogbejegyzést, meg panaszos kommentet, mellyel hangsúlyoznám, egyet is értek... de hogy megkérdőjelezd azt, hogy miért fontos, hogy az utas is tartsa magát bizonyos szabályokhoz... erre nem tudok mit mondani, csak azt, hogy elég szomorú!

Kopi3.14 2010.01.14. 13:48:31

@Zef: hol van az általad kiemelt ajánlatban a NOSZTALGIA? Sehol. Vagyis nem kell azt elvárni, illetve ha mégis, akkor az utas baj. Azért, mert a nosztalgia kft szervezi, még nem kötelező mindennek nosztalgiának lennie.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.14. 13:57:01

@Kopi3.14: www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/65/esemeny/331
Olvasd el: "Az év első Nosztalgia járatán Utasaink részesei lehetnek az Európa Kulturális Fővárosa programok nagyszabású és rendkívüli "

Zef 2010.01.14. 14:01:41

@Korhű: Sajnálom, ha személyeskedésnek érzed azt amit írtam. Nekem nem a személyzettel volt problémám, bár azt tegyük hozzá, hogy a halbikban a személyzetnek nem is volt dolga. Kiszolgálás a VIP utasoknak járt, nem nekünk -és ez így rendjén is van.

Ami a büfékocsit jellemezte: Az a személyzet feladata lett volna, hogy ablakot nyisson akkor is, ha a rengeteg dohányzó utas fázik is egy kicsit közben.

Mellesleg nekem alig volt alkalmam a személyzettel találkozni. Egyszer az ellenőrrel, aki ugyan udvarias volt, de elfelejtett visszajönni -spongya rá, és egyszer épp a büfékocsiban, amikor nem tudtunk kávét venni mert nem volt kellő lendület(?)... A fiatalemberel, aki a totót kiosztotta semmi gond nem volt.

Az meg ugyanúgy felháborít, ha az utas veszíti el emberi mivoltát. Szerencsére abban a vagonrészben ahol utaztunk nem láttam különösebb rongálást -bár nem is jártam körbe csak ezért a vagont...

Akit személyesen is megemlítettem, az értékesítési vezető, aki az út végére Kelenföldön nem tudott két értelmes szót egymás után kiejteni és alig ált a lábán.

Ennyit úgy általában véve, és most konkrétan az én gondomról...

Azt azért hadd jegyezzem meg, hogy nem szép dolog egy bekövetkezett szerződésszegést egy feltételezettel igazolni. Ugyanis nem szemeteltem, nem rongáltam, nem hagytam magam után mocskot az illemhelyen és nem hánytam a vagon közepére.

Azt nem láttam, hogy ilyen előfordult, de őszintén a szerződésszegéssel (? -nem vagyok jogász) kapcsolatban nem is érdekel, mert nem rám tartozik.

Rám annyi tartozik ebben az ügyben, hogy kifizettem egy megajánlott szolgáltatásért az elvárt árat és nem azt kaptam amit ígértek. Ennyi, nem több és nem kevesebb. Örülök, hogy a panaszommal egyetértesz Te is! Köszönöm!

Zef 2010.01.14. 14:04:33

@Kopi3.14:hol van az általad kiemelt ajánlatban a NOSZTALGIA?

Itt:
2010. január 10-én ünnepi nosztalgia vonat indul Pécsre az Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozat megnyitó ünnepségére! Utazzon velünk erre az egyedülálló ceremóniára!

Az év első Nosztalgia járatán Utasaink részesei lehetnek az Európa Kulturális Fővárosa programok nagyszabású és rendkívüli látványosságokat ígérő megnyitó ünnepségének. Ezen az úton lesz a bemutatója a MÁV Nosztalgia Kft. új büszkeségének a Pécs-Sopianae névre keresztelt kocsinak, amely az új Élményvonat első kocsija lesz. Ennek alkalmából számos program szórakoztatja vendégeinket az út során.

HUnter27 2010.01.14. 17:00:12

@Rabbeleben: Ez a pénzes "fotóengedély" is egy vicc... Ezt teljesen felesleges kiváltani, fogom magam kimegyek nyíltvonalra és messziről teszek a hülye fotóengedélyre... Az ÖBB sem engedi már a vontatási telepeken a fotózást, de az osztrák vasútbarát is inkább kimegy nyíltvonalra, ahol nem cseszegetik... és szebb fotót is tud készíteni adott mozdonyról, persze ott a fordák nyilvánosabbak, mint nálunk...

peterslounge 2010.01.14. 18:29:48

na a kedves Beela megmondta.
Hálistennek, a mentaalitásom miatt sokkal könnyebb életem van mint a magadfajtának.

A Gyula 2010.01.15. 09:01:04

@HUnter27: Ez a téma kezd már nagyon unalmas lenni.

Jegkoko 2010.01.17. 10:02:39

Én csak azt nem értem, hogy a halbis kocsi mitől olyan rossz egyesek szerint.Mert szerrintem fényévekel kényelmesebb mint mondjuk egy marhaszállító bhv kocsi.

charlie 2010.01.17. 11:06:33

@Jegkoko: Próbálj ki egy GySEV By kocsit pl. vagy egy szlovén lengyel B gyorsvonati kocsit, ég és föld...
süti beállítások módosítása