Tegnap kaptam egy sms-t egy kedves ismerősömtől, hogy nézzem meg a mav.hu-t. Mivel vidéken voltam és az internet kb olyan gyors volt, mintha légpuskával lövöldöznék a biteket így letettem róla. Viszont este felmentem és nézd már mi van a mav.hu-n. Aranyos marketing fogás. Ezt eddig nem láttam, csak olyan oldalakon, ahol valamit el akarnak adni, vagy "online marketing"-gel foglalkozó oldalakon, ahol igazából nincs semmilyen hasznos üzenete a videónak. Kicsit elgondolkoztam, hogy vajon miért csinálta ezt a MÁV. Elsőre kicsit erősnek éreztem, de ahogyan többször is végignéztem rájöttem, hogy ennek üzenete van. Mégpedig arcot társít a MÁV-Informhoz. Ma Magyarországon még egyetlen állami cég sem adott egyetlen szolgáltatásának sem arcot. De ezt a lépést megtette a MÁV.
Most sorolhatnám a marketing és egyéb "üzleti" értékeit, de azt nem teszem. Sokkal többet jelent, hogy ezáltal a MÁV, a mav.hu talán közelebb kerülhet a látogatóhoz az utashoz. Gondolom sokan jönnek majd, hogy biztos sokba került, meg minek ez az egész. Számomra egyértelmű az üzenete: Mi nemcsak egy hang vagyunk a vonalban, hanem emberek, akik értetek, nektek dolgoznak. Igen ez nem mindig jön össze, de azzal hogy egy barátságos (tényleg aranyos:) ) arc köszön ránk a weboldalon talán nemcsak a polipot, a "szörnyet", az arctalan vállalatot láthatjuk, hanem kicsit emberközelibbnek érezhetjük. Ami külön pozitív, hogy nem egy plázacsirke, vagy egy celebecske köszön ránk, hanem egy húsvér vasúti dolgozó.
De többet nem is írok, mert a végén megkapom, hogy "bérblogger" vagyok, vagy hogy puncsolok. Pedig ez most csak egyszerűen tetszik és jó ötlet volt.