MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vasárnapi tömegnyomor

2009. november 17. - georgejr

Mikor még hetente jártam én is Budapestre Mezőberényből hasonló dolgokat éltem át. Igaz az kb 2-3 éve lehetett. Azt gondolná az ember, hogy azóta ha kicsit is, de változott valami. De semmi. Ha vasánap kiesik egy-két kocsi, az komoly gondokat okoz. Azt nem hiszem el, hogy nincs még x kocsi, amit Békéscsabán ne lehetne hozzákapcsolni a szerelvényekhez. Igen biztos eltartana egy ideig, de akkor legalább felférnének az utasok. De persze ez csak álom... Az tök jó dolog, hogy az IC-k is megállnak Mezőberényben az már más kérdés, hogy az egyetemisták nem vesznek IC-re pótjegyet általában, mert drágállják. Azaz adtak a sz@rnak egy pofont, mert lehet több a vonat, de a vonatok fele IC, és arra az egyetemista nem szeret költeni...

Üdv Megint Állunk Vazze blog!

 
A tegnapi (11. 15.) vonatos élményeimről írnék egypár szót hátha eljut az illetékesekhez is és végre történik is valami. Elöljáróban annyit, hogy már sokadszor utazok szeptember óta Mezőberényből Budapestre a 7301-es gyorsvonattal, ami 17:11-kor indul Békéscsabáról és 19:46-ra menetrend szerint a Keletiben van.
Mivel az előző és a következő vonat Intercity ráadásul a következő már későn is ér fel, ez a gyorsvonat nagyon kihasznált. Rengeteg diák utazik vele főleg Budapestre, de Mezőtúrra és Szolnokra is
Emiatt szinte mindig tele van, eddig nem is volt komolyabb gond belőle, még Berényben felszállva is általában jutott ülőhely, vagy ha nem akkor Mezőtúrtól vagy Szolnoktól mindig le tudtunk ülni.
 
A tegnapi nap is ezzel a vonattal indultam Budapestre Mezőberényből, várom is kint a peronon a vonatot, ami most meglepően pontosan érkezett. Még a hangos sem mondta be, de már láttuk a fényeit.
Mikor közelebb ért akkor feltűnt, hogy milyen rövid a vonat és valóban a szokásosnál jóval kevesebb vagon volt rajta. Mikor felszálltam az utolsó kocsiba akkor láttuk, hogy ez bizony dugig van, itt ülőhely nincs. Előrementem egészen az első kocsiig, ami nem volt egyszerű csomagokkal, útközben a kalauzzal is találkoztam, akinek odaadtam a jegyemet kezelésre, és kérdésemre elmondta, h ott is tele van, de talán még van 1-2 ülőhely. Nem volt. Sőt már a folyosón se volt hely még az első osztály is dugig volt, mindenhol utasok álltak a fülkékben is a lábtereken ( az is nyomorgott, aki szerencsés volt és le tudott ülni). Utastársaktól tudtam meg, hogy már Békéscsabán is harc ment az ülőhelyekért. Aki pedig Gyomán vagy Mezőtúron, vagy Szolnokon szállt fel annak esélye sem volt ,örült ha fel tudott préselődni. Szó szerint minden ülőhelyen ültek, én a WC mellett álltam az ajtónál beljebb menni esélytelen lett volna, de a mosdóban is állt ember sőt a WC-n is ült egy utastárs. A másik vagonba pedig át se lehetett látni, mert az ajtónak is többen nekidőlve utaztak, amin keresztül át lehet járni a vagonok között). Tiszta marhavagon, ráadásul nem is olcsó jegyért.
 
Ez a vonat rendszeresen dugig van, észbe kaphatna már egy illetékes, hogy erre bizony több kocsi kéne, vagy legalább azt ne vegyék el, ami van.
 
Mellékelek egy képet is az állapotokról.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr41531165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigantikus kertitörpe 2009.11.17. 11:36:59

Ez sajnos a 100a-s vonalon is jellemző, a záhonyi vonatokon. Abba nem tudom belegondolnak-e, ha egy ilyen megpakolt vonatot baleset ér...

Killyourself 2009.11.17. 12:06:41

Pont most akartam megírni az e-mailt az én vasárnapi élményemről....én a 2 órával korábbival mentem, és ugyanez volt....ahogy tavaly is, meg tavalyelőtt is szinte minden hétvégén.
Én is fotóztam párat, elküldöm mailben, amint tudom.

qdiace 2009.11.17. 12:49:28

Hajdan a Gerulata nemzetközi gyors Keletiből indult, Pozsonyba ment, talán tovább is Prága felé, belföldön a szokásos Bicske, Tbánya, Tata, Komárom, Győr, Móvár, Hegyes, Bezenye, Rajka állomásokon állva meg.

Tömegnyomor volt rajta péntekenként. Tbányán úgy-ahogy leürült egy kicsit, de Győrben meg megint megtelt, és ráadásul ott még vettek le róla kocsikat.

A következő menetrendváltásig várni kellett arra, hogy elégséges számú kocsit dobjanak rá. :(

Adani 2009.11.17. 12:52:05

@Killyourself:

Üdv a klubban! :)

Ezt a levelet pedig én írtam. Akkor mondogattuk rendesen, h legközelebb már másik vonattal megyünk, de ezek szerint nem lenne értelme, mert az is dugig van.

magocska 2009.11.17. 13:30:08

Én is ugyanezzel a vonattal jöttem vissza Budapestre. Küldtem észrevételt is, de úgy látom megelőztek :)
Békéscsabán szálltam fel és nekem sikerült leülni. Az utolsó kocsiba Mezőberénybe fogyott el az utolsó ülőhely. És igen, én sem hiszem el, hogy egy akkora állomáson, mint Békéscsaba nincs pár kocsi, amit hozzá lehetne csapni a vonathoz.

molace 2009.11.17. 13:45:36

Nos én ezért is szoktam le a gyorsvonatokról. A pályafelújítások befejeztével már pontosak, de már a 13:15-ös is dugig szokott lenni.
Inkább áttértem az IC-re. A 14:15-össel szoktam menni, azon is vannak, de még így is szokott lenni bőven hely(kb 3/5-4/5 ös kihasznltság),(az első osztály pedig szinte teljesen üres). Én is egyetemre járok, így vasárnap inkább nem sajnálom azt a plusz 400Ft-ot,de nem nyomorgok, viszont csütörtökön(általában 16:15-ös,18:15-ös)vagy pénteken(12:15-ös) amikor hazajövök, akkor gyorssal megyek, mert akkor azon is szokott lenni hely.

molace 2009.11.17. 13:51:50

A kocsikkal kapcsolatban. Azok a kocsik 20-30 évesek ,elég gyakran üzemképtelenek lesznek. Valószínűleg a te vonatoddal is az volt a gond. A korábbi vonatokon is lehetett pár rossz kocsi, amit kisoroztak és a 17:15-ösből, ami egész du. ott áll az állomáson, átsoroltak néhányat. De aogy én látom mindíg ott áll vagy 10 kocsi, úgyhogy azért szokott lenni bőven. Próbálj levelet írni a Békéscsabaiaknak, amiben erre rákérdezel, akkor pontosan megtudod az okát.

ui.:Bocs a double-postért

Adani 2009.11.17. 14:34:00

@magocska:

Ahogy mondod láttam is, h elfogyott mert én is az utolsóba szálltam arra gondolva, h hátha ott még lesz ,mert általába előre szeretnek ülni. De végül egészen az elsőig mentem előre, de az már akkor csurig volt visszamenni meg nem akartam, mert nem volt egyszerű mert többen is jöttek előre, de aztán mikor átértem az első kocsiba már látták ,h reménytelen és inkább megálltak, de szóltam is nekik ,h kár eröltetni itt nem lesz hely, mert én is csak a folyosóig tudok menni.

Azt meg én se hiszem le, h nem akadt volna még 2 kocsi pluszban. Eleve eggyel többel szokott menni és az sem elég.

hege35 2009.11.17. 19:02:23

Lehetne csak vasárnap közlekedő gyorsvonatot inditani Mezőberényböl Budapestre,nem sokkal az inkriminált vonat után,persze,nem IC-t.
Igy megszünne a zsúfoltság.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.17. 19:07:22

Pedig a 120-ason pótjegyes ic-k járnak, tehát csak 400 forint a felér. Az nem olyan sok. Ha 90%-ossal utazik az egyetemista, akkor 270 illetve 670 forintba kerül az utazás. Én is egyetemista vagyok, csak távoktatáson. Nekem 2680/3080 lenne a jegy. Ahhoz képest a 270/670 lószar.

Kopi3.14 2009.11.17. 19:19:01

Mondjuk szerintem nem kéne annyira fillérbaszónak lenni, hogy kifizesse az ember a pótjegyet, de ez az én véleményem. Ahogy az is, nem kötelező állandóan hazautazgatni, fenn is lehet maradni hétvégére, stb.

Egyébként vasárnap szépen el lehet osztani a népet, elég sok a vonat, lehetne válogatni bőven, esetleg nem kéne finnyásnak lenni, hogy csak azzal megye, úgy egyébként Bp-n este sincs rossz közlekedés, hogy olyan nagy baj legyen a későn ér állapot.

S milyen érdekes állatfajta az utas,egyszer a két perc késésért sír, máskor azért, mert nem késetik a vonatot plusz kocsik rárakásával. olyan esetben, amikor a vonat nem is végállomásán tudnának kocsit tenni rá, ha tudnának.

@molace: azon kocsik állapotáról mit tudsz, Mert előferdülhet műszaki okokból dekkolnak ott, s nem poénból.

Adani 2009.11.17. 21:39:44

@hege35:
Na igen lehetne egy mentesítőt indítani, de nem volna egyszerűbb hozzácsapni még mondjuk 3 kocsit?

@Peti817172M:

Ez a 270 670 hogy jött ki? Én 33%-os jeggyel utazok egy egyetemista tehát diák meg 50%-os jeggyel, ez nem annyi.

Szerintem öszvéreket kéne járatni a 120-n is mint a 140-n gyorsvonati kocsikkal, amikre nem kell IC jegy. Az ember nem szeret csak úgy többet fizetni ha egyszer semmit nem kap érte, hiszen az IC nem gyorsabb mint a sima gyors ugyanott áll meg az is.

@Kopi3.14:

Azért nem ilyen egyszerű. A következő vonat 2 óra múlva meg már ezzel is 20 óra után érsz fel hát még mire hazaérsz. Azzal meg lenne 22 óra kicsit is késik már lehetsz bajba lehet, h már nem jár BKV járat, amivel tovább utazhatsz.

Én sem utazom állandóan haza, nehezen bírnám anyagilag, a diák meg haza szokott, mert ugye neki még megéri és olcsóbban kijön ha otthonról visz kaját.

Szerintem senki sem sírt volna ha tesznek még rá plusz kocsi pláne, h Csabán is dugig volt már a vonat egyébként nem is kéne késetni ha időben észbekapnának az állomáson, hiszen ez egy Békéscsaba-Budapest-keleti gyorsvonat. Békéscsabán pedig sokszor már jóval az indulás előtt ott áll a peronon, lenne idő még pár kocsit feltenni rá. Egyébként ahogy mondták már Békéscsabán letámadták mindkét oldalról egyszerre és pillanatok alatt megtelt. Csak jelzem, h még a gyorsvonat előtt érkezett Mezőberényre egy gyomai személy is, ami állt egy V43 ( Szili) mozdonyból és 1 db. kocsiból amin ült kb. 5-6 ember. Ezt pedig egy sima Bzmot is megoldotta volna és azt a kocsit oda lehetett volna adni a gyorsvonatnak is.

molace 2009.11.17. 22:06:51

400 Ft nem egy hatalmas összeg, gondolj bele: az egyetemen(vagy akármelyik kajáldában) egy szendvicsért is elkérnek annyit. Az IC tényleg nem gyorsabb, de ez azért van
1: mert Nagykáta fele megy és nem Cegléd fele, ami rövidebb
2: Ugyanott megáll, mint a gyors (néha még Muronyban is, logisztikai okokból)
3: még mindíg csak 120-as a pálya amit mindkét vonattípus elbír

Ha befejezik a felújítást, akkor a Bcs.-Bp.menetidő kb 2:15 percre csökken egy gyorsvonat esetén és 1:50 percre az IC esetén
(az IC néhány szakaszon megy majd akár 160-al is, amit a gyors nem bír) és az IC-knek nem kell majd Muronyban vesztegelniük(azt hiszem Muronyt meg is szüntetik( vagy csak olyan lesz, mint Nagylapos)), és úgy tudom Mezőberényben nem is fognak megállni.

@Kopi3.14: Nem tudom, de ha üzemképtelenek lennének, nem az 5. vágányon tartanák őket, hanem hátul.

Adani 2009.11.18. 08:34:59

@molace:

Várom már mikor következik ez be, akkor én is IC-vel fogok járni. Ill. ha nem áll meg Berényben lehet, h mégse, ugyanis ott szállok fel rá Békéshez közelebb van. Ráadásul van létjogosultsága Berénynek sokan szállnak ott fel és le.

Az IC és a gyors is Nagykáta fele megy nem Cegléd felé, egyébként nem rövidebb, mind a két szakasz 100 km, csak az egyik a Nyugatiba a másik a Keletibe megy.
A fő gond inkább az, h a 120a középső része kritikán aluli állapotban van. Azzal kéne valamit csinálni ,h végig legalább 120-al járható legyen és az máris sokat dobna rajta, mert Nagykátáig meg van csinálva és Szolnok-Újszász között is, de a többi részen van, ahol l40-el cammog csak. Utána ugye Szajol-Gyoma már kész végig 160-as, de 120-al járható most is.

És vajon mikor fejezik be a felújítást? Gyomáig a vágányfelújítás kész van ,de nem látom, h tovább mennének. Békéscsabára már ráférne hát még a Murony-Bcsaba között, ahol a második vágány csak dísznek van évtizedek óta, mert anno csesztek bekötni a csabai állomás biztosító berendezésébe.

Murony sztem nem szűnik meg, max. személyzet nélküli távkezelt állomás lesz, de szükség van rá, mert a 129-es vonal onnan ágazik ki, és bár forgalom nincs most rajta, de még létező vonal, sőt iparvágány kiágazás is van ide, amit használnak ( fényes a sín).

Apuka45 2009.11.18. 09:41:51

Ja. Én is meglettem előzve. :D
Gysev terjeszkedéshez mit szóltok?

Találtam egy érdekes blogot.

polir.blog.hu/2009/11/18/molnar_oszkar_rasszista

Adani 2009.11.18. 09:43:39

@Apuka45:

Terjeszkedjen csak, eddig csak jó dolgok történtek azokkal a vonalakkal, amit átvett. A Sopron-Szombathely vonalat pl. villamosították is.

Apuka45 2009.11.18. 09:52:51

Én meg valami olyasmit olvastam ,hogy a vonatok csak a vonalak 10 százalékán tudnak menni nagy sebességgel. miért van ez?

Apuka45 2009.11.18. 09:53:57

Én is szeretem a Gysevet, még saját büféjük is van. Gysev büfé szoktam rajta nevetni is :D. néha

Adani 2009.11.18. 10:33:40

@Apuka45:

Ez nem igaz, az átépítésnél mindenhol 160-as lesz a pálya, ahol lehetőség volt rá mindig úgy építették ki ,h erre alkalmas legyen. Volt emiatt nyomvonal korrekció is pár helyen ( pl. Szajolnál). Egy éles kanyart nem biztos, h bevehet 160-al egy vonat, de ha finomítanak rajta akkor már igen. 120-rea van átadva az átépített pálya is végig, de 160-at is bírja azért nincs még átadva mert egyrészt alig van mozdony és kocsipark, ami ezt bírná. Mozdonyok közül pár Gigant ( V63) tudja a 160-at meg a Taurusok ( 1047). Motorvonatok közül pedig a Flirtek, de ők még sokáig nem lesznek errefelé ( én örülnék ha lennének).

Ákibard! 2009.11.18. 10:37:16

@Apuka45:
"Én meg valami olyasmit olvastam ,hogy a vonatok csak a vonalak 10 százalékán tudnak menni nagy sebességgel. miért van ez? "

Ha pontosak akarunk lenni az mondjuk, hogy Magyarországon nagysebességgel a vonalak 0 százalékán mennek a vonatok ugyanis Mo-n nincs nagysebességű pálya, csak emelt sebességű. (Vmax 160km/ó) De az is elenyésző, Tata-Hegyeshalom szakasz.

Hogy miért? Rengeteg pénzbe és energiába kerül átépíteni ezeket... Nagy sebességhez vagy emelt sebességhez ívkorrekció kell, területkisajátítás és ezek rengeteg idő és rengeteg pénz. Amit már több tíz éve nem kap meg a pályavasút...
Azért van fejlődés csak lassú ütemben... (100 km-es szakaszt 12 év alatt újítottak fel, mire a végére értek most már lehet az elejét felújítani...)
Nálunk soha nem lesz az mint nyugaton, hogy egy vágányépítő géplánccal nekiesnek, és 2 hét alatt megvan 100 km...

Adani 2009.11.18. 10:37:17

@Adani:

Másrészt asszem azért sem, mert előtte még a 46-os és a 47-es főút szintbeni kereszteződéseit különszintűvé akarják tenni. Mezőtúron és Gyomán aluljáró van betervezve, Mezőberényben felüljáró.

Van pár hely, ahol viszont állandó lassúmenet lesz, az egyik asszem pont. Mezőberény előtt, ahol a nyomvonal csak 100-at tesz lehetővé, mert éles a kanyar és nem lehet átépíteni sem, mert útban van valami. De ez nem nagy gond, mert a megálló vonatoknak már úgyis lassítani kéne ott a nem megállónál sem okoz nagy veszteséget,

molace 2009.11.18. 13:57:25

Az építkezést majd tavasszal folytatják, elméletileg Békéscsabát 2012 végére fejezik be.
Mezőberényt felújítják, talán aluljáró is lesz (véleményem szerint az aluljáró fölösleges), Muronyt viszont mint megálló teljesen megszüntetik, kitérővágány lehet hogy lesz, de nem fog semmi megállni. Szabadkígyóst viszont biztosan megszüntetik.

Hogy Berényben megállnak-e majd az IC-k azt nem tudom, a gyorsok biztosan. Talán így akarják még csökkenteni az IC-k menetidejét.

A kimaradt kocsik okát pedig megtudtam: Néhány agyatlan, semmijobbdolgomnincs vandál összegraffitizett 2 kocsit kívül-belül, és nem volt egyéb tartalék, úgyhogy nem tudtak mit rácsatolni a szerelvényre. El is kapták a két kis sz*rzsákot. Nem értem, hogy akinek több tízezres festékre van pénze, az miért nem otthon bámulja a házimozit, vagy költi k*rvákra, vagy talál egy értelmes hobbyt.

Ákibard! 2009.11.18. 14:03:42

@molace:
" hogy akinek több tízezres festékre van pénze"

Lopják nem veszik...

"(véleményem szerint az aluljáró fölösleges), "

A 160-as pályasebesség feltétele.

Adani 2009.11.18. 16:02:31

@molace:

Mezőberényben tényleg felesleges. 3 vágány van két peronnal a város szélén az állomás átjáróforgalom gyakorlatilag nulla, max. a földekre megy át ott pár ember, de kicsit arrébb fénysorompós sorompós átjáró is van. Vonatfogadásra 99%-ban a kettes és az egyes vágányt használják, közöttük van kijelölt átjáró. Kár oda Gyakorlatilag a Gyoma felöli mehetne végig a kettesre a Csaba felöli az egyesre és akkor nincs átjárkálás ill. csak a vonat mögött ami nem arra indul hanem az ellenkező irányba.

Csárdaszállás lesz sztem olyan mint Nagylapos vágánykapcsolat és kész, Murony meg távkezelt állomás esetleg az is távkezelt vágánykapcsolat kitérőkkel. De nem tudom elképzelni ,h nem marad meg mint megállóhely vagy megálló rakodóhely, de a legvalószínűbb, h mivel elágazó állomás távkezelt lesz.

Szabadkígyós meg valóban esélyes arra, H Csugar és Nagylapos sorsára jusson és csak vágánykapcsolat esetleg egy mh. De lehet még az se most is alig áll meg ott vmi, ami megáll az is kényszerből kereszt miatt, az állomás pedig a falutól messze van és lakóházak sincsennek mellette nem használja szinte senki. Még Csugar kihasználtsága is nagyobb.

Adani 2009.11.18. 16:04:43

@molace:

Ez esetben filmtollat kannát lenyeletni vele és szétkürtölni minden lehetséges médián, h miattuk volt kettővel kevesebb kocsi, hadd tudja meg mindenki, aki nyomorgott és a MÁV-ot szidta. Esetleg szégyenfal, kaloda ilyesmi is játszthat, legközelebb majd gondolkodnának, h megéri-e. De az lenne a minimum, h lemosatni velük.

Kopi3.14 2009.11.18. 16:29:57

@molace: azért elég ritkán állnak kocsik sehova nem menve az ötödik vágányon. tapasztalatból mondom.

@Adani: Azért a budapesti éjjeli közlekedést nem kell ennyire lenézni, simán lehet vele közlekedni, mindenfele, s azért 11-ig van normális közlekedés. Avagy mint mondottam, lehet korábban is utazni, vagy nem kell fillérbaszónak lenni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.18. 17:46:36

@Adani: Az egyetemista valószínűleg azért szeretne felférni a vonatra, mert az otthonától az egyetem felé (vagy fordítva) szeretne eljutni. Ebben az esetben 90%-os jár. Feltéve persze, hogy nem levelezős. Én is tudnám használni a 33%-ot, de ugye csak péntek 10 órától vasárnap 24 óráig vehető igénybe.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.18. 17:47:44

@Ákibard!: Aha. Hétfőn utaztam Flirttel Győr felé, és több sorompón is 160-nal mentünk át. Még izgultunk is, hogy időben lezárjon a sorompó, és ne dobjon vészféket :)

Adani 2009.11.18. 18:30:10

@Peti817172M:

Vasúti átkelő még lehet 160-nál. 160 fölött már az is tilos sőt asszem 250 fölött már elkülönített pálya is kell még vasút sem keresztezheti. 161-nél már nem lehetne szintben kereszteződés. 120 felett is már kötelező a sorompókar, bizonyos átmenőforgalom felett kettő sorompókar ( mindkét oldalt külön) valamint ha van gyalogjárda akkor neki is külön fénysorompó, sorompókar). Az aluljárót max. a szigetperonos állomásokon követelhetik meg. De Mezőberényben sztem inkább a szigetpront kéne megszüntetni ( sőt sztem az nincs is, maradhatna a vonatfogadónak a két szélső vágány mellé peron az áthaladók meg mennének középen. Mezőberényben most a 2-3 vágányok között van szigetpronnak nevezhető valami ( Ákibard segíts, pontosan mi a szigetperon definíciója?), de vonatfogadásra szinte kizárólag a két átmenőt használják, a harmadikat csak rendkívüli esetben.

Egyébként Csárdaszállásból is valszeg megálló rakodó lesz,hiszen ott van teherforgalom árufeladás is szinte mindig. Muronyban is van, sőt Mezőberényben is.

Ákibard! 2009.11.18. 18:52:55

@Peti817172M:
"Ebben az esetben 90%-os jár."

Jajjjjj...Jajjjj...Jajjj...Jajjj....

Nappali tagozatos felsőktatási diákigazolványra lakóhely és tanintézmény között 90%-os kedvezményű HAVIJEGYET lehet váltani! Emellett bármilyen viszonylatban korlátlan számú 50%-os menetjegyet.

Levelező tagozatos felsőoktatási diákigazolvánnyal lakóhely és tanintézmény között lehet 50%-os menetjegyet váltani.

Tehát diák kombinációban 90%-os menetjegy nincs.

Ákibard! 2009.11.18. 18:54:29

@Peti817172M:
Sorompó minden további nélkül lehet 160.-nál, afelett már nem.
Tehát annyira nem kellett izgulnod, 160-ra vannak tervezve a behatási pontok.( Bizonyára te se gondoltad komolyan, hogy 160.-nal mennek úgy, hogy nem zár le a csapórúd...)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.18. 22:16:36

Nem. Nem én izgultam, hanem a haver :) De mindketten tudtuk, hogy le fog záródni, de azért tényleg az utolsó pillantban váltott zöldre a villogó sárga, nem sokon múlott, hogy vészféket dobjon :)

magocska 2009.11.21. 17:39:14

Legalább megtudtuk miért nyomorogtunk... Végigutaztattam volna a grafitiseket Lőkösházától Budapestig, természetesen állva.

Killyourself 2009.11.23. 16:28:34

Na várj...az OK, hogy ezen a vonaton azért volt kevesebb kocsi, mert két gyerek összefirkálta.
De én - mint azt a másik postban írtam - a két órával korábbin utaztam, melyen ugyancsak kevés kocsi volt.....azon miért??
süti beállítások módosítása