Tamás jegyet szeretett volna venni egy általa az interneten kinézett vonatra. Nem volt semmi gond, de a pénztásorok nem ismerték, és a menetrendben sem találták a vonatot. A végső tanács az volt, hogy ilyen ritka vonat esetén tessék megnézni a vonatszámot... Apró kérdés: miért nem lehet naprakész információkkal ellátni a pénztáros kollégákat?
November elsejére szerettem volna menetjegyet vásárolni Pécs és Kunszentmárton között. Előtte az Internet segítségével kinéztem a megfelelő vonatokat, és a megfelelő kiinduló állomások és idők tudatával felvértezve elmentem a pécsi vasútállomásra. Mondtam, hogy kérek egy jegyet, hozzá két helyjegyet, egyet a reggeli Pécs – Budapest Intercity-re, a másikat pedig a Keletiből 11.13-kor induló nemzetközi gyors (vagy IC?) vonatra Szolnokig. Előre szeretném kijelenteni, a MÁV-os pénztáros hölgy végig kedves és kulturált volt. A probléma ott kezdődött, hogy nem találták a megfelelő vonatot a menetrendben. Megnézték többször is, de csak azt tudták mondani, hogy ilyen vonat márpedig nincs . Aztán az egyik kolléganője elment, és megnézte interneten, onnan megtudta a vonatszámot, az alapján már tudtak vonatot adni. A történet tanulsága a végén elhangzott tanács. Ilyen ritka(!!!) vonatok esetében írjam fel az interneten megnézett menetrendből a vonat számát, mert ők a pénztárban (!!!) nem tudnak minden vonatról. Hát ha ők nem, akkor kinek kellene tudnia? Azért egy nemzetközi gyorsvonat szerintem a vonatok közötti hierarchiában mégiscsak eléggé előkelő helyen szerepel, és megelőzi a belföldi IC-ket is, Pécs pedig területi központ a MÁV-on belül, tehát ide elsőként szállingóznak le az olyan úri huncutságokról szóló hírek, hogy új nemzetközi vonatot közlekedtetnek a továbbiakban a budapesti főpályaudvarokról. Nem mellesleg 15 alatt sikerült megvásárolnom a jegyet, amit Halottak napja előtt zokon vettek a mögöttem sorban állók, másfelől a MÁV sem fog sokra menni, ha 15 percébe telik egy utas jegyét kiadni.
üdvözlettel:
Tamás