Az emberek miért nem tudnak olvasni? És miért nem használják a menetrendet, illetve miért nem tájékozódnak? Sokkal több bosszúságtól kímélnék meg magukat és embertársaikat. Lehet anyázni, de ha valaki arra nem veszi a fáradtságot, hogy a menetrendben utánanézzen a vonatoknak, az tényleg szánalmas, az ne is reklamáljon!
Helló!
Szeretnék megosztani egy történetet, ami velem esett meg pár napja.
Keszthelyről jöttem Budapestre a Helikon IC-vel. Elég sokan vártunk a vonatra Keszthelyen, amikor az utastájékoztató közölte, hogy 80 percet késik az IC.
Erre mindenki pánikolni kezdett, és szép lassan az ugyancsak Bp-re tartó gyorsvonatra szálltak fel az emberek. ( itt jegyezném meg, a Helikon IC-re nem kell IC pót- és helyjegy, mivel külföldi vasúttársaság biztosítja a kocsikat, a MÁV pedig nem tuja garantálni az IC komfortot)
Rajtam kívül csak néhányan maradtunk az állomáson, (többek közt azok, akiket meggyőztem arról, hogy érdemes megvárni az IC-t)
Végül beérkezett a vonat Keszthelyre a Keletiből valóban kb 80 percet késett.
Nem állt bent sokat, mozdonycsere után már indult is Bp.re, kb 30 perces késéssel. ( Keszthelyen menetrend szerint 1 órát áll, és úgy indul vissza Bp.re, de ettől most eltekintett a MÁV.)
A fent említett gyorsvonathoz képest 15 percel később indultunk.
És lám, mi történik: Balatonfenyvesnél félreállították a gyorsvonatot, hogy a Helikon IC megelőzhesse.
Végül bp.re kb 15 perces késéssel érkeztünk a menetrendhez képest. A gyorsvonat talán még most is jön a Balatonról...
A léyneg amiért ezt így röviden leírtam: az emberi viselkedés szánalmasságának felsőfoka, és a tájékozatlanság.
Igen, tájékozatlanság, ugyanis amikor felszálltunk az IC-re többen megkérdezték csodálkozva: "ez mi?? ez IC?? Maga -mármint én- tudta ezt??"
Csak álltam és néztem...majd így szóltam: "tudtam. ezért megyek ezzel a vonattal..."
Ugyanis, ha valaki megveszi a Menetrendhez a módosításokat, ami mellesleg ingyen van, vagy ha interneten néz utána az láthatja azt, amit a legelső zárójelembe írtam az IC-ről....
Ilyen tájékozatlanul nem lehet utazni... Na és persze jöhetett a jól ismert szidalmazás: "...MÁV, így MÁV, úgy MÁV... stb stb...
A másik része a dolognak amiért írtam: a nemzetközi vonatok késése.
Szinte mindig késve érnek Mo.ra azok az IC-k, EC-k, EN-ek stb, amik külföldről, akár több országon keresztül jönnek.
Ez úgy gondolom nem a MÁV hibája, ugyanis azt a késést, amit összeszed külföldön, itt már nem tudja behozni.
Pont ez volt a helyzet a történetemben leírt Helikon IC-vel. A vonat Csehországon át közlekedik, most nem néztem utána pontosan meddig és hova, de Amicus nemzetközi gyorsvonatként.
Erről a szerelvényről kapcsolnak le 5-6 kocsit a Keleti pu-n, és lesz belőle Helikon IC.
Nyilván már a Keletibe nem ért be az Amicus időben, ebből következik, hogy a Helikon sem indulhatott el 10:00-kor Keszthelyre.
A 80 perc nagy része tehát külföldről van, ehez kb max. 20 percet adhat a MÁV, Martonvásár és Gárdony vasútállomásának építése kapcsán. Tehát kb 60/20 az arány...
Most befejezem, írhatnám még, de a lényeg úgy gondolom leszűrhető a történetből, és az okoból, amiért írtam.
Az egészben a MÁv ott hibázik, hogy képtelen kiállítani egy magyar kocsikból álló IC szerelvényt.
Ennek okát is tudnám írni, de az már azt hiszem egy másik téma....
Köszönöm, hogy elolvastátok, talán ki is teszitek a honlapotokra!
Üdv,
Zoli :)