MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Flegma pénztáros és a tízezres

2009. szeptember 25. - georgejr

Kora reggel nem tudott olvasónk tízezressel fizetni, mert a monori pénztárosnak nem volt váltópénze. De nem ez volt a legnagyobb probléma, hanem az a náci házinénis hozzáállás, amivel elhajtotta a pénztáros a fornettishez... Igaz nagyforgalmú állomásnál azért illene váltópénzzel rendelkezni.  Másik kínzó kérdés, ha a Volán képes számlát nyomtatni a buszon, akkor a vasútnál miért kézzel írják még a számlát?

 Üdv!

 
Az alábbi kedves történet esett meg velem szerda reggel:
 
6 óra előtt 5 perccel érkeztem a monori MÁV állomásra, remélvén hogy lesz elég időm megvenni a jegyemet és elérni a 6 óra 8-kor induló vonatot. Kézpénz híján az állomás közelében lévő automatából vettem ki pénzt, persze egy db  10000,- Ft-os bankjegyet kaptam (na persze, vettem volna fel 9000,- Ft-ot mondaná erre mindenki, dehát korán volt még...) Szóval beálltam a pénztárhoz, ketten-hárman voltak előttem úgyhogy megnyugodtam, gondoltam megy minden mint a karikacsapás. Hát nem így lett. A pénztáros meglátván a tízezrest közölte hogy váltsam fel, mert nem tud visszaadni. Azt hittem elájulok! Kérdeztem hogy reggel hatkor mágis hol váltsam fel??? Remek ötlete az volt, hogy a Fornettisnél. Persze még ha vásároltam volna, akkor sem tudott volna visszaadni a szintén unott arcú, nulla segítőkészséggel megáldott eladónő... Ekkor jött az én megmentőm, egy a sorban álló ifjú ember személyében, aki felváltotta nekem a tizest és megvehettem a jegyet. A vonatot is elértem, de ezt sem a pénztárosnőnek köszönhetem. Mikor közöltem vele hogy felháborító hogy a mai világban ennyi váltópénze nincs, még ő hőbörgött.
Én egy üzletben dolgozom, ha már nem tudunk visszaadni, akkor hozunk ki a trezorból ezrest, ötszázast. Ennyi az egész. Ez a MÁV-nál miért nem megy? Milyen alapon dönti el a MÁV hogy én milyen címlettel fizessem ki a pocsék szolgáltatását? Arról nem beszélve hogy egy nagyforgalmú, csomóponti állomásról van szó.
 
Hozzátenném hogy az is egy vicc, hogy már a Volánbuszos is a kis kütyüjéből nyomtatja a számlát a buszon, a MÁV-nál meg még mindig kézzel írják... Bár lehet hogy a név, cím begépelése is problémás lenne. De én mégis arról álmodozom, hogy mikor számlát kérek, akkor amint a pénztárosnő elkezdi begépelni a cég nevét, magától betöltődnek a cég adatai  - merthogy erre a cégnévre-címre már állítottak ki  számlát és a rendszer megőrizte az adatokat - és akkor egy gyors név-cím ellenőrzés, két gombnyomás és már jönne is ki a számla....
 
 
Végezetül még valami. Ha a pénztárosnő esetleg elnézést kért volna, vagy látszik rajta hogy kellemetlen neki hogy nem tud visszaadni, akkor nem háborgok. De a lekezelő, nemtörődöm stílusa bicskanyitogató volt.
 
Üdv,
 
 
Szabóné Sz. Márti
Monor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr431405582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aprósütyi 2009.09.25. 15:59:21

Pár éve gondoltam egy nagyot, és kipróbáltam az elővárosi vonatozást a XVII. kerület-Keleti pu. viszonylatban. Az állomáson szembesültem vele, hogy pénztár sehol, automata sehol, menetrend kirakva nincs. Mivel előtte mindig busszal jártam be a belvárosba, nem tudtam róla, hogy nálunk nem üzemel az állomásépület. Felkészületlenségem miatt csak 500-as volt nálam, és ezzel merészeltem a mintegy 90 forintos jegyet megvenni a kalauztól. Fú, hogy én mekkora üvöltözős lebaszást kaptam tőle, azt máig nem felejtem el. El kellett mennie az utasokkal felváltatni, és még nekik is elhörögte, hogy mekkora egy aljadék vagyok. Azóta megjavultam (illetve kellően meg vagyok félemlítve) és mindig készítek aprót.
A postoló nagyon bátor ember:)

sütöde 2009.09.25. 20:33:35

Anyádnak illene ill. kellettvolna megtanítani egy icipicit élni ebben az országban. miért kellene a pénztárosnak ilyen bunkó utasokkal szóba álni? Takarodj ki innen, ebből az országból ! mit kébzelsz te magadról? A te pénzedet nemköteles felváltani egy MÁV-pénztáros:

banpepe 2009.09.26. 00:04:57

Nekem a 490ft-os jegyre pampogott a kaller, mert 1000-est adtam. Én dolgoztam egy kis sz@r fabódéba, és mégis tudtam visszaadni az első vevőnek is 20.000 ft-ból akár 10 forintra is. És nem egy állami cég volt ez, ahol azért gáz, hogy nem tud visszaadni. Vagy nagyon szarul megy a mávnál, vagy lusta volt kiszámolni, mennyi jár vissza. Sütöde! Te meg azért, mert vasutas vagy, nem kell mindig őket védeni. Azért miért bunkó valaki, mert kérdez? Csak nem pénztáros, vagy kalauz vagy mávnál?

Mike36 2009.09.26. 03:26:43

Ezek szerint kártyával még mindig nem lehet fizetni
nesze neked XXI. század

Mike36 2009.09.26. 03:29:05

@banpepe: sütöde szerintem ironizált

Ákibard! 2009.09.27. 23:10:28

@Mike36:
De kérlekszépen minden kis picsányi helyre kiépítik a bankkártyaterminált még oda is ahol évi 1000 db jegyet adnak el.
Tudod már a 21. századot éljük, a WC-s néninél is POS terminálon fizeted az 50 ft-os használati díjat?
Vagy nem??? Akkor meg minek a hőzöngés?

Tudom, Monoron nagyobb a forgalom, De pl. Zuglóban mégnagyobb...
Amúgy most van egy POS telepítési hullám, Zuglóba is kerül mindkét ablakhoz terminál.

vacsa1 2009.09.28. 14:21:56

@sütöde: Igazad van. Szégyellem magam.

vacsa1 2009.09.28. 14:23:19

@Mike36: Kártyával fizetni????
Ez olyan távoli, még álmodni sem merek róla;)