MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Fejlődik a MÁV

2009. augusztus 13. - georgejr

Már tíz évvel ezelőtt is tervezte a MÁV, hogy a Rákospalota-Újpest vasútállomást felújítja. Most úgy néz ki, hogy talán meg is valósul. Az átépítési tervek elkészültek, és a közbeszerzési tender várhatóan 2010 augusztusában lesz kihirdetve a mintegy 9 milliárd forintos, 2011-ben kezdődő mukálatokra.

Az új Rákospalota–Újpest vasútállomás tervezése a Nyugati pályaudvarhoz csatlakozó elővárosi vonalszakaszok fejlesztésének részét képezi. A projekt keretében korszerűsítik a leromlott állapotú  pályát, a biztosítóberendezéseket valamint az áramellátó-rendszert.

Várhatóan nőni fog az utazási sebesség, csökken a zajszint, mindemellett a rossz infrastruktúrával rendelkező állomások és megállóhelyek korszerűsödnek, nem kis hangsúlyt fektetve az esélyegyenlőségnek; (értsd akadálymentesítés)

Két új, 55 centiméter magas peront alakítanak ki, amely által a lehetővé válik a vonatokra történő kényelmes le- és felszállás. A peronokat gyalogos aluljárón lehet majd megközelíteni, így az utasok áthaladása nem fogja zavarni a vonatforgalmat, csökken a balesetveszély. A mozgáskorlátozottak számára lifteket építenek. Sajnos az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy csak ritkán használhatóak ezek a liftek, reméljük a vasút nagyobb figyelmet szentel ezek biztosítására, védelmére.

Az aluljáró az állomás mindkét végét összeköti ezáltal könnyebben lesznek megközelíthetőek a lakott területek, a vasúti peronok, az állomásépület valamint a villamosmegálló.

Az Árpád úti közúti felüljáró térségében, a jelenlegi gyalogos sorompó megszűnik és egy új gyalogos-kerékpáros aluljárót építenek, mely a XV. és a IV. kerületet köti majd össze. Több ütemben 258 férőhelyes P+R parkoló, taxiállomás, fedett B+R kerékpártároló és egy Kiss+Ride parkoló tervezése folyik.  

A fejlesztéseknek köszönhetően a 12-14 perces Rákospalota-Újpest-Nyugati menetidő csökkenni fog.

Az új vasútállomás kivitelezése 2011 második félévében kezdődik. A szükséges forrást várhatóan a Kohéziós Alapból fogják előteremteni, melynek 85 százaléka európai uniós, 15 százaléka pedig hazai költségvetési forrás. 

 

Köszönet Labzonak

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr651306523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.08.13. 09:23:55

Végre.
Amúgy Rákosrendező is átépül! Vagyis megszűnik, és újy megálló létesül a Hungária krt-i felüljáró alatt!

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.13. 12:30:58

Én meg a Helyi Témában olvastam róla - további hírek:
"Vonattal jön a huszonegyedik század

Korszerűsítik az Istvántelki megállóhelyet és a Rákospalota-Újpest állomást, utóbbihoz P+R, sőt B+R parkolót is építenének. Az Árpád úti felüljáró alatt gyalogos- és kerékpáros-aluljáró váltaná fel a sorompót."

www.helyitema.hu/2009060220600/XV.-Kerulet/Vonattal-jon-a-huszonegyedik-szazad.html

---
"Gyorsabb lesz a vonat a metrónál!

Elkészültek a teljes rekonstrukció előtt álló Rákospalota–Újpest vasútállomás átépítésének tervei. A közbeszerzési tendert jövő augusztusban írják ki a 9 milliárd forintos beruházásra, az építkezés 2011-ben kezdődik."

www.helyitema.hu/2009072122170/Budapest/Gyorsabb-lesz-a-vonat-a-metronal.html
----

Még egy kis adalék a MÁV-tól:
"Hamarosan forgalomba állnak a görög Desiro motorvonatok

2009. július 7-én, Szolnokon a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. átadta a MÁV-START Zrt.-nek az első átalakított görög Desiro típusú motorvonatot. A személyszállító járművek elsősorban az elővárosi forgalomban teljesítenek majd szolgálatot."

www.mav.hu//hirek/hir.php?mid=14a54523ec4a24
----

Azért ez kétélű kard, vagyis odáig jó, hogy fejlődik a MÁV, de mi van a helyzet a fővárossal?
Az északi összekötői vasúti híd felújításához hozzá lehetett volna csapni az Aquincumi híd kiépítését is, ehhez meg a met

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.13. 12:32:44

..ró hosszabbítását (legalább Rákospalota - Újpestig legyen megy elsősorban, aztán tovább Káposztásmegyernél is, egy elővárosi átszállóállomáshoz).
Igaz, ez már a főváros hatásköre, hogy tudja a fejlesztéseket koordinálni.

siófoki35 2009.08.13. 14:41:31

@1116001: Kicsit sajnálni fogom a teljesen értelmetlen Szutykosrendezőt, de jobb ez így.

Adani 2009.08.13. 18:47:40

"egy Kiss+Ride parkoló tervezése folyik. "

Felvilágosítanátok mi az a kiss+ride parkoló? Csókolj és menj? A P+R ugye Park and Ride, hagyd ott a kocsidat menj vonattal ezt még értem. a B+R az mi akarna lenni?

1116001 2009.08.13. 19:49:00

Bike and Ride->B+R

Ezt a kiss and Ride-ot én sem értem:D

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.13. 19:52:58

@Adani:
idézek a Helyi Témás cikkből?
"fedett B+R kerékpártároló és egy Kiss+Ride parkoló tervezése folyik. Ez utóbbi olyan parkoló, ahol az érkező és induló utasokat szállító gépkocsik várakozhatnak majd, rövid ideig."

dontals 2009.08.14. 09:50:58

2011 második fele...
Azt hiszem ez pontosan jelzi mennyire komoly a szándék és mennyire nem lesz az egészből megint semmi.

1116001 2009.08.14. 10:05:28

@dontals: Nem kell ennyire pesszimistának lenni!!

Miért 2011?
-Engedélyeztetési eljárások valószínüleg még nem zárultak le. A hivatalok közismert lassúságát feltételezve ez csak 2010ben fejeződhet be.
-Mivel eu finanszírozásról van szó, oda is be kell nyújtania a pályázatot
-1év múlva ki lesz írva a közbeszerzés a z építésre
-az eredményhírdetés után máris 2011et írunk. Szűk másfél év.

Ha azt írnák, hogy majd 2016-2020 környékén, akkor megérteném a kesergést:)

vanek ur 2009.08.14. 10:54:58

@Adani: Kiss&Ride elég hülye elnevezés. Kanadában "passanger drop-off zone"-nak hívják. Arról szól, hogy ott csak annyi ideig állhat az autó, míg az utas kiszáll, vagy beszáll (esetleg van egy max. 5 perces várakozási limit). Arrafelé egyébként elég jól működik, főleg, hogy az időkorlátot szigorúan betartatják.

dontals 2009.08.14. 16:16:24

@1116001: Figy, tudod mióta beszélnek a felújításáról? (A mostani peronok úgy néznek ki, hogy egymásra raktak 2 vasúti talpfát és feltöltötték. Vicc az egész) De az egész környéket dózerolni kellene, mert azt a putri-negyedet, ami ott van (és közlekedési csomópontként kellene funkcionálnia) még a balkánon is visítozva röhögnék ki. Amúgy bármibe fogadnék veled, ha érdekelne még engem ez a hitegetés, hogy ez lesz meg az lesz, meg emeletes vonat lesz, meg kutya füle lesz, de egyrészt úriember biztosban nem fogad, másrészt igazából már nem vagyok érintett és 2011-re nagy valószínűséggel már nem is ebben az országban fogok élni.

siófoki35 2009.08.14. 20:52:53

RpÚp-on az épület és a peronok álalpota siralmas. A vágányok felőli oldalnak viszont van egyfajta ötvenes évekbeli romantikája az ütött-kopott felüljáróval rajta a római számokkal; valamint az egykoron kivilágítható Á betűs jelzőtáblákkal. (megállás helye)De azért nem várakoznék én minden nap itt... borzalmasan le van pusztulva az egész... :-( Sajnos a Bp-i állomások 1-2 kivétellel gazdátlanok, nem vigyáznak rájuk az emberek. Én viszonylag sokszor használom Újpest megállót (esztergomi vonal), az talán még Rp-Úp-nál is kegyetlenebb, siralmasabb hely. Szutykosrendező váróterme is megérne egy misét... viszont az öreg tekerős sorompókat meg szeretem az épület mögött... Zuglóról meg már szólnom sem érdemes, Kökiről és a régi Kelenföldről meg nem is beszéltünk.

Angyalföld viszont nagy kedvencem, látszik, hogy gondos kezekbe került a vasútállomás.

betax 2009.08.19. 01:33:58

"Peronokat gyalogos aluljárón lehet majd megközelíteni, így az utasok áthaladása nem fogja zavarni a vonatforgalmat, csökken a balesetveszély."
Eddig még sosem éreztem, hogy a szintbeli megközelítés zavarná a vonatok forgalmát. Az 1 méter széles peron annál inkább. Tényleg szükség van aluljáróra mindenhol? És liftre, amit milliókért építenek és használhatatlan? Lejtős lejáró az aluljáróba miért ment ki a divatból?

A vonat már így is gyorsabb a metrónál+villamosnál. A 14 perces menetidőből pedig 3-4 perc a várakozás az Aréna-őrhelynél a Nyugati előtt. -__-'"
süti beállítások módosítása