MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hóhelyzet - Szokatlan esemény történt, Karácsony jön és havazott

2009. december 21. - georgejr

Az elmúlt néhány napban szándékosan kerültem, hogy a havazásról, illetve annak a MÁV-ra gyakorolt hatásairól írjak. Inkább csak megfigyeltem. De így két nappal az "ítéletidő" után engedjetek meg egy elemzést. Szombaton relatív sok hó esett, persze erről és a -20 fokról már hallhattunk előrejelzéseket, így nem volt túl meglepő.  Ehhez képest a MÁV ősztinte csodálkozással fogadta a kialakult helyzetet. Azaz beköszöntött a nemvárthidegmelegesőhó helyzet. Azt persze ne várjuk el, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokkal meg se kottyanjon az ilyen időjárás, de ismét felmerülnek kérdések, amelyeket egyszerűen nem tudok megválaszolni:

Nem lehet téli időjárásra időben felkészíteni a vonatokat, váltókat?
Miért romlott el a váltófűtés? Ákibárd segíts megérteni!
A fagymentesítő folyadék ráfagy a váltóra ok. De ha az autómban a hűtőfolyadék, és az ablakmosó -30 fokig fagyálló, akkor milyen fagymentesítő folyadékot használnak? 
Ha a folyadék -12 fokig hatásos, akkor miért használják -15-20 fokban?
A MÁV-Inform miért mond butaságokat? (erről a következő postban)
Az önleolvasztó váltók miért nem működtek megfelelően?


Milyen módon készült fel a MÁV a télre? Tavaly is volt hó, tavaly előtt is. Ki a felelős azért, hogy ismét nem készült fel a MÁV a hidegre és a hóra? Már napok óta tudott volt, hogy ez jön.....
 

És végül olvasónk kérdései:

Miért van az, hogy decemberben a hó ekkora nagy meglepetést okoz, mintegy váratlan eseményként meglepve a MÁV-ot? Miért? Miért nem ellenőrzik a váltóberendezéseket? Egy augusztusi havazásnál megérteném, de most tél van, hó esett, és jönnek az ünnepek! Átlagosan kb. 20 centi hó esett. De emlékszünk a korábbi hófrászra, amikor nagyon fel voltak készülve... gondolom most is nagyon meglepte őket a hír, miközben már napokkal korábban mondták, hogy lesz havazás. 3 budapesti nagy forgalmú pályaudvarból 2 "elesett". Normális dolog ez?

- A riportban elhangzott (20 órási Hírekben a Hírtv-n), hogy nem volt utastájékoztatás. Miért? Ki ezért a felelős?

- Éjszaka mit csináltak a vasutasok??? Vidéken az emberek kimennek, és kiássák magukat a hó alól. Hideg van, de mégis megteszik.

Azt azért megjegyzem, hogy 19-én a BKV is fejre állt, meg meghülyül az egész város, én is szívtam, de ma, 20-án, a havazás másnapján én már nem tapasztaltam fennakadást. A MÁV-nál minden csoda több napig tart ezek szerint.

Szégyen. Lehet szólni kéne nekik, hogy még várható havazás, ne lepődjenek meg, csak végezzék a dolgukat. Jobban. És nem a sztrájkon kéne, hogy járjon az agyuk mindig, mert máshol is sztrájkolhatnának. Inkább húzzák meg magukat, mert megint leszerepelt a MÁV.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr811612510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemirj 2009.12.21. 16:49:48

Ákibard:felfogom a 12 órát, de remélem egyszer kint maradsz a hóban sem tűzoltó sem mentő nem ment meg mert épp 23 órája dolgoznak és már nem indulnak el. A hozzánemértés tipikus esete a törvényre hivatkozni a rendes becsületes munkavégzés helyett

Viktus 2009.12.21. 16:50:57

@gcsabi:

Ja csak nyugaton nem a peronokon fagyasztják az ügyfeleket, hanem van meleg váró , meleg tea ...

Ákibard! 2009.12.21. 16:51:39

@gcsabi:
Mindjárt hülye ostoba idióta vasutas leszekl, mert nem jósolsz, nem voltál bent 12 után még 24-et, nem kanalaztad a havat kiskanállal, és különbenis mondd meg mikor ér oda a vonat ami el sem indult még.

Az ilyen hozzászólásokat kellene külön postban megjelentetni, hogy az egyszerű ember képet kapjon a mindennapokról, de arra nem lenne kereslet...

Ákibard! 2009.12.21. 16:54:22

@sutyerák:
Ha nem kampózódik be, akkor lezáratlan vágányút, vagy a váltónak annyi egyelőre...

Ákibard! 2009.12.21. 16:56:16

@nekemirj:
Szar volt a példa sajnos, a tűzoltókra, mentőkre, rendőrökre más szabályozás van...

Amúgy nem kell verni a nyálad ma én is utaztam, sőt, fél 9-kor még haza kell mennem Győrből, nekem sem lesz fűtött váróterem, értem se jön különvonat, de haza fogok menni. Le is jöttem valahogy vissza is fogok menni.

sutyerák 2009.12.21. 16:56:24

@nekemirj: a tilos az annyira tilos,mint ittasan vezetni,fogd már föl!

sutyerák 2009.12.21. 16:57:15

@Ákibard!: oké,váltókezelő sem voltam,csak láttam.

Ákibard! 2009.12.21. 16:58:48

@nekemirj:
Illetve azt is fel kellene fogni, hogy nem csupán játék a szavakkal, hanem fontos szabályok, gondolom te sem örülnél, ha a fél családod egy vonaton halna meg, mert mondjuk 15 órája vezet a vezér és mondjuk elalszik, vagy elnéz egy jelzőt. Meg kell érteni, ez a biztonságot szolgálja.

Elég a közutakra nézni: Hány halálos áldozat van hány halálos baleset, ahol a kamionsofőt már 12 óra felett dolgozik, xy órát vezetett szabályellenesen, és akkor hopp, leszalad az útról magávalsodorva a halálba 2-3 személyautót?? Kell ez a vasútra is?
Tudom jó lehet fröcsögni izgalmas lehet, de gondolkodni sem árt néha, ha már sorbaálltál az "ÉSZ" kondér előtt...

Ákibard! 2009.12.21. 16:59:46

@sutyerák:
:-)

Ugye nincs is mindenhol váltózár, lehet helyszíni állítású váltó, vonóvezetéket, ahol a csappantyúnak kell rögzülnie, tehát bonyolult... :(

sutyerák 2009.12.21. 17:00:41

@Ákibard!: Nem értik meg,hogy a vasutat miért szabályozza annyi utasítás,hogy akár egy mondatközi vesszőnek is mekkora jelentősége lehet.

gcsabi 2009.12.21. 17:01:59

@Viktus:
Hidd el nekem ég a pofám a legjobban amikor nem tudom az utast meleg váróteremben leültetni. Sajnos évek óta ez van, vagyis nincs, mert nincs rá pénz, mint annyi mindenre még! Szombaton kb. 10-en ücsörögtek mellettem a forgalmiban, de mindenkit nem hozhatok be!
/Az egyikük meg is jegyezte, miután pár órát nézett a három monitor előtt 4 telefonnal a fülemen, hogy fogalma sem volt milyen ez a munka, és fél millióért sem csinálná! Ennél akkor nézett furcsábban amikor elmondtam én mennyiért csinálom./
Én szivesen beengednék néhány okostojást ilyenkor pár órára, hátha kevesebbet csuklana anyám. :)
Persze, hogy most elvesznek 40 milliárdot biztos több jut váróterem fűtésre, technikai fejlesztésre stb.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.21. 17:03:35

Mindig azt hiszem nincs lejjebb a MÁV esetében, és mindig tévedek.

sutyerák 2009.12.21. 17:04:00

@gcsabi: Ja. és szólunk néha,hogy nyisd már ki a várótermet,ez a szerencsétlen itt fog megfagyni a padon!

gcsabi 2009.12.21. 17:04:33

@Ákibard!:
Ahogy írtad, egy 4,5 mm.es akadálylemezzel mérik, és ha átállítható akkor szabályozni kell különben használhatatlan. Nem csak lezárni nem lehet , rámenni sem.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 17:07:36

Erről a bezzegamikorsztrájkolnikell dologról lassan le lehetne szállni. A MÁV felsővezetése vagy tízszer akkora kárt okozott már a vasútnak...

Azt hogy mikor hova, hány embert osztanak be, bármilyen furcsa is nem Gaskóék találják ki.

Persze ha ilyenkor elegendő számú embert osztanának be, nem lennének ilyen nüanszok. De ugye arra pénz nincs. Mint ahogy annyi mindenre, ami teljesen alap dolognak számít a példaként felhozott Ausztriában, Svájcban. De persze erről a a Gaskóék tehetnek, nem a MÁV a feladatát ellátni képtelen (vagy nem is akaró) vezetősége...

franta 2009.12.21. 17:08:17

Ércse-é má meg mindki, mindenyejük. Ha én-e veszek egy jegyet, mi többbbbbbüe, bérletet, sok pízér ám, akko'a a máv-val kötök egy szerzídiést, hogy a pízemért az vala e'juttat a cíélpontomhuz. Pontosssan és kultúrált körűl'mínyek közepitte.-------------------

Ezt a szerződést a MÁV állandóan megszegi. Miről van szó akkor? Kérdem a MÁV apologetáktól? Vagy az apologetáket a MÁV rakja be kommenelgetni?
----------------------------
Az apologeták meg jöjjenek ki fagyoskodni a Westbanhofra (meg a Süd-re, meg az Ost-ra , és akkor osztják majd ki az észt, mikor a faszuk / puncijuk szarrá vagy, és esély sincs a tovább- / hazajutásra.
És ez, eme szar ügyecske, mondjuk a fent felsoroltaknak éppen ne essék, á, mondjuk - Karácsonyra.

gcsabi 2009.12.21. 17:08:36

@sutyerák:
A nemlétező várótermet nem lehet kinyitni!
Pár éve elrendelték egy nagyon hideg télen, hogy egy fűtött helyiséget kell nyitni és a homleseket nem lehet kitenni a hidegbe. Tippelj egy hét mulva hány utas volt hajlandó bemenni oda :(
Nálunk évek óta nincs, pedig csomópont és nagyobbacska város!

Ákibard! 2009.12.21. 17:10:53

@gcsabi:

BKVfigyelő, alias GálM. volt az aki egyszer megírta nekem: Egyszer látta Martonvásáron mit csinál a forgalmász, hát nem ezt gondolta...

Mindenki azt hiszi ott ül, az asztal alatt polírozza a brokit, 3 óránként megnyom egy gombot, és kész...

sutyerák 2009.12.21. 17:12:50

@gcsabi: Nálunk is azért zárják,mert voltak akik ott laktak.
De a frász kitör amikor látom a padonfekvőket,már azon agyaltam,hogy adok nekik egy pufajkát,-legközelebb kihívom a hajléktalanmentőket.

gcsabi 2009.12.21. 17:14:52

@Ákibard!:
Ez mindre érvényes.
Amikor hó vagy jág tömíti el akkor még a vonóvezetékest lehet a leginkább áterőltetni, ha kisebbre nyomja a havat 4mm-nél, és nem szakad el a vezeték amikor a bakter a teljes súlyával"rugózik" az állító emeltyűn. A villamos váltónál simán leold a bizti, ha nagy az ellenálláűs.

Alapvető élelmiszer 2009.12.21. 17:16:18

@Szkájvóker Lajos: Akkor meg nem kell meglepődni, ha sokan inkább bezárják a vasútvonalakat. Nagyon érdekes, amíg a Keletiben ment a faszvakarás másfél napig, mert "elromlott a fűtött váltó", addig a 100-as vonallal javarészt párhuzamos 4-es úton ment a közlekedés. A ceglédi buszok +5, +10 perccel, de rendben közlekedtek. Az másik dimenzió, másik világ?!

sutyerák 2009.12.21. 17:17:12

@Ákibard!: Én is elnézem néha a mi szolgálattevőnket,-hát nem egy szívinfarktus megelőzési program,az fix.
-Ne tudd meg,hogy milyen őrültekháza van néha-egyszerre csörög 3 telefon,várjál,vonalban vagyok,mindjárt,- és mi mindenre kell figyelnie,észben tartania.

sutyerák 2009.12.21. 17:22:34

Na viszlát mindenkinek! A jogos és jogtalan kritikusoknak kellemes karácsonyt otthon!

gcsabi 2009.12.21. 17:23:58

@Ákibard!: Talán egy sima középállomáson nyugisabb, de ott a legapróbb dolgokért is egyedül felel és ha hülyeséget csinál, senki nem figyelmeztetheti. Nekem legalább esélyem van , hogy észreveszik és szólnak, ha nagyon "benézek" valamit :)
Kivülről meg néha csalóka, hogy van egy-egy fél óra amikor semmit sem kell csinálni, utána meg elmegyógyintézet. De előre meg nem dolgozhatok, pedig jó lenne:)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.21. 17:47:58

Reggel a cegledi szemely kimaradt a Szolnok-Budapest vonalon.
Erdekes modon a szolnoki szemely az jott (igaz kesve, de jott) 04:51-kor.
Delutan a zonazo kimaradt ami Szolnokra megy, helyette jott a szemely.

Kerdes:
Ha ugyan azon a vonalon van Cegled es Szolnok akkor, hogy a halalba maradhat ki a cegledi szemely?

Kerdes 2:
A mult evben volt tel.
Ki gondolta a MAVnal, hogy ebben az evben elmarad a tel?
Vagy azt gondolta a VDSzSz, hogy a telet is elinteztek egy sztrajkkal? (ok ez csak egy szar poen volt)

Ákibard! 2009.12.21. 17:51:36

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Azért lehet, például elképzelhető, hogy a ceglédi szerelvénye Budapestről megy szerelvénymenetbe, de ha valamiért nem ér oda, akkor az kimarad. Vagy épp Szolnokról megy, de nem ért oda, de a szolnokról induló elindult.
Tehát attól, hogy a menetrendben egy vonat Ceglédről indul az nem azt jelenti, hogy egész éjszaka ottvan egy szerelvény Cegléden.

Utána lehetne nézni pontosabban a SZVÖR-ben, de most nincs nálam sajna...

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 18:04:53

@Alapvető élelmiszer: Én inkább az alkalmatlan vezetők (akár felső, akár lejjebbi szinteken) leváltását szorgalmaznám. Hosszútávon jobban megéri, mint a megszüntetés.

Európában erre már egy ideje rájöttek, és ott lás csodást több kevesebb sikerrel, de működik a vasút (télen is).

Balage85 2009.12.21. 18:18:59

Most jöttem haza Railjettel Győrből. Érdekes módon a vonat Münchenből jött és 15 percet késett mindössze, és mint tudjuk nyugatra még rosszabb a hóhelyzet, mint itt... Ehhez képest az összes mávos vonat ami Budapestről jött 100 perces késésekkel közelekedtek. valaki megtudná ezt magyarázni??

Állandóan változó 2009.12.21. 18:19:10

Nincs teljesítménykényszer. Nincs másik vasúttársaság a piacon. Az alkalmazottak pedig elbocsáthatatlanok a szakszervezetek miatt. Szóval, szarnak rá az egészre. Minek menne ellenőrizni meg jégteleníteni a váltót hajnal négykor a szerencsétlen alkalmazott, ha anélkül is megkapja a fizetését. Ha meg nem, akkor majd sztrájkol.

a petya 2009.12.21. 18:34:26

@Ákibard!: nem szarok le mindent. A vasutasok panaszait, azt igen. Az egész szervezet működésképtelen, és bár valóban fejétől bűzlik a hal és lenyúlják a pénzt és szarul vezetik a céget, sajnos a dolgozó állomány sem jobb egy szemernyit sem. Tisztelet a kivételnek, persze vannak rendesek meg jó fejek meg szorgalmasak, meg minden, de a nagy átlag sajnos nem olyan. A sztrájkjaikkal meg elásták magukat előttem, olyan mélyre, hogy nagyon sokat kell tenniük, hogy akár a béka seggét is elérjék...

a petya 2009.12.21. 18:35:47

@Ákibard!: amúgy elég röhejes a MÁV és a vasút állapotát arra fogni hogy én leszarom :)

Theremin 2009.12.21. 19:08:01

@Ákibard!:
Ákibárd, meséld el nekem légszi, hogy milyen logikus magyarázata van annak, hogy a váci állomás, gyakorlatilag egy vasúti gázai övezet?
Milyen normál/nem vasutasok által felfogható magyarázata van annak, hogy vonatok jönnek-mennek miközben emberek egyikről a másikra szállnak, és a forgalmista szarik bele az emberfolyamba simán közéjük hajthat egy gyorsvonat párkánynánáról? Miért kell ezen az állomáson évente átlag 10 embernek meghalnia csak azért mert nem képesek egy emberbarát ütemtervet felállítani? Csak egy picit kéne átszervezni, hogy melyik vonat hova érkezzen és hogy melyik ajtaja nyíljon és máris nem egy mission impossible lenne a felszállás.
És az is TELJESEN NORMÁLIS, hogy minden vonat, minden reggel átlag 15 percet késik? Ez teljesen elfogadható és nem a szegény leterhelt vasutas hibája?

Caddy 2009.12.21. 19:11:26

Most értem haza, és egy nagy meglepetés, amivel nálam piros pontot kaptak. 10 perc késés volt, de a nyugatiban forró teát osztogattak.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 19:13:55

@Állandóan változó: Egyáltalán nincs rend a MÁV-nál, de ha valaki ezt megtenné, azt (érthetően) megtrolonák keményen. Eddig szerencsére még nem süllyed a MÁV.

A jelenlegi műszaki színvonal mellett ennyi ember egyszerűen képtelen tartani ilyen helyzetben a menetrendet. Ha az elmúlt 20 évben nem spóroltak volna ki mindent, amit csak lehetett a vasútból, akkor olyan színvonalon lenne a technika, hogy ennél kevesebb ember is elég lenne a feladat ellátására. De az előbb vázolt okok miatt (ilyen helyzetben főleg) nem elég.

A szarból nem lehet, vagy legalábbis nagyon nehéz várat építeni...

Theremin 2009.12.21. 19:15:00

@HavocS:
Nem gondolom, hogy a munkamorált felülről kellene megtanulni és azt sem, hogy nem elvárható az, hogy valaki rendesen végezze a munkáját.
Én leszarnám a késést elhiheted, ha tőlem nem követelnék meg a pontosságot, pedig nem keresek többet mint egy vasutas.
És én már azt is leszrarom, hogy fűtetlen, okádék, pusztulat vagonok vannak, tőlem aztán marhavagonokban is mehetünk, vagy olajtartályban csak ÉRJEN ODA IDŐBEN!

Theremin 2009.12.21. 19:17:40

@Szkájvóker Lajos:
Milyen műszaki feltételei lehetnek egy közlekedés megszervezésének?
Milyen múszaki feltételei vannak az utastájékoztatásnak?

ÁLOMPOLGÁR 2009.12.21. 19:18:18

A MÁV-nál dolgozik (?) úgy 4-5000 irodai
alkalmazott, a legtöbbjük 4 órát, bár
8 órára jelentették be.

Szerintem lehetnek olyan 2000 akiknek
fogalmuk sincs a vasutról.

Nos ez egy remek alkalom, hogy megismerjék
munkahelyüket.

Irány:
-Segédmunka
-Takarítás
-Teaosztás
-stb.

qdiace 2009.12.21. 19:20:36

Elsős egyetemista voltam, felkerültem Bp.-re. Egyik héten a TV-ből osztja a BKV megmondóembere: a BKV felkészült a télre.

Köv. héten leesett az első hó, akad minden. Akkor állapította meg egyik évf. társ: lehet, hogy a BKV felkészült a télre, de a hóra nem.

Mentolosmájkrém 2009.12.21. 19:20:55

@sofí: a 25000 az korona, a 200 pedig ezer forint volt, en kerek elnezest a felreerthetösegert. Ennek megfelelö korona kb. 4000 sek egy ketszobas laksa berleti dija, ennel csak feljebb van.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 19:25:40

@Theremin: Például hogy Pest egyik legnagyobb pályaudvarán (Nyugati, de amúgy a Déliben is ez van, meg még nagyon sok helyen az országban) ne a már a 80-as években is elavult SH legyen ...

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 19:26:45

Vagy mondjuk hogy a forgalmi szolgálatevő közvetlenül tudjon kommunikálni a mozdonyvezetőkkel, meg ilyesfajta apróságok ...

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 19:28:21

Vagy hogy a forgalmi szolgálattevő közvetlenül tudjon kapcsolatot kommunikálni a mozdonyvezetőkkel, meg ilyesfajta apróságok ...

Theremin 2009.12.21. 19:31:16

@Szkájvóker Lajos:
Miazaz SH? Szerintem egy jó adag szervezőkészséggel, egy közepes matektudásal és egy csipetnyi intuícióval simán meg lehetne tervezni, X állomás, Y szerelvény és Z mennyiségű vágány összehangolását.
Ez nem műszaki felszereltség kérdése.

Theremin 2009.12.21. 19:32:37

@Szkájvóker Lajos:
A mobiltelefonról már esett szó? Egséz jól bevált más területeken.

gcsabi 2009.12.21. 19:35:16

@Állandóan változó:
Ne haragudjál, de ez úgy butaság ahogy leírtad!
Miből gondolod, hogy megteheti a váltókezelő, hogy nem megy le jégteleníteni?
Ilyen időben szinte folyamatosan és többen tisztítják a váltókat, de a lehetetlen az akkor is lehetetlen. A beosztottaimra szombaton szóserint ráfagyott a ruha, mert a 12-órás műszakból kb 11,5-öt a térdigérő hóban töltötték -17fokban!
A váltókezelők ebben az időben sok százszor állítják a váltóállító karokat, ami kb.70-80 kp. erőt igényel állításonként! Egyszer próbnáld ezt csak egyetlen éjszaka végigcsinálni, és meglátod miről beszélsz ilyen lekezelő stílusban!
Ja, és mindezt a horribilis 75-80.000ft-ért, műszakpótlékostól,

Háromamagyarigazság · http://www.kormanyozz.hu 2009.12.21. 19:46:34

Nagyon sok szép szakmai érvet olvastam, hogy miért nem lehet kezelni a helyzetet... nos, a versenyszférában aki ezt nyomja, sajnos megy a levesbe.
Bizony, előbb-utóbb a MÁV is... ez van srácok

gcsabi 2009.12.21. 19:49:04

@Theremin:
SH=siemens-halke biztosítóberendezés rövidítése. Ez a roppant korszerű, xI. századi technológiát még a Magyar CS .és KIR vasutaktól örököltük.
Ez az ahol a váltókat egy "torony"-bol állítókarokkal állítják, esetenként 100m-nél is hosszabb acélhuzallal. Ilyenkor tiszta fitness, mert sokszor egész testel ráfeküdve sem lehet átállítani!
Azért egy pöttyöt bonyolultabb rendszer a vasút, minthogy némi intuíció,szervezőkésség és közepes matek elegendő lenne.
Alapvetően elavult és sok áteresztési ponton irreálisan szűk keresztmetszetű vasúthálózatra irreális menetrendek és háttér nélküli követelmények vannak szabva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.21. 19:49:20

hiaba tudjuk hogy jon a ho meg a fagy
az jon, hullik, szakad, fu a szel
erre fel lehet keszulni, de elkerulni nem
itt a keleti parton is megallt az elet sok helyen pedig 3 napja tudtuk, jonni fog
ne keressunk a kakan csomots
az utastalyekoztatas nem volt megfelelo, az baj

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.21. 19:52:54

tajekoztatas persze
szoval ez elkerulhetetlen ilyenkor,az utas is gondolkodhat es tervezhet, ha nezi az idojarasjelentest es ha teheti nem indul el
itt megmondtak a meloban, ha olyan a helyzet hogy nagyon esik maradjon otthon a seggen
az iskolakat is bezartak volna ha nem lenne teli szunet
sok mindent tudunk de az idojaras /ho hurrikan tornado stb. meg fonok

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21. 19:55:04

@Theremin: A Siemens&Halske nevű berendezés rövidítése. Ahogy már előbb már írták, kb. 80 éves típus, szóval enyhén cserére szorul(na) :)

Eredetileg van egy ütemterv, hogy milyen mozgás mikor, melyik vonat hova. Amikor ez borul, akkor jön az, hogy melyik ujjamat harapjam meg. És a rendelkezőnek (ő dönti el, hogy milyen mozgás mikor, hova történjen, ő tartja a kapcsolatot a többi állomással) érthetően nincs korlátlan jogköre. Azt például, hogy melyik vonatot engedjék előre, melyiket hol tegyék ki az IC elől, nincs joga önhatalmúlag eldönteni. Pl. ha személyvonatról van szó, akkor a Startos diszpécseré a döntés joga, mint a megrendelő.

Ezt a rendszert kéne igazából racionalizálni, vagy valamivel működőképesebbé tenni. Sokszor a telefon ide, telefon oda alatt okafogyottá válik az egész intézkedés (pl. egy vonatelőzésnél, vagy keresztáthelyezésnél).

És akkor még erre jönnek ilyenkor a végállásukat elvesztő váltók, elfagyott fékvezetétek, leszakadó felsővezeték stb. (ugye részben a karbantartás hiánya)

"A mobiltelefonról már esett szó? Egséz jól bevált más területeken. "
De igen, egy bizonyos beosztás felett. Valami "cégesmobil", vagy milyen néven szokták emlegetni.

Egyébként van, hogy a dolgozó a saját telefonját (saját pénzén) használja szolgálati ügyben.

A műszaki fejlesztéshez visszatérve egyáltalán meg nem mindegy, hogy néhány monitoron átlátod az állomás forgalmát, vagy akár egy egész vonal forgalmát. Nem véletlenül jelentek meg a központilag irányított vonalszakaszok (pl. Balaton déli part Fonyódig). A mai berendezések egy csomó olyan plussz szolgáltatást (pl. tolatóvágányút, tárolt vágányút, önműködő jelzőüzem) nyújtanak, ami a hatékony forgalomszervezésnél elengedhetetlen.

Bocs, ha egy kicsit hosszúra sikerült :)

Háromamagyarigazság · http://www.kormanyozz.hu 2009.12.21. 19:56:03

Azt várom, hogy mikor nyilatkozza a MÁV:
a vasút felkészült a télre, csak a hó és a fagy érte váratlanul, és kellene még vagy 10mrd Ft, hogy az utastájékoztatási rendszer is működjön...

Talán a napokban várható?

gcsabi 2009.12.21. 19:59:36

@Háromamagyarigazság:
A MÁV egy állami szolgáltató vállalat. Az állam rendeli meg és elvben biztosítja a személyforgalom lebonyolításához szükséges háttaret. Ez kb. 25-éve nincsen így, elvon, alúlfinanszíroz és az elmulasztott beruházások miatt irreális költségekkel üzemel. Ez sehol a világon nem nyereségorientált szolgáltatás, mindenhol az állam, mint közszolgáltatás biztosításáért felelős,biztosítja a feltételeket. Ennek ellenére -ahogy ezt itt is sokan leírták sokkal gazdagabb államok sokkal jobban finanszírozott vasútjai is ugyanilyen késésekkel és kimaradásokkal küzdenek.
Ez sehol sem klasszikus versenyszféra, csak annyira amennyire az adott állam befektet a szolgáltatás feltételeibe. Nálunk ezzel az állami mentalitással csoda, hogy egyáltalán így is működik!
A versenyszférában ez olyan lenne, mint amikor a tulajdonos évtizedekig alúlfinanszírozza a cégét, nem fejleszt és utána a managemantet rúgná ki!

thelizardking 2009.12.21. 20:33:33

Tudom hogy most nem leszek népszerű, de nem is ez a célom. Lehet beszólni, nem érdekel. Nem célom megvédeni a Máv-ot, nem vagyok vasutas és a családban sincs. Ez a havazás elég csúnyán tönkrevágta a közlekedést máshol is (pl. Németo., Franciao., Olaszo., stb.). Sőt még Amerikában is. De furcsa. Nem néztek híreket, nem olvastok külföldi újságot? Vagy csak szimplán örömöt okoz mindenért a Máv-ot hibáztatni? A legtöbben óriási nagy baromságokat hordtok össze. Persze a monitor előtt könnyű elégedetlenkedni. Ha úgy gondoljátok, hogy ti jobban tudnátok vezetni a Máv-ot, jobban meg tudnátok szervezni a vasúti közlekedést akkor meg lehet mutatni.

Theremin 2009.12.21. 20:43:33

@gcsabi:
Pontosan melyik nyugati államban fordul elő ilyesmi?

gcsabi 2009.12.21. 20:50:02

@Theremin: Már vállaszoltak is helyettem. Ha átolvasod a hsz-eket, itt is jópáran írtak a kinti helyzetről asaját tapasztalaik alapján. A csalagút sem viccból nem üzemelt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.21. 21:09:46

@Theremin:
hat ha USA nyugatnak szamit North Darolina, Virginia, Maryland, Kentucky, sok heluen az elet is megallt utakon, vonaton levegoben
pedig 3 napja tudtuk, hogy jon

sokan ezet el sem indultak, atumeztek stb
ezert probaltam arra celozgatni, ha tudja valaki 50 centi ho jon akkor ne varja el hogy a hokotrok jarhatova tegyek az utakat 1 ora alatt varosban es azon kivul, ne varja el, hogy felszall a repulo es ne varja el hpgy a vasut zavartalanul mukodik
ez evidens

Alapvető élelmiszer 2009.12.21. 21:30:59

@thelizardking: Igen, hó is van, hideg is van. DE! Pl. Eurotunnel, kiállt az igazgató és azt mondta, hogy "Elnézést" és ingyenjegyet kapnak azok, akik emiatt bukták az utazást. Míg nálunk hallottál bármi ilyesmit? Miközben évente milliárdokkal tömik a MÁV-csoportot, mindenki azzal takarózik, hogy "hó van" (télen meglepő?), nincs elég ember (mi van azokkal a léhűtőkkel, akiket a mellékvonalakról vettek ki? napi 4 vonat fölött nem bírják a munkát?) és ami a legfontosabb: EGY ORSZÁGOS PÁLYAUDVAR DÖGLIK MEG 2 NAPRA! Nem Taktaröcsöge, vagy Bivalybasznád, hanem egy országos pályaudvar, ahonnan állítólag nemzetközi vonatokat, IC-ket, ingaforgalmat bonyolítanak. A Déliben elszakadt egy vonóvezeték, 5-6 óra és ment újra. Arra honnan volt ember? Az égből?

gcsabi 2009.12.21. 22:05:26

@Alapvető élelmiszer:
Abban igazad van, hogy az a kezelési mód, ami az eurotunnel-nél elegánsabban kezelték a helyzetet, de azért az is csak megállt! Pedig arrafelé mások az anyagi és technikai feltételek.
Igaza van annak aki elégedetlen és nem tetszik ami és ahogy történik, de nem magától jutott ide a máv!
Az a "milliárdokkal tömik a mávot "szöveg azért vastag demagógia, bármennyire is divatos. Tetszik-nemtetszik a vasút,- mint minden tömegközlekedés, mindenütt a világon-egy állami szolgáltatás, és mindenhol állami támogatásból működik. Az is demagógia, hogy egy 25-30.éven keresztűl központilag lepusztított szolgáltatótol olyan működést vártok, mint egy rendesen finanszírozott és modernizált vállalattól.
Szerintem a sok évtizedes permanens alúlfinanszírozás miatti elavult gép-, járműpark és lepusztított pálya és irányító rendszerek miatti évtizedes üzemeltetési pluszköltségek sem kisebb öszegek, mint az időben korszerüsítésre és modernizálásra fordított összegek lettek volna.
Ez megint egy félretájékoztatás eredménye, hogy azt hiszitek olyan sok ember üzemeltette a bezárt szárnyvonalakat! A legtöbb vonalon egyszerűsített forgalmi szolgálat volt, ami sok helyen 15-20 embert sem jelentett egy 100km-es szakaszon. Amúgy a csajágaröcsögei bakter hogyan söprögetné a havat a keletiben?
Ez a vállalat ebben az állapotában ezzel az anyagi helyzetével erre képes!
Lehet megköszönni az elmult 25-év döntéshozóinak, de nem azokat az embereket kellene b...szogatni akik megpróbálnak a szarból is valami működőképest kiszenvedni!

FGaba 2009.12.21. 22:15:35

Hogy lássuk,nem csak nálunk nem okés valami :
MTI
2009. december 21., hétfő 22:07

Három londoni repülőteret is lezártak az intenzív havazás miatt hétfőn este; a zárlat több budapesti járatot is érintett. A keményre fordult tél miatt a múlt hét óta szinte folyamatosak a súlyos fennakadások a nagy-britanniai közúti, a légi és a vasúti forgalomban; az országot jelenleg nem egyszerű elhagyni bármilyen közlekedési eszközzel.

Alapvető élelmiszer 2009.12.21. 23:05:45

@gcsabi: Nekem a Keleti vastagon a bögyömben van. Amikor a sztrájk van, valahogy a Keleti mindig gyorsan beadta a kulcsot. (Naná, lehet lógni!) Vissza lehet keresni, hány híradásban volt arról szó, hogy a "mozaiksztrájk" idején a Nyugati és a Déli is indított vonatokat (még ha rendszertelenül is, de ment valami), addig a Keleti az első alkalommal kivonta magát a munkából.
Most is mi állt le az elsők között? Milyen meglepő, a Keleti.

Úgyhogy azt a pályaudvart ha benzinnel végiglocsolnák, felégetnék, felszántanák és sóval behintenék, az sem lenne elég nagy büntetés. A MÁV egyik szégyenfoltja.

combo 2009.12.22. 00:57:50

@gcsabi: "A legtöbb vonalon egyszerűsített forgalmi szolgálat volt, ami sok helyen 15-20 embert sem jelentett egy 100km-es szakaszon."

Ó, hát ez megnyugtató kedves gcsabi, szerintem a bezárt vonalakon nagyítóval kellett keresni ennyi utast egy vonaton. A busz még a BzMotnál is kevesebbet fogyaszt, és 1 azaz egy ember szükséges 100 km-re, a buszsofőr.

Akkor miért is kellene meghagyni a kihasználatlan vasútvonalat?

Ákibard! 2009.12.22. 01:37:01

@combo:
Hamarosan eljövendöl egy szebb, jobb jövő, amikor még szidni fogod a mondatod, de majd akkor megtudod.
Nem igaz, hogy kevesebbet fogyasztana egy busz, maximum egy euro 5-ös motoros, de ugyebár akkor nem árt hozzávenni, hogy azt ki is kell fizetni... Az viszont igaz, elég egy ember is. Csak mondjuk 2x olyan hosszú úton jár, amiatt senki nem használja, majd szépen megszűnik. De ezt bizonyára így látjátok rendjén.

Egyszer eljön egy kormány aki valami isteni sugallat miatt az M3-as meg M7-es 1-2 szakaszát találja majd kihasználatlannak, akkor lehet nagyon nézni :D

Amúgy hány mellékvonalon voltál? Én 1-2 kivétellel mindegyiken, és nem 20 embert láttam, iletve az utasszámlálás háttere is előttem van. Ne felejtsd el, hogy ha egy kormány xy-t akar ottlátni, akkor xy lesz ott. Ezért is lett a vége, hogy a végén szerencsére több vonal bezárásától viszakoztak.

De bizonyára ismét egészséges lesz, amikor 1 év múlva pofáraesés jön, hogy hát a pályafenntartás, örzés, szolgálat (mindenki marad ám a helyén, senkit nem rúgnak ki!) ugyanúgy elviszi a pénzt, sőt még többet is, mert az őrzés is viszi a pénzt, illetve amíg járt vonat, annyira nem mertek lopni.

Volt vonal Székesfehérvár környékén (marajunk ennyiben) ahol 1-2 héttel a baleset miatt a mellékvonalnak becézett szakasz felé kellett volna terelni, tehermentesítve a baleset által érintett szakaszt, aztán jött a megdöbbenés, hopp már nincs ott vasút. Aztán persze ment a kurvaanyázás, hogy a vonatok csak állnak.

Sorolhatnám még, de nem teszem, tapsoljál csak a vonalbezárásnak. Az a baj, hogy az élet már nem egyszer az ellenkezőjét bizonyította...

Ákibard! 2009.12.22. 01:38:53

@Alapvető élelmiszer:
Sajnos a keleti technológijából adódik az, hogy az dől be először... 120%-on csúcsra járatott kihasználtság, ugye Józsefvárost be kellett zári (lehet tapsolni) azok a vonatok is oda járnak. Ott még az is komoly gond, ha egy szerelvényt nem tudnak a tervezett időben kitolatni...

Ákibard! 2009.12.22. 01:43:36

@Alapvető élelmiszer:
" Míg nálunk hallottál bármi ilyesmit? "

Nem, nem hallottam. Azonban a jegyeket kezelési költség nélkül vissza lehetett váltani, ergo az utazásod árát visszaadták.
Náluk a jegy az eurotunnelre nem visszaváltható, ezért kompenzálták őket ingyenjeggyek.

Hoppáhoppá. Ugye mindkét variációban visszakapták valami módon a pénzüket, sőt a máv megoldása még szerencsésebb, mert egy ingyenjeggyel kitörölheted a segged ha a komphoz mész, azonban a pénzzel Mo.-n tudsz Volánra jegyet venni...

Azt sem kell elfelejteni, hogy az ET-re kb 15000 egy jegy, ami nálunk egy hasonló távra teljesáron hasamra ütök, 3000 ft. De számoljunk IC-t és legyen 5000 a különbség érezhető.

Ragozzam még?

a petya 2009.12.22. 01:47:22

@Ákibard!: "az ET-re kb 15000 egy jegy, ami nálunk egy hasonló távra teljesáron hasamra ütök, 3000 ft. De számoljunk IC-t és legyen 5000 a különbség érezhető."

És mennyi idő alatt teszi meg ugyanazt a távolságot az egyik és a másik?

Ákibard! 2009.12.22. 01:48:15

@Háromamagyarigazság:

A versenyszférában vannak kedvezmények amit ráderőltet az állam (kötelező adnod, higy ő rendeli meg) majd az ellenértékét nem fizeti meg?
Mert jelenleg az állam nem térít meg minden 90%-50%-akármennyi % utáni állami részt, csak a hasára csap, és mond egy összeget, arra sem azt mondja, hogy TÁMOGATÁS nem pedig azt, hogy a megrendelt szolgáltatás ELLENÉRTÉKE.

De lehet dobálózni a versenyszférával szokásos fröcsögős szöveg, csak sokan nem érik fel ésszel, hogy a teszkó és a MÁV között van különbség...

Ákibard! 2009.12.22. 01:48:50

@a petya:
A visszatérítés szempontjából ez hol lényeg?

Apropó, melyiken tisztább a WC?

Ákibard! 2009.12.22. 01:51:24

@ÁLOMPOLGÁR:
Nem tudom honnan szedtél ekkora marhaságot, de az biztos, hogy már fáj, akkora faszság...

nekemirj 2009.12.22. 08:12:00

Értem én. A vasút úgy működik ahogy akar, ha akarunk dolgozni dolgozunk, ha nem akkor nem. persze nem csoda ha ilyen az egész, amikor egy egyetemo docens vígan kijelenti, hogy felesleges a váltófűtőket nagy hóra meg hidegre méretezni, mert drága. A lift kötelet akkor miért kell 18 szoros biztonsággal méretezni miért nem elég a 2? Igenis a váltófűtőket -30 fokra kell méretezni és 50 cm hóra mert kell rá tartalék főleg egy fő pályaudvaron. És ez nem prc kérdése csak szakértelem kérdése, de ha hülyéket oktatnak akkor nem csoda ha ez lesz.

Egyébként meg be kellene látni végre, hogy a MÁV így nem használható, teljesítmény arányos bér kell nem csak a vezetőkek hanem mindenkinek. Mindaddíg amíg éves szinten a késések átlaga meghaladja az 5 percet (ha a havazász nem számítom is bőven fölötte van), addíg nincs jutalom csak minimálbér mindenkinek

Manyizga (törölt) 2009.12.22. 08:17:14

A Népszabadság felvet néhány érdekes szempontot a helyzettel kapcsolatban.

nol.hu/specialis/rss_valogatas/20091222-osszeomlott_a_tomegkozlekedes

nekemirj 2009.12.22. 08:32:54

és igaza is van a trehányság nem pénzkérdés. De elmondtam, hogy trehányság okozta, de itt az ilyen sutyerák meg Ákibard félék ezt képtelenek felfogni. Ezért mondtam, hogy ennek fegyelmi következményei kell, hogy legyenek azaz nagy számú elbocsátás

Ákibard! 2009.12.22. 08:33:40

@nekemirj:
Bizonyára te nagyon örülnél, ha ahol dolgozol megmondanák, hogy szori, ugyan nincs számítógép, csak egy 60 éves írógép, de ettől független egy gyönyörű grafikát kell előállítanod a papírra, ha nem teszed meg minimálbér lényegtelen, hogy a munkáltatód nem adott számítógépet ahhoz, hogy elkészítsd a grafikát....

Fogjátok fel: 80-100 éves (majd másfél emberöltőnyi!!!!) műszaki berendezésekkel akarjátok, hogy olyan szintet produkáljon a MÁV mint a német vasút...!
Ez az eredménye a több tí év elhanyagolásnak, tessék elolvasni Moldova könyvét, a 70-es években írta, már akkor pusztult a vasút nem volt elég ember minden feladatra, a műszaki felszereltség már akkor a béka segge alatt volt. És eltelt közben 40 év!!

De bátran bárki kipróbálhatja, menjetek a vasúthoz "Csináljatok vasutat" aztán ha nem megy majd jól szembeköpünk, ahogy most ti teszitek mással.

Ákibard! 2009.12.22. 08:36:44

@nekemirj:
Hova bocsátasz még el embert te szerencsétlen, amikor a szolbálati helyek igen nagy számában a 4 túrból 1 hiányzik??? Áruld már el??
A vízfejből, a csodapalotából lehetne lapátolni legalább a felét, meg sem érezné a vasút... De a végrehajtói szinten értsd meg nincs hova csökkenteni, vagy ha igen akkor annak komoly következményei lesznek....

nekemirj 2009.12.22. 08:38:03

Nem kötelező a vasútnál dolgozni! Egyébként meg hülyeség amit írsz, a Keletit meg a többit is többször felújították, van is váltófűtés és az nem 80 éves. Másrészt nem a német vasúti szinvonalat kérjük számon (bár az sem olyan egetverő) hanem a normális viszonyokat.

nekemirj 2009.12.22. 08:41:02

Ákibard jártál te pl Gysevvel? Akkor elárulom, hogy a Pamhagen-Fertőszentmiklós vonalon csak mozdonyvezető van és nincs kalauz. Nálunk meg a Flirtre és két kalauz jut? Esetleg ott lehetne létszámot csökkenteni vagy átképezni a felesleget váltókezelőnek. De ez csak felfogás, meg hozzáállás kérdése

Ákibard! 2009.12.22. 08:42:28

@nekemirj:
Ez a szokásos fröcsögés, nem kötelező lalala. Bazd+ senki nem azt mondta, hogy büdös a munka vagy szar a vasútnál dolgozni, mindössze annyit, hogy 80-100 éves teknyikától ne várjatok 21. századi szintet, de még 20. század végit se...

Az, hogy a Keletit lefestették, nem azt jelenti, hogy műszakilag megfelelő színvonalon van. Van váltófűtés (kacaj) ?! Mennyi? 200 váltóra 15-20? Már 1 felszerelésénél is tudják mondani: "van váltófűtés a keletiben" csak azt nem mondja senki, hogy mutatóban....

Mi a normális színvonal egy 80-100 éves technikával? Mondd... Kb ez ami most van. Ez van ezt kell szeretni.

De mint mondtam lehet menni és vasutat csinálni, aztán ha mégsem sikerül...

nekemirj 2009.12.22. 08:46:11

Ákibard meg ha esetleg megnézed a képet, ahol ketten "tisztítanak 1 váltót (inkább kitérőnek mondanám), akkor egyből látszik a probléma, mert ha ketten 2 váltót takarítanának akkor 50%-al nőne a hatékonyság. De az is lehet mondani, hogy 50%-al többen dolgoznak a feladaton mint kellene

Ákibard! 2009.12.22. 08:46:43

@nekemirj:
Igen jártam már...
Gysev egy más világ, hiába Mo az is. Magam részéről én is szívesen látnám mellékvonalakon azt, hogy a mozdonyvezető ad jegyet, vagy KN kocsival közlekednek. DE. Jártál már Kőszeg felé vonattal? A vonaton nincs kalauz, buszjegyszerű vonatjegyet adnak, a vonaton ki kell lyukasztanod.
Rengetegen voltak a 2 részes Bz-n 60-70 ember legalább. Szúrópróbaszerű ellenőrzések vannak, egy közbenső állomáson felszállt a kalauz, végignézte a jegyeket. Pontosabban nézte volna, mett a 80%-nak NEM VOLT JEGYE!!! Mert úgysincs kaller felkiáltással...

Amíg ilyen a morál, addig nem lehet mit tenni, csak több jegyvizsgáló több ellenőrzés.
Amúgy a szabály is ezt írja elő a 2 részes flirteknél, ezzel ellentétben sokszor 1 ember viszi csak. Ez pl. SZékesfehérvár felé necces, ahol alig van pénztár, és ezt ki is használják az utasok. Kell a 2. ember, hogy minél több ember fizesse meg a menetdíjat...

Ákibard! 2009.12.22. 08:49:04

@nekemirj:
Megnéztem, igen.
Tudom miért is van 2 ember, kérdés, nekiálljak-e ecsetelni, mert úgyis rákontrázol valami szellemesnek vélt baromsággal...

nekemirj 2009.12.22. 08:52:08

na meséld, de azt ne mond, hogy ezért mert fél, hogy agyoncsapja villany. Azért vannak ketten mert rossz a hatékonyság

Ákibard! 2009.12.22. 08:58:47

@nekemirj:
Tudod mit, hagyjuk. Úgysem tudlak ész érvekkel meggyőzni.
Azért vannak ketten, amiért valójában 12-en vannak, csak a többiek elbújtak. Így kijön egy focicsapat és egy tartalék is, tudnak játszani a másik váltókezelő csapattal.
Elégedett vagy?

Theremin 2009.12.22. 09:00:53

@Ákibard!:
Mi köze a technikának a pontossághoz?
Ha tudom h szar a rendszer úgy állítom be a menetrendet, hogy ha tudom h vác-bp 1 óra a menetidő, akkor ezt írom a menetrendbe.

Theremin 2009.12.22. 09:05:13

@hagyma:
ez oké, de gondolom ezekben az államokban, nem default az állandó késés.
ha ezeken a havas napokon bénulgatna a vasúti közlekedés kirárólag,
nem gondolom h akkora ügy lenne belőle.
de mivel az embereknek már a tökük tele van h MINDIG MINDEN NAP van valami, ez gáz.

Ákibard! 2009.12.22. 09:06:01

@Theremin:
Igen, ez normálisan így működne. Azonban olyan menetidőket, fordulóidőket, technológiai időket vesznek figyelembe, amik élből nem tarthatóak... Volt olyan, hogy egy vácról a Nyugatiba érkezett vonatnak 2-3 p múlva már szolnokra kellett volna indulnia, szerinted... ? :D Persze javítottak rajta, de azért ez is jelez valamit...

Meg persze a lerohadt teknyika lassúbb, sokkal nagyobb technológiai időket követel...

Élő példa Pestszentlőrinc, ott a 100 éves teknyika van kombinálva egy modern, 2.3 éves rendszerrel. A 100-as vonalon az esetek 80%-ában Pestlőrinc döglik meg abból a baj...

Theremin 2009.12.22. 09:07:58

@thelizardking:
Én nem a monitor előtt ülve, a hírekből szedem össze a tapasztalataimat, hanem 10 év ingázásból. Nem hiszem el h mindig mindenért a vezetőség és a váltó a hibás.
Mellesleg én küldtem nekik egy tervezetet miszerint a váci állomást hogyan lehetne kevésbbé balesetveszélyessé tenni. Szartak rá.
Ez nem pénz kérdése.

Theremin 2009.12.22. 09:09:43

@Ákibard!: De látod megint menetidőket, fordulóidőket emlegetsz,
holott csak összébb kéne szervezni, és bele kalkulálni a menetrendbe, h bmeg késés is lehet.

Theremin 2009.12.22. 09:10:58

@Ákibard!: Mi az hogy "élből nem tarhatóak" ????
Akor minek írják le?

Ákibard! 2009.12.22. 09:17:04

@Theremin:
Ok. Mennyit kalkulálsz bele? 10-et? 15-öt? Akkor meg azért hőbölög az utas, hogy milyen nagy a menetidő, meg ha nem késik sokat áll az állomáson, holott mehetne. Vagy mégjobb, lassan megy, és foglalja a pályát.. Nem ilyen egyszerű ez...

Theremin 2009.12.22. 09:55:37

@Ákibard!: De nem is ilyen bonyolult.
Ha tudom h ennyi a menetidő akkor úgy kalkulálok.
Írhatod h már most is kalkulálhatnék úgy - és teszem is - de szerintem ne ez legyen a normális. Mellesleg az utasok sokkal kevesebbet hőbörögnek mint amennyit a máv szivatja őket.

a petya 2009.12.22. 10:13:17

@Ákibard!: nézd, Budapestről Veresegyházra ma lassabban jut el a vonat, mit Petőfi idejében. Pedig a technika _annál_ azért korszerűbb. Akkor most miről is beszélünk?
Jobban kéne szervezni, nem folyton a technikára meg az alacsony fizetésre mutogati, hanem dolgozni, tisztességesen.

a Lojalista 2009.12.22. 11:52:56

@thelizardking: tudod majdnem igazad lenne, HA nem ilyenek lennének az emberi tényezők. Ami engem igazán felháborít, az a MÁV részéről tapasztalt mérhetetlenül pimasz, az utasokat semmibevevő, pofátlan magatartás, az információ és utastájékoztatás teljes hiánya. Tegnap (12.21 hétfő este , Nyugati pályaudvar). A kijelzőkön mindössze 3 szerelvény van feltüntetve, a pályaudvar szerelvények szempontjából szinte üres, a z 1-8-as vágányok elött több tucat tanácstalan utas, személyzet egy szál se. A hangosbemondó annyit bír közölni, hogy „ az időjárási viszonyok miatt késések és kimaradások várhatóak”. Az hogy mikor, hova és egyáltalán indul-e vonat, már nem tartozik az utasokra, akik az idő múlásával rohangálnak össze-vissza, valami hírmorzásért.
A MÁV direct cc. 10 perces zenehallgatás után, megszakítja a vonalat.
A bejövő vonatok személyzetétől próbáltunk valamit megtudni, de csak flegma elutasításban volt részünk. Gyöngyszemek: vonatvezető – én ugyan sehova, lejárt a műszakom, kalauz – én se tudom, honnan tudnám, stb.
Azt hiszem, mint fizető utasnak jogom van megtudni, hogyan és milyen körülmények között van reményem hazamenni. És ha rosszak az utazási körülmények, a személyzet részéről hiteles tájékoztatást és udvarias viselkedést kapni. Ha ez így történne, talán az utasok is megértőbbek lennének.

combo 2009.12.22. 13:03:51

@Ákibard!: Kedves Ákibárd!, ne kábíts kérlek az utasforgalommal... Én a környékünkön bezárt összes mellékvonal forgalmát ismertem, és az egy nagy nulla volt.

A rossz menetrend dumát meg hagyjuk már, mert ezt is csak az veszi be, aki vonaton se járt még. Én az 50-es vonalon utazom a legtöbbet, ott nem rossz a menetrend (2 órás ütem), de hát izé, az utast nagyítóval kell keresni.

Én a menetrendben egyébként azt a problémát látom, hogy nincs egy MÁV-volán internetes menetrend, ami kidobná a vonat-busz átszállásokat is, pedig még a jelenlegi összehangolatlan menetrenddel is több vonzó átszállási lehetőséget találna az utas, amiről nem is tud. (Az 50-es vonal jó példa, Szeged felől jövet bajai átszállással tökéletesen alkalmas Somogy felé eljutásra, de erről senki nem tud). Mindketten tudjuk, hogy ez nem a Minisztériumon vagy az RKI-kon, de nem is a volánokon, hanem a MÁV-on bukik meg mindig... Akkor meg lehet sírni, hogy nincs utas.

A vasúti szerkezet nem a mai igények szerint lett kialakítva, illetve közbeszólt Trianon, ezt el kell fogadni. Szerintem az egész hálózatot újra kellene tervezni, sok bezárással, néhány nyomvonal korrekcióval (pl. 50-est bevinni Bonyhádra) és a nagyobb városok közé fővonalak építésével (pl. Szeged-Baja-Pécs vonal elkelne).

Egy busz max. 25 litert fogyaszt százon, a Credo még kevesebbet (ami már elterjedt, és azt rakják be kihasználatlan vonalakra), a BzMot mennyit?

franta 2009.12.22. 13:21:37

Kedd, késődélelőtt, a helyszín ismerős: Westbahnhof. Az eredményjelzőre - még mindig a karácsonyfánál - kiírva, hogy - gyakorlatilag minden járat - késik. (Amúgy a kiírás is késik.)
Budapest (Magyarország, EU)11 és 12 között, az Úr 2009. évének december 22. napján. Meg a gyengébbek kedvéért az is ki van írva, hogy mindez a időjárás miatt van.
Ebben az időpontban a volt Skála előtti óra +2 fokot mutatott, nem esett semmiféle csapadék.
Akkor mi a qva anyátok van?

gcsabi 2009.12.22. 18:47:43

@combo: Ha minden bezárt vonalat ismersz, gondolom a komló-sásdit is, és azt is hogyan szüntették meg szépen a tömött vonatokat, és kreáltak egy olyan menetrendi indulási időt, ami senkinek sem volt jó. Két vonatpárból csináltak egyet. Az eredeti kettőböl egy a bejáró dolgozókat a másik a diákokat szállította. Mindig minden vonat dugig volt. A kettő, helyett csináltak egyet, ami a munkábajáróknak túl késői volt a bejárásra, a diákoknak meg túl korai. Így elvesztették az utasok 3/4-ét! De még így is tele lett egy ip-motor, mégis megszüntették!
Az üzemanyag igényben teljesen el vagy tévedve. A műszaki egyetem végzett egy vizsgálatot, ahol az azonos útvonalon közlekedő buszok és a bz-k fogyasztását vizsgálták. Az eredmény: A busz gázolaj felhasználása kétszerese a bz-nek, de kedvezőtlenebb domborzati viszonyok, emelkedők esetén a háromszorosát is eléri!
Ezt a máv megbízásából végezte az egyetem, mégsem hallott róla szinte senki!

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.23. 18:40:28

"Egy busz max. 25 litert fogyaszt százon, a Credo még kevesebbet"
Most buszról, vagy Credóról van szó? A kettő ugyanis ... :D
(fanoktól elnézést, ha vannak ... :P)

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.12.30. 11:33:22

A 20-i helyzetet jól példázza az alábbi tény:

Budapest Keleti - Püspökhatvan 9:40-15:30

cirka 3 óra várakozás a 9:03as egri gyors indulására, majd a jv-k leszállítottak, hogy menjünk ki Rákosra, mert onnan vannak vonatok. Rákoson integeté az említett gyorsnak, majd még pár óra fagyoskodás, mivel szegénykémék aznap még nem láttak vonatot érkezni, ami meg jött, azt nem fordították vissza...
A 8:35ös (Bp. Keleti ind.) hatvani személy 12:10 körül befutott Rákosra, és mehettünk tovább...

Isaszegnél láttunk egy IC-t, az is már pár órácskája ott lehetett...
süti beállítások módosítása