MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV: brutális sztrájkok jöhetnek

2009. szeptember 30. - georgejr

Ismét közeledik a szezon, a sztrájk szezon. A gördülő sztrájk elbukott, így a kedves vasutasok más fegyvert is be akarnak vetni: akadályozni akarnak alkotmányos jogainkban. 

 

A lehetséges MÁV-sztrájk alatt vasúti átjárókat állnának el a szerelvényekkel, így megbénulna a közúti közlekedés is - a Magyar Nemzet szerint ez a terv is megfogalmazódott a munkabeszüntetésre készülő vasutasok között.

Noha maga a kormány akar elvonni negyvenmilliárd forintot a közösségi közlekedésből, a kabinet szerint erről nem vele, hanem a MÁV-val kell tárgyalnia a szakszervezeteknek. 
 
Forrás:
http://hvg.hu/karrier/20090930_mav_sztrajk_magyar_nemzet_szakszervezet.aspx, Havaria
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr51417594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.09.30. 14:38:25

Ezt nyugodtan megpróbálhatják a kedves sztrájkoló vasutasok, de aztán ne legyen sírás-rívás, ha majd jól megagyalják őket a csúnya, szolidaritásra képtelen nem-vasutas emberek.

Leépítésre már rég szükség lenne a MÁV-nál, főleg a felsőbb régiókban...

Törzsgyökeres szentesi 2009.09.30. 15:41:15

Értsétek már meg most nem azért van mert, sztrájkolni akarnak, meg kell nekik a 250 ruppó, hanem az ellen tiltakoznak, hogy a teljes vasutat akarják kinyírni az utolsó sínszögig, a vízfej meg megmarad!
Nyílvánvaló, hogy az átjáróba állnak bele, mert akkor a közúti forgalmat is akadályozzák. Így érnek el valamit. Elég csak belemenni a sorompó behatási pontjába, és ott maradni. 15 perc után a sorompó zavarba kerül, aztán hiába szabad az átjáró, fennakadást okoz, hogy meg kell előtte állni.
A rendőrség az akciót támogatni fogja, rengeteg autóst tudnak majd így megbüntetni.

Adani 2009.09.30. 19:31:17

Az lenne a legjobb ha úgy sztrájkolnának ,h egyszerűen minden szabályt betűről betűre betartanak. Akkor is megbénulna a vasúti közlekedés, és legalább elgondolkodnának egyesek, h mennyire lehetetlen és értelmetlen szabályok vannak. Borítékolható, h mindenki mindent szabályosan csinálta a vonatok 99%-a nem indulna el vagy ha mégis nem érne célba.

Törzsgyökeres szentesi 2009.09.30. 21:30:27

@mildi: Szedjük ízekre az előbbi gondolatomat.

"Értsétek már meg most nem azért van mert, sztrájkolni akarnak, meg kell nekik a 250 ruppó, hanem az ellen tiltakoznak, hogy a teljes vasutat akarják kinyírni az utolsó sínszögig, a vízfej meg megmarad!"

Van az országban egy csapat, amelynek feltett szándéka, hogy az utolsó vonalig felszámolja a vasutat, és annak a forgalmát a közútra a VOLÁN-buszokra a személy és teherautókra terelje. Ez ellen tiltakoznak, mert ha ezt ölbe tett kézzel végignézik, akkor mehetnek ők is a munkaügyi hivatalba sorszámért.

"Nyilvánvaló, hogy az átjáróba állnak bele, mert akkor a közúti forgalmat is akadályozzák. Így érnek el valamit. Elég csak belemenni a sorompó behatási pontjába, és ott maradni. 15 perc után a sorompó zavarba kerül, aztán hiába szabad az átjáró, fennakadást okoz, hogy meg kell előtte állni."

Mivel azzal, hogy sztrájkolnak már nem lehet semmit elérni. Nagyobb tüntetés, blokád kell a céljuk eléréséhez. Ehhez kell "beleállni" az átjáróba. Nem kell mindjárt arra gondolni, hogy beáll az átjáróba a vonat. Elég csak zavarba ejteni a fénysorompót. 15 percig tuti, hogy feltartja a forgalmat. Utána mivel a fénysorompó a nem kapcsol vissza, így a kocsik kénytelenek 0-ra lassítani, mielőtt átkelnek az átjárón, amivel tovább lehet a forgalmat zavarni.

"A rendőrség az akciót támogatni fogja, rengeteg autóst tudnak majd így megbüntetni."

A rendőrség kapva kap majd ezen, mert majd rengeteg autós tud majd megvágni, mert a zavarban levő fénysorompó pirosán átmegy, illetve nem lassít le 0-ra a kikapcsolt fénysorompónál. A rendőrök profik ebben.

Manyizga (törölt) 2009.10.01. 09:08:22

Magyarországon a Taxis-sztrájk/blokád volt az utolsó, amelyiket a karhatalom nem tört meg. Az se sokon múlott egyébként. Amennyiben a mentő/tűzoltó haladását NEM kívánja gátolni az ilyen vasutassztrájk, akkor máris járható az átjáró, legfeljebb az ott szabálytalanul tartozkodó vasutasokból ütnek el párat közben. :)

petya.bacsi 2009.10.01. 09:13:35

@Törzsgyökeres szentesi: valamikor régen elhittem volna ezt az érvelést, de most már sajnos nem hiszek nekik.

A vonalbezárásokkal én sem értek egyet, sőt. Nem értek ehhez, de szerintem akkor sem lenne jobb a szolgáltatás színvonala, ha csak a fővonalakat hagynák meg. Az egész céget át kellene alakítani, normalizálni, hogy működik ez más országokban? Meg kell nézni, ha jó az ottani megoldás, akkor alkalmazni kell.

Egyébként tényleg nagy ötlet beállni az átjáróba, hátha meghal pár ember a rohammentőben/mentőben, vagy éppen azért, mert a mentő nem tud a helyszínre érni, mert éppen a vasutasok sztrájkolgatnak, és elzárják az átjárót.

A MÁV ilyen formában nem versenyképes, egy ekkora cég, ennyi felesleges embertömeggel nem tud megfelelni semminek sem. És a felesleges embertömeget nem feltétlen a kétkezi munkások között kellene keresgélni...

Adani 2009.10.01. 09:33:04

@petya.bacsi:

A taxisblokádnál is volt mikor nem engedtek át senkit még mentőket sem, sőt mikor félpályás útlezárások voltak akkor is késhetett a mentő. Útlezárásnál előfordul és sajnos ez bennevan a pakliban. Sztrájkolni csak így lehet, ill. így lehet hatásos. Az, h bohóckodnak ,h sztrájk van közben a vonatok nagy része megy majd órákkal később felfüggesztik az lófasz. Ha már csinálják akkor csinálják komolyan és ne össze-vissza.

A sztrájktörvény is rossz, úgy kellene kinéznie, h sztrájkolni lehet, de akkor munkakezdés előtt nyilatkoznia kéne mindenkinek ,h felveszi a munkát vagy sem. Ha nem akkor később sem teheti meg ill. fizetést nem kap ha mégis. Ha pedig felvette akkor dolgoznia kell, nem állhat le menet közben. Vagy felveszi vagy nem. Valamint biztosítani kell némi elégséges szolgáltatást pontosan megjelölve azt, h melyik vonat indul el és melyik nem. Így kiszámítható és leehet tervezni előre. Nem úgy mint nálunk ,h vagy elindul vagy nem. Meg kéne nézni egy francia vagy egy olasz sztrájkot. Volt mikor közölték ,h semmi sem megy. Ha ment valami akkor azt tudni lehetett, h akkor ez meg ez a vonat el fog indulni és leközlekedik a többi nem. Kiszámítható volt.

Az lenne a legjobb sztrájk mint mondtam ha betartanának minden előírást és mindig aszerint járnának el. Akkor is megbénulna a közlekedés. Esetleg a kallerek sztrájkolhatnának úgy, h nem ellenőrzik a jegyeket, de az egyéb munkákat elvégzik. Annak lenne foganatja. Ja és ha már sztrájk akkor a tehervonatok se járjanak, ne járjon semmi se ablakos vonat se terhes.

Sztrájkolni nincs értelme bohóckodással vagy normálisan vagy sehogy. Nem úgy, meg csak kicsit nem lehet ill. nem értelmes. Kicsit teherbe esni sem lehet.

Fly_G_Fly 2009.10.01. 10:43:06

@Törzsgyökeres szentesi:
"Van az országban egy csapat, amelynek feltett szándéka, hogy az utolsó vonalig felszámolja a vasutat, és annak a forgalmát a közútra a VOLÁN-buszokra a személy és teherautókra terelje."

Ezt a hülyeséget meg honnan vetted????????
Mielőtt mindenféle összeesküvéselméleteknek bedőlsz és híresztelsz, inkább gondolkodjál!!!!!

Fly_G_Fly 2009.10.01. 10:50:45

Nem akarják a (mellék)vonalakat bezárni, csupán az üzemeltetésből akar kivonulni az állam. Bár mivel senki nem akar veszteséges vonalakon járatokat üzemeltetni, így gyakorlatilag a bezárással egyenlő.

Egyébként fél-meddig most is sztrájkolnak! Egy csomó vonat négy-öt kocsival közlekedik a Dunántúlon, így azokra elég csak egy kalauz. Az utasok meg csak nyomorogjanak.

Törzsgyökeres szentesi 2009.10.01. 13:28:58

@Fly_G_Fly: Akkor Te még nem ismersz egy bizonyos T. L. nevezetű úriembert, pár hete még az index fórumain is ténykedett. Na Ő igazán haragszik a vasútra.

sdfsadfff 2009.10.05. 10:16:41

Jót tenne ezeknek a Gaskó-féléknek egy privatizálás, meg egy piaci alapon működő vállalatvezetés.
A léhűtők mehetnének a sunyiba, az átlag melósok (tisztelet a kivételnek), meg megtanulnának dolgozni és szolgáltatni!

Kocsivizsgáló80 2009.10.06. 14:41:01

@kokokoksi:

1. Ezeket az útátjáróba történő beállást nem a VDSZSZ szervezi, nem is tudja. A mozdonyvezetők MOSZ-os szakszervezetisek. A Trakció akarja megpróbálni.

2. Dolgoztál már te egyáltalán állami cégnél? Gyere a vasúthoz és megtudod.

A reformokra tényleg szükség van, de nem így, nem ebben a formában.

Bér és létszám csökkentést igenis végre kell hajtani de nem az egyszerű munkásokon amint azt mindig is teszik, hanem a vízfejet, vezetőséget kellene egy kicsit gatyába rázni.

Az egyszerű munkást miért akarod megszivatni? A boltban neki is annyiba kerül a kenyér mint neked.
süti beállítások módosítása