MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

8 órás menetidő

2009. december 07. - georgejr
Olvasónk anno belefutott egy 8 órás túrába a Tihany IC-n. Az egész cirkusz azzal indult, hogy az első megállónál már 30 percet vártak, talán tapsra, mert információval a kaller sem tudott szolgálni. Majd a Balaton partján az összes településnél vártak egy kicsit, mert a Nosztalgia vonat problémákkal küzdött. 
 
Tisztelt cím!

Egyik érdekes esetemet mutatnám be, ami az azóta megszűnt Tihany IC-n történt... A vonatút IC-vel a Déli és Tapolca között körülbelül 3 és fél - 4 óra, ám aznap kissé bővült az intervallum. Mint vonat, ez az IC sem hagyott kívánnivalót sem tisztaságban sem pedig udvariasságban, de ami a megállásokat és a menetidőt illeti... Nem fér a fejembe, hogy hogyan lehet egy viszonylag korrekt menetidőt ilyesféle tökéletlenségekkel több mint 8 (!) óra hosszúra nyújtani. A problémák ott kezdődtek, mikor Tapolcáról elindulva az első megállónál, Badacsonynál több mint 30 percet álltunk, melynek okai mind a mai napig ismeretlenek előttem. Oly' annyira, hogy mikor ott megkérdeztem a kalauzt, hogy mi van, ő sem tudott korrekt választ adni...

És innentől kezdett elfajulni a dolog... Tudni kell, hogy a  akár Isten Vonata is közlekedhetne a vonalon, vagy akár lőszerszállítmány is, a vonat minden 4.-5. Balaton- kezdetű településen megáll, így már magát a Balaton partját sem rövid idő elhagyni. Ezenkívül további 10-15 percet összeszedtünk minden állomáson, majd jött a kegyelemdöfés: Balatonfürednél érdekes módon mellékvágányra tették az IC-t (!) majd vártunk közel 1 órát. Nem tudtuk kitalálni, hogy baleset történt valahol, vagy mi de már mozdonyvezető is a szerelvény elejénél sétálgatott. És mindez miért? Mert a NOSZTALGIA vonat útközben többször "problémákkal küzdött" és csak lassan tudott haladni. Azt hittem akkor, hogy az idegtől magam tolom be a Délibe vonatot.

Aztán nagy nehezen csak beértünk Székesfehérvárra. Mivel Tapolca felé nincsen villamosított vonal, ezért a mesés M41 vagy M62 gép húzza el a szerelványeket Székesfehérvárig, ahol aztán rákapcsolnak a dízel csoda helyett valami V-vel fémjelezett masinériát. Aznap azonban ez utóbbi mintha kissé hibádzott volna. A dízelt lekapcsolták, elment aztán ott álltak a kocsik minden nélkül. Ekkor valahol 4 és 5 óra között ját a menetidő. Fehérváron is álltunk egy emberes időtartamot, mire bedöcögött a mozdonyunk és az utasok meg a kalauzok abbahagyták a 100 menetes amőbát.

Fehárvártól a Déliig ismét mentünk egy irreális időt, de ezen már senki nem lepődött meg. Budapestre érve elég szép tömeg rohanta meg a pénztárakat és szerencsére mindenki vissza is kapott valamennyit a viteldíjból.

Szóval ez lenne a sztorim, lehet kételkedni az igazságtartalmában mert ha nem éltem volna át, én biztos nem hinném el. De sajnos megtörtént és csinált is nekem egy kellemes napot

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr151579633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.07. 10:04:52

Mi ez, hogy valamennyit visszakaptak a viteldíjból? Tán kártérítés alapból. Vagy aki MÁV-on utazik, azt kiröhögik, hogy valóban alapozni akart valami saját időbeosztást a menettáblázatra?

OkoskaTo:rp 2009.12.07. 10:16:57

Elseje óta elég komolyan kell perkálnia a Mávnak egy óra feletti késéseknél (még ha ezt az egy órát Németország vagy Franciaország méretű utakhoz méretezték, nem az elővárosi forgalomra).

Putri · http://magyarputri.blog.hu/ 2009.12.07. 10:43:09

Eléggé archív történet lehet, mert már egy éve nincs Tihany IC. :)

AmonShi 2009.12.07. 10:54:17

szerintem Tapolcára Budapestről (vasúton 180-200 km jeggyel - közúton kb 170 km) IC-vel ennyi idő alatt leérni felháborítóan lassú! gyorsvonat kb 4-4,5 óra... 2009, Magyarország... ja, és alacsony fogyasztású autóval megfordultam oda-vissza 5000 forintnyi benzinből, egy út kb 2 óra volt, mert nem autópályán mentem, és nem nyomtam neki. a teljes árú vonatjegy is hasonló pénzbe kerül. na akkor most szeressük mi a közösségi közlekedést??? pff...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.12.07. 11:16:41

8 óra 180 km? Ez alig 20 km feletti átlag. Ennyi idő alatt szinte fel lehet tekerni bringával.

MÁV, én így szeretlek...

charlie 2009.12.07. 11:21:56

@AmonShi: Magyarországon nincs közösségi közlekedés. Maximum tömegközlekedés.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.12.07. 11:23:32

@AmonShi: Hát ez basszus.
Eddig 2 személlyel volt rentábilis. Lassan pedig 1 személlyel is. Én rendszeresen járok a Déli partra 150km Bp-től. 1:20perc menetidővel. Háztól házik. Ki a pöcsöm akar a vonattal baszakodni?? S érdekes módon a Balaton déli partján keresztülmenő vonal fővonal. De a Déli partra néhol csak 2-3 óránkéánt megy vonat átszállás nálkül. Felháborító!

bloggerman77 2009.12.07. 11:55:03

A Tihany IC 2008-ban szűnt meg...
A balatoni nosztalgia 2006-ban...

Ennél frissebb sztori nincs a MÁV fikázásra? :))

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.12.07. 12:05:25

@Noname Cowboy: A Tihany az északi parton közlekedett, a déli parton azért jobb a vonal

AmonShi 2009.12.07. 12:17:49

@charlie: ironikusan fogalmaztam, kirakhattam volna az idézőjeleket, jogos felvetés

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.07. 12:17:53

Még jó, hogy legalább visszafizettek valamit, én azt is kinéztem volna, hogy a MÁV nem vállalja a felelősséget és a kártérítést!

záporjózsi 2009.12.07. 12:22:00

Fehérváron valószínűleg a Tihany gépének már találtak más feladatot, mivel a Tihany után beforgott volna valahová, az meg bizonytalan ideig késett. Aztán valamikorra lett gép...

Kazimír 2009.12.07. 12:31:18

Ez majdnem tehervonati átlag volt...
Nem láttál az ülés alatt néhány fej cukorrépát? :)

charlie 2009.12.07. 14:11:17

@Kazimír: a tehervonatok a máv kezelésében ennél rosszabb átlagot hoznak... nem véletlen, hogy senki nem akar a mávval fuvaroztatni (mondjuk most már nem is tud, így ez nem aktuális)

Ákibard! 2009.12.07. 16:20:47

@charlie:
Azért ez nem minden esetben igaz...

Miért van az, hogy az Audi vonat minden nap ugyanakkor megjelenik az ablakom alatt? Szerződéskötés kérdése az egész... Amikor minden perc késés kemény euró-százasokba kerül, akkor lehet tartan a menetrendet...

Amúgy millió terhes késve lép be Mo-ra, tehá külföldön sem klaffol minden. A magánvasutakról nem is beszélve... (Pilisen szétszakadt egy magánvasúti tehervonat, egyes kocsijai az engedélyezett tengelyterhelés 2x-esére volt megrakva, a szerelvény nem volt elégségesen megfékezve..............)

qdiace 2009.12.07. 17:46:07

A Győr-Cell szakaszon szoktak állni a szerelvények (látszólag céltalanul) hosszú perceket, ami az egyvágányú vonal miatt érthető, de ez még ott is sok lenne...

Na, szal nem hasraütésből ugattam azt, amit a "Körkérdés: meritek-e használni az IC-n a konnektort?" c. posthoz. :(

qdiace 2009.12.07. 17:48:03

Jut eszembe. Most kajak nincs előttem, az notopic szakasz egy- vagy többvágányú?

qdiace 2009.12.07. 17:56:59

...akarom mondani: ontopic.

Tomi77 2009.12.07. 20:07:29

A levél írója szerint 8 órás volt az út, illetve azt is közli velünk, hogy amikor Fehérváron vannak, akkor tartanak kb 4-5 órás menetidőnél.
Még ha azt is feltételezem, hogy 5 óránál tart, akkor is 3 óra alatt tette meg az amúgy 1 órás Székesfehérvár-Budapest szakaszt?
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?

Különben meg el kell fogadni, hogy átlagosan 60-80 km/h-val közlekednek a vonatok az északi parton, mivel egy jó kanyargós útvonalról van szó, ahol még ráadásul dízelvontatás is van.
Szerintem pont ez az utóbbi a szép ebben a vonalban.
De most nem is az előbbi mondatom a lényeg...

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.12.08. 12:48:47

Nézd a dolgok jó oldalát, legalább nem kellett a vonaton éjszakázni?
És legalább meleg volt vagonban? Mert nem mindegy, hogy 8 órán keresztül belefagysz az ülésbe, vagy kellemeset szunyálsz a melegben!

MatseQ 2009.12.14. 12:16:23

Mi a gond a Dízellel?!? Egy 3 kocsis IC-vel ha elvetemült a vezér, a Csörgő is úgy szalad, hogy győzz kapaszkodni. :)

faragoandris 2010.01.14. 17:56:16

A Balaton északi partján a késések szinte minden naposak akár tél van, akár nyár. Nyáron az utolsó 23.11-es (2009. nyarán) személyre egy órát kellett várni. Hozzá teszem nem eset az eső, nem volt olyan nagy kánikula este, nem görbültek meg a sínek, jah és még a hó sem esett hogy befagyjanak a váltok :)
süti beállítások módosítása