Egy másik olvasónk is belekóstolt a tegnap esti muriba. A fő kérdés, hogyan kaphatott két egyirányba közlekedő vonat egyszerre zöld jelzést? !Ákibárd segíts, nem tiltja ezt esetleg valamilyen vasútbiztonsági szabályzat?
Tisztelt Cím!
A mai napon (10.20.) a 16.43-kor a déli pu-ból induló személy vonattal szerettem volna Székesfehérvárra hazamenni. Amikor kiértem a vasútállomásra (16.35 körül) a vonat már a 11. vágányon állt, de nem lehetett beszállni rá (Stadler Flirt típusú vonat volt). A kalauztól azt az információt kaptuk, hogy amíg nem ér oda a mozdonyvezető, addig nem lehet beszállni. A Déli pu. utastájékoztató tábláján 10 perc késés volt a vonatindulására kiírva. Vártunk. Kicsit később már 20 perc késést mondtak a vonatra. Nem sokkal öt óra előtt beszállhattunk a vonatra, igaz még nem volt ott a mozdonyvezető. Kb. fél óra késésnél jártunk, amikor a vonaton bemondták, hogy talán 40-45 perc késéssel el tudunk indulni. Ez azt jelentette, hogy 17.30 körül indul a vonat.A késést műszaki problémával és a személyzet hiányával indokolták. Azonban ezt az időpontot sem sikerült tartani, így már felmerült az utasokban és a kalauzokban a kérdés, hogy mi lesz, mert a menetrend szerint 17.43-kor már a következő vonat indul.
A 12. vágányon már ott is állt a 17.43-as vonat indulásra készen, de természetesen szinte üresen, hiszen aki arra jött, az is a "16.43-as" vonatra szállt azt gondolva, hogy előbb elindulunk. A kalauzok és az addigra már megérkezett mozdonyvezető viszont továbbra sem tudta, hogy melyik vonat indul előbb. ők sem kaptak pontos információt, csak azt, hogy egyszerre indul a két vonat, amiről természetesen mindenki tudta, hogy nem lehetséges. Egyszerre két vonatot sosem indítanak. A 12. vágány mellett feltűnt a forgalmi indító (piros sapkás, tárcsás ember) és bízva, hogy ő megmondja mi lesz, megrohamoztuk. Nem tudta. Arra a kérdésre, hogy melyik vonatot indítja előbb azt válaszolta, hogy amelyiknek a jelző zöldet ad. Feszülten néztük a jelzőket, majd mind a kettő egyszerre zöld lett. A forgalmi irányító ekkor úgy döntött, hogy a 12. vágányról engedi ki a 17.43-as vonatot először, úgyhogy arra gyorsan felszálltunk. Páran maradtak a 16.43-as vonaton. Elindultunk, örültünk. Nem sokáig, mert pár méter után megjelent mellettünk a 16.43-as vonat, mi lassítottunk, az gyorsított és a Déli pályaudvarról kivezető alagútba ő mehetett be, mi pedig megálltunk. Kb. annyi időt vártunk, hogy eljusson Kelenföldig, aztán mentünk mi is. A 17.43-as végül egész jól tartotta a menetrendjét, de természetesen ez azokat nem vigasztalta, akik a 16.43-as vonattal szerettek volna hazamenni. Igaz, hogy "csupán" háromnegyed órával később értünk így Fehérvárra, de ez azoknak jelentős időkülönbség, akik naponta munkába járás céljából teszik meg a Bp-Szfv. utat oda-vissza.
Szeretnék választ kapni arra, hogy hogyan fordulhat elő az, hogy egyszerre két vonat kap zöld jelzést a pályaudvarról kifelé menet? Miért nem tudták a jelenlevő vasutasok sem, hogy melyik vonat indul előbb? Miért fordul elő rendszeresen a 16.43-as vonattal, hogy 10-20 perc késéssel indul, mert nincs személyzet? Miért nem lehet a menetrendbe az indulást ennek megfelelően írni (mert tapasztalatom szerint a 10-20 perccel későbbi indulást Fehérvárig általában be is hozza a vonat)?
Válaszukat várom! A levelet elküldtem a Megint Állunk Vazze blog szerkesztőjének.
Üdvözlettel,
………