MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vasárnapra négy kocsi

2009. november 23. - georgejr

Vasárnapi tömegnyomor sorozatunk folytatódik. Úgy látszik a téma kifogyhatatlan. Az oké, hogy buszra nem férsz fel, de hogy a vonatra sem férnek fel vasárnap, mert 2 kocsival kevesebbet küldenek az már tényleg több mint szánalmas. Ez nem szolgáltatás...

 

Sziasztok!


Tegnapi (2009.11.15, vasárnap) utazásomat szeretném elmesélni Békéscsabáról Budapestre. Vonat: 17:18-kor Békéscsabáról induló gyors (7301). 

Békéscsabára a vonat időben érkezett, az emberek már álltak a peronon. A meglepetés az volt, hogy csak 4 kocsis volt a szerelvény. Jómagam és még sok ember állt úgy az 5-6. kocsi környékén, gondoltuk eddig még biztos kiér a vonat. Hát nem.. 
Már elég régen (kb. 2 hónapja) nem utaztam vonattal errefelé, azóta változhattak a dolgok, na de 4 kocsi.. Valami csoda folytán találtam magamnak ülőhelyet a nem dohányzó részben. Az ülőhelyek gyakorlatilag már Békéscsabán elfogytak. Pár szerencsés felszálló még a következő állomáson (Mezőberény) is le tudott ülni, de utána reménytelen volt a helyzet. A többiek álltak. Mezőtúron már le is maradtak emberek a vonatról, mert nem fértek fel. Szolnokon hangyányit javult ugyan a helyzet, de ugyanúgy a folyóson álltak az emberek, csak a tömeg mértéke lett kisebb. 
Viszont csodák csodája, nem késtünk sokat. Budapestre maximum 10 perc késéssel érhettünk be, ha késtünk egyáltalán. És a fűtés is megfelelő volt.

Nekem még szerencsém volt, mert ültem, sokaknak nem volt ilyen szerencséjük. Kérdésem: Mégis ki gondolta azt a MÁV-nál, hogy elég lesz 4 kocsi vasárnap este Lőkösházától Budapestig? Persze az is lehet, hogy nem így tervezték csak közbejött valami. Nem értek hozzá, de Békéscsaba elég nagy állomás, nem hiszem el, hogy nem tudtak volna valahonnan szerezni pár kocsit. Vagy ha nem is Békéscsabán, valahol útközben is hozzácsatolhatták volna. Persze ehhez akarni is kell megoldani a dolgokat..
(Tudom, hogy akkor meg sok embernek az lenne a gondja, hogy emiatt késik a vonat. De inkább késsen, mint otthagyja az embereket Mezőtúron.)


   Magocska

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr341545653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2009.11.23. 11:53:51

Ha jól nézem, ez ugyanaz az eset, amit itt: megintallunkvazze.blog.hu/2009/11/17/vasarnapi_tomegnyomor már kitárgyaltak.
A kommentekben ott a válasz: összegraffitizték a két kocsit, és nem volt másik, amit berakjanak helyette.

Kopi3.14 2009.11.23. 15:26:31

Muszáj ugyanazt többször kitenni?

Adani 2009.11.23. 21:47:17

Hát igen, én is Mezőberényben szálltam fel az utolsó kocsiba, tényleg volt kb. két ember, aki ott még leült én előre mentem az elejére a kallerek is mondták ,h ott még van pár hely, de az dohányzó. Oda se neki és is dohányos vagyok, előre. Elértem az első kocsit, de csak az ajtóig jutottam ott megakadt a dolog. Már a retyón is ültek.

Mezőtúron figyeltem a felszállókat lemaradókat nem láttam ,de lehet, h voltak, elvégre nem láthattam mindent. Szolnokon viszont az első kocsi ajtaját hiába nyitották ki oda nem fért fel senki. Késés pedig volt igaz nem sok megnéztem az órámat mikor leszálltam a Keletiben. 19:46-ra kell beérnie menetrend szerint 19:54 volt mikor leszálltam azaz +8, de hát ez még belefér tudjuk 10 perc késés még nem késés a MÁV szerint mellesleg Szolnokon a vágány melletti kattogós táblán nem írtak késést a Keletiben sem írtak. Tegnap ez a vonat az Elvira szerint +18 volt a lakótársak szerint legalább 20-25 perc, hiszen a 20:27-es HÉV-et is lekésték, amit kényelmesen el lehet érni 10-15 perc késés esetén is metróval az Őrsön.

VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru 2009.11.24. 00:21:32

@Adani:
"Tegnap ez a vonat az Elvira szerint +18 volt a lakótársak szerint legalább 20-25 perc, "

Azon gondolkodom, hogy egy GPS-es rendszer a pontosabb vagy a lakótárs, de inkább GPS felé hajlok valamiért...

Adani 2009.11.24. 08:18:03

@VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru:

Nem a GPS-es rendszer pontossága a kérdés hanem az Elvirára felkerült adat. A kettő nem biztos, h ugyanaz. De lehet, h tényleg csak 18 perces késés volt és pechjük volt mert éppen nem értek el egy metrót és így késték le a HÉV-et esetleg leálltak beszélgetni vagy mivel sok csomagjuk volt lassabban mentek. Ilyen részletesen nem faggattam ki őket, ők is csak annyit mondtak ,h megint tömegnyomor volt és késtek is, de szerencséjük volt mert Csabán nem véletlenül szobroztak már jóval a vonat beérkezése előtt a peronon, így le tudtak ülni. Aki akkor indult ki mikor bemondták h, jön annak esélye sem volt.

Kopi3.14 2009.11.24. 12:40:00

@Adani: esetleg pontatlan az órájuk?

Adani 2009.11.24. 13:15:46

@Kopi3.14:

Akkor a BKV-ér is az, mert korábban indította a HÉV-et. :)

De fogalmazhatunk úgy is, h nem késték le csak meglehetősen korán mentek ki a következőhöz.

Misiu 2009.11.27. 12:11:03

HEHE én is ezen a vonaton utaztam :) Én már nem is gondoltam, hogy ez említésre méltó a mai nagy magyar valóságban... Őszintén szólva, hogy az összegraffitizett kocsikat nem akarták forgalomba állítani az abszurd. Szerintem ha azon a vonaton ott akkor készíthettünk volna egy gyorsfelmérést (ami képtelenség volt mert mozdulni nem lehetett) az emberek 99%-a a graffitis kocsit választotta volna a többórás ácsorgás helyett... Én személy szerint azt sem bántam volna ha kötnek egy pár marhavagont utána, ott is kényelmesebben utazhattunk volna...

MV Balaka 2009.12.07. 01:48:57

Nem értem, miért okoskodtok bele olyanba, amihez nem értetek(tisztelet a kivételnek)A Máv-Start, előre megtervezi a SZVÖR-t, namost ha ez felborul (kocsikisorozások, stb.) akkor nem tudnak mit tenni.Mivel Lökösháza nem rendelkezik honositott kocsikkal, ezért nem tudtak a 7301-re több kocsit keriteni.Viszont,az igaz hogy akkor miért nem küldtek fel a párjával 1-2 kocsi erősitést Csabáról. Na mindegy.

Adani 2009.12.07. 08:13:21

@MV Balaka:

Ok Lőkösházán nincs kocsi, amit hozzácsaphatnak, de Békéscsabán sincs? Mikor beér Csabára hozzácsaphatnának még pár kocsit, jó persze késni fog, de inkább késsen minthogy ne férjenek rá fel.

Egyébként való igaz az utasok nagy részét nem érdekli a SZVÖR meg hasonló sokbetűs rövidítések, nem is tudja mit jelent, de nem is kell neki tudni. Az egységsugarú utas egy dolgot szeretne, kényelmesen eljutni A-ból B-be, leülni a vonaton nem nyomorogni a kocsi előterében. És igen, a méregdrága jegyért nem is túlzott elvárás ez, fizetnek a jegyért épp eleget ahhoz, h le tudjon ülni és ne állva és nyomorogva kelljen utazni 3 órát.

Adani 2010.01.05. 12:56:56

Tegnapelőtt ez a vonat 6 kocsival jött kénylemesen le is fértünk rajta, ülőhely is volt, még az is le tudott ülni ,aki Szolnokon szállt rá fel. Lehet ezt így is.
süti beállítások módosítása