Mikor még hetente jártam én is Budapestre Mezőberényből hasonló dolgokat éltem át. Igaz az kb 2-3 éve lehetett. Azt gondolná az ember, hogy azóta ha kicsit is, de változott valami. De semmi. Ha vasánap kiesik egy-két kocsi, az komoly gondokat okoz. Azt nem hiszem el, hogy nincs még x kocsi, amit Békéscsabán ne lehetne hozzákapcsolni a szerelvényekhez. Igen biztos eltartana egy ideig, de akkor legalább felférnének az utasok. De persze ez csak álom... Az tök jó dolog, hogy az IC-k is megállnak Mezőberényben az már más kérdés, hogy az egyetemisták nem vesznek IC-re pótjegyet általában, mert drágállják. Azaz adtak a sz@rnak egy pofont, mert lehet több a vonat, de a vonatok fele IC, és arra az egyetemista nem szeret költeni...
Üdv Megint Állunk Vazze blog!
A tegnapi (11. 15.) vonatos élményeimről írnék egypár szót hátha eljut az illetékesekhez is és végre történik is valami. Elöljáróban annyit, hogy már sokadszor utazok szeptember óta Mezőberényből Budapestre a 7301-es gyorsvonattal, ami 17:11-kor indul Békéscsabáról és 19:46-ra menetrend szerint a Keletiben van.
Mivel az előző és a következő vonat Intercity ráadásul a következő már későn is ér fel, ez a gyorsvonat nagyon kihasznált. Rengeteg diák utazik vele főleg Budapestre, de Mezőtúrra és Szolnokra is
Emiatt szinte mindig tele van, eddig nem is volt komolyabb gond belőle, még Berényben felszállva is általában jutott ülőhely, vagy ha nem akkor Mezőtúrtól vagy Szolnoktól mindig le tudtunk ülni.
A tegnapi nap is ezzel a vonattal indultam Budapestre Mezőberényből, várom is kint a peronon a vonatot, ami most meglepően pontosan érkezett. Még a hangos sem mondta be, de már láttuk a fényeit.
Mikor közelebb ért akkor feltűnt, hogy milyen rövid a vonat és valóban a szokásosnál jóval kevesebb vagon volt rajta. Mikor felszálltam az utolsó kocsiba akkor láttuk, hogy ez bizony dugig van, itt ülőhely nincs. Előrementem egészen az első kocsiig, ami nem volt egyszerű csomagokkal, útközben a kalauzzal is találkoztam, akinek odaadtam a jegyemet kezelésre, és kérdésemre elmondta, h ott is tele van, de talán még van 1-2 ülőhely. Nem volt. Sőt már a folyosón se volt hely még az első osztály is dugig volt, mindenhol utasok álltak a fülkékben is a lábtereken ( az is nyomorgott, aki szerencsés volt és le tudott ülni). Utastársaktól tudtam meg, hogy már Békéscsabán is harc ment az ülőhelyekért. Aki pedig Gyomán vagy Mezőtúron, vagy Szolnokon szállt fel annak esélye sem volt ,örült ha fel tudott préselődni. Szó szerint minden ülőhelyen ültek, én a WC mellett álltam az ajtónál beljebb menni esélytelen lett volna, de a mosdóban is állt ember sőt a WC-n is ült egy utastárs. A másik vagonba pedig át se lehetett látni, mert az ajtónak is többen nekidőlve utaztak, amin keresztül át lehet járni a vagonok között). Tiszta marhavagon, ráadásul nem is olcsó jegyért.
Ez a vonat rendszeresen dugig van, észbe kaphatna már egy illetékes, hogy erre bizony több kocsi kéne, vagy legalább azt ne vegyék el, ami van.
Mellékelek egy képet is az állapotokról.