Már tíz évvel ezelőtt is tervezte a MÁV, hogy a Rákospalota-Újpest vasútállomást felújítja. Most úgy néz ki, hogy talán meg is valósul. Az átépítési tervek elkészültek, és a közbeszerzési tender várhatóan 2010 augusztusában lesz kihirdetve a mintegy 9 milliárd forintos, 2011-ben kezdődő mukálatokra.
Az új Rákospalota–Újpest vasútállomás tervezése a Nyugati pályaudvarhoz csatlakozó elővárosi vonalszakaszok fejlesztésének részét képezi. A projekt keretében korszerűsítik a leromlott állapotú pályát, a biztosítóberendezéseket valamint az áramellátó-rendszert.
Várhatóan nőni fog az utazási sebesség, csökken a zajszint, mindemellett a rossz infrastruktúrával rendelkező állomások és megállóhelyek korszerűsödnek, nem kis hangsúlyt fektetve az esélyegyenlőségnek; (értsd akadálymentesítés)
Két új, 55 centiméter magas peront alakítanak ki, amely által a lehetővé válik a vonatokra történő kényelmes le- és felszállás. A peronokat gyalogos aluljárón lehet majd megközelíteni, így az utasok áthaladása nem fogja zavarni a vonatforgalmat, csökken a balesetveszély. A mozgáskorlátozottak számára lifteket építenek. Sajnos az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy csak ritkán használhatóak ezek a liftek, reméljük a vasút nagyobb figyelmet szentel ezek biztosítására, védelmére.
Az aluljáró az állomás mindkét végét összeköti ezáltal könnyebben lesznek megközelíthetőek a lakott területek, a vasúti peronok, az állomásépület valamint a villamosmegálló.
Az Árpád úti közúti felüljáró térségében, a jelenlegi gyalogos sorompó megszűnik és egy új gyalogos-kerékpáros aluljárót építenek, mely a XV. és a IV. kerületet köti majd össze. Több ütemben 258 férőhelyes P+R parkoló, taxiállomás, fedett B+R kerékpártároló és egy Kiss+Ride parkoló tervezése folyik.
A fejlesztéseknek köszönhetően a 12-14 perces Rákospalota-Újpest-Nyugati menetidő csökkenni fog.
Az új vasútállomás kivitelezése 2011 második félévében kezdődik. A szükséges forrást várhatóan a Kohéziós Alapból fogják előteremteni, melynek 85 százaléka európai uniós, 15 százaléka pedig hazai költségvetési forrás.
Köszönet Labzonak