A Balaton környéki vonatközlekedés finoman szólva is kaotikus, de nem túristacsábító.
A legviccesebb, hogy a szegedi IC-k 30 kilométerrel hosszabb távot átlag 40 perccel gyorsabban teszik meg, mint az említett vonalon közlekedő IC-k....
Költői kérdés, hogy vajon miért megy mindenki autóval a Balatonra?
Kedves Georgejr!
Főleg tanulmányi okok miatt évek óta kénytelen vagyok hetente ingázni a vasúttal Fonyód és Budapest között. Minden évben kifogok egy nagyobb vasúti malőrt (felsővezeték-szakadás, sztrájk, lerobbant mozdony), de az idei nyár viszi a prímet.
Június óta nem utaztam a Fonyód-Budapest távon (oda-vissza egyaránt) olyan vonattal, ami ne késett volna legalább 10 percet, de a fél-egy órás késés is egyre jellemzőbb és nem csak a nagy hőség miatti csökkentett sebesség az oka, a kánikulás időszakon kívül is (szinte?) minden vonat késik.
Nemrég alkalmam nyílt levonatozni Szegedre is. Akadt néhány érdekes észrevételem ezzel kapcsolatban:
Fonyód-Budapest 157km, legrövidebb menetidő: 2:38, leghosszabb: 3:43, átlag: 3:10, megállók rövidebb menetidő esetén: 6-8, és hosszabb menetidő esetén: 15-24
Szeged-Budapest 191km, legrövidebb menetidő: 2:23, leghosszabb: 3:13, átlag: 2:30, megállók átlagosan: 10db
Igen érdekes, hogy még a 6 megállós IC-k is papírforma szerint 2:50 perc (valóságban 3 óra+) alatt érnek Fonyódról Budapestre, míg a 30km-rel többet megtevő szegedi IC-k mindezt majd félórával gyorsabban teszik úgy, hogy többször kénytelenek megállni, és nem csak a betervezett megállóknál, 3-4 alkalommal a pusztában a szembejövő szerelvényt is bevárják a szegedi IC-k.
Nem túl közismert, de bizony a Nagykanizsa-Bp. vonal vonatainak menetideje évről évre nő. 4 éve Fonyódról IC-vel 2:20 perc volt az út Budapestre és egy gyorsvonat menetideje sem haladta meg a 3 órát! Bezzeg ma...
Üdvözlettel,
Cs. János