MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kaotikus közlekedés az ún menetrenddel Bábonymegyeren

2009. december 11. - georgejr

 

Olvasónk a zseniális új menetrend miatt fakadt ki. Egyszerűen lehetetlenség vonattal, busszal normális időben eljutni Bábonymegyerre. A vonat a pálya állapota miatt nem tud 25 km/h-nál gyorsabban haladni. Nem csodálkoznék, ha jövőre a megszüntetendő vonalak listájára kerülne.... nesze neked vidékfejlesztés

Hello!

Én panaszkodni szeretnék. 

A MÁV új menetrendje, hááát, finoman szólva sem utasbarát.

Én Bábonymegyeren lakom. Ez egy kisközség, ami 25 km-re található Siófoktól, Tab mellett. A mi vonalunkon van az egyik személyvonat, ami fent volt a megszüntetendők listáján. A vonat újkori sebessége 25 km/h. A sínek rossz állapota miatt - ez az indok. A menetrend már egy jó ideje pedig elfogadhatatlan. A vonalon megmaradt ugyan a vonatközlekedés, de ami számomra szomorú hír, hogy 6 óra környékén továbbra sincs Siófokról vonat, így aki Tabon (ami város), vagy arrafelé lakik, nem tud hazamenni. A buszközlekedés évtizedek óta kimerül abban, hogy 16 órakor elmegy Bábonymegyer felé az utolsó járat. Viszont amikor 6-ig van a munkahelyén beosztva az ember, akkor meg van lőve, mert mostanra egy alternatíva maradt: az Iregszemcse felé tartó buszon Daránypusztáig való utazás, ahová is Bábonymegyer, és Tab felé tartók elé kocsival kijönnek a családtagok, hogy hazavigyék őket. Ez a busz 19.15-kor indul. Tehát ez sem a leg"vidékfejlesztősebb" alternatíva. Vonat eddig hasonló időben ment Bábonymegyer felé, Tabon át Kaposvárra. Most, a 13-ától érvényes változat szerint 17 óra majd a következő 21 órakor megy. Tehát 6 óra környékén továbbra sem. Semmi. Egyáltalán nem értem azt sem, hogy a Volán miért nem indít 16 után már járatot ebbe az irányba, amit meg indít előbb az is romos, hideg stb. De ez egy másik történet.


A Budapest-Siófok új menetrend is elég negatív. Szombaton este Pesten kiállításra mentem volna, amit végül azért kellett lemondanom, mert vasárnap semmilyen módon nem tudok hazajutni. Páros óra 56-kor érnek le a vonatok Siófokra, nekem pedig (szintén nem haza, de Daránypuszta felé) páratlan órákban vannak járataim. Azt mondanom sem kell, hogy a Budapestről jövő vonatok nem érnek le 56-kor, hanem pontosan annyit késnek, hogy nem éri el az ember a ""csatlakozást"". Sem vonathoz, sem buszhoz. 

Az ország egész közlekedése egy nagy káosz, ahol semmihez nincs viszonyítva, egyeztetve egyik járat sem.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr901589848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fly_G_Fly 2009.12.11. 09:58:03

HÁt még akkor milyen kaotikus lenne a közlekedés, ha minden utasnak az egyéni kívánalmai szerint közlekednének a vonatok!!!!

A T. topikírónak javaslom, hogy jobban tanulmányozza át a menetrendet és ne legyen olyan kényelmes, hogy csak a közvetlen vonatokat veszi figyelembe.

Lalikiraly 2009.12.11. 14:26:55

Bakker itt nem a közvetlenzőr van szó hanem a nincsről. Úgylátszik neked az is bejön hogy basznak a felújításra inkább lopják a pénzt és megszüntetjük a vasutat. Nézzél már szét a világban ember mindenhol a vasútra fejlesztenek mert az talán nem szennyez annyit mint a busz...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.12.11. 14:51:45

@Fly_G_Fly: jó fej vagy, látszik, hogy nem vidéken laksz. Persze, kerülje meg fél Magyarországot, pusztán azért, mert ott merészel lakni, ahol! Javaslom, költözz oda! Megtudnád mi az amikor SEMMI nem ár akkor, mikor te végzel. Sőt, továbbmegyek a te elméleted alapján: olyan munkahelyet keressen a posztoló, ahol nem hatig kell dolgozni.

Azért írnak szar menetrendet, hogy kevesen használják a vonatot. Kevesen utaznak, minek felújítani. Szar a pálya? Minek a vonatot járatni? ennyi. Pártunk és kormányunk logikája. Egy normális országban nem lehetetlen h az embernek legyen alternatívája.

Jó lenne, ha gondolkodnál, mielőtt billentyűzetet ragadsz. Legalább te, ha az elvtársaknak már nem megy.

Tényleg: ahol felszedték a síneket, nem lehetne ide lepakolni? A félreállóvágányokat lehetne értelmes célokra használni. Ha csak 40-nel mehetne a vonat 25 helyett, már azzal nyernének az ott élők, és új síneket se kellene venni.

Fly_G_Fly 2009.12.11. 15:44:14

@Lalikiraly: a "közvetlen" vonat esetében a Siófok-BP viszonylatra gondoltam. A topikíró az írásában azon panaszkodik, hogy nem tud eljutni a fővárosba, meg vissza, mert a közvetlen vonatok nem jó időpontban közlekednek. Odaig már nem jutott gondolkodásban, hogy esetleg egy fehérvári átszállással több utazási lehetősége is lenne eljutni Pestre és vissza!

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.12.11. 15:49:25

@Fly_G_Fly: a Siófok - BP-ről pedig annyit h még mindig aszerint van menetrend h aug. 20 után van a téli. Mintha 21-ikén már kevesebben lennének a Balatonon. Ez is elavult dolog, de nem baj, neked így is jó lesz, elvégre nem te laksz ott ahol a posztíró. A fővárosban lakom, de nem vagyok olyan érzéketlen h ne gondoljak bele, milyen az, ha vmi nincs vagy rossz.

Léda29 2009.12.11. 16:45:19

Helló, akkor én is mondanék valamit. Mint topikíró. Szerintem elsősorban a csatlakozásról írtam kedves fly, mivel a Budapest-ről Bábonymegyerre, valamint a Siófokról Bábonymegyerre való utazás nehézkes. Ha megnézed a térképet, Budapestről a vonatok Székesfehérváron át jönnek Siófokra, tehát javarészt Fehérvári átszállással közlekednek az utasok. Te egyáltalán elolvastad amit írtam? "Eljutottál a gondolkodásban odáig", hogy Értő olvasás???
Ha megnézed a menetrendet, láthatod, hogy a Fehérvári átszállás sem kedvezőbb, sőt, ha jártál már Fehérváron, tudnád, hogy rengeteg vágány van, és a vonatok a kiírástól eltérő vágányon szoktak megállni. Ha nem figyelsz oda a hangosra, még az sem biztos, hogy hazajutsz.

Kopi3.14 2009.12.11. 21:15:45

@Léda29: Ha mint levélíró vagy jelen, kérlek magyarázd már meg, hogy lehet összeegyeztetni azon állításodat, hogy a pesti vonatok óra 56-ra érkeznek, miközben Elvirában egyetlen vonat van, ami e környékén, konkrétan 58-kor érkezik? Nagyobbat hazudni nem tudtál volna?
Elvira szerint a lakhelyed és Siófok közötti vonatok: van egy 19:21-kor is. Vagyis itt megen hazudsz.

dani5555 2009.12.11. 21:42:12

@Kopi3.14: A levélíró az új menetrendről beszél, nem a mostaniról!

Snake 2009.12.11. 22:22:13

@Névtelen betelefonáló: Jövőre 06.19. és 08.29. között lesz nyári menetrend.

Kopi3.14 2009.12.12. 00:37:41

@dani5555: idézek, a megfelelő szövegértés begyakorlásához:
"A vonalon megmaradt ugyan a vonatközlekedés, de ami számomra szomorú hír, hogy 6 óra környékén továbbra sincs Siófokról vonat, így aki Tabon (ami város), vagy arrafelé lakik, nem tud hazamenni."
Valamint
"Tehát 6 óra környékén továbbra sem"

Kopi3.14 2009.12.12. 00:41:43

Egyébként ez is :"Páros óra 56-kor érnek le a vonatok Siófokra," nettó hazugság. Vannak lehetőségek óra kilencre leérni.

dani5555 2009.12.12. 08:27:38

@Kopi3.14: Véleményed szerint 19:21 (pár perc híján fél nyolc!) hat óra körül van? Főleg, ha az ember munkából megy hazafelé.

dani5555 2009.12.12. 08:28:21

@Kopi3.14: Valóban, ez esetben további 47 percet várhat a csatlakozásra.

Man0o 2009.12.12. 14:27:32

@Kopi3.14: Puszta kíváncsiságból utánanéztem Elvirán; december 13.-tól (nem tudom, előtte hogy volt) a Budapestről Siófokra közlekedő gyorsvonatok páros óra 56-kor érkeznek. Siófokról Bábonymegyerbe indul vonat 17:10 kor és 21:10-kor. A kettő között SEMMI. Rágalmazás előtt érdemes lenne utánanézni a dolgoknak...

Kopi3.14 2009.12.12. 16:32:00

@Man0o: énb is utánanéztem, plusz étrelmeztem a szöveget is, a jelenlegi helyzetről is ír. A Budapestihez ajáénlom figyelmedbe az összes vonatot, nem csak a kövezetleneket, s kiderül, nem csak óra ötvenhatra lehet leérni. PLusz pl. pont a Bp-ről lehetetlen hazajutás miatt mondott le még a mostani menetrenden belül valamit, amire bizony vannak opciók, csakhogy a kedves utaz nemes egyszerűséggel kussol arról, most még egyetlen vonat van Bp-Siófok között, ami az általa említett perc körülre érkezik. Az ötvennyolcra. kis kemelés neked is a levélből saját magam súlyozom a kulcsszót:
"hogy 6 óra környékén TOVÁBBRA sincs". Bebizonyítottam, hogy igenis van az általa említett két másik vonat között valami, hat óra környékén.

@dani5555: arról beszél, az ötvenhatosokkal a késés miatt nem érik el a továbbmenetet. Akkor ezzel maximum fél órát vár, ami teljesen normális várakozási idő. Véleményem szerint a fél nyolc jelen esetben hat óra körül van. Addig meg lehet ejteni olyan bonyolult dolgokat, mint bevásárlás, például. Egyébként várom az opciókat, hol lehetne keresztet beiktatni a kedves utas igényeinek kielégítéséért. Mert a leveléből nem derül ki, mégis mekkora utasmennyiséget érintene, ha lenne valami. S nehogy már minden egyes ember seggét kinyalja a máv, s hurcolássza akkor, amikor neki megfelelő.

Léda29 2009.12.12. 20:43:02

@Kopi3.14: Akkor ismét én...
1., nem szokásom hazudozni, de igazán kedves vagy.
2., a program szombat este lett volna, és vasárnap - ami már az új menetrend - szerettem volna napközben hazaszállingózni, erre szólt a háborgásom, hogy nem tudok hazajutni, mikor szeretnék, mert azok a vonatok, amikről beszéltem, páros óra 56-ra érnek le.

Ha vasútközlekedést nézzük:
Tehát, a 13-i (vasárnap) menetrend szerint a járatok Bábonymegyer felé így indulnak: 6.13, 9.45, 14.19, 17.10, 21.10.
Én itt nem látok 6 környékén semmit. Vagy tévednék? Fél 8 mióta van 6 óra körül? Szerinted 6-tól 7.30-ig 30 perc a várakozási idő??? Számolj utána.
Mellékesen én nem látok 58-kor leérő vonatot Budapestről Siófokra vasárnap, lehet ezért kussolok??? Akkor bocs.

Egyébként igazad van. Egy utas kedvéért nem fognak változtatni a menetrenden. De sajnos nem csak egyedüli utas vagyok.
Mellékesen megjegyezném, hogy egy ízben próbáltunk aláírásokat gyűjteni egy megszűnt buszjárat miatt, mivel a megszűnés következtében olyan tömegnyomor volt a következő járaton, hogy a Tabra menő utasok nem fértek fel a buszra (és ugye 16 után nincs másik busz). Hivatalosan benyújtottuk a petíciónkat a Kapos Volán felé, és nem történt semmi.
Egy fecske nem csinál nyarat. De sajnos tapasztalat, hogy háborogni lehet, megoldás nem fog születni.
Azoknak azért köszönöm, akik átérzik a vidéki ember helyzetét. :))))

Kopi3.14 2009.12.13. 01:08:08

@Léda29: Bazz, akkor írd oda mikor akarod a dolgot elkövetni. Mivel nem most írtad a mai napon a levelet, hanem pár napja kinn van, s közben múlt időről beszélsz, ne csodálkozz, ha lehazudozózlak ha dátumok nélkül írsz. És ráadásul még menetrendváltás előttre is írtad, hogy nincs semmi akkoriban. Egyébként szerintem igen, a fél nyolc még hat óra felé van, ha a négy óra- kilenc óra dolgot nézzük. Írtam is értelmes időtöltési lehetőséget.
Nézd meg a mentrendet, vannak lehetőségek, nem csak páros óra 56-ra érkezni. Igaz ugyan, hogy átszállással, de megoldható. Ha tényleg érdekelt volna az a program, megoldod. Csak éppen ehhez meg lusta voltál. Apró megjegyzés, lettek volna vasárnap délelőtt vonatok, amivel leérsz nem óra 56-ra, vagy ott van opciónak a busz is, kifejezetten jó közlekedési lehetőséggel. Ez a te hibád, hogy nem tájékozódtál megfelelően.

Ha nem egyedüli utas vagy, mennyi az annyi, akiért kellene ez a járat?

dani5555 2009.12.13. 10:59:29

“Bazz, akkor írd oda mikor akarod a dolgot elkövetni.”
Leírta, szerintem te vagy az egyetlen, aki nem bírta értelmezni: “Budapest-Siófok új menetrend is elég negatív… … vasárnap semmilyen módon nem tudok hazajutni. Páros óra 56-kor érnek le a vonatok Siófokra,…” Teljesen egyértelmű, hogy mikor miről beszél. Csak az nem érti, aki kötekedni akar, vagy lehazugozni a levélírót.
“Írtam is értelmes időtöltési lehetőséget.”
Egy kérdésre válaszolj! Te munka után minden nap(!) egy óra hosszan vásárolsz, majd azt elcipeled az állomásra, onnan vonatozol vele, majd hazacipeled? Na, ugye… Ennyire értelmes lehetőség.
“Nézd meg a mentrendet, vannak lehetőségek, nem csak páros óra 56-ra érkezni.”
Vagy te nézd meg a menetrendet! Nem tűnik fel, hogy az 56-kor érkező vonatokhoz a “legjobb” a csatlakozás? A többihez csak rosszabb. A levélírónak nem az érkezési időponttal van a baja, hanem azzal, hogy mindenképpen sokat kell várnia.
“Ez a te hibád, hogy nem tájékozódtál megfelelően.”
Bagoly mondja verébnek…
“Egyébként várom az opciókat, hol lehetne keresztet beiktatni a kedves utas igényeinek kielégítéséért.”
Ez nem az utas dolga! Nyilvánvaló, hogy a munkaidő végén a városból kifelé nagyobb a forgalom, tehát kifele kéne menni a vonatoknak, a városba érkező vonatok másodrendűek. Ennek megfelelően kellett volna a menetrendet elkészíteni.

Adani 2009.12.14. 08:29:55

Nesze neked vidékfejlesztés. Aztán csodálkoznak ,h nem jár vonat. Lásd. Kecskemét KK, ahol megy naponta 3. Az pedig elég kevés. Na meg 40 éve egy fillért sem költöttek rá.

Manapság meg már zárnak be tömött vonatokkal közlekedő villamosított vonalat is lásd. Aszód-Vácrátót. Vajon ha egy autópályára vagy akár főútra 40 évig egy fillért sem költenének nem lenne lerobbanva és nem lenne kihasználatlan? Dehogynem.

Fly_G_Fly 2009.12.14. 16:50:39

@Léda29: Ha már megszólítottál, akkor válaszolok Neked4
Először is Fehérváron lakom, naponta járok Pestre. Vagyis tisztában vagyok a vonatközlekedéssel.
Te a topikodban a "páros óra 56-kor" kifejezést használtad a BP-Siófok viszonylatban közlekedő vonatokra! Vagyis a gyorsvonatokra (közvetlen) gondoltál. Én viszont azt akartam megértetni veled, hogy ha programod van Pesten és valahogy meg akarod oldani az utazásod, akkor esetleg számolj azzal a lehetőséggel, hogy Fehérváron átszállsz egy másik vonatra. Így sokkal több lehetőséged van az utazásra.

A Siófok-Tab-i viszonylatra csak annyit reagálnék, hogy ha a volán is olyan kevés járatot üzemeltet, mint amennyiről Te írtál, akkor az nem lehet véletlen. Ha lenne elegendő utasszám, akkor vagy busz vagy vonat járna sűrübben, de egy-két utasért nem fognak plusz járatokat indítani. Erre írtam, hogy nem lehet mindenkinek az egyéni igénye szerinti menetrendet összeállítani.

Kopi3.14 2009.12.14. 20:19:58

@dani5555: Ha egy órát kell várnom, akkor egy óra alatt vásárolom meg a kiló kenyeret, liter tejet, s cipelem, ha kell. Volt, hogy bőröndöt húztam magam után útpadkán, munka után, ha úgy adódott az utazás.
értelmezés: mindent múlt időben írt, ahogy fentebb is kiemeltem, nem is egyszer, dátum nélkül, a lemondott programot is múlt időben, dátum nélkül. A poszt még a menetrendváltás előtt jelent meg, így egyértelműen korábbi időpontokról beszélt, ha nem mondja meg pontosan mikor a múlt ideje. Ha megnéznéd, elolvastad volna, sőt, ÉRTELMEZTED volna amit korábban írtam, akkor látnád, bizony tájékozódtam, s onnan vettem infókat, így igenis hazugság, hogy Budapestről csakis óra 56-ra lehet érkezni. Nézd meg te is Elvirán. Nem ördöngösség, csak tájékozódni kell. Az opciókat azért kértem, mert szakmai blogon vagyunk, sok hozzáértővel, szóval akkor meg is tudják mondani a lehetőségeket, hogy lehet megoldani. Pl. te, ha ennyire értesz hozzá. Az, hogy megszüntették a vonatot nem azt jelzi, hogy nem volt utas? Szerintem pont azt. A kedves posztoló egy szóval nem mondta sem a posztban, sem később, hogy mennyien utaznak vele együtt, így nem lehet megtudni, mekkora igény van rá. Valószínűsítem egyébként, hogy nem sok, mert a munkaidők vége irodában jellemzően 16:00, 16:30, több műszakos termelésben pedig 14:00 és 22:00 Vagyis a 18:00-ra nem lehet tömeges utazásokra számolni. Egyébként arról sem beszélt, hogy a MÁV felé jelezte volna problémáját, pedig megtehette volna.

Adani 2009.12.14. 21:50:38

Ér vmit ha jelzi?

Én már jeleztem, pl. mikor még Kecskeméten laktam akkor írtam levelet a Startnak, h legyen a 147-en végigközlekedő vonat mert a diákoknak akik Békéscsabáról vagy Orosházáról járnak jó lenne, mert km-ben a legrövidebb így a legolcsóbb sőt időben sem több mint a busz és csak kevéssel több mint 2 átszállással menni Szolnok felé, de hát falra hányt borsó. Ha jött is válasz vagy az volt, h megfontoljuk, és talán majd lesz ill. nem lesz és kész. Legalábbis a mondandója ez volt.

Középiskolásként többen írtunk a Körös Volánnak, h kellene Békéscsaba és Békés között egy éjszakai busz, mert igény volna rá válaszra se méltattak. Tavaly kicsit nagyobb megmozdulás volt a közvetlen Békés-Gyula buszjáratért, képviselők is melléálltak több 1000 aláírást szedtek össze, főleg olyanok írták alá akik használták volna, mert Gyulán tanulnak vagy dolgoznak. Válasz sem jött és nincs közvetlen busz se. Pontosabban most nézem van egy, de az is olyan ,h 20 percet áll Csabán és nem is éppen munkásoknak és diákoknak jó időpontban megy.

Léda29 2009.12.15. 07:57:07

@Fly_G_Fly: Siófok - Tab. Igazad van, nem lehet mindenkinek egyéni igény szerinti menetrendet összeállítani. De azt gondolom, hogy picit igazodnia kellene a közlekedésnek a dolgozókhoz (nem pedig a nyugdíjasokhoz...). Régen fél 7 környékén ment a kispiros. Azért írom, hogy környékén, mert időnként ide-oda rakták 5-10 percekkel, de a 6 óráig dolgozó ember vidáman elérte. Én pl. vonattal jártam oda-vissza régebben. Aztán kb. 4 éve átrakták fél 8-ra ezt a vonatot, mivel ugye levették a sebességet 25 km/h-ra, így tolódott a vonatok indulási időpontja. Oda-vissza mennek ugyanis egy vágány lévén (Kaposvár-Siófok, v. Tab-Siófok irányban és viszont). Tehát 25 km-t 1 óra alatt tesz meg a vonat most. Sokan utaztunk a fél 7-essel. Volt, hogy olyan tömeg volt, hogy leülni sem lehetett. Tudod, itt igazából tényleg az a gond, hogy aki a menetrendet csinálja, az nem gondol bele abba, hogy a dolgozó ember munkaideje meddig tarthat. Az az ember ül a bársonyfotelében, és autóval közlekedik. Mi meg oldjuk meg, ahogy akarjuk.

A 16 utáni buszközlekedés hiányát persze, lehet azzal magyarázni, hogy biztos nincs elég utas. Hát, lenne. Itt szintén igaz az, hogy nem az utasokért vannak, holott valaha (talán most is?) volt egy ilyen szlogenje a Volánnak. Tudnék mesélni megszűnt járatokról, amin tömegnyomor volt Tabig, és olyanok is vannak a mai napig, amin 4-5 ember utazik, és mégsem szüntették még meg. Ebben mi a logika???

Én azt látom, hogy a legtöbben csendesen beletörődnek. Vagy felköltöznek inkább Siófokra, és úgy járnak be, hogy megtartsák a mhelyüket, vagy beülnek az autóba, és úgy utaznak. Holott a tömegközlekedés lényege épp az lenne, hogy kevesebben válasszák az autót, meg ne szennyezzük annyira a környezetet stb.

Én 18 éve tömegközlekedek ezen a vonalon. Vállaljak másodállást, hogy legyen zsém kocsira és benzinre? Vagy költözzek? Ez a megoldás?

@Kopi3.14: A bejegyzés dátuma fent látható, mikor felkerült. Előző nap írtam. Szóval akkor most leírom: a küldés dátuma: December 10 volt.

Ha minden nap 1.5 órát kell várnod, és ezt vásárlással töltöd, hidd el, 10 nap múlva már nem lenne a fizetésedből semmi, amiből vásárolgathatnál. Bocsánat, ha az embernek van családja, és a munka utáni időt szeretné velük tölteni, és nem dekkolni egy hideg pályaudvaron.
Egyébként 18.00ig is tartanak munkaidők, mivel a legtöbb nyilvános intézmény 18-ig tart nyitva. Plusz a tömeges termelés 3 v. 4 műszakos, és 18ig tart ill. kezdődik az egyik...

@Adani: Egyet értek. Mint ahogy fentebb is írtam, még a hivatalosan benyújtott petíció sem ért semmit sem. Még egy válaszlevélre sem méltattak minket.
süti beállítások módosítása