MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Csalóka kijelző

2010. január 05. - georgejr

FayeFaye egy barátja elé szeretett volna kimenni Ferihegyre. Időben kiment az állomásra, felszállt a kijelző által kiírt vonatra, igaz nem volt ott senki és a vágány előtti táblán sem írtak semmit. Majd 2 perccel az indulás után gyanakodni kezdett, hogy valami nem kerek. Az eresz alatt bagózó vasutasok a pénztár felé terelték. De szemfüles olvasónk inkább megkérdezte a vezért, aki mintha a világ legtermészetesebb dolga lett volna közölte, hogy a Ferihegyi vonat már elment... 2010-ben se fog kapni különdíjat a MÁV a tájékoztatásért... Agyatlanság felsőfokon....

 

Már évek óta nem jártam Magyarországon vonattal, de mivel kedden csak a Ferihegyre indultam egy barátom elé, mégis a papíron olcsóbb, gyorsabb és környezetbarát tömegközlekedést választottam a taxi helyett. Azért húsz perccel indulás előtt kiértem a Nyugatihoz a biztonság kedvéért, volt időm jegyet venni és elcaplatni az állomás ellentétes végében lévő vágányhoz. Legalábbis a bejárattal szemben nagy betűkkel hirdette a kijelző, hogy 22:38 AIRPORT 9-es vágány, de amikor odaértem, nem volt semmi kiírva a táblára a sínek előtt, a vonat pedig tök sötét. Tébláboltam egy darabig, de sehol egy jegyellenőr vagy alkalmazott és nem hallottam rám vonatkozó bemondást, úgyhogy felszálltam az első kivilágított kocsiba. Itt már ült egy fiatal srác és egy idősebb úr, aki valami hagymásat vacsorázott. 22:40-kor már kérdezgettük egymást, hogy ez tényleg az a vonat-e, de amikor pár perccel később a mi kocsinkban is lekapcsolódott a villany – bár a hagymás úr szerint ez normális, csak merül az akku és majd újraindul, ha megy a vonat – én inkább leszálltam. Találtam három ellenőrt, akik az eresz alatt dohányoztak, de amikor megkérdeztem, hogy mi a helyzet ezzel a vonattal azt mondták, információ a pénztárban (10 perc oda-vissza). Ekkor meggyulladt a villany a mozdonyfülkében, és a dohányzók azt tanácsolták, „kopogjak fel” a vezetőhöz tájékoztatásért. Némi integetéssel sikerült magamra vonni a figyelmét, de amikor megkérdeztem, hogy ez-e a 22:38-as reptéri járat, úgy mondta, hogy az már rég elment, mintha ez lenne a legnyilvánvalóbb dolog a világon. Ekkor már majdnem tizenegy volt,úgyhogy leküzdöttem az ingert, hogy valakinek ott azonnal elmondjam a véleményemet, és hívtam egy taxit. Üdv, FayeFaye

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr911647510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.05. 09:24:38

Hm. Azt írja, 22:38-kor indult volna a vonat. 20:40-kor gyanakodni kezdett, ezért odament a jegyellenőrökhöz (3p séta) beszélgetett velük, (22:45) akik visszaküldték a mozdonyhoz, ami nézzük a rosszabb esetet, a vonat elején volt: 3p séta. 22:48 papírforma szerint, azonban a postoló szerint ekkor már 23 óra volt.
Ha ugyanekkora differenciával ment ki "20 perccel előbb" akkor már értem miért ment el a vonata.

Amúgy meg, ha valaki valait nem tud, akkor kérdez. Főleg, ha nem ismerős az álomáson. Ez hatásos...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.05. 10:35:42

@hcpetrov:
Gépelési hiba volt, de jogos. Valamit helyett is valait-ot írtam. Reggel volt még :)

a Lojalista 2010.01.05. 14:12:07

Van egy olyan érzésem, hogy Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző csak vasutas lehet, mármint a hozzászólásai alapján. Az rendben van, ha valaki védi a mundér becsületét, de nem szemellenzősen kellene. A Nyugati információs szolgáltatása a béka popsijáig se ér fel, tapasztalom nap mint nap.
Ja az írja " Amúgy meg, ha valaki valait nem tud, akkor kérdez. ", amikor arról írtak hozzászólók, hogy nem kapnak választ, ha épp találnak valakit, akkor a kérdezőket ostorolta, őket tartotta hibásnak, ha kérdésekkel zaklatják szegény személyzetet. No comment.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.05. 14:49:39

@a Lojalista:
Sajnos alaposan mellélőttél, nem vagyok vasutas. Remélem a lottóban szerencsésebb vagy, bár ott 90-ből kell 5-öt eltalálni, it 2-ből egyet :)))

Lényegre térve:
Azzal nincs baj, ha valaki informálódik. De, azt beszéljük meg: Ha Te bemész az Okmányirodába, mert érdekelne, hogy a Személyi igazolványhoz milyen okirat kell kit kérdezel meg? A takarítónőt, aki épp szembe jön, okmányiroda feliratú pólóban, vagy esetleg az "Információ" feliratú pulthoz tolod oda magad, és ott kérdezel?
Ugye, az utóbbit választod, mert feltételezed, hogy Gizinéni a takarító rohadtul nem tudja mi az a személyi igazolvány.
Itt ugyanez a helyzet. Te most kiakastál azon, hogy mondtam, egy érkező vonat jegyvizsgálója nem tud semmit. Jelen esetben a jegyvizsgáló egyenlő a takarítónénivel, kb ugyanannyit tud az épp érkezett vonat kalauza az induló vonatokról.
De mondjuk ha az utas az információhoz fordul kérdésével, esetleg az ügyeletes tiszthez! Akkor talán kap információt, mert ő azért van ott.
Stimmel?
Csak azért mert MÁV (okmányiroda) póló van rajta még nem információs, és lehet, hogy még kevesebbet tud mint te.
Remélem érthető volt.

a Lojalista 2010.01.05. 15:50:44

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Kötözködésnek vége. Csak két icipici megjegyzés. A beérkező vonat jegyvizsgálója azt talán tudja honnan jött és bármilyen fáradt is lehet udvariasan válaszolni. Másik:remélem Te is napi utazó vagy és a tapasztalataid jobbak az enyémnél, és én csak szimplán peches vagyok.
De azért lottózom, mert ugye bármikor... :))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.05. 15:55:18

@a Lojalista:
Igen, én is utazgatok, bérletes utas vagyok. Hamarosan indul is a vonat :-))))

Amúgy pedig az udvariasságról írtam ott is. Tudom, hogy általánosságban mennyire szoktak udvariasak lenni az utasok. "Két kilencvenszázalékozst Mónórig!" ez az átlag udvariassági szint. A jónapot, vagy csókolom, kérnék egy akármit az már nem megy.

Amúgy neked mi derül ki abból, hogy egy szerelvény honnan jött? Szerintem semmi. Alapesetben van olyan forda pl. hogy Vácról jön megy Szolnokra onnan Nyugati onnan szobra. Na, ha azt mondja Vácról jött, ki vagy segítve? Nem.

petya.bacsi 2010.01.05. 21:11:04

A MÁV és az utastájékoztatás... a Keleti viszi itt is a megtisztelő címet.

Vaandor 2010.01.06. 04:15:00

@Vörösbe esett:
Okmányirodában is elolvasom a főhelyre kiakasztott, igazolványokról szóló tájékoztatót, ha van ilyen. De ha van, akkor elvárom, hogy az azon talált információ hiteles legyen!
Ha nem találom rajta, amit keresek, majd akkor kérdezősködöm.

Adani 2010.01.06. 08:31:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ha más nincs akkor be kell kopogni a mozdonyba, ezt már többször is láttam mikor senki sem tudott semmit mondani. A vezér csak tudja hová akar menni.

De való igaz ha ki van írva, h arról a vágányról megy teljesen rendjén van h azt hiszi tényleg onnan megy, miért kéne feltételeznie, h nem így van? Pláne, h ő maga is írja nem gyakorlott utazó. Aki tapasztalt vonatozó az pedig rákérdez mert tudja ,h nem szentírás ami a kijelzőn van.

magocska 2010.01.06. 12:11:32

"Pláne, h ő maga is írja nem gyakorlott utazó."
Ez a kulcsmondat. Úgy kell tájékoztatni, hogy mindenki megértse. A kijelző szerint jó vonatra szállt fel az utas, miért kérdezősködne??
Azt már megszoktuk, hogy nem tájékoztat a MÁV, de ez félretájékoztatás. Még rosszabb.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 12:39:41

@magocska:
Ha nem véletlenül az érkező vonatok tábláját nézte...

Amúgy nem tudom hogy vagytok vele, én azért sokszor utaztam ilyen 21-22 óra környékén ezekkel a vonatokkal, és nem 3 ember szokott utazni rajtuk, hanem igencsak meglepően sok ember. Csak anyugatiból bő 40-50 ember.
Azonban a postolóval mindösszesen 3-an vártak a rossz szerelványen. Tehát valami nem stimmel... (A maradék valamiért jó szerelvényre szállt, és a nagy számok törvény alaján nem hiszem, hogy az összes többiben volt a hiba... )

Adani 2010.01.06. 12:40:21

Na igen mi, akik sok mindent megéltünk már a MÁV-on eleve gyanakvóan állunk hozzá és nem vesszük szentírásnak, amit a kijelzőn látunk vagy a hangosban hallunk. És nem egyszer derült ki ,h jól tesszük. De aki nem gyakorlott az fel se tételezi, h nem az a vonat megy oda hiszen azt mondták meg az is van kiirva.
süti beállítások módosítása