MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Vonaldarabolás

2009. október 15. - georgejr

A tegnapi postra kaptam Törzsgyökeres szentesi-től az alábbi fotókat. Itt látszik, hogy a 147-es vonalon már szedik fel a síneket. Csak a legnagyobb baj az, hogy ezen a vonalon lenne teherforgalom:

"Szentesről indult répavonatokat az alábbi helyekről származó répatermésből álltak:
-Árpádhalom, Gádoros-Újváros, Fábiánsebestyén

Szóval lenne ősszel ennek a vonalnak teherforgalma."

Igen érdemes tényleg bezárni, mert minek egy olyan vonalat üzemeltetni, ahol van teherforgalom is???? Ne fejlesszünk, romboljunk. Kis logisztikáva meg lehetne oldani esetleg egy olyan vonalrendszert ennek a segítségével, ami a Dél-Alföldi településeket köti össze vasúton, de nem erre nincs szükség. Szedjük fel a síneket hajrá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr741451347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.10.15. 12:44:35

Továbbra is kérdezem: mi lenne télen, tavasszal és nyáron a forgalommal? Vagy csak idényjelleggel kéne fenntartani?

Adani 2009.10.15. 13:22:55

Teherforgalom lenne tavasszal és ősszel, személyforgalom pedig mehetne egész évben. Egyébként lenne teherforgalom is egész évben ill. lehetne és mint látszik tavasszal meg ősszel lenne akkora amiért már érdemes lenne megmozdulni.

Egyébként miért volna baj ha csak idényjelleggel lenne teherforgalom? Ha nem felszednék az állomást csak bezárnák a vágányok maradnának a helyükön (kit zavarna?) most is csak a gaz van a vágány helyén) akkor mikor a cukorrépát pl. vinni kell akkor lehetne szolgálat addig ameddig folyik a szállítás, vagy akár a váltó kulcsokat is ki lehet adni a személyzetnek, átállítja a váltót, beáll a rakodóvágányra, váltó vissza rakodás folyik ha indulásra kész váltót állít, vonat kimegy váltó visszaállít és lezár és menenk a dolgukra.

Méhkeréken is hasonló a helyzet. Ott a lakosság majdnem egésze fóliasátrakból él. a szenet viszont közúton viszik, mert nincs vasúti rakodó ( régen volt, de az állomást ott is felszedték még régen). Ha lenne rakodóvágány vihetné vonat is. Sőt miért ne épülhetne iparvágány a Tüzép telepre?

Nem az a baj ,h nincs mit vasúton szállítani hanem ,h nincs rá akarat és az, h a közúti szállításnál nem fizettetik ki a tényleges költségeket. A nehéz teherautók rongálják az utakat vagyis elvárható lenne ,h fizessenek többet az út használatáért.

sütöde 2009.10.15. 13:34:29

" RE "... :
Az álláspont: (megváltozhatatlanul)
- Le a busszal, ÉLJEN A VASÚT !!!!!!

sütöde 2009.10.15. 13:40:22

- Ahol van összefogás, ott a miniszter meghátrál és marad a vonat.

Kopi3.14 2009.10.16. 14:58:32

@Adani: tavasszal mit lehet vasúton szállítani itt? Mekkora lenne a személyforgalom? menetidőt láttuk, Bcs-Kecsó viszonylatban perpillanat a busz tud jobb lenni, távolságra kevesebb, így olcsóbb, a komfort tud plusz lenni, ami ennyi idő alatt annyira nem súlyos tényező. Tudom, gyakorló utazó vagyok, bizony 5 órás buszozással is terhelve.

@sütöde: mi marhák meg fizetjük három sínbohóc játszadozását sok esetben.

Ákibard! 2009.10.16. 15:11:53

@Kopi3.14:
Az üresen tingli-tanglizó buszok ellen miért nem ágál senki?
Rendszeresen látok ilyet pl Borsodban is.
Jah, mert z nem baj, csak az üres vonaok, értem.
Jah, mert az állami nagyvezetőknek a volánban van érekeltségük. Jah értem.

Az ellen nem ágálsz, hogy a politikusok zsebét tömöd az adóval? Jah hogy tőlük nem sajnálod. Éééértem...

Kopi3.14 2009.10.17. 11:49:01

@Ákibard!: dehogynem. nekem az üresen rohangáló busz is zavaró, azt is megszüntetném. De ez nem buszos blog, hanem vonatos. Ágálok én minden esztelen pénzkidobás ellen. Ééérted?

Nagymoli 2009.10.17. 22:35:18

Nézegetem vasutunkat... Lassú, ritkán jár...De néha inkább vonatozok, nem örülnék, ha bezárnák. :-/ Mennyi ember dolgozott érte, hóban, fagyban, esőben. És nem becsüljük... Esztergom-Komárom ehh, inkább rendbetennék, mint bezárással fenyegetnék...

Jubatian 2009.10.31. 23:09:08

Sajnos nekem is hamarosan alighanem buszra lehet szállnom... Hetényegyháza; vonalat megszüntetik, Bp - re / ről pedig ezzel járok, most ott lakok. A Bz erre szinte üresen jár, pálya pedig felújított, menetidő ugyanannyi innen Bp, mintha lemennék Kecskemétre (ami helyi buszjeggyel együtt 600 forinttal drágább). A hetényiek sokan járnak Bp - re, miközben - AZT SEM TUDJÁK, HOGY VAN ITT VASÚT -. Ha Budapest felé is rendbeszednék a pályát, végig 60 - al mehetne a vonat, még egész jó lenne a menetidő is, de már így is jobban megéri.

Adani 2009.11.01. 09:24:07

@Jubatian:

A 142-es vonal alsó része megint érdekes és témába is vág. Elhiszem, h kevesne utaznak rajta, de inkább az a csoda, h még utazik egyáltalán valaki rajta, egyszer utaztam vele Kecskemét-Máriavárostól a nagyállomásig és volt utas rajta kb. 15-20. De hát napi 4 vonat van összesen, és egyik sem jó időpontban. Viszont Bp-Lajosmizse között 15 vagy 16 vonatpár közlekedik. Miért nem járnak le ezek Kecskemétig? Akkor több utas lenne. Sokakat elriaszt a lajosi átszállás és a kevés vonatpár. Dabasról és Inárcsról is járnak be Kecskemétre, ők kénytelenek busszal menni. Pedig a vasút jobb is lehetne, mert pl. Kecskemét-Máriaváros állomás nagyon jó helyen van. Kevesebb mint 10 perc sétára onnan csak ennyi dolog található:
GAMF főiskola, McDonalds, Uszoda, bevásárló központok, szórakozóhelyek, két közép egy általános iskola.

A főiskolán is volt olyan évfolyamtársam, aki Dabasról járt be, busszal, mert a vonat nem volt neki jó, mert az órarendjéhez nem igazodott és Lajoson sokat kellett volna várnia. Ha Kecsóig lejártak volna a vonatok biztos azzal járt volna, mert akkor sok időt spórol és helyi buszbérletet sem kellett volna vennie, mert Máriavárosnál is leszállhatott volna onnan meg 5 perc alatt bentvan a suliban. Dabason is az állomás közelében lakott, mondta, h közelebb van neki mint a buszállomás.

Hetényi ismerősöm is volt, ő is panaszodott a vonatra ,h ritkán jár, és hát van pár alkalom ( volt akkor olyan vonat, ami 11:48-ra ért be Máriavárosra), h a vonat is jó lenne neki, de mivel a busz többször és arra van bérlete inkább megvárja a buszt, mert arra már úgyis megvette a bérletet a vonaton meg külön pluszba kéne fizetni.

Miért is nem lehetne egy cégbe összevonni egy térség tömegközlekedésének irányítását, akik aztán kezelik egyszerre a vasutat és a buszt is, és lenne egységes jegy és bérlet is? Akkor mindig azt lehetne választan, ami akkor a legjobb és nem lenne az sem ,h egymás elöl nyúlják le az utasokat. A Volánnak sokszor volt olyan húzása, h vonattal párhuzamos buszjáratokat indítottak. Egy időpontban ugyanoda ment vonat és busz egyszerre aztán órákig semmi. Indulhatna a egyik vagy a másik kicsit később és máris javulna a tömegközlekedés.

Albu 2015.06.03. 12:59:15

Én éltem az EU-n kívüli Magyarországon. A csokipapírgyűjteményemből tudom, hogy hazai gyártású termékek voltak. Végignéztem, ahogy a gyárainkat lebontják, felszedik a cukorrépahalmok mellől (répakampány idején) a síneket. Ahogy már senkit nem érdekel, hogy nincs munka, közbiztonság, jövőkép.