MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mi kerül 25 ezer forintba egy izzócserén?

2009. június 19. - georgejr

A tegnapi post-ra érkezett kommentek között kiderült, hogy egy sima izzócsere is 25-30 ezer forintba kerül a MÁV-nak. Hogy miért? Ákibard! kommentje:

"Kérlekszépen. Kiég az izzó. Te vagy az állfőnök, bejelented a forródróton. Felveszik, majd kapsz egy hibaelőjegyzési számot. Az illetékes elvtárs valamikor kijön majd megállapítja, az izzó ki van égve, felveszi hogy milyen alkatrészek kellenek. Visszamegy. Kiveszi a raktárból az alkatrészeket, majd valamikor visszamegy. Kicseréli, az izzó világít. Visszamegy. 
Egy izzócsere (ne röhögj tényleg) 25-28 ezer ft körül mozog.
...  
Egy állomásfőnök mesélte valahol itt Bp-en, hogy sokszor otthonról hoznak izzót, mert ha kiég akkor..... "

Azt hiszem ez mindent elmond. Vagyis kiég az izzó jelzik, valaki felveszi, majd kimegy megnézni, hogy tényleg kiégett-e az az izzó, persze mindezt autóval, majd visszamegy leadja az igényt az alkatrészre, majd azt beszerzik, készletbeveszik stb. Ezután a szerelő megint kimegy, autóval és kicseréli. Ez mondjuk egy 30 km-s távon kétszer odavissza 120 km. Vélhetően átlagfogyasztású autóval megy ki, így annak a költsége kb 8-9 liter üzemanyag, ami 95-ös benzin esetén jelenleg 2500 forint. Mivel az eljutás is munkaidő így, ha Budapestről jön az illető Piliscsabára autóval, akkor az odavissza - hála a 10-es út forgalmának -  kb két óra, ami  két út esetén 4 munkaórát jelent, ez a szereléssel, felméréssel, igényléssel együtt legalább 6 órára bővül. Emberünk keressen kb 90 nettót, ami reálisnak tűnik, ebben az esetben a MÁV bruttó bérköltsége járulékokkal együtt kb 6 ezer forint. Az izzó kerüljön egy ezresbe, az én számításaim szerint kb 9500 forintba került az izzócsere. Ezzel szemben tényleg 25-28 ezer forintba kerül a dolog.  Erre csak egy kérdésem van? Mi a fészkes fene kerül ennyibe??? 
 

És ha minden más beszerzésnél, javításnál ilyen őrült költséggel dolgozik a MÁV, akkor miért nem érződik a gazdaságon? :) Viccet félretéve ideje lenne felülvizsgálni eljárásokat, költségeket, és a keletkező különbözetet az utasokra fordítani....

Végül egy klasszikus Márkus László... Kb hasonlóan érzem magam, ha az izzócserére gondolok

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr451194967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.06.19. 10:27:52

Szerintem ez minden állami cégnél így megy...

MTBence 2009.06.20. 00:46:25

Gondolom az a bizonyos izzó alatt egy hagyományos 40-100W-os körtére gondolnak. Annak tudjuk az árát: maximum 100 Ft. Nem lenne-e célravezetőbb inkább egy kvótát felállítani, hogy mennyit vigyenek egy-egy állomásra mondjuk évenként? Ez nem egy olyan dolog - szerintem - amit a vasutasok hazahordanának. Ha mégis, akkor kénytelenek lesznek évközben visszahordani, mert nem kapnának többet.

Lips 2009.06.20. 07:06:30

MAGYARORSZÁG ÉN ÍGY SZERETLEK!!!

komjatius (törölt) 2009.06.20. 08:06:09

@Lips:
Jó neked... És csak még jobb lesz!

informalt 2009.06.21. 09:42:10

Ez lett az eredménye annak, hogy ennyi felé darabolták a céget. Most mindenki számláz mindenkinek, fiktív és nem fiktív számlák repkednek körbe-karikába.
A sok új céghez új menedzsment is dukál, most hat vezérigazgató kap nagy fizetést, mindegyik cégnek van saját apparátusa.
Az egyszerű dolgozókat meg szívatják. Most hallottam egy sztorit a Cargo háza tájáról.
A cégvezetés 6,5%-os bércsökkentést akart elrendelni, cserébe nincs elbocsátás. Viszont a bércsökkentés a felső kategóriás dolgozókat (14-es besorolás felett, asszem br. 350 felett) egyátalán nem érintette volna.
Szóval jól állnak a dolgok. A cég szétdarabolása csak növeli a veszteséget.

Kopi3.14 2009.06.22. 16:12:43

Ne feledjük a közbeszerzéseket, ahol az állami cég olcsóbban semmit nem tud megvenni, mintha bemenne kisbotlba átlagpógárként. A költségek egyéb téren kissé többe vannak, s négy munkaórára az a 6k HUF nekem kevés, ha a munkáltatóri járulékokat is figyelembe vesszük. Azt is simán el tudom képzelni, hogy nem két embeen megy keresztül, hanem többön, midnegyiknek van min félórás melója vele, hirtelen szalad is felfele a költség.

Megoldás lenne évente kétszer jópár izzó letelepítése adott helyre, esetleg led-es, energiatakrékos megoldások beszerzése a folyamatos üzemű izzók helyett,s ilyen alkalmakkor lehetne elvinni a tönkrementeket.

Adani 2009.06.22. 18:58:08

Közbeszerzésnél minden sokkal drágább, ugye ott megy a mutyi is rendesen. Lásd 200 milkáért kormanyszovivo.hu

Ismeritek a régi viccet?

A városháza kerítésére írnak ki közbeszerzési pályázatot. Jelentkezik az első ember András 90 ezerért elvállalja. 40 a munkköltség 40 az anyag 10 az ő haszna. Jön a második jelentkező Endre, aki kihozza 70-ből 30 munkabér 30 anyag 10 az ő haszna. Jön a harmadik jelentkező, aki végül elnyeri a pályázatot, ő azt mondja, h 270 ezer. Visszakérdeznek ,h ezt hogyan gondolja:
-100 maguknak, 100 nekem 70-ért megcsinálja Endre.