MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hogy szülnél farfekvéses szopósünt!

2009. augusztus 28. - georgejr

Az elmúlt egy hétben a családommal töltöttem szinte minden percemet kihasználva az éves szabim maradékát (ezért is volt kevesebb post a szokásosnál). Csodásan telt a mai napig. Ma a feleségemmel és a fiammal elindultunk Budapestre. Mivel a Nyugati mellett volt dolgunk így most lemondtunk az autóról és a vonat mellett döntöttünk. Szépen ki is döcögtünk anyával a Pázmáneumra és vártuk a vonatot. Picit késve de megérkezett, a szép, új, piros, alacsonpadlós vasparipa. Sajnos annyira szerencsétlenül volt a kocsik elrendezése, hogy a vonat elején és végén volt a kerékpáros, babakocsis rész. Mi persze a szerelvény közepénél álltunk. Nosza el is indultunk a közelebb eső hátsó részhez, látni lehetett hogy nem csak a vonatban gyönyörködünk, amikor az ajtó záródásra figyelmeztető jelzésre kaptam fel a fejem. Az ajtó előtt állva már nem tehettem semmit, hogy az ajtó záródását megakadályozzam. Megnyomtam az ajtónyitó gombot de semmi, majd kb 1 mp után a vonat elindult. Közben integettünk a vezér felé, hogy helló szeretnénk felszállni, de semmi... A vonat meglódult, a gyerek a kocsiban kb 10 centire a vonattól... Úgy otthagytak mint eb a szaharát...

Jól van megesik az ilyen, de a vicces, hogy a kedves jegyvágó b@xott leszállni, pedig neki kell menesztenie a vonatot. Persze lehet kikukkantott, de komolyan ha kinéz látja, hogy ketten sietünk egy babakocsival az ajtók irányába. De biztos nem nézett ki. Sajnos nem ez az első eset, hogy Pázmáneumnál nem száll ki a kaller. Ha egyedül lettem volna, elmondtam volna egy-két magyar összetett mondatot, csakúgy barátilag, majd felszálltam volna a fél órával később induló buszra. Csakhogy a 7 hónapos fiam is velem volt, és centikre a babakocsitól indult a vonat. Nem történt baleset, de mi van ha mégis? Mi történik, ha felteszem a kocsit, az ajtó odacsukja meghibásodik nem jelzi, hogy nincs zárva. Akkor is elindul a vonat?

Nem hiszem el, hogy a vezér nem látta, hogy ott állunk. Én autóval nem indulok el úgy, hogy nem pillantok legalább egyszer a tükrökre! A kolléga ezt biztos nem tette meg, mert ha megtette volna, akkor látnia kellett, hogy az űrszelvényen állunk arra várva, hogy felszállhassunk. Vagy ha mégis megtette, akkor meg szüljön a jegyvágó kollégájával együtt farfekvéses szopósünt. Játszon a saját életével úgy ahogy akar, de a fiamat ne veszélyeztesse...

Ezután egy későbbi vonattal mentünk, majd a Nyugatibal hivatalosan is panaszt tettem. Kíváncsi vagyok milyen következményei lesznek... Tanúk vannak... 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr901344802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.08.28. 20:45:50

Várom a fejleményeket.

petya.bacsi 2009.08.28. 21:14:30

Csatlakozom az előttem szólóhoz, várom a fejleményeket, és persze örülök, hogy nem történt nagyobb baj a vonat lekésésén kívül.

Nem értek a vasutas dolgokhoz - ezt Ákibard!-ra bízom ,) -, de ez nem meríti ki a hanyag munkavégzést? Nem ezért szövegel a VDSzSz, hogy a menesztés az balesetveszélyes kevés személyzettel (vagy valami ilyesmiről volt/van szó)?

gcsabi 2009.08.28. 21:41:59

Nem hanyag munkavégzés, ez sokkal rosszabb. A vonat melől és nem a kocsiból vagy a lépcsőről KELL meneszteni. A vezér sem indulhat el szabályos menesztés nélkül, addig kell állnia amíg a kaller le nem méltóztatik szállni. Mind a ketten felelőtlenek és szabálytalanok voltak és ez a vasúton kiucsit sújosabb mint egy elrontott falat ujravakolni.
Ez minimum egy süncsaládot ér!

lordart 2009.08.29. 07:09:38

Azt hiszem, ezennel is be fog bizonyosodni,hogy ez egy következmények nélküli ország... :-(

sutyerák 2009.08.29. 07:59:23

a forgalmi szolgálattevő először sípol amely felszólítás az indulás kezdetére,aztán ha a kalauz körülnézett és feltartja kezét akkor a zöld tárcsa,vagy zöld lámpa mozdonyvezető felé függőleges mozgatásával meneszti a vonatot.
valami ilyesmi

Közöd?? (törölt) 2009.08.29. 08:08:36

sok fasszopó utas, akkor indul a vonat amikor akar te ne baszogassál itt senkit

záporjózsi 2009.08.29. 08:37:04

"Mi történik, ha felteszem a kocsit, az ajtó odacsukja meghibásodik nem jelzi, hogy nincs zárva."
Ez egy kicsit elektromos csellentyűcskésre sikeredett. Ettől még értjük. ;)

@petya.bacsi: A VDSZSZ akkor balhézik, amikor a vonatok késnek, tehát esőben, hóban, fagyban, dérben, napsütésben, szélben, télen, nyáron, tavasszal, ősszel, reggel, este és éjszaka... Az egy idióta műbalhé volt. Ebből egy nem mű balhé lehet. Az utasítások be nem tartása és veszélyeztetés.
A vonatot pedig nem lekésték, hanem elérték és nem engedte a vasutas felszállni őket...

@sutyerák: Mikor láttál fszt-t Pázmáneumban?!

milike47 2009.08.29. 09:08:21

"Mi van ha....?" Ez olyan szánalmas. Ha meg olyan buta vagy, hogy felteszed a babakocsit és te meg lent bámészkodsz, meg is érdemled. Mellesleg az új vonaton addig nem záródik az ajtó, amíg valaki/valami bizonyos távolságra van tőle. Az ilyenek miatt késünk minden nap, akik csak bámészkodnak és nem szállnak fel időben. Máskor inkább kocsival:)))

Zsolt_ 2009.08.29. 09:17:22

@milike47: Már ne is haragudj, de ez egy elég infantilis hozzáállás. Nem részletezném, de elég annyi, hogy ha valaki akár 20 percig bambul is és miatta nem tud indulni a vonat, akkor se indulhat el szabálytalanul, emberek (kisgyermek!) életét veszélyeztetve!

Grigorij 2009.08.29. 09:20:01

Nem feljelenteni! MEGVERNI!

Viszont egy apróság...

"A vonat meglódult, a gyerek a kocsiban kb 10 centire a vonattól..."

Ezért ne a vasutat basztasd! Az a sínen megy, TE toltad 10 centire a gyerekedet...

Kánaán 2009.08.29. 09:25:10

Mi lett volna ha beszorul? Mi lett volna ha úgy indul el a vonat? Mi lett volna ha kiesik a babakocsi egyik kereke és kibillen a baba és vonat alá esik? Mi lett volna ha fennt van a babakocsi és a szülei nélkül indul megy el? Mi lett volna ha...
Inkább az a bajuk hogy lekésték, valljuk be:)

Zsolt_ 2009.08.29. 09:30:30

@Kánaán: Nem tudom, mi van mostanában, de szövegértés sokaknak nehéz, a kötekedés könnyű.
"Szépen ki is döcögtünk anyával a Pázmáneumra és vártuk a vonatot. Picit késve de megérkezett, a szép, új, piros, alacsonpadlós vasparipa."
Nem késték le, csak oda akartak menni ahhoz az ajtóhoz, ahol babakocsival fel lehet szállni, de nem várták meg őket. Ha baleset történik, akkor a kaller és a mozdonyvezető állhatott volna a vádlottak padján hanyagság és mulasztás miatt.
Ha meg csak simán nem hiszed el, amit a posztoló ír, akkor minek olvasol blogot?

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 09:31:13

Nálunk a Tiszain mindig van szaladó utas.
Akkor is anyáznak ha a vonat forgalmi ok miatt később indúl el pár percel és képesek akkor is lekésni. Természetesen azért is a vasút a hibás és nem az MVK.

záporjózsi 2009.08.29. 09:32:04

@Grigorij: Álljon meg a vonatmenet! Megállóhelyen, álló vonat mellett tolta. Logikus, hogy olyan helyen megy, hogy láthassa a vasutas, hogy fel akar szállni és siet a babakocsis ajtóhoz. Tekintettel arra, hogy semmi nem utalt az indulásra, érthető, hogy az elsodrási határon belül voltak.

kacsa! 2009.08.29. 09:46:43

Na.
Az, ha ti babakocsival mentek a jármű mellett 10 centivel, nekünk még semmit sem jelent. Elbúcsúztatok valakitől, megmutattátok a gyereknek a nagy piros izét? Sokszor látunk olyat, hogy az utas már akkor kezd el rohanni az ajtóhoz, amikor meghallja, hogy záródnak az ajtók, ráér... Vagy csak egyszerűen az elhaladó mellett áll fél méterrel "kivagyiságból", mert ilyen bátor barmok is vannak. Hidd el, nehéz megÍtélni (a vonatszemélyzet - kalauz, mozdonyvezető szemszögéből), hogy fel akartok szállni.
Írtad, hogy két egységből állt a motorvonat; ez rögtön 2 dolgot vet fel.
1.: nem írtad, hogy a vonat végét vagy elejét céloztátok meg, mert ha a végét, annak megítélése, hogy fel akartok szállni, még nehezebb.
2.: a kalauz nem tud a lépcsőről jelzést adni (ill. azt ugyan igen), de a jármű csak akkor tud megmoccanni, ha az ajtók zárva vannak; tehát nem tud a körültekintés - kézijelzés - ajtózárás - indulás folyamatban a kézijelzés után még az után lesni, hogy ki nem tudott felszállni, mert akkor ő is a peronon marad.
3. villamos motorvonat. Nem tudom, melyik típus volt, attól függően, hogy Flirt volt-e, a mozdonyvezetőnek tükre van (kíváncsi vagyok - visszatérve az előző felvetéshez - a tükörből a hátsó egység vége mennyire látszik (nem járok az adott típuson); szóval, a flirtön tükör van, a Talenten meg kamera, de az meg külön kezelést igényel. Felvetődik a mozdonyvezető hanyag munkavégzése, amennyiben azt a kameraképet nem látta/figyelte, amin ti is rajta voltatok (emlékeim szerint a talent kamerája megmozdulás után automatikusan kikapcsol (újabb kezelésre kapcsol állandó módra); de erre a járműre sincs típusismeretem, csak az emlékeimből beszélek.)
Visszatérvén a nyugatiba: itt nem a kalauzok "menesztik" a vonatot, hanem a forgalmi szolgálattevők (a piros sapkás néni/bácsi). Az ő hanyag munkavégzésükről (ha az esetedben volt ilyen) nem kívánok nyilatkozni,
DE!
Ha pontosan érkeztek a vonathoz (~3 perccel előbb), akkor történt volna valami? Nem. Én magam is (mozdonyvezetőként veszek részt az aknamunkában) törekszem arra, hogy a menetrend szerint járjon a vonat, aminek az elejére ültettek; de sokan vannak azok, akik kényelmesek és vagy az ajtózárás pillanatában szívnak még a cigarettából, elhajítják és még utána kapkodnak az ajtó után, aztán mutogatnak, ha bezáródott, vagy a semmiből előtűnve ugrabugrálnak a saját életüket (pláne ha nem automatikusan záródó ajtóhoz ugranak és már gurulunk) és az én munkámat kockáztatva. Az ilyeneket - meg az indulási időben (óra:perc:00másodperc-re meg van szabva, bizony) érkezőket én meg szoktam várni, de ha közel van az illető, akkor megjegyzem neki, hogy "Mi pontosan érkeztünk!". Némi gondossággal megelőzhetted volna, hogy a szemét vasutasok kibasszanak veled.

kacsa! 2009.08.29. 09:49:05

Ja most olvasom, PÁZMÁNEUM, néhány mondatom tárgytalan, ezeket szűrjétek.

milike47 2009.08.29. 09:49:36

@Zsolty:

Utazol vonaton naponta?

záporjózsi 2009.08.29. 09:54:40

"Az, ha ti babakocsival mentek a jármű mellett 10 centivel, nekünk még semmit sem jelent."
Volt menesztés? Nem. Na akkor ennyit erről.

"Hidd el, nehéz megÍtélni (a vonatszemélyzet - kalauz, mozdonyvezető szemszögéből), hogy fel akartok szállni."
Ezért kapja a vasutas a fizetését. Oldja meg. Valószínűleg olyan hatalmas tömeg hömpölygött a főpályaudvaron, hogy nem lehetett látni...

2009.08.29. 09:56:46

Fejlemények? Milyen fejlemények? Ez a máv vazze... Itt nem lesz semmilyen fejlemény.

záporjózsi 2009.08.29. 09:57:41

@kacsa!: "Ja most olvasom"
Na ez a baj...

Zsolt_ 2009.08.29. 10:15:04

@milike47: Igen, utazok. És igen, engem is idegesít, ha késik. De ilyet akkor se lehet... Azért valljuk be, a késések nagyobb része, nem az utasok miatt van. Vagy ha igen, akkor rossz a menetrend, mert nincs bekalkulálva. És itt most nem arról beszélek, hogy valaki vészféket húz. Csak simán annyiról, hogy pl. legyen idő babkocsival is felszállni/leszállni.

kacsa! 2009.08.29. 10:17:56

@záporjózsi: "Volt menesztés? Nem. Na akkor ennyit erről." geogrejrnek van hátul szeme? Te ott voltál? Georgejr írja, hogy nem volt menesztés? Nem. Akkor ennyit rólad.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.29. 10:27:57

Nem volt menesztés. Mivel ez egy megallohely, igy a jegyvagonak kell menesztenie.
Milike47: véletlenül nem az én pénzemből kapod a fizetésed? Nem tötymörögtünk, hanem siettünk.
Ha kiszallt volna a kaller, akkor latja
@Kánaán: nem kestuk le ember, 10 percet vartunk a vonatra. szalltunk volna fel. ajto becsukodott, kalimpaltunk, majd elindult a vonat. ertelemszeruen nem bambulni mentunk a vonat melle, hanem fel akartunk ra szallni...

2009.08.29. 10:30:07

Mellesleg tényleg vicces, hogy megy egy vonat, megáll valahol 15 másodpercre, te meg tudjad, hol vagy és hol kell leszállnod. Ez különösen esti órákban érdekes személyvonatokon, ahol még csak a tájat se látod, hogy merre jársz. A vasútállomások persze szép sötétek. A tányéros ember tudja, hol van, te meg találd ki. :) Nehéz lesz, mert a menetidőre nem lehet alapozni. Érdekes módon a nagyobb városokban megoldották már, hogy induláskor bemondják buszon-villamoson-metrón, hogy melyik megálló következik. Vonaton ez valahogy nem sikerül.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.08.29. 10:37:19

@petya.bacsi:

De, szerintem ha tényleg így történt, és tanúk vannak, akkor ennek fegyelmi következményei lesznek. (Én se vagyok vasutas, de hasonló esetet tudok...)

A babakocsit én mondjuk akármelyik ajtón felraknám.
De ez nem nagyon menti a vonatszemélyzetet, akár tényleg veszélyes volt a helyzet, akár nem. Iszonyat mocsok dolog ott hagyni valakit, aki időben kint volt. Én olyat láttam, hogy kerékpárossal csinálták ezt meg, elküldték a vonat végébe, és ott hagyták... az nem volt véletlen. Na ha ez is szándékos volt, akkor felőlem akár ki is rughatják őket, hiszen a munkavégzésük legalapvetőbb céljának nem tudtak megfelelni: az utast elszállítani.

kacsa! 2009.08.29. 10:53:23

@georgejr: Nah, jó, felszívódtam...

ninimimi 2009.08.29. 10:56:09

Tudom, ebben az országban ez nem komoly, ez nem államvédelmi ügy, "csak" alattvalók, illetve "állampolgárok" életét kellene megvédeni. De a rohadt életbe, az mégiscsak érdekelne, hogy ez mitől nem bűncselekmény?! Hivatalból üldözendő, legalább annyira, mint részegen kétszázzal vezetni! Még egy "sima" közúti veszélyeztetésért is börtön jár, papíron.
Azon túl, hogy normális országban az ilyen alakok összes hivatali felmenője is repül!
Továbbá normális országban a napilapok címoldalán van az ilyen esetek helye, nem egy kiemelt blogban. Ha már az okokat is keressük, miért mehet ez így.

harcsaparcsa 2009.08.29. 11:00:53

Ha kispapa eszek, akkor én is ilyen balfasz leszek? :))

milike47 2009.08.29. 11:10:45

@georgejr:

ha te vagy a főnököm, akkor lehet, hogy tőled kapom :)) de általában agy nő adja.Jaaa és MÁV-os sem vagyok,.... többek között.

Celtic 2009.08.29. 11:17:36

IC-n sem mondjak be, hol lesz az a kocsi, ahova a jegyed szol. Vagy legalabb kiraknak egy tablan, mint talan husz eve, az akkori "nevesitett" vonatok eseten. De jelenleg semmi sem tajekoztat, raadasul egyik nap igy pakoljak, masik nap ugy...

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 11:29:31

@záporjózsi: "Tekintettel arra, hogy semmi nem utalt az indulásra..."

Talán az indulási idő. Nem?

ninimimi 2009.08.29. 11:30:29

"harcsaparcsa 2009.08.29. 11:00:53
Ha kispapa eszek, akkor én is ilyen balfasz leszek? :)) "

Az ilyen látszólag ártatlan véleményekben mutatkozik meg a posztsztálinista, diktatúra utáni, de azzal megegyező szellemiségű társadalom, amelyikben élünk. Amikor egy állampolgár, sőt egész család életét veszélyeztetik felelőtlen gazemberek, akik ráadásul éppen a munkájukat kellene végezzék, éppen ezen állampolgárok érdekében, akkor "mi", a többség rögtön az állampolgárban, a "szolgáltatás" használójában keressük a hibát. Ahogyan a jó öreg diktatúra máig élő sajtójától tanultuk. Jót röhögünk a lóvá tett állampolgáron, mert de jó vicc, hogy majdnem meghalt. A hülyéje, bruhahaha...
A fő baj az, hogy már olyanok lettek tömegével ilyen "jó tanulók", akik még nem is éltek akkor, amikor kiadott pártutasítás volt, hogy mávot, postát, patyolatot tilos szidni a sajtóban. Velünk élő történelem, de middig? Hányszáz évig?!

gcsabi 2009.08.29. 11:39:27

@kacsa!:
Nem értem miért kell védeni valakit, ha hibázott, csak azért mert koléga? A kallernak a vonat melől kell jelzést adni, nem a kocsiból kihajolva, ahogy előszeretettel teszik. Ha vezér vagy te is sok ilyet láttál, amikor a kaller éphogy kinéz és a kocsiból kiintegetve meneszt. Lehet, hogy ez sokszor szokás de nem véletlenül irja elő az utasítás a vonat MELLŐLI menesztést. Ha meg nem tudja eldönteni a kaller mit akar az utas belefúj a sípjába egy jó kövéret és vár 10 másodpercig és látszik hogy elkezd sietni vagy hátrébbáll. Ebből azért látszik, hogy nézelődik vagy utazik. A vezér meg ha nem indúl el az ajtóból integetésre majdcsak leszáll!
Trehányságból otthagyni bárkit alapból bunkóság, de ebben az esetben veszélyes is.
Más utasok balf....ságának semmi köze ehez az esethez. Van sok felelőtlen marha aki össze-vissza ugrál egy mozgó vonatról, amit se a kaller se a forgalmász nem láthat előre, meg vannak akik szerint akkor is a vasút k...anyját, ha ő a hülye, de ez nem magyarázat arra amikor mi hibázunk!

záporjózsi 2009.08.29. 11:57:43

@Kocsivizsgáló80: Láttál már vasutat? Ki adhat utasítást egy szerelvény mozgására? Ki indíthat vonatot? Milyen körülmények között?

@gcsabi: "vár 10 másodpercig és látszik hogy elkezd sietni vagy hátrébbáll"
Ha az utasok úgy működnének, hogy ilyenkor elsodrási határon kívülre állnak, akkor jó lenne. D nem így működik...

ninimimi 2009.08.29. 12:01:16

Dícséretes gcsabi, hogy - ha jól látom - szakmabeliként hajlasz az önkritikára. Csakhogy itt szó sincs "hibázásról". Hibázni az szokott, aki lelkiismeretesen teszi a dolgát, és igyekezete ellenére nem úgy sikerül valami, ahogyan kellett volna.
Ebben az esetben viszont pont az a felháborító és tűrhetetlen, hogy a kalauz és a vonatvezető tette nem "hiba", hanem tudatos szabályszegés, ami itt még életveszélyt is okozott. Túl a bekövetkezett károkozáson.

gyutyka 2009.08.29. 12:21:47

Rágódtok a semmin!

Ferocious 2009.08.29. 12:23:45

@Közöd??: Te egy igazi kis gennyláda szarkupac vagy, takaródjál vissz az óladba...

Tücsi Soulleader · http://nembeszelhetek.wordpress.com/ 2009.08.29. 12:29:14

én nem értek a vasuti dolgokhoz, de úgy rémlik a vonat akkor indulat, ha a kalauz UTOLSÓKÉNT felszállt és jelzi a vezetőnek, hogy mehet, ugyanis egy ekkora szerelvényt tükörből nem lehet végiglátni....

de úgy is érzem, hogy ebben az országban egy vállrándítás csupán a reakció egy panaszra...és ha meghal valaki? akkor mi van? max borsos lelépési pénzel lemond valaki...

és hiába van igazságtétel a Földön, mert így vagy úgy mindeki megkapja a magáét...sovány vígasz ez a károsultnak...

Ákibard! 2009.08.29. 12:52:42

@Grigorij:
"Ezért ne a vasutat basztasd! Az a sínen megy, TE toltad 10 centire a gyerekedet... "

Na igen.
A másik fele meg, hogy az araszom 21 centi, 9 centi a mutatóujjam, tehát az az gyerek vagy nem 10 centire volt a vonattól, vagy georgejr oltárian nagyon hülye. (De annak büntetőjogi következményei is vannak, kiskorú veszélyeztetése meg egyebek)

Szerintem inkább csak költői túlzás, jó volt az fél méternek is... (Persze az nem hangzik annyira jól)

Amúgy valóban érdekes dolog, alattam is menesztettek már el vonatot mind fel mind leszállás közben...

De azért úgy gondolom, ha valami módon jelezzük a vonatszemélyzet felé, hogy fel akarunk szállni, akkor nem hagynak ott. Inkább csak kényelmes battyogás volt az a séta a vonat felé...

Ákibard! 2009.08.29. 12:58:37

@Ákibard!:
Persze ettől függetlenül menesztés nélkül nem indulhatna el a vonat...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.29. 13:14:58

@Ákibard!: A babakocsi volt kb annyira, jo lehet volt az 15 centi is, de kozel volt, ugyanis felszalltunk volna... csak a kocsi becsukodott, es kb 1 mp mulva indult a vonat. Nem vagyok hulye, hogy a gyerekem csak ugy odatoljam a vonathoz. Amikor elindult vissza is huztuk egybol.
Ákibard nem kenyelmes battyogas volt. Csak annak tudok jelezni, aki leszall es figyel. Ezt most kicsit kotekedesnek erzem a reszedrol. A kiabalas es a kalimpalas volt az egyetlen, amivel tudtunk jelezni. Mellesleg tok egyenes palyan, ha a vezer kinez a visszapillantoba es az jol van beallitva, azt a ket rohadt kocsit latnia kell....
Es igen az urszelvenyek pusztan hobbibol alltunk.... ha kinez valamelyik akkor lathatja, hogy felszallnank, de nem tette...

Kopi3.14 2009.08.29. 13:43:46

@Celtic: Sok helyen bemondják, pl. Keletiben, Pécsen.

@Ákibard!: sok esetben voltam már tíz centire a vonatól, miközben mentem felszállni rá.

@Kocsivizsgáló80: az indulási idő mióta jelenti, hogy a vonat mehet? hogy szabad a pálya, stb.

@ninimimi: ez foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés, simán rendőségen feljelentéssel honorálható mutatvány. Georgejr: ezt ajánlanám neked is.

@kacsa!: szerintem olvasásból sikerült levizsgáznod: pl abból is, hogy leírta a vonat elején és végén levő megfelelő ajtók közül a hátsót célozták meg. A szakmai anyagaidat is ilyen hatékonysággal olvastad el, értetted meg?

Blogger Géza 2009.08.29. 14:32:26

@ninimimi: Jaj, ne hisztizd már magad túl, végre idejében elindult egy vonat. Mi a fenétől veszélyeztetné ez egy család életét, amikor nem voltak fel vagy leszállás közben, hanem a vonat mellett sétálgattak. Ha szaladtak volna, talán feltűnő a dolog, több száz ember meg hadd ne várjon a tohonya családra, amelyik képtelen a vonat ott-tartózkodása alatt felszállni. Ha meg ezért késik a vonat, abból lenne poszt.

lurkó 2009.08.29. 15:18:08

@gcsabi: "Ha meg nem tudja eldönteni a kaller mit akar az utas belefúj a sípjába egy jó kövéret és vár 10 másodpercig és látszik hogy elkezd sietni vagy hátrébbáll."
Miért is sipolgasson a vjv? Ha ismered az F.1 utasitást akkor tudod hogy kinek és milyen esetben kell adnia az egy hoszút! Nem a jegyvzsgáló adja sőt egész pontosan az pont őt utasitja valamire.

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 15:19:13

Az egész sztori az átélőnek lehet, hogy rosszul esett. DE!

Sejtem, hogy hogyan történt az eset.

Mivel ha jól értelmezem akkor ez egy központi zárású vonat. Nem? Tehát. Ha ki is nézett a kaller akkor is csak annyit látott, hogy sétáltok a vonat mellett. Ő menesztett, felszállt, bezáródott az ajtó és mentek.

Az pedig szerintem erős túlzás, hogy 10 centire volt a babakocsi a vonattól.

A mozdonyvezetők néha nem néznek hátra pedig kötelességük volna. Ennyi!

Nekem is volt már, hogy bárcáznom kellett volna a vonatból és ő kapta az engedélyt erre el is indúlt. Én meg hiába adtam neki a megállj jelzést, ment tovább. Pedig mi van ha pl. nincs kereke a vonatnak? Na jó ez túlzás.

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 15:21:52

@Kopi3.14: itt szó sem volt arról, hogy idő van gyerünk. Hanem, hogy indulási idő volt a kaller menesztett (lehet nem szabályosan de az tuti, hogy menesztett!) és elindúltak. Ha késik a vonat akkor meg az a baj.

lurkó 2009.08.29. 15:31:18

De némely dologban igazatok van a vonat mellől kell a jelzést adni. Ha kivizsgálják az ügyet és mint olvastam: van tanu is akkor biztos lesz következménye.
Csak egy valamit nem értek hogy miért nem ott száltatok fel ahol voltatok miért kellett a vonat melett közlekedni?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.29. 15:57:59

@Kocsivizsgáló80: @lurkó: Nem setaltunk, elegge celiranyosan mentunk a hatso babakocsis reszhez csak kozben elkezdtek az ajtok "sipolni". na ekkor voltunk a kozelebbi ajtonal, ami nem babakocsis volt. es ott jatszodott le a sztori...
Ha barki kinezett volna lathatta volna, hogy bizony mi fel akarunk szallni. Nem volt felreertheto. Ajto iranyaba mentunk, nem setaltunk, hanem siettunk. Oke nem rohantunk mint a hulyegyerek, de siettunk. Latni lehetett a szandekunkat.
Miert olyan nehez megerteni, hogy felszallas kozben indult a vonat, menesztes nelkul. De legkozelebb a hatamra irom, hogy fel akarok szallni vazze...

@Blogger Géza: tudsz olvasni? Felszallas kozben voltunk, nem setalgattunk...

záporjózsi 2009.08.29. 15:58:14

@Blogger Géza: Tehát ha babakocsival nem tudsz odaállni az előre nem jelzett babakocsis ajtóhoz, akkor elviseled, hogy lemaradsz, igaz?! Tohonya pedig legfeljebb Te vagy, hogy a leírtakat nem gondolod végig...

záporjózsi 2009.08.29. 15:59:59

@georgejr: Mondd csak, mekkora volt a le-és felszállók özöne, hogy nem lehetett Benneteket látni? Gondolom feketéllett a peron a sok utastól...

gcsabi 2009.08.29. 16:03:44

@lurkó:
Ha úgy egyszerübb oda is sétálhat az utashoz és megkérdezheti mit akar/szerintem egyszerübb fütyülni egyet, ami nem a vonatkisérők a helyükre jelzés, csak egy logikus megoldás/ de addig nem meneszthet amíg nem tett meg mindent a biztonságos indulásért. Ahogy irtad lehet következménye és meg is érdemli. Mások testi épségének a kockáztatása nem szófacsarással magyarázható dolog. Tudom, hogy nehéz meló a vasút, de komoly felelősséggel jár amit illik komolyan venni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.29. 16:14:35

@Közöd??: Ha vasutas vagy en szegyellem magam az ilyen megnyilvanulasokert a tobbi vasutas helyett is, ha nem, akkor meg huzz innen es ne hergeld az embereket a vasutasok ellen...

záporjózsi 2009.08.29. 16:27:21

@georgejr: Jól értelmezem, hogy a peronon tartózkodók kb. 20-25%-ával lett volt kiszúrva? Akkor legközelebb a vasutasok, akik itt nagyon védik a semmit, szíveskedjenek egy monori ingáról "csak úgy" lerúgdosni az utasokat. Ha túlélik, jelentkezhetnek a következő feladatért...

Zámbori Zita 2009.08.29. 16:49:12

@Blogger Géza:
Tahonya a nénikéd! kÉrdés: voltál már Pázmáneumon??? Párszor szálltam már fel a gyerekkel egyedül is, nem hogy segítséggel, soha nem volt semmi, mert leszállt a kaller ahogy kell, néha még segített is. Az, hogy más bunkó, nem végzi a dolgát, azért ha ne én legyek már a sz*r. Rajtunk kívül hatan voltak akik felszálltak kb négyen le. Amikor láttuk jönni a vonatot kaptunk magunkat elidultunk felé. Simán még a vezért is láthatta a babakocsit,mközben megérkezett a vonattal. Azért van ott az a szép panorámaablak az arca előtt.A babakocsi sem volt kis jőszág, és nem volt 200 fős tömeg, hogy ne látott volna meg. Meg volt részünkről a ráutaló magatartás is. Ez szimpla hanyagság volt több rend beli, na meg ha bele nézett a tükörbe,látta h ott vagyunk, akkor meg szimlán nagyon bunkó. Írta nininini, hogy mi magyarok csak jót röhögünk a másik szerencsétlenségén, jaaa. Magyar mentalitás: bunkózunk,hárítjuk a felelősséget, sz*rba hagyjuk a másikat, sőt szándékosan kib*sznuk vele... Gratulálok!
Ami azt illeti a vonat elindulásától totál lehültem. TÉNYLEG csak 15-20 mp-ig állt meg. Egyszerűen nem fér a fejembe az egész.. talán azért, mert ha én lettem volna a mozdonyvezető, akkor biztos nem b*szok ki az utassal... Mondjuk én a közúton is betartom a közlekedési szabályokat, és nem értem valaki miért rohan előz meg kanyarban záróvonalnál, hogy a lámpánál utólérjem.. ne de ez egy másik blog témája.

Egy biztos: azt hiszem ezután ha kiteszem a lábam otthonról,akkor jóra nem fogok senkitől számítani. A szomorú az hogy így is le fogok dermedni életem során párszor!

Kopi3.14 2009.08.29. 17:13:36

@Kocsivizsgáló80: ott voltál, hogy tudod volt menesztés? amire george párszor leírta, szabály menesztés nem volt, ki sem nézett a vonatból.

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 18:33:35

@záporjózsi: Szerintem láttam már vasutat. Mivel ott dolgozom. Félreérted az írásomat. Olvasd el még egyszer légyszives!

Kocsivizsgáló80 2009.08.29. 18:39:31

Srácok.
1. Akkor most ez a sztori kivel esett meg? georgejr-el, vagy Zzita-val? Vagy ők egy pár? Nem értem ezt most.

2. Én is a vasútnál vagyok. Igaz hozzátok képest az ország másik vége. Miskolc. Itt a vasutasok 99,9%-a rendesen végzi a munkáját.
Ezért csodálkozok, hogy írjátok "Nem volt menesztés."

Mellesleg tudtommal nem záródnak be maguktól azok az ajtók egy idő után?

Rabbeleben 2009.08.29. 22:05:00

@georgejr:
" flirt, es van tukre a vezernek "

Jól értem?
Jött egy Flirt, megállt, elindult, nem tudtatok felszállni Pázmáneum megállóhelyen?

Snake 2009.08.29. 23:40:54

@Rabbeleben: Ha FLIRT volt akkor lehet, hogy azért nem látta őket a jv, mert éppen tolta a szekeret, mert az csak nem akart menni, hiányolta maga felöl a tyúkbelet.

Inkább Desiro volt az.

Nagymoli 2009.08.30. 00:16:16

Ha egy Flirt jönne a Pázmáneumnál, a döbbenettől én nem tudnék felszállni... ;-)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.30. 07:21:34

Igaz desiro volt. Miert irtam flirtot? ejjejjj en se vagyok mar a regi...

Nagymoli 2009.08.30. 10:09:45

Mondjuk minden lehetséges! :-D Pár hónapja láttam villanygépet Lábatlan állomáson. Meghökkentem nemkicsit, de rájöttem a titokra. Dieselgép is volt vele... Nem húztak nagy titokban kanócot a sínek fölé. Igaz, minek is, mikor megszüntetni készülnek a személyforgalmat. Hááát.. Én nem járok errefelé vonattal,(nincs felesleges fél napom) csak Budapest Dorog, vagy Tata, Komárom állomásokról indulva. Addig meg elvisz a kocsi..

gondolkodjmár 2009.08.30. 10:56:38

napi szinten flirttel járok (amióta hálistennek rájöttek, h oroszlány nem feltétlenülbp elővárosa...), előtte talentekkel. Elmondhatom magamról, h amíóta futkosnak a hernyók, azóta szinte minden nap utazok.
Tapasztalat: a jv jelentős része szarik a hivatalos menesztési procedúrára. Mondjuk lehet, h el kéne gondolkodni a központi zárású vonatokkal megvalósítható-e mindez normálisan. Az esetek túlnyomó többségében le se szállnak csak ha van idő rágyújtani, szolgváltás van(röhögni fogtok volt aki elfelejtette, és tovább jött!), valamint a nagyobb állomásokon, ahol ugye látja őket aki meneszt.
Többször láttam olyat is aki ki sem nézett(!!!) az ajtón csak kilendítette a "startkorongot".
Mellesleg az se mondja nekem senki, h a csatolt hernyót éjjel 1 ember végiglátja, pláne kanyarban...

más: volt olyan, h a jv becsülettel lelépett elsétált kicsit, h lássa végig a vonatot száron, menesztett, mire visszaért, ajtózár, és huss. simán ottmaradt. fedélzeti vészhívon szólok mozveznek, erre lassít, és bemondja, h vonatkísérők azonnal jelentkezzenek be, aztn pár másodperc és satufék. vártunk rá vagy 10 percet míg utolért lihegve...

Rabbeleben 2009.08.30. 11:42:25

Valaki árulja már el, hol van leírva, hogy a vjv csak peronon állva meneszthet, lépcsőről, ajtóból nem?

gondolkodjmár 2009.08.30. 12:01:31

@Rabbeleben:
lmgtfy.com/?q=vonat+meneszt%C3%A9s+szab%C3%A1lyai

"A menesztő dolgozó teste elejével a menesztett vonat felé fordulva _köteles a vonat mellett állni_, és jelzést adni. Menesztés közben csak arcát és a jelzőeszközt fordíthatja a mozdonyvezető felé. A vonatindí­tó jelzőeszközzel történő menesztéskor a vonat mellett olyan helyen kell álljon, hogy a mozdonyvezető jól láthassa jelzéseit. "

Rabbeleben 2009.08.30. 13:01:56

@gondolkodjmár:
F1 6.1.1.3. Indulásra készen.
Nappal az egyik kar (227. ábra), sötétben a fehér fényű jelzőlámpa magasan tartva (228. ábra). A személyszállító vonatoknál szolgálatot teljesítő vezető jegyvizsgáló a jelzést nappal kör alakú mindkét oldalán zöld szegélyű, közepén fehér színű kézi jelzőtárcsával köteles adni (227.ábra).
A jelzés adásával kapcsolatos részletes rendelkezéseket a Forgalmi Utasítás tartalmazza.

F215.17.2.1.
A felhatalmazást végző dolgozó személyszállító vonatoknál az utasok fel- és leszállására kijelölt pályaoldalon, más vonatoknál általában
a felvételi épület felőli pályaoldalon, különleges helyi ok miatt az ÁVUban kijelölt helyen köteles a mozdonyvezetőt felhatalmazni az indításra, áthaladásra.

F2 15.17.3.
A vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló csak akkor adhat Indulásra készen-jelzést, ha az utasok ki- és beszállása, illetve a küldemények ki- és berakása befejeződött, az ajtók becsukása — kivétel a távműködtetésű ajtókat, illetve a vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló felszállása céljára igénybe vett ajtókat — megtörtént.
A személyszállító vonatoknál a vezető jegyvizsgáló Indulásra készen jelzést a vonat menetrend szerinti indulási ideje előtt nem adhat.

Szóval hol kell a kallernak a peronon állva jelzést adni?

Rabbeleben 2009.08.30. 13:09:34

@gondolkodjmár:
"lmgtfy.com/?q=vonat+meneszt%C3%A9s+szab%C3%A1lyai"

:o))))
Ennél kereshetnél frissebbet is!!!!!!

gondolkodjmár 2009.08.30. 13:52:53

@Rabbeleben: szeretem a konstruktív vitákat. affene :) megkövetlek, én mint utas és vasútbarát még a régit ismerem mélyebben, de most usgyi átnéztem az újakat. Ugye nincs a 2008. áprilisinál frisebb, ami felülírkálná az alapokat?

Megnéztem az általad is idézett F2 15.17.2.1. pontot, és ahogy látom végeszakad a vitánknak eme pont harmadik bekezdése miatt:
"15.17.2.1. A felhatalmazást végző dolgozó személyszállító vonatoknál az utasok fel- és leszállására kijelölt pályaoldalon, más vonatoknál általában
a felvételi épület felőli pályaoldalon, különleges helyi ok miatt az ÁVUban kijelölt helyen köteles a mozdonyvezetőt felhatalmazni az indításra,
áthaladásra.
A felhatalmazást végző dolgozónak mindenkor ügyelnie kell arra, hogy felhatalmazás közben vonat- vagy tolatási mozgás ne veszélyeztesse
testi épségét.
Vonatindító jelzőeszközzel a vonat mellett olyan helyen állva kell felhatalmazni a mozdonyvezetőt az indításra, áthaladásra, hogy az láthassa a
felhatalmazást végző dolgozót és a Felhívás az indításra-jelzést. A felhatalmazás legtávolabbi helye a jelzőkocsi (F.1. sz. Jelzési Utasítás). "
Szerintem elég egyértelmű. Sőt továbbmegyek, ha sikerül az előírt módon vigigcsinálnod a menesztési procedúrát (F1 6.1.1.3.;F1 6.1.1.4.) úgy, hogy a vonaton vagy, hát vendégem vagy egy sörre az biztos :)

gondolkodjmár 2009.08.30. 13:57:59

@Rabbeleben: viszont nem látom értelmét, h pont ezt a kérdést feszegessük, mert ez csak arról szól ki mit talál meg egy irdatlan szabálykupacban.

Miért nem inkább azon vitatkozunk, h a modern központi zárású ajtórendszereknél milyen lenne a megfelelő szabályozás? Egyáltalán kell-e különbséget tenni a hagyományos és az ilyen vonatok között?

amúgy esetek 90% bicóval járok, pláne nyáron, így sokszor futok 10centire a kormányvéggel a megfelelő ajtó felé... miután 3-4x otthagyott a vonat, azóta rászoktam, h sorba minden ajtón rácsapok a nyitógombra. az is pár másodperc :)

Rabbeleben 2009.08.30. 16:05:35

@gondolkodjmár:
Én is szeretem az ilyen vitákat. :o)
Igen, a harmadik bekezdés valóban mindent eldönt.
Ugyanis szerepel benne a "Vonatindító jelzőeszközzel a vonat mellett olyan helyen állva ..." részecske.
Ehhez hozzádobom az F1 6.1.1.1. pontját
Felhívás.
A felhatalmazást végzi dolgozó a vonatindító jelzőeszközt nappal
zöld lapjával, sötétben zöld fényével vállmagasságban, mozdulatlanul a
vonatkísérők felé fordítva tartja (226. ábra).
A 226. ábrán kiválóan látszik, hogy palacsintasütős emberről van szó.
Tehát vonatindító jelzőeszköz a palacsintasütő, (vjv esetén nem említ vonatindító jelzőeszközt, csak jelzőeszközt), így a "vonat mellett olyan helyen állva" rész a piros cilinderben palacsintasütővel kapálódzó állomási telepített dolgozóra érvényes, nem a vonatkísérőkre, vjv-kre.
Naponta többször látok az igényelt pontoknak megfelelő sikeres műveletet.
Jöhet a söröcske. :o)

záporjózsi 2009.08.30. 16:10:59

@Kocsivizsgáló80: Elolvastam. És? Az indulásra számomra mindig a menesztés utal. Az ajtó fütyülése sem, mert az csak az ajtó záródását jelzi és nem a vonat indulását.

@gondolkodjmár: A BKV-HÉV-nél remekül megoldották már ezt közel 50 éve...

Rabbeleben 2009.08.30. 16:11:19

@gondolkodjmár:
Én is csak azért feszegetem a kaller helyzetét, mert ez is részét képezte a sz*r munkavégzés és balesetveszélyes helyzet kialakulásának gyanújában.
Mindenképpen szükséges különbséget tenni az egyedi és a központ működtetésű ajtóknál. Ez jelenleg is meg van.
Nekem a mostani előírás is megfelel, nincs vele gondom.

A 2008. áprilisi szakirodalom jó lesz, érvényben van.

Kopi3.14 2009.08.30. 17:51:26

@Rabbeleben: kérdés: a jv hogy tud meggyőződni a le és felszállás befejezéséről, ha ki sem néz a vonatból, Pláne kétkocsis szerelvénynél? Ha ezt nem teszi meg, onnantól már hanyag munkavégzés.

dr_toth_laura 2009.08.31. 14:11:40

Ákibard
(Na igen.
A másik fele meg, hogy az araszom 21 centi, 9 centi a mutatóujjam, tehát az az gyerek vagy nem 10 centire volt a vonattól, vagy georgejr oltárian nagyon hülye. (De annak büntetőjogi következményei is vannak, kiskorú veszélyeztetése meg egyebek))

Hát szerintem ha ténleg 10centire volt a vonattól, és van tanú is aki ezt bíróság előtt tudja tanusítani, akkor feljelentést kell tenni a rendőrségen kiskorú veszélyeztetéséért./Igen súllyos büntetést szabnak ki az érintettekre./
Másik vád amivel lehetne valamit kezdeni: gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés./Ezért is kapna egy pár évet./
Könnyű a másikat szapulni, hogy ez nem így volt meg úgy volt, aki nem volt ott az eleve, hogyan tudja azt ami ténlegesen megtörtént.
Én hiszek Georgejnek, ilyet alapból ki se lehetne találni. A legjobb barátnőmtől tudom aki kalaúz hogy milyen a szabályos indítás, amikor megáll a vonat leszál a peronra amikor látja, hogy nincs több utas a vasúti kocsi mellé áll azzal a kis zöld jelzővel int és felszál. a mozdony vezető meg elindul.
Én kívánom, hogy a feleősöket minél hamarabb vonják felelőségre.
süti beállítások módosítása