MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:Bréking: Pannónia IC 83 perc késéssel indult a Keletiből

2009. július 16. - georgejr
Balázs hazaért, a klíma csak az utolsó 20 percben mondta be az unalmast, igaz a hálókocsikban nem is volt klíma, bár ez legyen a románok gondja. Mindenesetre vicces színjáték volt a tegnapi. Íme a 83 perces késés szummája:
 
Üdv Mindenkinek!

A mai késése a Pannónia IC-nek 120 perc lett BP-Keleti - Békéscsaba (kb. 200 km) viszonylatban.

Az utolsó 20 percben a klíma mondta be az unalmast. A kocsiban lévő panel szerint a hűtés helyett csak a ventilátor üzemmód működött (amikor leszálltam).
Alapból a kocsik fele volt csak klimatizálva, mivel ez az IC-nek nevezett szerelvény vegyes kocsikból került összeállításra, elsősorban az ülőhelyes kocsik.
A hálókocsikban utazók az ablakban lógtak. 
Mivel ekkora késést sikerült összehozni, így az orvossal megbeszélt időpont ugrott, már nem fogadtak. Köszönöm MÁV. 
Tanulság: Mindig számolj rá FÉL napot az érkezési időre, ha valami programod lesz, mert még IC-vel sem lehet időben odaérni. Pár óra csúszással számolni kell sajnos, ami eléggé abszurd, hiszen 2,5 órás úton 2 óra késés soknak tűnik.

Ha valaki IC helyett ilyen esetben a gyorsvonatot ajánlaná (olcsóbb, lehúzható ablakok a rossz klíma helyett, télen jó fűtés, stb...), akkor el kell szomorítanom, mert 6:13 és 12:13 között csak IC-vel lehet közvetlenül Békéscsabára utazni Budapestről.

Kártérítéssel kapcsolatban pedig annyit, hogy "sima" pótjegy (helybiztosítás nélküli) után elvileg nem jár, és itt nem a pénzről van szó elsősorban, hanem a késéssel okozott nem
anyagi kárról.

Izzadás és késés mentes nyári vonatozást kívánok mindenkinek!

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr421248832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laló 2009.07.16. 11:13:29

záró jelben szeretném megjegyezni, hogy Bp-Nyugati és Monor közti távot tegnapi napon délután 17:03-kor induló ZÓNÁZÓ járat (szinte a legtömöttebb járat, mivel sok ingázó ezzel a vonattal szokott hazamenni), több mint egy óra alatt teljesítette. Zugló és Köki alsó között a tűző napon, fűtött (nem vicc, még a lábam is megégettem) vagonokban várakoztunk 30percen át, aztán lépésben indultunk Monor felé... Patakokban folyt a veríték mindenkiről! Kérdezem én, hogyan lehet az, hogy kis hazánkban télen nyáron akadozik vagy áll a forgalom, hogyan lehet az, hogy Európában nem jelent problémát egy egy évszak változása???

winston01 2009.07.16. 11:43:34

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy európai vasúttársaság. Ennek a cégnek volt egy járata, ami a menetrend szerint reggel 9:30-kor indult Egyik városból, és a menetrend szerint másnap 10:40-kor érkezett Másik városba. Eközben számos kisebb-nagyobb településen megállt (éjszaka is), mindenhol (1-2 percen belül) tartva a menetrendben megszabott érkezést-indulást. A vonat - láss csodát - másnap (több mint egy napos út után!) alig 5 perc késéssel érkezett Másik városba. Na, kedves gyerekek, vajon hogy hívták ezt a céget? Bizony, Ukrán Vasutaknak!

laló 2009.07.16. 11:53:54

szép mese, de szerencsére nem ukrajnában élünk....
Vasúttársaságunkttól némileg többet várnék...

petya.bacsi 2009.07.16. 11:55:53

@laló: fűtöttek? felénk is szoktak. a gond az, hogy nem télen, hanem nyáron kapcsolják fel a fűtést. a gond akkor szokott lenni, mikor nem lehet lehúzni az ablakokat, igaz, a lehúzott ablakok mellett sem lesz jobb a helyzet.

a MÁV minden évszakban hozza a formáját. peches egy cég, a természet nem szereti őket.

laló 2009.07.16. 11:56:58

200km-en 120perces késés nem is rossz...
ha azt vesszük hogy Monor-Budapest közti síntávolság cca. 30km... ezt közel 70perc alatt teljesítette is

laló 2009.07.16. 11:59:21

@petya.bacsi: a természet nem szereti őket?!
csak az osztrákokat kedveli meg mindenki mást? ahol télen nyáron zavartalan működnek a vonatok?

petya.bacsi 2009.07.16. 12:13:19

@laló: :) télen havazik, nyáron tikkasztó hőség, kánikula. tavasszal pollen, ősszel a hulló falevelek :) tengernyi akadály.

egyébként évszaktól függetlenül képes hajmeresztő produkcióra a MÁV. fizető utasként láttam már érdekes dolgokat én is.

Kopi3.14 2009.07.16. 12:13:29

@laló: azért bár az éves átlag mondjuk Mo-n és Köln környékén azonos, ott nincsenek -20-ok meg +35+-ok. Ennyit a időjárás hatásáról.

kedves posztolónak üzenem, belföldi vonattal kell menni, nem az ország túlvégébe járni orvoshoz, vagy vállalni a következményeit, vag ybuszozni. emellett a román kocsikat a CFR-nél reklamálni, nem a mávnál.

ngeri 2009.07.16. 12:28:45

Javaslom a Pannónia IC-t Paródia IC-re átnevezni :-)

Ákibard! 2009.07.16. 13:07:02

@petya.bacsi:
"ősszel a hulló falevelek :)"

Viccnek szántad de nem az.
A sínre esett nedves falevelek jobban csúsznak mint a takony...

Ákibard! 2009.07.16. 13:09:12

@laló:
"ahol télen nyáron zavartalan működnek a vonatok? "

Ezt nem kellett volna :-)))

Hallottál róla, hogy az osztrákoknál télen megálltak a motorvonatok mert nem volt nafta?
Hallottál a Railjet jobbnál jobb balhéiról?
Hallottál arról amikor 3 órával később tudta csak kinyögni az osztrák, hogy nem késik a szutyok railjetük, hanem el sem indították?

Soroljam még?

laló 2009.07.16. 13:12:45

@Ákibard!: utazz minden nap Monor és Budapest között... örülhetsz ha 5ből 4x hazajutsz időben és zökkenő mentesen :-)

Railjet sem tökéletes, de gyanítom nyáron hűtik, télen fűtik a vagonokat.
Igaz nem kötelező vonattal járni, az autó kényelmesebb is...

Ákibard! 2009.07.16. 13:15:58

@laló:
"utazz minden nap Monor és Budapest között... "
2 évig utaztam minden nap azon a vonalon, ugyan csak pesten belül, de tudom mi a hézag.

"de gyanítom nyáron hűtik, télen fűtik a vagonokat. "

Májusban egyszál pólóban ültünk fel az RJ-re, ment a klíma úgy Budaörsig onnan elkezdett fűteni. Nem tudtak mit kezdeni vele az osztrákok... Aztán úgy 30p múlva visszakapcsolt a klíma magától.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.16. 13:17:28

@Ákibard!: legalább megtudtad, hogy tud fűteni és hűteni is:)

petya.bacsi 2009.07.16. 13:19:24

@laló: 120a vonalon szintúgy. napi ingázóként anno 5-ből 4-szer nem értem időben haza, iszonyat, hőség, bűz, ingerült utasok...

petya.bacsi 2009.07.16. 13:27:06

@Ákibard!: kiragadtál egy mondatot az egészből! poéngyilkos! :)

laló 2009.07.16. 14:03:30

Ákibárd, 2éven át, igaz csak pesten.. :P az olyan mintha majdnem, de közben mégsem!
"- Kérek egy dinnyét.
- Kettő lett, maradhat?!"
hőség, bűz, tömeg, ingerült emberek...
ez mindennapos... és akkor még remélhetünk, hogy egyáltalán időben hazaérkezünk... Klíma nem is kell, csak ne kelljen 50fokban zárt vagonban több mint 30percet várakozni és utána ne lépésben döcögjünk Monorig.

Ákibard! 2009.07.16. 14:15:48

@laló:
Lehet viccesnek érezted, én annyira nem.

Amúgy Pesten vársz egy vonatot nem ugyanúgy késik mintha Vecsésen várnád? Pesten is napi rendszersséggel utaztam a vonaton, és pesten is meleg, késik, sokan vannak, gáz van vele.

De ha ez jobban tetszik, Pilisre udvarultam, így hogyismondjam, _párszor_ utaztam már azon a vonalon, tehát tudom mi a hézag.

Rendben?

Ákibard! 2009.07.16. 14:17:18

@laló:
De hogy jobbat mondjak: Azóta pedig 140km-ről ingázok :)

laló 2009.07.16. 14:30:03

Áki, annyira ellenséges vagy, hogy meg kell kérdezzem, minden rendben van veled? Otthon minden oké?
Én úgy érzem nem bántottalak, de meg megpróbálsz fogást találni rajtam. Nem gondolom, hogy olyan hullámokat gerjesztettem volna, amiket neked meg kellene lovagolnod...mindösszesen csak elmondtam a véleményemet, tapasztalatom, benyomásom, ami igen csak tovább romlott a tegnapi napot illetően.
Egyébiránt, ha Kökin vagy Zuglóban várod a vonatot épp olyan bosszantó, mintha Üllőn, vagy Pilisen tennéd. :-)
A különbség annyi, hogy pesten van bőven opcíód arra, hogy másképp közelíts meg a célt, míg vidékről ez annyira nem egyszerű.
S hogy miért költöztem vidékre? (úgy kell nekem?!) mert élhetőbb környezetben szeretném felnevelni a gyermekeim ;)

laló 2009.07.16. 14:33:41

Áki, ha 140km ingázol, akkor neked végképp nem kell bemutatni a sok negatívumot amivel szembesülhetsz...

Ákibard! 2009.07.16. 14:48:07

@laló:
Én vagyok ellenséges? :))

Lehet. De nem én csináltam viccet abból, hogy pesten száll valaki vonatra. Igen, suliba vonattal jártam. BKV-val 3 átszállás volt, és 1:20 perc, MÁV-al 3 átszállás szintén, de olyan 40 perc, ha rendben jött a vonat. De még ha késett akkor is hamarabb megjárta mint a BKV.

Opció van, ez tény. De ha egy vonathoz mész és az nem jön vársz rá 10 vagy 15 percet még mindig nem jön, majd akkor elindulsz a fent említett lassúságú alternatívával ugyanúgy elkésel... :(
Mondjuk nem voltam soha egy lógós típus, de ha ilyen eset volt, én közöltem, hogy késett a vonat. Semmilyen törvény nem írja elő, hogy nekem pestinek BKV-val kell bemennem iskolába. Ha a MÁV gyorsabb akkor miért ne?
Tudták, igen vonattal jár, azt az évi 1-2 késést elnézték. Más egy héten késett annyit a vonat miatt, mint én egy évben, csak Ő Martonvásárról jött meg Kápolnásnyékről, és ha már késett a vonat belefért egy McDonald's meg egy kis MediaMarkt is...

Amúgy nem kell bemutatni a negatívumot, ismerem, de én szeretem a vasutat. Én is utálok sok dolgot, de... :) Attól még szerethető.... :))

Jövőhéten 5 nap alatt 2658 km-t fogok vonatozni, mert hobbim, mert szeretem, mert buli, és hogy országot lássak :))

laló 2009.07.16. 15:15:28

Áki, valóban, igazad van!
tény, hogy ha rendesen indul és érkezik, akkor sokkal kedvezőbb idő alatt teljesíti a menetet.
30 pár perc alatt zónázóval Pesten vagyok, míg más BKV-val több, mint egy órát utazik, Budapesten belül!
Eddig nem is panaszkodtam...szeretek vonatozni, de a tegnapi durva volt :-)

Kutuzov 2009.07.16. 15:44:17

Nem értelek titeket, hogy ezen csodálkoztok! A 120-as vonal IC- menetrendjének 90%-a román nemzetközikre épül (kb 7 éve) és köztudottan "jó" hírük van! Ja hogy a gépek belföldi gyorsokra fordulnak...:D Legalább azoknak is híre lesz!
Sajnos Heinczi mellett újabb két "kíváló szakember" is jött a vasút élére! Képzeljétek, ha renbe teszik a céget, miről fogunk itt írni?!

laló 2009.07.16. 16:03:22

ha minden rendben lesz majd írunk arról, hogy minden mennyire jó :-P

winston01 2009.07.17. 10:10:30

@laló

"szép mese, de szerencsére nem ukrajnában élünk....
Vasúttársaságunkttól némileg többet várnék... "

Látszik, hogy még nem jártál arra (vonattal). Ha a MÁV "csak" azt a színvonalat hozná, örülne a magyar utas, mint majom a farkának.

Kutuzov 2009.07.17. 21:39:54

:D 120-as ütemes menetrend: Bcs-Bp óránként hurrá!
Ma 15:16 után a 16:15-ös Pannónia 18:27-kor! :) -a következő!
süti beállítások módosítása