BUÉK. De tényleg legyen egy boldogabb, és eredményesebb évetek 2010, mint amilyen 2009 volt. Mindjárt így a pezsgő, a buli és a rétes után egy kis visszaemlékezés még a karácsony előtti havazás okozta szívásokra. Nagyon sok levelet kaptam a témában, de nem tudom mindet publikálni, ezért, csak szemezgetek a következő két napban belőlük.
Levél 1.
Kedves megintállunkv!
Vasárnap este fél 6kor (12.20) indultam Keszthelyről Budapestre. Többnyire 9-re már Kelenföldön szoktunk lenni (sokszor majdnem 30perces késéssel, nhade ehhez már hozzászoktam). De most valahogy csak nem akart menni a vonat, átszállítottak minket személyvonatba,ahol vigyorogva közölte velünk a kaller, hogy "van egy rossz hírem: minden állomáson megállunk". Persze fogalmam sem volt, hogy épp hol vagyunk, mert az összes ablak csontra volt fagyva, többen bankártyákkal próbálták levakarni róla a jeget. Fűtés nem volt, kabátban és sálban ücsörögtem, de még így is majd' lefagyott a lábam.
9-kor még valahol Gárdony környékén ácsorogtunk, annyi információval, hogy nem tudunk továbbmenni, mert előttünk az összes megállóban állnak a vonatok, szóval bizonytalan ideig várnunk kell. Közben hívott a nővérem, hogy nehogy vonattal menjek fel Pestre (sajnos elkésett a figyelmeztetéssel), mert a barátja délután 4kor indult Fonyódról és még mindig nem ért oda.
Mindenki feszült volt, mivel nem tudtunk semmit, és lassan már talajmenti fagy állt be a szerlvényekben.- ekkor beszólt az egyik kaller-néni, hogy "én is haza akarok jutni!" Közöltem vele, hogy őt fizetik ezért, én pedig ezért fizettem. Remélem érzi a különbséget!- arra pedig senki ne sámítson, hogy visszakapja a jegyek árát, mert kifogás az mindig van, és sohasem az ő hibájuk. Persze 11tájt- mikor végre megérkeztünk, már eszembe sem jutott reklamálni.
Levél 2.
Kedves Megint Állunk Vazze!
Azt nem szeretném ragozni, amit eddig is megírtak, hogy hó és hideg van. Ez van. Ami engem igazán felháborít, az a MÁV részéről tapasztalt mérhetetlenül pimasz, az utasokat semmibevevő, pofátlan magatartás, az információ és utastájékoztatás teljes hiánya.
Tegnap (12.21 hétfő este , Nyugati pályaudvar). A kijelzőkön mindössze 3 szerelvény van feltüntetve, a pályaudvar szerelvények szempontjából szinte üres, a z 1-8-as vágányok elött több tucat tanácstalan utas, személyzet egy szál se. A hangosbemondó annyit bír közölni, hogy â01E az időjárási viszonyok miatt késések és kimaradások várhatóakâ01D. Az hogy mikor, hova és egyáltalán indul-e vonat, már nem tartozik az utasokra, akik az idő múlásával rohangálnak össze-vissza, valami hírmorzsáért.
A MÁV direct cc. 10 perces zenehallgatás után, megszakítja a vonalat.
A bejövő vonatok személyzetétől próbáltunk valamit megtudni, de csak flegma elutasításban volt részünk. Gyöngyszemek: vonatvezető " én ugyan sehova, lejárt a műszakom", kalauz "én se tudom, honnan tudnám," stb.
A beérkező szerelvények egy részét áramtalanítják, kijelző táblák nem működnek, a személyzet felszívódik, s ezt volt szerencsém átélni 17:30 és 19:00 óra között, amikor begurult egy olyan szerelvény, ami úgy tűnt vissza is fordul Veresegyház-Vác irányába. Így végül is csak hazaértem.
Azt hiszem, mint fizető utasnak jogom van megtudni, hogyan és milyen körülmények között van reményem hazamenni. És ha rosszak az utazási körülmények, a személyzet részéről hiteles tájékoztatást és udvarias viselkedést kapni. Ha ez így történne, talán az utasok is megértőbbek lennének.