A tegnapi post-ra érkezett kommentek között kiderült, hogy egy sima izzócsere is 25-30 ezer forintba kerül a MÁV-nak. Hogy miért? Ákibard! kommentje:
"Kérlekszépen. Kiég az izzó. Te vagy az állfőnök, bejelented a forródróton. Felveszik, majd kapsz egy hibaelőjegyzési számot. Az illetékes elvtárs valamikor kijön majd megállapítja, az izzó ki van égve, felveszi hogy milyen alkatrészek kellenek. Visszamegy. Kiveszi a raktárból az alkatrészeket, majd valamikor visszamegy. Kicseréli, az izzó világít. Visszamegy.
Egy izzócsere (ne röhögj tényleg) 25-28 ezer ft körül mozog.
...
Egy állomásfőnök mesélte valahol itt Bp-en, hogy sokszor otthonról hoznak izzót, mert ha kiég akkor..... "
Azt hiszem ez mindent elmond. Vagyis kiég az izzó jelzik, valaki felveszi, majd kimegy megnézni, hogy tényleg kiégett-e az az izzó, persze mindezt autóval, majd visszamegy leadja az igényt az alkatrészre, majd azt beszerzik, készletbeveszik stb. Ezután a szerelő megint kimegy, autóval és kicseréli. Ez mondjuk egy 30 km-s távon kétszer odavissza 120 km. Vélhetően átlagfogyasztású autóval megy ki, így annak a költsége kb 8-9 liter üzemanyag, ami 95-ös benzin esetén jelenleg 2500 forint. Mivel az eljutás is munkaidő így, ha Budapestről jön az illető Piliscsabára autóval, akkor az odavissza - hála a 10-es út forgalmának - kb két óra, ami két út esetén 4 munkaórát jelent, ez a szereléssel, felméréssel, igényléssel együtt legalább 6 órára bővül. Emberünk keressen kb 90 nettót, ami reálisnak tűnik, ebben az esetben a MÁV bruttó bérköltsége járulékokkal együtt kb 6 ezer forint. Az izzó kerüljön egy ezresbe, az én számításaim szerint kb 9500 forintba került az izzócsere. Ezzel szemben tényleg 25-28 ezer forintba kerül a dolog. Erre csak egy kérdésem van? Mi a fészkes fene kerül ennyibe???
És ha minden más beszerzésnél, javításnál ilyen őrült költséggel dolgozik a MÁV, akkor miért nem érződik a gazdaságon? :) Viccet félretéve ideje lenne felülvizsgálni eljárásokat, költségeket, és a keletkező különbözetet az utasokra fordítani....
Végül egy klasszikus Márkus László... Kb hasonlóan érzem magam, ha az izzócserére gondolok