MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hasznavehetetlenné válhat a vasúti híd

2009. szeptember 04. - georgejr

 Szentes – Stratégiailag sokat, átkelőhelyként keveset, hulladékvasként pedig közel 90 millió forintot ér a Szentes és Csongrád közötti vasúti Tisza-híd. Ha megszüntetnék a személyszállítást a Kiskunfélegyháza–Orosháza vasútvonalon, hasznavehetetlenné válna az 1986-ban felújított hídszerkezet.

 

Mit ér egy vasúti híd, ha nem jár rajta vonat? E kérdés azután merült föl bennünk, hogy a nyár végén megint megszellőztették, mely vasúti mellékvonalak megszüntetése lenne indokolt a közeljövőben. A listára felkerült a Kiskunfélegyháza–Orosháza vonal, amely Csongrád és Szentes között keresztezi a Tiszát – már több mint 100 éve.

Az utazóközönség nap mint nap választ, milyen járművön jusson el úti céljához: a szentesiek és a csongrádiak régóta buszpártiak. Kellőképpen jellemzi az igényeket, hogy amíg buszjáratból naponta 88 ingázik a két szomszédvár között, addig vasúton csupán 15 személyvonat közlekedik. A tapasztalatok szerint hétvégén és a hét első napján sokkal több utasa van a MÁV-nak e vonalon, mint hétköznapokon, amikor szinte minden hely szabad a vasúti kocsikban. A vasutat választó utasok háromnegyede átutazó: vagy Budapestre megy, vagy onnan jön Csongrádra, Szentesre.

Teherszállítás gyakorlatilag nincs ezen a vonalon, csupán szolgálati vonatok, munkagépek közlekednek elvétve a két város között. Mindezt figyelembe véve átkelőhelyként keveset ér a szentesi vasúti híd – de egészen más a helyzet katonai szempontból. A hidak stratégiailag felbecsülhetetlenek, különösen ha vasúti szállításról van szó, hiszen a haderőt így lehet a leggyorsabban mozgatni. A németek is így gondolták a második világháborúban, tehát nem véletlen, hogy 1944. október 8-án felrobbantották az átkelőt. Két év múlva már járható volt a híd, de az igazi felújításra évtizedeket kellett várni: 1986-ban 600 millió forintból építették újjá.

tovább

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr971359834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nohab-king · http://www.openttd.info 2009.09.06. 19:25:03

Mi ez a kihaltság a kommentek terén?
Ennyire áttért mindenki a MÁV-Figyelőre?
Nagyon nem szeretném, ha megszűnne a blog, minden nap többször is látogatom.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.07. 09:26:47

@nohab-king: nincs annyi csamcsogos post:) ja es nem fog megszunni!

Törzsgyökeres szentesi 2009.09.14. 15:41:52

Úristen!

Ezt a Délvilágos ökörséget kár volt ide betenni!
Ez a vasúti cikkeiben semmi tényszerűt nem tud közölni, csak bulváros ökörségeket tud beleszőni. Az végülis a mondanivalója, hogy lopjuk el a hidat, meggazdagodsz belőle.
Az egyik olvasó pár nap múlva az telefonálta be nekik, hogy vigyék el a hidat Szegedre.
Nem véletlen hívták az egyik már nem ott dolgozó újságírójukat Tahó G...-nak.