Az egyik kedvencem a műszaki hiba miatt késő vonat. Ez marha tág fogalom. Ugye lehet műszaki hiba, hogy felmelegedett a sín, vágányzár van, leesett a piros hó, felsővezeték szakadás stb. Csak kicsit furcsa, hogy mostanában mindig egy a joker duma, amit bemondanak. Lerágott csont ez a duma már. Olvasónk szerint hülyeség, mert a rossz forgalomszervezés miatt dominószerűen borul a menetrend, ha becsúszik egy műszaki hiba. Vagy esetleg a rossz forgalomszervezést is nevezhetjük műszaki hibának? Tisztelt "Megintállunkvazze"! Naponta utazom a 30a (Székesfehérvár-Bp-Déli) vonalon. Sajnos a vágányátépítések miatt és a nagyon telített nyári menetrend miatt mostanában (és még nagyon hosszú ideig) gyakran borul a menetrend. Ezt a legtöbb utas, aki hozzám hasonlóan szintén naponta ingázik, már megszokta, többé-kevésbe beletőrödött és próbál hozzá alkalmazkodni. A napi szinten állandó késésekből adódó kellemetlenségeket csak az enyhíti, hogy legalább tiszta és kellemes hőmérsékletű (FLIRT) vonatokkal utazunk. Már azt is megszoktuk, hogy minden nap "műszaki hiba" miatt késnek a vonatok. Nos ez az, ami nem igaz! A késés oka a vonatszerelvények rossz forgalmi szervezése (adott szerelvény érkeztetése, indítása). A továbbiakban egy konkrét példát szeretnék leírni (ami személy szerint érint)! Minden nap délután a Déli-ből menetrend szerint (továbbiakban msz.) 17:43-kor (4536 sz.) induló, Szfvárig közlekedő vonattal utazok. Ez a vonat msz. 17.22-kor érkezik meg Martonvásárról (24622), szinte mindig min. 10 percet késve. (Az utóbbi napokban már 15-20 percet is késett!) Azt tudni kell, hogy a Déli-ből 5 percenként (minden óra 03, 08, 13, 18, 23..48, 53, 58-kor) indítanak vonatot. 17:48-kor azonban van egy lyuk, ekkor nem indul vonat, tehát van szabad időintervallum, amikor a 17:43-as vonatot tudják indítani, ha késik. Ráadásul a msz. 17:38-kor induló (4636 sz.) martonvásári vonatot is késve indítják. Vagyis ha a 17:43-as 10 perc késésel indul, akkor a 17:38-as is 10 perc késéssel indul. Ha 20 percet késik, akkor a másik is 20 percet késik..és így tovább borítva dominószerűen az ütemes menetrendet. De visszatérve a késésekre, az azt kiváltó ok az, hogy nagyon szűk fordítóidővel közlekedik a fenti vonat. Természetesen ez nem lenne rossz, mindenképpen így lenne gazdaságos és kifizetődő, ha tudnák tartani a menetrendet. Viszont értetlenségemet az váltja ki nap mint nap, hogy már 17.20-kor látom bent állni a Déli-ben a 18:38-kor induló (4618. sz.) (szóló) FLIRT vonatot, ezenkívűl a Déli tárolón is pihen egy (szóló) FLIRT, ahelyett, hogy a kettőt összekapcsolva késés nélkül tudnák indítani 17:43-kor. Kérdés, hogy miért nem tudják úgy szervezni, forgatni a vonatszerelvényeket, hogy feleslegesen ne álljon szerelvény? Miért nem tudják a késve érkező és késve induló vonat helyett beállítani a felesleges szerelvény(eke)t? Ez abszolút csak szervezés kérdése, de sajnos ez a MÁV-START-nak nagyon gyenge oldala! Gy