MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vonaldarabolás

2009. október 14. - georgejr

Olvasónk politikai, kampányjátszmát sejt abban, ahogyan a 147-es vonallal bánnak. Pl: Megszüntetik a rakodórámpát, hogy 40 kilométerrel később lehessen feltenni a cukorrépát. Sok értelme van...

Állítólag megmarad a MÁV forgalom a 147-es vasútvonal egyik szakaszán.

A 147/B (Szentes - Orosháza) szakaszt lehet felszámolják a tervek szerint:


Kérdésem / kommentem a 147/B -vonalhoz, amit nem ártana megpendíteni nálad is:

- Fő hogy többszázmillióból kiépítették Gádoroson a biztonsági rendszert (MEFI vagy mi a neve) fél éve, most meg be akarják zárni az egészet!!

Arról nem is beszélnék hogy a sok okos pár hónapja Fábiánsebestyénen megszüntette a kitérő/rakodóvágányt, így az odahordott többtonna cukorrépát előbb elviszik Szentesre teherautón hogy ott átrakhassák a vonatra. Nagyon sok eszük van a MÁV-os szakértőknek is, éljen a környezetvédelem és a többszörös átrakodás kitérővágány hiányában

Nem értem miért nem lehet egy alföldet feltáró vonalat csinálni ebből:
Kecskemét - Kiskunfélegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - (igény esetén Gyula)
Rengetegen használnák ehelyett 40 km-es szakaszonként van üzemeltetve... Olyan ez mintha Szegedre csak Ceglédi átszállással tudnál lejutni, nyilván a fene se utazna akkor vonaton.
Fő hogy direkt elcsesszék a menetrendet, aztán kimutassák hogy nincs utas.

Amúgy nagyon kampányszagú ez a dolog, nem a Csongrádi polgármester akarta bezáratni pár éve a vonalat mondván hogy Ő nem sok utast látott rajta?

Kérlek foglalkozzunk ezekkel a tételekkel is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr781449401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.10.14. 12:11:16

Ez bárkinek még újdonság? Meglepetést okoz...?

Adani 2009.10.14. 14:28:57

@Ákibard!:

Az hagyján, de a cukorrépát is úgy viszik Kiskunfélegyházára, h először teherautóval Szentesig majd onnan a 10-as vonalon levisizk Vásárhelyre, onnan Szegedre a 135-ön majd a 140-esen Kiskunfélegyházáig. Ez elég nagy kerülő pláne, h ott a 147-es vonal közvetlenül Kiskunfélegyháza felé.

Fábiásebestyén állomást meg érthetetlen miért szedték fel. Az még ok, h úgy gondolták spórolnak vele ha az ott dolgozó vasutasokat elküldik Gádoroson is ez történt mikor a MEFI rendszer megépült. Fábiánban is épülhetett volna. Ezzel gyakorlatilag a vonalat tönkre tették vagy legalábbis eléggé kibasztak vele, mert 27 km-es állomásköz van, a pályafenntartás is nehezebb lesz ,mert a munkagépek nem tudnak hol félreállni, csak vágányzárban lehet elvégezni, nem lehet sűrűbb menetrendet alkotni, mert nincs keresztezési lehetőség.

Ráadásul maga a felszedés is sok pénzbe került az volt a létező legdrágább megoldás és ráadásul értelmetlen is volt. MEFI-t nem építettek, mert drága. Ez még ok, de minek szedték fel az állomást? Hiszen attól még ,h nincs szolgálat rakodni lehetne ha meglennének a vágányok, ki lehet adni a kulcsokat a váltóhoz vagy arra az időre odamehet valaki felügyelni a dolgot. De még ha azt is mondják ,h sokáig nem kell az állomás akkor is baromság felszedni, hiszen sokkal olcsóbb kiszögelni a váltókat és szabadra állítani a jelzőket. Ezzel gyakorlatilag megállóhely lesz belőle, de bármikor pár óra alatt újra használhatóvá lehetne tenni. Vagy ha drasztikusabbak akarnak lenni akkor a váltókat szerelik ki a csúcssínnel együtt ahogy pl. Sarkadkeresztúrnál tették. Azt is ha ismét kéne akkor gyorsan újra üzembe lehet helyezni, és sokkal olcsóbb. Drágább volt felszedni mint meghagyni a vágányokat, ráadásul a felszedett sínanyag sem ért annyit, amennyi fedezte volna a felszedés költségeit.

Tipikus hozzá nem értés és rombolás volt.

Törzsgyökeres szentesi 2009.10.14. 15:42:30

1.: A bizonyító erejű képek érdekli-e a blog szerkesztőjét?
2.: A cukorrépa nem Vásárhely felé megy. Csütörtökön kiderült, Szentes-Szolnok-Fradi-Kaposvár irányvonatban közlekedik.

Attól függetlenül a Szentesről indult répavonatokat az alábbi helyekről származó répatermésből álltak:
-Árpádhalom, Gádoros-Újváros, Fábiánsebestyén

Szóval lenne ősszel ennek a vonalnak teherforgalma.

Törzsgyökeres szentesi 2009.10.14. 15:45:05

Még egy adalék, Fábiánsebestyén vágányait elkezdték behordani Szentes állomásra

Kopi3.14 2009.10.14. 15:53:08

@Törzsgyökeres szentesi: és télen, tavasszal, nyáron? Ezen túlmenően: vajh a cukorrépát a fél országon fogják átutaztatni inkább, mintsem autóval egyenesen Kaposvárra, szépen keresztben? Én kétlem.
Ami a Kecsó-Bcs vonalat illeti: senki nem fog így utazni, inkább buszozik egyenesen. Rövidebb, olcsóbb, gyorsabb. Hiába akar bárki is vonatot fejleszteni, ez így ebben nem fog értelmes lenni.

Adani 2009.10.14. 16:06:11

@Kopi3.14:

Ebbe ne legyél biztos. Utazz egyszer vasárnap délután busszal Kecsóra Csabáról. 4 évig jártam Kecsóra fősulira, utaztam sokat busszal ,de megelégeltem, inkább átszoktam a vonatra. Még Szolnok-Cegléden keresztül is gyorsabb mint a busz sokkal kényelmesebb is. Ha lenne közvetlen Kecsó-Bcs vonat akkor sokan utaznának vele, a busz mellett csak egy érv szól ,h nem kell átszállni. Egy Kecsó-Bcs vonat Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza felé még km-ben is jobb alternatíva lenne ez pedig a diákoknak nagyon nem mindegy. Ráadásul a vonaton még ha csak Bzmot vagy Uzsgyi is jobban el lehet férni ,több hely van, a csomagodat ( utazótáska kollégisták ugye mennek vagy jönnek a koleszból) fel tudod tenni a fejed fölötti csomagtartóra, nem pedig ölben szorongatod 3 óráig mint a buszon. A vonaton pedig néha fel lehet állni nyújtózkodni egyet a buszon meg ülsz 3 órát egy szűk ülésbe megmozdulni alig tudsz közben két táska van az öledben, lehet, h ülőhelyed sincs ( volt rá példa, Szarvasig állni kellett, mert ócska busz jött az emeletes helyett). Lenne igény rá. Sőt Kecskeméten egészen a GAMF koleszig is közlekedhetne a 152-es vonalat felhasználva, arra biztosan lenne kereslet pláne vasárnap és csütörtökön-pénteken

Adani 2009.10.14. 16:08:15

@Kopi3.14:

Miért ne mehetne úgy, h felveszik helyben Gádoroson vagy Fábiánban majd Szentes-Félegyháza-Kiskunhalas útirányon megy Kaposvárra, hiszen mehetne így is.

Törzsgyökeres szentesi 2009.10.14. 17:48:56

@Kopi3.14: Szerencsére még mindíg olcsóbb a répát a termelőnek vasúton szállítania a cukorgyárnak, minthogy a saját traktorjaival, vagy idős nyerges vontatóival vinnie. A Szentes-Szolnok viszonylat azért maradt meg, mert régen az itt termelt cukorrépa Szolnoki cukorgyárban lett feldolgozva. Sajnos a szolnoki cukorgyárat nem oly régen robbantották fel, a konzumidióta lakosság tapsviharral jutalmazta. Remélem majd akkor is úgy fog tapsikolni, amikor a sorszámot fogja húzni a Munkaügyi Hivatalban...

Kopi3.14 2009.10.14. 18:53:17

@Adani: Mondjuk halastól hogy viszed át? Földvárnál? Általam elérhető térképek szerint nincs Baja és Bp között átkelési lehetőség a Dunán. Körbe meg van annyival időigényesebb, mint direktben autóval vitetni. plusz egyszer úgyis teherautóra kell rakni a répát, mert a ropa nem tud a vasúti kocsiba üríteni, így megspórolható egy átrakás ideje.
Bcs-Kecsó Orosháza Szentesen keresztül hosszabb, mint busszal. 139km 123 ellenében. Menetidő: úgy, hogy félegyháza-kecsó között IC-t veszünk, nincs mozdonycsere, stb., hanem csak a tiszta menetidőket adom össze, egy Bcs-Orosháza-Szentes-Félegyháza-Kecsó menet 3:04, Bcs-Kecsó busszal 2:20 és 3:05 között van. Szóval akkor valami tényleg a vonat mellett szóló érv?

@Törzsgyökeres szentesi: tudtommal a szállítást nem a termelő oldja meg, hanem a szedéssel együtt egyből viszik is- legalábbis fuvarozó ismerősöm aki Kabára szállított a szedést is intézte, vett szedőket és azonnal ő szállított mindent tovább.

Adani 2009.10.14. 19:21:46

@Kopi3.14:

Hogy jött ki a buszos 2:20? Az erős túlzás. A valós menetidő 3:15 és 3:00 között van. Jó van egy gyorsjárat/nap, ami nem áll meg minden fánál az valóban rövidebb idő alatt teszi meg, de nem 2:20 hanem kb. 2:30-2:40, majd egy évig jártam busszal, tudom, az egy dolog, h a menetrend szerint annyi, de a valóságban sosem annyi. Mellesleg busz is megy Szentesen át Kecsóra sőt a buszok egy része így megy, a vonat pedig így versenyképes is lehet. Azonos menetidővel is, hiszen kényelmesebb. Busszal egy Bcs-Oh-Szentes-Félegyháza-Kmét bőven üti a 160 km-t. 139 km vonattal. A vonatnak sem kéne minden fánál megállnia és akkor lehetne faragni a menetidőből is.

A mellékelt ábrából is látszik, h mellékvonali teherszállítás nem csak azért nincs, mert nincs rá igény, hanem mert nem akarják ha lehetne akkor is inkább viszik kerülővel. Arról mit tudtok ,h a szarvasi Pioneer üzem is megkereste a MÁV-ot ,h szállítana vasúton kb. heti 50 vagonnyi árut ( vetőmagot gyártanak főleg) a MÁV meg visszadobta. A kondorosi teherforgalom lenullázását egyetlen tollvonással című történetet meg már mindenki ismeri.

Kopi3.14 2009.10.14. 19:56:42

@Adani: www.menetrendek.hu adja. Nézz utánna! Egyébként mikor lesz versenyképes szerinted egy Bcs-Kecsó viszonylaton nem Kondoroson keresztül, hanem Szentesnek, Orosházának menni? Soha. Így az a buszvonalad értelmetlen. Egyébként vonatnál is nézhetnénk ennyi erővel azt, mennyi a valós menetidő, nem a menetrendit. plusz akkor ne feledjük nem IC lenne egyes részein, kisebb sebességgel, így ott is nőne a menetideje, stb. Nem versenyképes Bcs-Kecsó viszonylatban a vonat, ezt be kell látnod.

Adani 2009.10.14. 20:58:25

@Kopi3.14:

Mégis Orosháza-Szentes felé ment a busz, tudom több mint egy évig utaztam rajta. Vasárnap 16 órakor arra ment. Később ez a járat meg is szűnt, alaposan meg lettek ritkítva a Kecsóra menő buszok.

Utaztam sokat azon a viszonylaton ahhoz képest ami ott volt a vonat maga volt a megváltás. Régi szép idők mikor még Békés-Kecskemét távon mentem vonattal 3 átszállással és olcsóbb volt mint a busz. 670 ft helyett 500 ft körül volt a jegy.

@kukac@ 2009.10.15. 08:57:23

Szerintem nem lenne szükség mozdonycserére, mert (sajnos) ha így nézzük, csak Kecskemét és Kiskunfélegyháza között van villamosítva a pálya, annyit pedig mehet dízellel is. Tehát ez nem növelne a menetidőn. Aztán ha gyorsvonatot képzelünk el, azaz nem állna meg olyan helyeken, mint pl. Városi Park, Csongrádi úti tanyák, Kettőshalom, Csongrád alsó, Donát, Justhmajor, stb. stb. akkor szerintem a 3:04-ből levonhatunk mondjuk 10 percet. Korrekt? Az már 2:54. Azt pedig tegyük hozzá, hogy egy vasárnapon 3 db olyan busz van, ami ennél kevesebb idő alatt teszi meg a távot, de az nem érinti ezeket a városokat. A Félegyháza-Szentes-Orosházán át közlekedő pedig buszból is meghaladja a 3 órát. Rosszabbnak tehát semmiképpen sem mondható. Sőt, ezáltal nemcsak hogy lenne egy Kecskemét-Békéscsaba vonatos összeköttetés, ami kényelmesebb eljutási lehetőséget biztosít, de lehetne normálisan utazni Csongrádról, Szentesről Kecskemétre, meg vissza, amit jelenleg csak a busz lát el. Arról pedig még nem is szóltunk, hogy ha csak picit is fejlesztenének a vonalakon, akkor tovább csökkenhetne a menetidő. De ez már végképp csak álom kategória.

@kukac@ 2009.10.15. 09:07:24

Ja, és ami még fontos: nem kerülne pluszmilliókba, milliárdokba, ha így közlekedne a vonat. Ehelyett szét van darabolva, így tényleg nem versenyképes egyáltalán. Az a baj, hogy már nagyobb vonalakon is megfigyelhető ez a darabolós tendencia... Példa: Budapest - Veszprém. Naponta mindössze 6 olyan vonat jár, amivel közvetlenül elérhető Veszprém. Az további eljutási lehetőségek olyanok, hogy székesfehérváron kell átszállni személyvonatról személyvonatra. Mi így a különbség? A gyorsvonat 1:50 perces menetidejéhez képest így 2:35 alatt érhetünk Veszprémbe, ami egyébként tegyük hozzá: 112 km-re van Budapesttől!!! Kiemelném még, hogy a személyvonatok menetideje azáltal is növekszik, hogy úgy szervezték meg a közlekedést, hogy a személyvonatok kb. 10 percet ácsorognak Sárszentmihályon. Azaz: elindul Székesfehérvárról, alig 10 perc múlva pedig megáll és áll. Jó esetben 10 percet, de gyakran előfordul, hogy 20-25 is lesz belőle, mert arra még szinte sosem láttam példát, hogy áttették volna a vonatok találkozását a következő állomásra. Az utasok pedig türelmetlenek, hogy már az állomáson áll a vonat több mint negyed órája. És igazuk is van. Nem elég, hogy elhanyagoltak a pályák, még állatják is a vonatot. Márpedig ki az, akit ne bosszantana fel, hogy megveszi drágán a jegyet, felszáll a vonatra és az az út egy részén ácsorog?

sütöde 2009.10.15. 10:00:38

@Kopi3.14: Ne erőlködj, a buszt minden normális ember utálja. A vonat kényelmét,komfortját csak távolról irigyelheti. A nagyobb városokat német mintára " regionál" expresszekkel lehetne összekötni ott ahol a pálya sebessége nem megfelelő az "IC" szolgáltatásra. Le a buszokkal, ÉLJEN A VASÚT !!!

Adani 2009.10.15. 10:47:40

@@kukac@:

Valóban én évekig utaztam Kecsóról Csabára 8 Békésre) sokszor hetente 2x is. A buszos szintet kevesebb km-ből már a jelenlegi pályaállapotokkal is hozná a vonat ha normálisan közlekedne. Azért nem jártam csak Szentes felé mert kb. egy órás csatlakozás volt ott az orosházi vonatnak. Már az is nagy előrelépés lenne ha legalább a 147-esen teljes hosszában mennének a szerelvények. Kecskemétről indulva Félegyházán pl. a beérkező öszvérekhez csatlakozott még két éve a szentesi vonat ( egyszer mentem arra épp azért, h lássam a saját szememmel mi a helyzet arra, mert pro és kontra menta volt,a h kell-e a vasút). Szentesen pedig majd egy órát kellett várni a vonatra. Tényleg szép a szentesi állomás, de annyira azért nem ,h egy óráig azt nézzem. Orosházán ismét k.b 10-15 perc múlva ott volt a csabai vonat. Ha lenne egy közvetlen járat a jelenlegi pályaállapotokkal is jó alternatíva lenne. Még úgy is, h a 147-es orosházi részén 100 éves sínek vannak és 30-al járható csak egy része. Mellesleg ezt a vonalat példaértékűen tartják karban 1997-ben a sírból lett visszahozva, azóta pedig már elég rendesen átépítették és egészen addig ameddig ki nem szervezték a PFT-t évi 1-2 km átépítéssel haladtak előre. Ha hagyták volna őket tovább dolgozni már alig lenne 30-as lassújel a vonalon. De mondom mgé a jelenlegi pályaállapotok mellett is simán versenyképes lehetne a busszal úgy is, h mint most megáll minden fánál a vonat. De egy valóban gyorsvonatnak nem kéne. Én így képzelném el:
Békéscsaba-Csorvás-Orosháza ( esetleg a keresztek miatt Telekgerendás)-Gádoros-Fábiánsebestyén-Szentes-Csongrád ( vagy Csongrád alsó attól függ melyiken van több utas)-Kiskunfélegyháza-Kecskemét.

Egyébként mikor a 147-esne jártam én is meglepődtem ,h van utas még így is, h egyes esetekben tényleg azt érezte az ember, h nem halad és a régi síneken úgy dobált a Bz, h csak na. Mindkét részén a vonalnak pótkocsival közlekedett a Bz, és igen valóban szükség is volt rájuk ,mert voltak annyian, jó elfértek volna egyben is, de akkor már elég cipőkanalas lett volna.. Egyébként Orosháza-Szentes között is csak 10-12 perc előnye van a busznak a vonathoz képest, az meg nem jelentős a fiatalság inkább a vonatot választja pláne ha bulizni megy ez tapasztalat. Nem üres kézzel indulunk el általában hanem útravalóval és ugye nem kell részleteznem, h mivel jár ha a kb. 40-50 perces út alatt legurítunk pár üveg sört? Gondolom azt sem ,h miért inkább a vonatot választjuk. Pl. Békéscsaba és Orosháza között is max. perceket lehet busszal nyerni a vonathoz képest ráadásul ott a két állomás is majdnem egy helyen van. És általában ez az általános, h busz és vasút egy helyen van, igaz van, ahol nem.

magocska 2009.10.15. 12:11:46

Én is 3 évet jártam Békéscsabáról Kecskemétre hol vonattal, hol busszal. Ha lett volna közvetlen vonat biztosan igénybe vettem volna, még akkor is, ha mondjuk fél órával több a menetidő.
A buszról annyit, hogy vasárnap délután aki nem az első pár megállóban száll fel, nem ül le egy ideig. Mi mindig kimentünk a buszállomásra. És mindig paráztam, hogy valaki elviszi a csomagokat, amit az alsó csomagtartóba raktunk be. De olyan is előfordult, hogy hazafele egész úton álltunk.
A vonat kényelmesebb és biztonságosabb volt még két átszállással is.

Kopi3.14 2009.10.15. 12:12:43

@sütöde: nem erőlködöm, de normális ember a buszt is tudja kényelmesnek tartani- csak ehhez a volánoknak is olyan buszt kell küldenie. Normális ember egyébként felméri, hogy a busz avagy a vonat a jobb adott irányban és azzal közlekedik. Pl. Bp.-Veszprém viszonylatban a busz jobb volt régebben is, mert emberibben közlekedett, és gyakorlatilag azonos menetidővel. Vasárnap este pedig zsúfoltságban sem volt eltérés az és a vonat között. Egyébként egy Pécs-Szeged, Pécs-Békéscsaba viszonylaton mit választanál? Meglepő módon busszal is elférnek az emberek mindig, és nem rossz a közlekedés vele.

Adani 2009.10.15. 14:46:38

@magocska:
Csak nem a GAMF padjait koptattad te is?

Mellesleg azt szokták a busz védelmében hozni, h a nagy csomagokat be lehet tenni alulra. Na ja, kb. az leső ötöt utána a többi már nem fér el, mikor a busz tömve van visszautazó kollégistákkal akkor nem fog mind beférni. Eleinte még néha volt olyan, h olyan busz jött ahol középen volt egy üres hely babakocsinak, na oda pakoltuk a nagytáskákat fel is volt tornyozva majdnem a korlátig. A másik valóban az, amit te mondtál, h ha alul van akkor a sofőrnek ugye elvileg minden megállónál szállnia kéne le és nyitni, de 99%-ban inkább nyitva hagyja vegye ki az utas majd ha kell neki. Vagyis az nem veszi ki, akit ellökdösnek a többiek. Ráadásul te a buszról nem is tudsz rálátni, még ha épp látod is, h vki viszi akkor sincs időd reagálni ,mire leszállsz és a tolvaj után mész, már rég hetedhét határon túl van ráadásul simán mondhatja, h az az ő táskája, ahogy te se lehetsz biztos benne, h amit látsz az a tied ( feltéve persze ,h normál utazótáskád van amiből 12 egy tucat, és nincs rajta vmi egyértelmű jelölés). Ezért is jobb a vonat ahol felrakhatod a SZEMBEN lévő ülés fölé és akkor rá is tudsz nézni időnként.
@Kopi3.14:

Pécs-Békéscsaba és Pécs-Szeged persze, h busszal, hiszen épp az az egyik nagy baja a vasúthálózatnak ,h nincs közvetlen Pécs-szeged kapcsolat ezért Békéscsabáról Pécsre csak Bp-n keresztül lehet eljutni vagy pedig sok átszállással először Szeged majd Kiskunfélegyháza majd Kiskunhalas, utána onnan Bajáig stb. Nem egyszerű. És ugye a Pécs-Bátaszék vonalat is kinyírták, ami valamelyest segített volna a problémán. Mellesleg Békéscsabáról is csak egy busz van naponta Pécsre az is 6kor indul és a menetidőben alig előzi meg a vonatot, ami nagy kerülővel megy. Ugye az is minden fánál megáll. De pl. Békéscsaba-Szeged között inkább a vonatot választják, ahogy Békéscsaba-Szolnok vagy Békéscsaba-Gyoma között is.

combo 2009.10.15. 15:46:08

"Ne erőlködj, a buszt minden normális ember utálja."

Nos, én busszal utazom Szeged-Kaposvár között minden második héten, mert a vonat nem igazán játszik. Menetidő 4:10 perc, egy vadi új sokcsillagos Setra busszal, tavalyig még filmet is néztünk, hogy ne unatkozzunk az úton (amíg egy fontoskodó utas a szerzői jogok miatt fel nem nyomta a buszsofőrt). A csomagok kivétel nélkül beférnek, Baján állunk negyed órát (Kaposváron fél órát, Zalaegerszegig megy a busz), így kényelmesen el lehet menni WC-re.

Szóval aki szerint a busz "elviselhetetlen", azt csak irigyelni tudom a jó dolgában, mert sok kis zsákfaluban még busz sem nagyon van.

Békéscsaba-Kecskemét gyorsvonat meg szép álom (miért nem mindjárt IC?), mint a Kaposvár-Kecskemét "gyorsvonat". (Utóbbi kong az ürességtől.) Esetleg a személyvonat lehet érdekes, de szerintem arra is lasszóval kellene fogni az utasokat mondjuk szerdán.

Adani 2009.10.15. 16:03:13

Ugyan miért? Kecskemét már most is az egyik központja a régiónak ha megépül a Merci gyár még inkább az lesz. Lassan veszi majd át Szeged helyét. Márpedig a Merci gyár és egyéb létesítmények miatt sokan fognak ingázni Kecsóra dolgozni. A most megszüntetendő 142-es vonalon is lennének utasok ha a a vonatok Kecskemétig járnának. Azon nincs mit csodálkozni ,h a napi 4 vonaton amik a lehető legrosszabb időpontban mennek és lyukba (nincs elérhető csatlakozás) alig utazik valaki. De ha a vonatok nem Lajosig hanem Kecsóig járnának akkor lenne. Az egyik állomás ( Máriaváros) pl. nagyon jó helyen van sok olyan terület van a közelében ( max. 10 perc gyalog), ami bizon utaoskat vonzana pl. főiskola, középiskola, általános iskola ( utóbbiakból nem is egy van a közelben), uszoda, szórakozóhelyek, bevásárló komplexumok stb.

Egyébként hétköznap a közvetlen Kecsó-Békéscsaba járaton sem tolonganak az utasok pl. szerdán. Legalábbis 3-4 éve nem tolongtak. Pénteken viszont elviselhetetlen volt a tömeg, sőt még hétfő reggel is. Csütörtök este és péntek reggel és délután is. A vonat megváltás volt, volt egy csoporttársam, aki szintén hétfőn járt be ő busszal én vonattal. A busz 7:00-kor indult a vonat Békéscsabáról 7:40-kor. A vonat 10:10-re ért be a busz is kb. akkorra. A 10:20-as 1-es helyijáraton majdnem mindig találkoztunk. De az istennek se akarta elhinni ,h jobb a vonat, a fő érve neki is az volt ,h nem kell átszállni ,de mást nem tudott a buszra felhozni. Elismerte, h kényelmetlen ,h sokan vannak, h nem fér el az ülésben a táskáktól, h lassú stb. Mindent. Mondta, h ő szereti azt csinálni ,h felszáll alszik egyet és Kecsón le vonattal meg nem mer jönni, mert mi van ha elalszik és nem száll le, meg mi van ha rossz vonatra száll átszállás közben? Hiába mondtam ,h esélytelen ,mert Szolnokon van 20 perce többször bemondják, mindig a 8-asra jön. Cegléden meg közös peronos átszállás van. Azt is megkérdeztem ,h ha menne közvetlen vonat akkor azzal járna. Igent mondott. Volt egy dabasi évfolyamtársam is a fősulin őt is kérdeztem ,h miért nem vonattal jön. Azt mondta, h lejárnának Kecsóra a Bp-Lajos vonalak azzal jönne. Megspórolná a helyijáratozást és a bérletet rá ( jó azt a suli megvette szóval elvileg 0 ft-ba került) a vasútállomáshoz közelebb is lakik Dabason mint a buszállomáshoz későbbi s kelhetne Kecsón Máriaváros állomáson leszállva meg 5 perc alatt begyalogolna a suliba. A baj az, h lehetetlen időpontokban járnak a Lajos-Kecsó vonatok sehogy sem igazodik az órarendhez és sokat kell Lajoson várni ár ezért marad a busz. Szintén egy jó példa arra, h vonalat feldarabolni nem jó dolog, legalább ki lehetne próbálni egyszer, h végigjáratni a vonatokat akár a 142-n akár a 147-en és megnézni beválik-e. Most a megszüntetés helyett ki kéne próbálni, h a menetrendváltás után minden vonat lejárjon Kecsóra. Reklámozni is kéne, h igen már addig megy tessék kipróbálni, mert ha nincs reklámja akkor nem fognak tudni róla és az eredmény ugyanaz.

A Murony-Békés vonalon pl. a megszüntetés előtti hónapokban már ütemes menetrend volt igazodva a beérkező vonatokhoz, de sehol sem volt hirdetve csak a menetrendet megnézve lehetett rájönni. És ugye évek óta ment az, h nem csatlakozott Muronyban a kispiros semmihez, volt ,h percekkel hamarabb ment el minthogy beérkezett Muronyba a gyors vagy a személyvonat. Így a békésiek megszokták ,h bemennek Békéscsabára és ott buszra szállnak mert a kispiros vonat nem jó nekik. De ha reklámozták volna, h most már csatlakozik és bevárja a vonatot ha késik akkor biztosan vissza lehetett volna szoktatni az utasokat a vonatra.

combo 2009.10.15. 16:14:47

"Egyébként hétköznap a közvetlen Kecsó-Békéscsaba járaton sem tolonganak az utasok pl. szerdán. Legalábbis 3-4 éve nem tolongtak. Pénteken viszont elviselhetetlen volt a tömeg, sőt még hétfő reggel is."

Csak azt ne felejtsük el, hogy ami a buszon tömeg, az még a vonaton semmi. És csak a diákok kedvéért fenntartani, hát, nem tudom...

Nézd, én a Szeged-Baja-Pécs buszos vonalat ismerem elég jól, még azt is bőven kiszolgálják a buszok. Napi 3 pár buszjárat van Pécs-Szeged-Pécs irányban (pénteken rásegítő), és annyi elég is. Bevallom, nem nagyon vagyok járatos Békéscsaba-Kecskemét felé, de kötve hiszem, hogy nagyobbak az utazási igények arrafelé.

Azt meg nem hiszem, hogy a MÁV-nál direkt szar menetrendet csinálnának. Valahová be kellene suvasztani a Békéscsaba-Kecsó közvetlen vonatokat, ezzel a 135-ös 140-es vonalon fejtörést okozva (kötött pálya). És erős a gyanúm, hogy Kecskemét-Szeged, Békéscsaba-Szeged között többen utaznak...

combo 2009.10.15. 16:32:16

"És csak a diákok kedvéért fenntartani, hát, nem tudom..."

Egyébként erről jut eszembe, hogy a MÁV menetrendje rugalmatlan. Azt lehet, hogy tényleg meg lehetne játszani, hogy péntek illetve vasárnap délután egy diákvonatot beállítanak kísérletképpen. De a "sulispéntek" illetve "sulisvasárnap" elég ismeretlen fogalmak a MÁV menetrendjében, ahogy én látom...

Adani 2009.10.15. 19:28:47

@combo:

Pedig lehetne, hiszen még a 135-ös vonalon is akkor van a legnagyobb utasszám. Akkor pedig sok közvetlen vonatra lenne igény. Miért ne lehetne egy ilyen járat akkor?

Kopi3.14 2009.10.17. 12:06:16

@Adani: Atyám, legalább megnézted volna a menetrendet, mielőtt ekkora baromságot írsz: az az egyetlen igaz benne, hogy egy közvetlen járat van. Semmi több. Az az egy reggel nyolckor indul, Egyébként vele szinte egy időben Orosházáról van egy másik, Szegeden együtt vannak, csak az bejár a kistelepülésekre,de semmiféle kerülőt nem tesz, a legrövidebb utak egyikén megy. Azért nem a legrövidebben, mert az km-ben a Mecseken keresztül bár rövidebb, lehet busznak menetidőben már több lenne az emelkedők miatt. Plusz a Szekszárdon áthaladás is mókás arra. menetidő: busz: 5:35, vonat van egyetlen, éjszakai 5:42-vel, egyébként 6:17 pár, a zöme inkább 7:17-8:30 között. Ez azért nem alig előzi meg állapot.

Murony-Békés: jó hét évig minden hétvégén oda-vissza megtettem a menetet Bp-Bcs viszonylatban, a kis piros mindig ott volt Muronyban, várva az utasokat. Vagy hoza őket, vagy vitte. S a legkülönfélébb időpontokban utaztam, Munteniatól kezdve Transbalkánon át Begáig, de volt, hogy délelőttivel utaztam,s ahhoz is volt csatlakozás.

Kecsó-Mercedes, mind vonzáskörzeti jármű. Egyrészt a Merci a szalagnál dolgozókat házhoz fogja szállíttatni, minő meglepő, busszal, másrészt az vasúti közlekedéshez marha messze lesz helyileg. Legalábbis ehhez a vonalhoz. Egyébként az a szó, hogy sok, meg jelentős nem mérvadó egy költségvetésnél, amikor a vonalról kell dönteni. pontosabb becslések kellenek, mondjuk napi százas utasszám méretűek. jellemzően egyébként már diákok sem utaznak annyian vonattal, mint busszal, mert kevesebb a létszámuk. Így azt is fel kell mérni, egyáltalán öt-tíz év távlatában lesz-e igény rá, avagy sem?

Adani 2009.10.18. 09:53:22

@Kopi3.14:

A diákok száma a vonatokon azért csappant meg, mert már nagyon drága lett a jegy. Ezért akiknek lehetőségük van rá kocsival járnak, két diákjegy árából már kijön egy átlagos fogyasztású autóval a benzinpénz. Már diákoknak is megéri autóval járni ha legalább ketten vannak. Régen ez nem így volt, pláne vasúton, ami olcsóbb is volt, régi szép idők mikor kb. 300-ból le tudtam menni vonattal Szegedre Csabáról. Akkor persze, h inkább vonatoztak. Ma pedig már azt szokták szervezni, h akik egy felé utaznak és tudnak kocsit szerezni úgy járnak, a koleszokban is egyre gyakoribbak az olyan hirdetések, h kocsival megyek ekkor és ekkor ide meg ide aki akar jöjjön. A Telekocsi is népszerű dolog lett diákok körében is.

Kopi3.14 2009.10.18. 21:38:41

@Adani: Szerintem egyáltalán nem drágult olyan komoly mértékben a jegy, az elmúlt évtizedben. Bcs-Bp-t megteszem rendszeresen, diákjeggyel. Állítom átlag alatti inflációval nőtt az ára. Vagyis a drágulás ócska kifogás.

Adani 2009.10.19. 08:09:56

@Kopi3.14:

Volt egy pont = asszem 2007-ben) mikor egyik napról a másikra emelték meg duplájára a jegyárakat. Békéscsaba-Békés diákjegy pl. 62 ft-ról 125-ft-ra Kecskemét-Békéscsaba vonatjegy pedig 1150 ft-ra emelkedett. A busz is hasonlóképpen. Akkor sokan váltottak kocsira, én is. Volt ismerősöm ,akinek volt kocsija és kb. ugyanakkor járt mint én. Hárman 3000-ból kényelmesen még hétköznap is el tudtunk kocsival menni ide-oda maradt rá benzin ( pl. Tescoba vagy Auchanba bevásárolni). Két diákjegy árából pedig simán kijött a benzinpénz. Vagyis tényleg az árak miatt csappant meg a közlekedők száma. Unokatesóm pl. Pestről járt szintén haza már akkor is, és már akkor azt mondta, h inkább jár Trabanttal ,mert alig pár 100 ft-al drágább mint a vonat ( 33%-os jeggyel). Most pedig már egyedül sem kérdés, h inkább kocsi ( azóta a Trabantot lecserélte egy Daewoo-ra) teljes árú jeggyel a vonat a drágább. Igaz ő inkább pályán jön így a pályamatricával már nem, de így meg sokkal hamarabb leér Csabára.