A METROPOl EN sem lesz álmaim vonata. Csak egy kocsi közlekedik a Budapesttől Berlinig a Metrolpol EN vonaton. Ez egy rutinos vasárnapi utazónak meg se kottyanna, de grátiszként még a helyfoglalásokat sem képesek kiírni plusz "extra szolgáltatás", hogy a mosdó sem működik...
Kedves Georgejr!
Sokat gondolkoztam, hogy megírjam-e ezt a posztnakvalót, de mivel láttam, hogy témahiányban szenvedsz gondoltam, hogy elküldöm.
A történet nem teljesen kapcsolódik a MÁV-hoz, azonban egy olyan vonatról lesz benne szó, melyet a MÁV eléggé reklámoz a honlapján. A vonat nem más mint a Metropol nevezetű Euronight járat, mely Budapest-Berlin útvonalon közlekedik. Én általában Prága-Pozsony útvonalon veszem igénybe szolgáltatásait, de tudtommal az így vásárolt menetjegyemmel is hozzájárulok az üzemeltetésehez ( majd Ákibárd pontosít :) ). Eddig 4-szer utaztam vele, de ebből csak 1 út volt viszonylag problémamentes ( nekem, de erről bővebben később ).
1. út Prágában mozdonycsere ( cseh Škoda szlovák Škodára, arra amelyik Budapestig viszi), Prágából pontosan indul, de kb. 10 perc múlva lerobban. Eredmény 50 perc késés, amit Pozsonyig sikerült 40 percre ledolgozni, de ez valószínűleg már nem változott, tehát a váci utasok kicsit várhattak.
Kényelmi probléma: a MÁV-os személykocsiban nem működött a mosdó. Az ÖBB-sben igen,de az eljutás nem mindig egyszerű oda ( erről majd később )
2. út : Viszonylag rendben
3. út : Az 1. út forgatókönyve, csak most jó mosdókkal, de 60 perc késéssel, amit már nem várt be a csatlakozásom, azaz 4 órát kellett várnom a következőre. Mondjuk ehhez a MÁV-nak semmi köze. Egyébként láttam máskor is 60 perces késést ennél a vonatnál.
4. út: az állandó probléma miatt most én szívtam
Ha eddig elolvastad kitérek az állandó problémára, ami már nagyon is a MÁV sara. Ez nem más, mint a kocsihiány. Tudom-tudom, hogy a belföldi forgalomban is gondok vannak, de azért remélem, hogy nem ennyire. Ez az euronight vonat ugyanis csak 1 személykocsit visz Berlin-Budapest vonalon. Ez azt jelenti, hogy Prágától- Břeclavig nagyon nagy a tumultus. Ez azt jelenti, hogy néha a folyosón is alig férni ( az 1. pontban ez jelentette az akadályt :) ). Břeclavtól már jobb a helyzet - itt kapcsolják hozzá a Lengyelország felől érkező kocsikat, de itt kapcsolják le a Bécsbe menőket is. Mielőtt még valaki leszólna, hogy ez éjszakai vonat nemcsak a személykocsi van tele, hanem a hálókocsik is ( vagyis az 1 hálókocsi).
Ezt még tetézi az, hogy nincsenek kirakva a helyfoglalások. Azaz csak tippelni lehet, hogy hová lehet leülni, ha még van hely, mert ha a helyjegyesnek kell átadni a helyed akkor a legjobb esetben is Brünnig állnod kell, mert másik szabad helyet biztosan nem találsz.
Esetemben csak Břeclavban jutott ülőhely az egyik Lengyelországból érkezett kocsiban. ( Ez körülbelül 4 óra Prágától ).
Azért írok most neked, mert ugyan nem Magyarországon történt esetekről írok, de szerintem ez a vonat főleg a MÁV által van üzemeltetve. ( Ugyanis a MÁV-os kocsik vannak túlsúlyban, ha tévedek nyugodtan javítsatok ki ) Továbbá a mosdók és a helyjegy-cetlik számomra azt sugallják, hogy a MÁV esetleg tartozhat a DB-nek és ezért nem törődnek vele. A helyfoglaláshoz annyit, hogy a németek a vonat indulásakor lezárják a rendszert, tehát tudják, hogy mely helyek vannak lefoglalva.
Ha eddig végigolvastad köszönöm a türelmedet és remélem, hogy segítettem egy kicsit az uborkaszezon enyhítésében ;) .
Üdvőzlettel, Péter.