MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Vasárnapi tömegnyomor - Ez azért már elhivatottság, két kocsin is végigmentem.

2009. november 20. - georgejr
Szarvasról Budapestre csak gyorshoz van a csatlakozás ellenbe visszafelé csak IC-re. Így finoman rákényszerítik a szarvasiakra a helyjegyet. A hétvégi közlekedés továbbra is káosz. Olvasónk hangulatára rá is tett a kalauz, aki hencegve különböző hasonlatokkal fűszerezve kiemelte, hogy ekkora tömegben két kocsit ellenőrízni már tényleg elhivatottság. Tényleg nem semmi, ez a munkája. Ha külső körülmények miatt nem tudja ellátni ne hencegjen vele, hergelve az utasokat.

Üdv!
 
Mint azt, már a 'vasárnapi tömegnyomor' post hozzászólásaiban írtam, megírom én is aznapi történetem, ami szinte teljesen egyezik a másikkal, azonban egy-két dolgot még megemlítenék, illetve csatolok pár képet. 
 
A történet ugyanaz, mint a másik postban, csak ez a 2 órával korábbi vonatról szól (15:47-re ér Keletibe), vagy akár a tavalyi írásomban (http://megintallunkvazze.blog.hu/2009/06/05/keleten_a_helyzet_7). Harmadik éve járok hetente Pestre Szarvasról (Mezőtúri átszállással). Az első két évben minden hétvége oda-vissza állva telt. Nem tudom mások hogy vannak vele, de engem borzasztóan bosszant, nagyon felmérgel, hogy végig kell állni a vonatot ennyi pénzért.  Idén szeptembertől már azért 80%-ban ülünk, de ez a vasárnapi eset felsértette a régi sebeket. 
Szarvasról csak a gyors vonatokhoz van csatlakozásunk (hazafele meg csak IC-hez.....ami jó, csak így rákényszerítenek minket plusz 400 forintra), így nálunk nem létezik az az opció, hogy "ha ülni akarsz, menj IC-vel". Persze várhatunk Mezőtúrón 1 órát, de kinek van ehhez kedve, türelme, ideje, stb.
 
Tehát a történet ugyanaz, még abban is, hogy ez a vonat is meglepően pontosan érkezett (sosem szokott), és tényleg alig tudtuk magunkat felszuszakolni az utolsó kocsiba, ami első osztályú kocsi volt, de végülis teljesen mindegy, mert ott is dugig volt a folyosó utasokkal. Igazából valahogy éreztem, hogy ez lesz, mondtam is szegény barátnőmnek még indulás előtt - aki mozgássérült, tehát neki nagyon fontos lenne ülni - hogy készüljön arra, hogy állni fogunk, vagy valahogy leül a földre, mert ő tényleg nem bírja végigállni az utat. 
A kocsi utolsó kabinjában volt még hely, de mivel ott a kalauzok ültek, kívűlről zárva volt, így nem tudtunk, tudott senki sem odaülni. Szerencsére mikor megérkeztek a kalauzok, megkérték őket, hogy ugyan nyissák már ki a kabint, hagy üljön le legalább pár lány, többek között a barátnőm, akinek mozgássérült lévén az ülés gyakorlatilag létkérdés. Így is lett, 4 hölgy plusz a 2 kalauz tudott beülni. 
Közben én végighallgattam, hogy mit beszélnek, kíváncsi voltam, hogy hogyan reagálják le ezt a helyzetet, hogy egyszerűen már állóhely sincs a vonaton. Végül egyikük elindult a jegyeket kezelni, de elég hamar visszajött, és a következőt mondta: "Ez azért már elhivatottság, két kocsin is végigmentem."
Egyértelmű, hogy annyian voltak, hogy nem tudta magát átverekedni az embereken, ezért végig sem ment, de azért ilyet könyörgöm még sem mondjon. Elhivatottság.....ez a munkája....Tudom, hogy ez nem az ő hibájuk, de eleve mindenki ideges volt a helyzet miatt, ők meg még ilyen baromi hanyagul reagálják. Több ismerősét is felhívta, és boldogan, különböző hasonlatokkal mesélte, hogy itt ennyi meg ennyi ember van. Na de mindegy, úgy döntöttem ekkor nem hallgatom tovább, mert csak még idegesebb leszek. Gondoltam, végig megyek a vonaton, minden kocsiban csinálok pár képet, és majd jön a post ide. De én sem tudtam végigmenni, vagyis igazából nem akartam magam átverekedni senkin, volt elég bajuk, szóval csak a mi kocsinkban, meg a következő végében tudtam fotózni. 
 
Én nagyon szeretnék tenni a helyzet ellen, vagy legalább felhívni a figyelmet a problémára, és örülnék, ha ehhez sok ember csatlakozna. Legyen az panaszlevéláradat a MÁV-nak, vagy bármi, de komolyan....fogjunk már össze egy picit. Tipikus magyarság az, hogy mindenki csak panaszkodni tud, de összefogni azért, hogy a panaszt kiváltó tényező ellen tegyünk, arra nem vagyunk képesek. (elnézést a kivételektől, de én folyton ezt tapasztalom).
Csatoltam pár nem túl jó képet, de a helyzetet tökéletesen tükrözi. (a rajtalévők beleegyeztek, azért nem takartam ki)
 
T. Adam
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr121538807

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MÁV helyett európai vasutat! 2009.11.20. 14:22:24

Számtalan sebből vérzik a mai magyar vasút, aminek talán a legnagyobb ellensége - a féltudású politikusokon kívül - maga a MÁV, amely cég ma nem jelent mást, mint átláthatatlan mutyitengert, több tucat, végsősoron az állam vérét szívó leányvállalatot, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.11.20. 09:38:38

Óóó, régi szép emlékek, mikor fősulira jártam, és mozdulni sem lehetett a vonaton. Télen kint a folyosón/peronon együtt fáztunk meg a csoporttársakkal. Egyébként ez még nincs is tele, fér még oda legalább ennyi ember :)

A MÁV várható válasza: látható, hogy szolgáltatásunk népszerű a fiatalok körében, a szűk folyosón a diszkókat megszégyenítő jókedv és igazi partihangulat uralkodik. Mi összehozzuk a fiatalokat, mivel amúgy is kevés az ismerkedési lehetőség. Egy váratlan fékezéskor még az egymásra zuhanó utasok is átesnek az első testi kontaktuson, ami a kapcsolatukat már is egy magasabb szintre emeli.
:)

qdiace 2009.11.20. 10:45:56

"Az első két évben minden hétvége oda-vissza állva telt. Nem tudom mások hogy vannak vele, de engem borzasztóan bosszant, nagyon felmérgel, hogy végig kell állni a vonatot ennyi pénzért."

Mit is mondhatnék erre? Csak azt, amit a Vasárnapi tömegnyomor c. posthoz írtam: "A következő menetrendváltásig várni kellett arra, hogy elégséges számú kocsit dobjanak rá. :("

Adani 2009.11.20. 12:57:07

Vagyis az sem segít ha másik vonattal megyek.

Meg ahogy az Index fórumon írták erre mondaná az okos Máv sajtós, h ez csak 80%-ban kihasznált vonat. Én meg erre azt mondanám ,h csak egyszer utazzon vele.

hege35 2009.11.20. 19:19:20

Eszembe jut erről 1990 májusa,amikor édesanyámmal Aradra kirándultunk vonattal.
Odafele volt bőven ülőhelyünk,de visszafele nem volt,igaz,hogy a folyosókon nem álltak ilyen sokan,újságpapirt teritettünk a földre,és arra ültünk.Ez a román vasút szerelvénye volt.2008-ban egyedül utaztam Aradra,szintén vonattal Budapestről,volt helyem bőven,mivel a helyjegy kötelező,szintén román vasút.Csak a jegy drágult a többszörösére az elmúlt évek alatt,igaz,a vagonok valamivel szebbek lettek.

Adani 2009.11.20. 21:00:09

@hege35:

Azért a románoknál változott pár dolog. Régen úgy 10 éve még a román vonat szókapcsolatnka elég negatív jelentése ill. kicsengése volt. Ma meg nemzetközi vonatokon a CFR kocsikat keresi mindenki mert jobbak mint a magyar kocsik. Egy időben a Transbalkan nemzetközi gyorssal jártam vissza Kecsóra a CFR kocsik mindig jobbak voltak, kényelmes ülőhelyek és működő fűtés melegben légkondi ( a fűtés olyan jól működött, h kabátot és a pulcsit is sokszor le kellett venni). Ja és tisztább volt mint a magyar.

BonFire 2009.11.22. 09:05:46

off

"Tipikus magyarság az..." - Én az ilyen kezdetű mondatoktól tudok agyfaszt kapni! Erre azt mondom, hogy tipikus liberális duma, aminek még alapja sincs! Tudniillik ha nekiállsz aláírást gyűjteni valami nemes cél érdekében, akkor láthatod, hogy sokan melléd fognak állni. De az, hogy az egyik mondatban még kérleled, a következőben meg már korholod, akiktől segítséget vársz, az tudathasadásos állapotra vall.

Csinálsz egy kérdőívet, bejegyzel egy domént, vagy regisztrálsz egy blogot, aztán lehet rajta aláírást gyűjteni, nem kerül semmibe. De ha így kezded, akkor az emberek 50%-át már el is vesztetted.

/off

A tömegnyomorról: Én komolyan gondolkodtam már rajta, hogy a dagadtakkal 2 jegyet vetetnék! Hányszor látom, hogy 3-an teleülik egy 8 személyes fülkét, mert akkora ülepe van egyeseknek, mint egy ház. Nem beszélve a nők csomagjairól, mert a kézitáskán kívül van még neki két bőröndje, ami persze nem fér fel a csomagtartóba, tehát külön kéne feladni poggyászként, vagy valami, mert a térfogata meghaladja a kézipoggyász méretét. De ez után is persze plusz díjat kéne fizetni. Ezek a bőröndök nem az utastérbe valók. Az ilyen ember vegyen 2 vagy 3 jegyet, ahány helyet elfoglal, és akkor 100%-os lesz a kihasználtság.

Killyourself 2009.11.23. 00:40:47

@BonFire:
direkt odairtam, hogy en ezt tapasztalom, ami nem jelenti azt, hogy ez igy is van, de en mar szamtalanszor tapasztaltam ezt, az ellenkezojet pedig egyszersem.
Vagy eleg elolvasni barmilyen postot valamilyen verekedesrol, amikor mindenki csak nezi.
Ugyhogy van alapja. Annak viszont nincs, hogy azt irod ram, hogy liberalis vagyok.
Egy kerdoivvel meg egy blogos alairasgyujtessel nem fogok semmit sem elerni.

pocokpocok 2009.11.23. 18:46:00

azok a régi szép idők:)Szívhez szól a levél, úgyhogy kommentelnék picit:
9 évet jártam erre Szarvas- Szolnok-(Budapest-Győr), úgyhogy megjegyeznék néhány dolgot:
-Dömping! Ugyan már gyerekek, nem kell mindenkinek két délutáni vonattal felmenni Budapestre, akkor olyan hosszú vonatot kellene kiállítani, ami nem fér be az állomásokra, mert a Budapestre tartó, vagy onnan tovább utazó vasárnapi diákközönség kb 2 vonatra igyekszik felzsúfolódni. Mellesleg a táskán csücsölve én is utaztam jó párszor: sok pénzért valóban 0 szolgáltatás: de valljuk be, vasárnap du. az ország sok más vonalán sem nagyon különb a helyzet!
-van ott jó öreg személy vonat is, Hellyel! Csakhát mindenki a gyorsra igyekszik.2,5 óra menetidő helyett igaz, egy órával hosszabb.
-sajna pofátlanul valóban kivették a "sima" gyorsokat, és maradtak a fizetősök. Ezt valóban "sz.." húzás.

Misiu 2009.11.27. 12:28:34

@pocokpocok: Igen, minden diák így viselkedik, mert mindenki szeretne minél több időt otthon eltölteni... ez olyan nagy bűn? És hidd el lehetne annyi kocsival közlekedtetni a vonatokat, hogy az legalább azoknak az elvárásoknak megfeleljen, hogy nem állsz végig egy többórás utat. Nekem úgy tűnik, hogy a MÁV döntéshozókat kivéve mára mindenki felfogta, hogy bizony ezek a legforgalmasabb időszakok...

Talán kicsit offtopic, de itt jegyezném meg, hogy kb az elmúlt 3 évben -véleményem szerint- hatalmasat fejlődött a jegykezelők (kalauzok) hozzáállása. Minden alkalommal 2 átszállással jutok haza, tehát van lehetőségem megtapasztalni. Még mindig léteznek kirívóan bunkók, de most már sikerült elérni, hogy nagyévi átlagban kedves és segítőkészek! Ha már úgyis minden bekrepál, legalább az ő kedvességükkel át lehet vészelni... Csak így tovább!

Kántor úr 2009.11.27. 18:54:48

MÁV- egy nulla cég. Azt várom már mikor vonják el az arcképeseket a vasutasoktól. Akkor jól a pofájukba röhögök, hogy ti is fizettek vazze.

VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru 2009.11.27. 20:02:15

@Kántor úr:
Arra bizony várhatsz egy jódarabig...
A MÁVnak több pénzébe lenne finanszírozni mindenknek a munkábajárását, önköltségi utazásait, azok elszámolásait, mint adni egy arcképest.

Kocsivizsgáló80 2009.11.29. 20:56:33

@Kántor úr: Akkor bizony vegyék már el a nyugdíjasoktol is az ingyenes utazást, a tanároktól az 50%-ost, a katonáktól stb.

Ezt az én cégem adja nekem. Mint ahogy a Bkv, Mkv is adja a dolgozóinak. Az erőmű dolgozói meg áram kedvezményt kapnak. Ezek a dolgok nem zavarnak?