MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Eltűnt Vonatok Misztériuma

2009. július 19. - georgejr

Vihar, felsővezetékszakadás, káosz oké. De miért nem lehet tájékoztatni? És mióta góré Isaszeg a Keletivel szemben? 

Július 18. Keleti pályaudvar, 18:15. Már a 17:38-as hatvani személynek is egy órás késése volt. Ezt követően a 18:38-asnak is. A 19:38-asnak szintén. Jönnek ők, csak később. Hittem nekik és vártam. Hatalmas tömeg, minimális számú pénztár nyitva, információs izé viszont nem. Az ügyfélszolgálat előtt szép, nagy sor.
Kivártam. Jófej szőke nőt kérdezem (akkor még nem tudtam, hogy jó fej, ezért nervőz voltam vele): Járnak-e még ma ezek a vonatok, és ha nem, mi a frászért nem tudják azt bemondani, hogy KIMARADNAK a járatok, talán ma nem is lesz több, úgyhogy ne várjunk? Mire ő: áramszünet van a hatvani vonalon, én mindenkinek azt javasoltam, hogy inkább busszal menjen, ez így szerintem se jó ötlet. 1/2 8-kor még mindig van arca bemondani a bemondós embernek, hogy ,,A 17 óra 22 perckor Hatvanból érkező személyvonat előreláthatólag 60 (majd 80, aztán 100, majd 110 utolsó információim szerint 120) percet késik." Hogy miért, azt eltitkolják. Azt is, hogy fantomvonat helyett mikor lesz igazi. Párizsban, ha egy perccel tovább áll a metró a megállóban, AZONNAL BEMONDJÁK, hogy mi van, mert A MEGFELELŐ TÁJÉKOZTATÁSHOZ MINDENKINEK JOGA VAN. Arra gondoltam, hogy megkeresem az eseményektől intakt bemondóst és fölteszek neki néhány kérdést. Eddig csak gané kedvem volt, hogy két órát elloptak az életemből, de most kifejezetten felvidultam: a MÁV belső berkeibe az nem megy be, aki nem akar. Hosszan kóboroltam az egyik épületben, illetékest keresve. Nettó Kafka. Aztán egy kaputelefongomb megnyomásával bejutottam a ,,vezérlő terembe". A kutya nem érdeklődött a kaputelefonban, hogy ki vagyok és mit szeretnék. Vázoltam a problémát a bennlévő négyeknek, akik a következőkkel érveltek:

1. Isaszegről (!) érkező felsőbb utasításnak engedelmeskednek,

2. egyikőjüknek ma szintén 3 órába telt, míg beért,

3. ha nem tűnök el, hívják a rendészt.

Tehát a kommunizmus nem múlt el, a paracs az parancs, akkor is, ha hülyeség, és senkinek nem jut eszébe, hogy felülvizsgálja. Hiába magyaráztam nekik, hogy a mai napon egyenértékűvé váltak az Eltűnt Vonatok Minisztériumával, mely egy valós hivatal volt a Szovjetúnióban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr431254570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.20. 09:14:17

Nofene, már csak kaputelefonon keresztöl lehet bejutni a forgalmiba? Régebben ment anélkül is.

winston01 2009.07.20. 12:23:26

Majd jól feljelentik a posztolót, amiért illetéktelenül tartózkodott üzemi területen, veszélyeztetve ezzel a közérdekű üzem biztonságát, aztán ezzel minden el van intézve.

Kocsivizsgáló80 2009.07.20. 21:55:17

Én nem tudom ezt megérteni. Káosz volt mindenhol az országban.

Az infós vonalak bedugulnak ilyenkor.

Az egyik kaller ismerősöm mondta, hogy az 528-as gyorson megfenyegette őt egy mama, hogy fel fogja jelenteni ha nem indúlnak el azonnal. Egyszerűen voltak/vannak emberek akik nem hisznek a szemüknek, hogy a fa a sinen van.

Rayman 2009.07.21. 07:46:54

Nem változott semmi.

Az új évezred nekem is változást hozott, mint ahogy számtalan honfitársamnak. A munkalehetőség "bősége" miatt, Budapesten kerestem megélhetést.
Ez egy sátoraljaújhelyi polgárnak nem kis utazgatással jár. Ennek már kilenc éve, azóta hetente megteszem az utat oda-vissza ingázva.
Jó lenne azt írni, vonattal járok és semmi probléma. De autóval járok, a rossz tapasztalatok miatt. Az a kb. 450 retúrjegy, amit az évek során nem vettem meg, nem számottevő egy ilyen hatalmas cég számára. De ha belegondolunk abba, hogy hány ember választja inkább az autópályákat, már nagyon nagy számokban kell gondolkodni a kieső bevételekről.
Persze eleinte megpróbáltam a vonatot. A nagyon korai indulási időpontot kivéve egészen
elviselhető volt. Azóta már ez sem lehetséges, eltörölték az IC. kiegészítő vonatokat és Szerencsig személyvonattal kell ledöcögni.
Pénteken hazajutni, az már egy más fogalom.
- A nyolcvanas években Tapolcán voltam katona, emlékeztem a zsúfolt munkásvonatokra. Ahogy bedöcögtünk Miskolcra lekapcsolták a vonat felét, ami szinte üresen elment Ózdra. A többség meg összehúzódott a peronon mint azok a bizonyos szardíniák a dobozban.-
Nos az ezredfordulón ugyan ez volt a helyzet, csak mivel a már minden gyárat bezártunk a környéken, annyi az ingázó hogy nehezen lehet helyjegyet szerezni a vonatokra. Előtte érdemes volt napokkal megvenni, vagy megrendelni.
Az a jegyvásárlási mizéria, sorban állás rohanás sok ember életét megkeserítette.
Nem beszélve arról, hogy a szerelvények ugyan azok voltak, csak sokkal jobban le voltak vannak lakva.
Eltelt hát majdnem egy újabb évtized a sínek között.
Ha nagyon ritka alkalommal kénytelen vagyok
vonattal menni, meglepődve látok néhány ismerős arcot akik régen is itt voltak, mikor rendszeresen vonatoztam. Ott vannak a forgalmi irodában, a mozdony vezérállásban és a vagonok között. Kicsit szíven üt a dolog, hogy ezek az emberek még mindig itt vannak, életben tartják ezt a szolgáltatást, pedig én hányszor lemondtam már róla.
Egy kicsit öregebben, egy kicsit kopottabban, de a vasút azért nem állt meg. És ez nem a budapesti vezérkarnak köszönhető.

A vasútnál nem változott semmi.

Kopi3.14 2009.07.24. 20:44:28

Nem lehet, hogy Isaszegen van felsőbb ember, illetve pott illetékesek a problémával kapcsolatosan, ezért kell a Keletinek rájuk hallgatni? A tájékoztatás: a metró ha egy perccel tovább áll, azt lehet tudni miért. De ha valaki beesik a sínekre, berohan az alagútba, akkor ott sem lehet tudni semmit, pláne azt, mikor lesz valami megoldás. Ahogy felsővez szakadásnál sem ugyanaz, simánelszakad a kábel és a segédvezeték is ép marad, avagy lebont mindent, esetleg magával húz egy-két oszlopoot is. nem ugyanaz a javítási idő... hogy mondjam? gondolkodni, gondolkodni, gondolkodni. jót tesz mindenkinek.
süti beállítások módosítása