MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Különvonattal szívatták a vezérek az utasokat?

2009. július 15. - georgejr

Nem olyan régen landolt a postaládámban az alábbi levél. Utánajártam és azt az információt kaptam, hogy a különvonatot a rendezvényszervező cég rendelte meg, és fizette ki. A különvonatot a menetrend szerinti szerelvények az állomásokon várták be. Mivel a vonat sehol nem állt meg, így nem okozhatott nagy késést, maximum pár percet. De mégis érdekes, hogy miért kellett különvonatot beállítani, és miért nem lehetett a kocsit egy IC mögé csatolni. Nyilván nem a MÁV szervezte ezt így, de a Miniszter Úrnak is tanulságosabb lehetett volna egy ilyen utazás, és talán olcsóbb is, hiszen nem kellett volna a külön vonatért fizetnie a minisztériumnak. A lenti levél is mutatja, hogy ez az utasok és a vasutasok szemében pazarlásnak és  úrihuncutságnak tűník és a vasutat hibáztatják érte, pedig most egyáltalán nem kellene. Talán jobb lett volna ezt egy kicsit átgondolni, vasúti, minisztériumi és rendezvényszervezői részről is...

 

Helló!

Vasutas ismerősöm mesélte, és nagyon fölment bennem a pumpa, gondoltam megírom neked, mert szeretem néha megnézni a blogodat.

Szóval az volt, hogy múlt hét pénteken Szegeden volt valami nagy avatás, valamit építettek, és azt kellett átadni ünnepélyesen. Oda mentek vonattal a MÁV fejesek, meg talán még a miniszter is. Szegedre óránként megy a vonat, de nekik az nem volt jó, amivel a csóró nép utazik, hanem nekik kellett egy különvonat. Jó, még ez is rendben. Csakhogy Szegedre 1 sínpár megy, azaz a vonatoknak egymást kell kerülgetniük, nem lehet csak úgy repeszteni. Mivel sűrűn mennek a vonatok, egy csomószor várja egyik vonat a másikat már így is, szoktak is háborogni az utasok amiatt, hogy mi a francért várja egyik vonat a másikat olyan sokáig egy kis állomáson. Ráadásul minden vonat IC, és elég nevetséges amúgy is, mikor egy IC a pusztában arra vár, hogy a másik IC szemből megjöjjön végre.

Na mindegy, ez van, kellene nagyon építeni másik sínt.

Szóval a fejeseknek nem volt jó az IC, nekik saját külön bulijárat kell a nagy ünnepségre. A különvonatot úgy küldték el Szegedre meg vissza, hogy a fontos emberek vonata mindig zöldet kapott, a fizető utasok vonata meg félreállt, várt, késett. Egész napra tönkretették a szegedi vonalat, csomóan nem érték el a csatlakozásokat. Egyik IC-nek negyed órát kellett állni egy falusi állomáson, mert szemből jött a vezérekkel a különvonat, és a vasutasok számára egyértelmű, hogy ilyenkor kinek kell szívnia. Az utasnak.

Az persze ilyenkor nem baj, hogy épp pénteken utaznának a legtöbben, az se baj, ha vissza kell fizetni a késés miatt a helyjegyet, az meg pláne nem baj, ha mondjuk Cegléden nem várja meg az utasokat emiatt a csatlakozás.

Szerintem ebben az a legdurvább, hogy egy ember nem volt a vezérek közül, aki rájött volna, hogy az ő száguldozásukkal a saját vevőik járnak rosszul, akikből elvileg ők élnek. Második legdurvább, hogy a MÁV vezérek nem akarnak a saját IC-jükkel menni! Ők már fel sem ülnek arra a vonatra, ami elvileg a legjobb minőségű. Azért legalább egy IC-re illene néha felszállni! Néha ki lehetne próbálni, hogy mit kapnak a pénzükért az utasok.

A történet igaz, meg lehet kérdezni bárkit, aki akkor utazott, vagy arrafelé vasutas.

Üdv: Jenő  

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr411247031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.07.15. 09:40:52

A gond az, hogy amikor a csillagászti összegeket kereső (= egy átlag, becsületes kétkezi munkás több év alatt, ha megkeresi azt a pénzt, amit pl. a fővasutas megkeres 1 hónap alatt!) MÁV vezérkar/vízfej vonatra száll, az különvonat. És látják, tisztaság vala! És ez jó vala. Büszként dőlnek hátra a különvonat tiszta ülésein, hogy milyen minőségű szolgáltatást is nyújtanak a folyton nyavalygó fizető, de elégedetlen utasoknak. Ez itten Európa! És nem értik, mi a baj, milyen Balkánról, és botrányos színvonalakról regélnek a mérges utasok.

A MÁV vezérkar nem utazik a pórnép között, nekik külön vonat jár. Nem utazik személyvonattal, nem utazik gyors vagy IC-vel, mert akkor látnák, hogy nincs légkondi (kivéve IC) a pórnépnek, az ingázó munkásembereknek, a tanulóknak. Nincs légkondi, de mocsok, bűz, késések, magyarázatok, sztrájkok, drága jegyár, az utasok nem-tájékoztatása és minden egyéb az van.

Komolyan mondom, forog a gyomrom!

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.15. 10:18:14

"A különvonatot a menetrend szerinti szerelvények az állomásokon várták be. Mivel a vonat sehol nem állt meg, így nem okozhatott nagy késést, maximum pár percet."

Megfelel-e a hatályos jogszabályoknak az, hogy az állam által megrendelt, közszolgáltatás keretében közlekedő vonatok várjanak egy különvonatra? Gyanús, hogy nem.
A szegedi vonalon szerintem nem is lehet komolyabb késések okozása nélkül végigvinni egy, az IC-vel szemben is előnyt élvező különvonatot.

Nagymoli 2009.07.15. 12:05:44

Erről eszembe jut egy másik történet: amikor a vezérkar vonaton ült, felsővezetékben nem volt feszültség, ezért a vonat lendületből átment a feszültségmentes szakaszon.. a pórnép meg akkor is várakozott, félreállt.. ismerős szitu? Itt olvastam.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.15. 13:40:22

A forgalmi utasítás szeint a vonatok közlekedésénél az alábbi fontossági sorrendet kell betartani:
- Védett vezetői különvonat
- EC, EN, ÖEC vonatok
- IC, ICR, ICE, ICN, NZ vonatok
- Nemzetközi gyorsvonat
- Belföldi gyors-, sebes- és postavonat
- Személy- és vegyesvonat
- Nemzetközi EUC, Rola vonat
- Nemzetközi és belföldi gyorstehervonat
- Nemzetközi tehervonat és TEC vonat
- Mozdony- és szerelvényvonat
- Egyéb vonat
- Szolgálati vonat

petya.bacsi 2009.07.15. 15:11:57

@Peti817172M: elég szomorú, hogy a máv vezérek vonata van az első helyen és prioritást élvez.

Nagymoli 2009.07.15. 16:51:59

@petya.bacsi: Szerintem is... Sima "szolgálati vonat" kellett volna... Az lett volna életszagú :-DDD

petya.bacsi 2009.07.15. 17:54:16

@Nagymoli: szagú. szó szerint. képzelem, amint gyönyörű öltönyben kiszálltak volna a vonat, helyesebben az ülés bűzét maguk mögött húzva :D

Ákibard! 2009.07.15. 21:38:46

@Nagymoli:
Majdnem jól emlékszel.
A történet kulcsmomentuma a dízel kitolózás volt, nem állt félre miattuk senki. Csak a mozdonyvontatású vonatokat a feszmentesítés miatt dízelmozdonyok tolták ki a feszültség alá, de a különvonat FLIRT járművét nem lehetett mivel tolni, így valóban lendületből gurult át.

Ákibard! 2009.07.15. 21:43:09

@petya.bacsi:
Tudod mit jelent az hogy
"Védett vezetői különvonat" ?

Pedig Te már éltél abban az időben amikor ezek a védett vezetői különvonatok közlekedtek...

Kádár elvtárs mond valamit?

A MÁV vezetői nem védett vezetői különvonaton utaztak csak egy szimpla különvonaton.

A Védett vezetői különvonat előfutó mozdonnyal közlekedik, az összes vasúti átkelőt fegyveres katonák (v. rendőrök) biztosítják, ahogyan a teljes útvonalat is.

Itt van a polcon az egykori "Utasítás a Védett vezetői különvonatok közlekedtetésére" című mű, ha nagyon érdekel, idézek.

Amúgy ezt a fegyveres rendőrös előfutós biztosítást manapság nagyon ritkán alkalmazzák, pl akkor, amikor Paksra hozzák az Uránt, vagy viszik el a kiégett radioaktív fűtőelemeket.

Ákibard! 2009.07.15. 22:34:58

@petya.bacsi:
És nem utolsó sorban ez a sorrend már régen nem ez.
A Rola pl olykor előrébb van az ablakos vonatnál mert nem szabad kitérőbe járatni csak különleges szabályok megtartásával.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.16. 04:38:58

A vezetoink nem akarnak a por neppel keveredni mert, mint koztudott egyenlobbek az egyenlok kozott.

Nagymoli 2009.07.16. 11:09:00

Nem lehetett volna őket az uránnal együtt vinni? :-DDD Csak úgy sugároznának a jókedvtől...

Ákibard! 2009.07.16. 13:27:00

@Nagymoli:
Nem jó vicc, a kocsikBAN orosz katonák kísérik... :( Gondolom nekik sem lesz gondjuk a nyugdíjra...

Nagymoli 2009.07.17. 21:12:13

@Ákibard!: Hihetetlen... És a kísérő tudja, mit csináltatnak vele?
Mondjuk az orosz vezérkarból simán kinézem, hogy a katonáiknak azt mondják, a vegyvédelmi cucc, meg a citromos tea megvédi őket a sugárzástól....

Ákibard! 2009.07.18. 15:17:12

@Nagymoli:
Hát gondolom tudják mit kísérnek... Meg talán feltűnik nekik a vonat körüli felhajtás.

Amúgy kívülről ruszki poggyászkocsinak tűnik, avatatlan szemek észre sem veszik, hogy mit visz. (Amikor üresen megy haza, nem kísérik rendőrök).

Nagymoli 2009.07.20. 20:39:54

Utána poggyászokat szállítanak... "dikkmán, világít a bugyid asszony!" :-D