Kora reggel nem tudott olvasónk tízezressel fizetni, mert a monori pénztárosnak nem volt váltópénze. De nem ez volt a legnagyobb probléma, hanem az a náci házinénis hozzáállás, amivel elhajtotta a pénztáros a fornettishez... Igaz nagyforgalmú állomásnál azért illene váltópénzzel rendelkezni. Másik kínzó kérdés, ha a Volán képes számlát nyomtatni a buszon, akkor a vasútnál miért kézzel írják még a számlát?
Üdv!
Az alábbi kedves történet esett meg velem szerda reggel:
6 óra előtt 5 perccel érkeztem a monori MÁV állomásra, remélvén hogy lesz elég időm megvenni a jegyemet és elérni a 6 óra 8-kor induló vonatot. Kézpénz híján az állomás közelében lévő automatából vettem ki pénzt, persze egy db 10000,- Ft-os bankjegyet kaptam (na persze, vettem volna fel 9000,- Ft-ot mondaná erre mindenki, dehát korán volt még...) Szóval beálltam a pénztárhoz, ketten-hárman voltak előttem úgyhogy megnyugodtam, gondoltam megy minden mint a karikacsapás. Hát nem így lett. A pénztáros meglátván a tízezrest közölte hogy váltsam fel, mert nem tud visszaadni. Azt hittem elájulok! Kérdeztem hogy reggel hatkor mágis hol váltsam fel??? Remek ötlete az volt, hogy a Fornettisnél. Persze még ha vásároltam volna, akkor sem tudott volna visszaadni a szintén unott arcú, nulla segítőkészséggel megáldott eladónő... Ekkor jött az én megmentőm, egy a sorban álló ifjú ember személyében, aki felváltotta nekem a tizest és megvehettem a jegyet. A vonatot is elértem, de ezt sem a pénztárosnőnek köszönhetem. Mikor közöltem vele hogy felháborító hogy a mai világban ennyi váltópénze nincs, még ő hőbörgött.
Én egy üzletben dolgozom, ha már nem tudunk visszaadni, akkor hozunk ki a trezorból ezrest, ötszázast. Ennyi az egész. Ez a MÁV-nál miért nem megy? Milyen alapon dönti el a MÁV hogy én milyen címlettel fizessem ki a pocsék szolgáltatását? Arról nem beszélve hogy egy nagyforgalmú, csomóponti állomásról van szó.
Hozzátenném hogy az is egy vicc, hogy már a Volánbuszos is a kis kütyüjéből nyomtatja a számlát a buszon, a MÁV-nál meg még mindig kézzel írják... Bár lehet hogy a név, cím begépelése is problémás lenne. De én mégis arról álmodozom, hogy mikor számlát kérek, akkor amint a pénztárosnő elkezdi begépelni a cég nevét, magától betöltődnek a cég adatai - merthogy erre a cégnévre-címre már állítottak ki számlát és a rendszer megőrizte az adatokat - és akkor egy gyors név-cím ellenőrzés, két gombnyomás és már jönne is ki a számla....
Végezetül még valami. Ha a pénztárosnő esetleg elnézést kért volna, vagy látszik rajta hogy kellemetlen neki hogy nem tud visszaadni, akkor nem háborgok. De a lekezelő, nemtörődöm stílusa bicskanyitogató volt.
Üdv,
Szabóné Sz. Márti
Monor