MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Klotildliget én így szeretlek

2009. június 18. - georgejr

Már kb 2 hónapja minden reggel majd' hasraesek a képen látható két csőben. Ennek a két csőnek persze van párja, kb másfél méterrel arrébb. Vélhetően korábban egy tábla lába lehetett, de az okosak úgy döntöttek nyugdíjazzák. Mivel a kőcségvetés nagyon szűkös volt, így bruteforce megoldás mellett dönthetett a züzemi tanács, és a szakszervezeti bizalmi. Majd szóltak a Pistának, hogy ugyan szaladjon má' el a Kunerberger Tónihoz és kérje el a flexet. Miután a közbeszerzési eljárás ily' módon megoldódott, a Pista némi előkészítő munka és gondos tervezés után úgy döntött, hogy kb 2-4 centiméterre a talajszinttől levágja a csába a csöveket. Biztos gondolta jó lesz még valamire, vagy majd későb betemessük, de most hagyjuk, mert a végén még aszongyák, hogy túl sokat dógozunk, vagy megsuhintanak azzal a váddal, hogy visszamaradt sztahanovista, 300/300-as ügynök vagyok... Ez így is maradt azóta sem sikerült se kiásni, se betemetni azt a négy kis csonkot. Bár lehet az volt az elgondolás, hogy prémiumszolgáltatásként az utasok ingyér tesztelhetik, hogy cipőjük, szandáljuk orra, netán lábujjkörmük elég erős-e. Ha nem akkor kvázi ingyen teszidőszak után nyugodtan lehet visszavinni a cipőt, hiszen vasútbiztosági szempontból nem megfelelő, és nem uccai viselet. 

Summázva enyhén balesetveszélyes az a négy csonk, ami vélhetően emberi hanyagság nemtörődömség miatt olyan amilyen. Remélem a helyzet nagyon gyorsan fog változni, mert egyszer bukjon fel benne egy kismama vagy egy idősebb ember és máris kész a baj, ha nem a többi csonkra esik, akkor kavicsos talajon zúzza össze magát... És bizony akkor majd felelősöket fognak keresni....

De Klotildligetnek nemcsak ilyen arca van. A "képzőművészeti alkotásokat", és a szemetesek hiányát leszámítva kedves kis állomás. Télen egyenesen gyönyörű volt. Mint a kép is mutatja. 

 

Ti milyen állomásról indultok nap mint nap? Fotózzátok le, írjátok meg, hogy mit szerettek, nem szerettek benne, és küldjétek el a megintallunkvazze@gmail.com címre!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr521192852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.06.18. 11:18:45

Olvasom: "majd' hasraesek a képen látható két csőben. "

Olvasom még egyszer, nézem a képet. megint elolvasom, nem értem. A két cső helyett lépcsőt olvastam :D

Azért nem láttam tehát a képen azt a fránya lépcsőt, mert két cső van a képen. Ah, korán van még ehhez :)

siófoki35 2009.06.18. 13:13:17

Erről én is akartam írni. Múlt pénteken én tényleg hasra estem benne, szerencsére egy kis horszolással és izomhúzódással megúsztam, de kb 2 napig fájt a kezem és a térdem. Állítólag biciklitároló volt és ellopták. Érdemes még megnézni kicsit odébb a két kidöntött padlábat.

Kuka volt. Felgyújtották novemberben. Nyoma a mai napig látható.

Múlt héten hétfőtöl csütörtökig világított a neonbetükből három. Se előtte, se utána, egyszer sem. Rejtély.

Novemberig minden nap nyitva volt du. 4-ig a pénztár. Ma csak munkanapokon, és délig. És a pénztárosnéni nem szereti a 30 napos bérletet vásárlókat.

A váró ajtaján szuperbiztonságos vasrács, az ablakon semmi.

Az épület oldalán egy 3 lemezre készült névtábla van (mára elénőttek a fák) egyik darabja hiányzik mert kerítést pótoltak vele.

Viszont szeretem a kis aluljárót az állomás alatt :-)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.18. 13:27:11

@siófoki35: köszi! akkor nem tábla, hanem bringatároló, mostmár ezt is tudom. ja az átjáró tényleg jó:)

Ákibard! 2009.06.18. 14:06:45

@georgejr:
Nagyon kedves "csócsálnivaló" történet, a gond inkább az, hogy nem Józsi meg Feri végezte így a munkáját, hanem a fémtolvajon. Kicsit a lábad elé nézel Bp-en amikor mész 500 m-en belül fogsz még millió ilyet találni.
Mo, a fémtolvajok országa, én igy szeretlek!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.18. 14:14:44

@Ákibard!: az egy dolog, hogy a femtolvajok lenyultak, de tenyleg ezt kell honapok, talan evek ota nezni? Nincs egy mavosban sem nemi gondolat, hogy ezt le kellene nyesni, ki kellene asni vagy valami? Most komolyan! erre nem lehet valasz, hogy a femtolvajok miatt olyan amilyen. ha elloptak elloptak, de ennek igy kell kineznie?

Ákibard! 2009.06.18. 14:21:33

@georgejr:
Akkor most fordítsunk:
Bejelentetted hogy ilyen? Szóltál, hogy van egy kis probléma, javítani kellene?
Te sem gondolod, hogy naponta egy ember végignézi centiről-centire az állomás minden darabját, vajon mi nem jó...

Azt már meg sem jegyzem, hogy egy törött ablak cseréje is 3 hónap, akkor ugye nem mondod komolyan, hogy 2 kiálló fém b.szás miatt fog valaki oda kimenni?
Megintcsak lehet ujjongani a szétdarabolás miatt... :-(

Zuglóban 2 évig volt betörve a pénztárost védő (!) ablak, 2 hónapja sikerlt kicserélni. És milliók vannak a pénztárban. Nem vicc komolyan...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.18. 14:36:38

@Ákibard!: haaat az allagabol latni, hogy mar regota ilyen, legalabb egy eve, de igazad van maig meg nem szoltam, de ma megtettem. viszont azt nem hiszem, hogy elmult evben senki nem jelentette volna meg be... Itt megint nem tudom elfogadni, hogy valami ennyi idobe telik, ugyanugy ahogyan a penztaros ablakot sem. Ez nemtorodomseg, hanyagsag, ami sajnos jellemzo sokszor a vasutra. Lehet hivatkozni sokmindenre, de nem hiszem, hogy olyan sok penzbe kerulne a 4 csonk kiasasa...

Ákibard! 2009.06.18. 14:45:34

@georgejr:
" Lehet hivatkozni sokmindenre, de nem hiszem, hogy olyan sok penzbe kerulne a 4 csonk kiasasa... "

Egy izzócsere (ne röhögj tényleg) 25-28 ezer ft körül mozog.
Ennek megfelelően gondold át a csonkkiásás árát.

Egy állomásfőnök mesélte valahol itt Bp-en, hogy sokszor otthonról hoznak izzót, mert ha kiég akkor.....

petya.bacsi 2009.06.18. 14:47:29

@georgejr: bejelentetted, 2012 decemberében majd lesz egy poszt, hogy megcsinálták. :)

@Ákibard!: izzócsere 28 e Ft? mi kerül egy izzóban annyiba - bár attól tartok, sejtem...?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.18. 14:56:20

@Ákibard!: na tobbek kozott ezert is irom ezt a blogot...

Ákibard! 2009.06.18. 15:07:08

@georgejr:
Hát hajrá, de attól tartok, ezen nem Te fogsz változtatni...

Ákibard! 2009.06.18. 15:09:12

@petya.bacsi:
Kérlekszépen. Kiég az izzó. Te vagy az állfőnök, bejelented a forródróton. Felveszik, majd kapsz egy hibaelőjegyzési számot. Az illetékes elvtárs valamikor kijön majd megállapítja, az izzó ki van égve, felveszi hogy milyen alkatrészek kellenek. Visszamegy. Kiveszi a raktárból az alkatrészeket, majd valamikor visszamegy. Kicseréli, az izzó világít. Visszamegy.

Ez 2 kiszállás (2x oda-vissza) munkadíj, anyagköltség...

Ákibard! 2009.06.18. 15:12:04

@petya.bacsi:
De nem olyan rég tudtam emg, hogy pl. a jelzőizzók cseréje is sokszor azért szokott késni, mert maga az izzó 4-5000 ft, a felsővezeték kikapcsolása viszont alkalmanként 40-50 e körül van, és előre kell kérni. Ezt egy biztberes mondta.
Arról beszélgettünk, hogy megéri-e a LED fényforrás, mondta, hogy első blikkre nem éri meg a 30x-os árat az izzóhoz képest, mert ugyan több az élettartama az izzónál, mégis a felsővezeték kikapcsolásokkal és a pár cserével sem drágább az izzó.
És ott egy kikapcsolással az összes cserélhető...

petya.bacsi 2009.06.18. 15:51:49

@Ákibard!: ja, akkor a szokásos... :(

Adani 2009.06.18. 17:31:22

@Ákibard!:

Bürökrácia. többek között erre is jó volna a térségi vasút, ahol helyben működnének. Megkapják az éves keretet és abból gazdálkodjanak. Ha kiég az izzó akkor megoldható lenne, h átmegy a két utcával odébb lévő boltba és vesz egyet, feláll egy székre és kicseréli.

Abban 30e ft-ban sztem van némi mutyi díj is. Ami zsebből zsebbe megy.

Ismeritek a viccet mikor közbeszerzésből felújítják a kerítést? Hasonló itt is lehet.

komjatius (törölt) 2009.06.18. 18:34:16

@Adani:
A térségi (regionális) vasút felvetés abszolút jogos, és ezt tartanám követendő útnak.
Pl. Budapest-Cegléd, Budapest-Lajosmizse, Budapest-Újszász, Kecskemét-Cegléd-Szolnok, Lajosmizse-Kecskemét-Kiskunfélegyháza, Kecskemét-Lakitelek-Szolnok, Szolnok-Újszász-Hatvan, Szolnok-Mezőtúr, valamint az ezekhez kapcsolódó kisebb viszonylatok képezhetnének egy régiót.
(Azért ezt a régiót ragadtam ki, mert ezt ismerem.)
Ekkora területen lehet normális ütemes menetrendet tervezni, persze lyukakat hagyva a távolsági forgalomnak. Mondjuk ez három vonal (82, 100, 120) felújítását és három vonal (140, 142, 145/146) teljes átépítését igényelné, de élettel telítené az egész területet.
Elgondolkodtató még az ehhez felhordó buszos kapcsolatok hozzákapcsolása, egy szervezeti egységen belül.
Magyarország egy időben (pl. Kandó kora) élen járt a vasút fejlesztésében. Most is ott lehetnénk. Pl. a méregdrága felsővezetékek helyett napelemes-üzemanyagcellás-akkumulátoros motorvonati rendszer kifejlesztésével...

bgirl 2009.06.18. 20:35:27

@siófoki35: Hasonló érzés fog el, mikor a saját kiinduló városom állomására gondolok.:)
A kiinduló állomás: Dorog
Ha a vonat késik reggel, délben, este a forgalmista még véletlen se közölné az utasokkal. Jobb esetben be sem mondja, hogy jön a vonat.
A pénztár nyitvatartása szerintem kedv kérdése. Mert van olyan, hogy 2-kor már senki sehol, máskor még 4-kor is nyitva. Van olyan, hogy szombaton egésznap nincs jegykiadás, de múltkor délután 3-kor szombati nap sikerült bérletet vennem.
Az állomás a hajléktalanok tanyája, de takarítani tisztességesen takarítják, van kuka, és próbálják kifesteni, de a firkálok ellen nem lehet tenni.
Viszont ezen a szakaszon a megállók neve szinte sehol nem olvasható. Mindenhol minimum 1-2 betű, vagy még az sem.
Dorogon inkább az állomást elérő utakat lehetne méltatni, de azt valahol a polgármesteri blogon.:)

MTBence 2009.06.18. 21:18:35

@Ákibard!: Van ott személyzet (pénztáros), aki néha szemrevételezhetné. Csak ki kell nekik adni, hogy bizonyos időközönként ellenőrizzenek. Ez szerintem mindenhol megoldható lenne.
"(...) ugye nem mondod komolyan, hogy 2 kiálló fém b.szás miatt fog valaki oda kimenni?" Ha már be is van jelentve, igenis menjenek csak ki! Te mit gondolnál, ha pofáraesnél benne, szólnál, hogy van ez a hiba, és azt válaszolnák, hogy tudnak róla?

Ákibard! 2009.06.19. 07:55:56

@MTBence:
"Ha már be is van jelentve, igenis menjenek csak ki! "
Természetesen ha be van jelentve. Ha nincs akkor... Naponta járja be valaki minden peront hogy vajon van-e valami izgi?

Ákibard! 2009.06.19. 07:57:15

@Adani:
Hát 4x odavissza autóval fordulni, a dolgozó munkabére, autó díja, stb stb simán kiad 30e-t...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.19. 09:34:45

@Ákibard!: ööö ha van vonat miért kell autó??????

Ákibard! 2009.06.19. 16:07:04

@georgejr:
Hát azért gondolom szerszámokat meg szarságokat is visznek...
Ehhez lehet épp elég egy flex, de máshoz lehet disszu kellene azt is vigye vonaton? :D
Rég elmúlt az az idő amikor vasúton vittek dolgokat. Én még olyanra is emlékszem, hogy pályamunkás táblák voltak a vonat első kocsijának peronján... Bár akkor még kicsi voltam, talán már igaz sem volt...

(Bár most így belegondolva, 2007-ben is láttam ilyet, csak nem tudom hol... Az egy füttykarót fitt magával)

Adani 2009.06.22. 08:03:49

Manapság meg már megesik, h a vasútépítéshez használt követ az ágyazathoz is teherautókkal viszik.

Régebben még kis mellékvonalakon is vittek árut a Börtönbézé csomagterében, mozikba filmtekercseket sőt volt ahol kenyeret is a boltba.

siófoki35 2009.06.23. 22:58:14

Raktak ki kukákat a villanyoszlopokra. Csak nem e bejegyzés hatására??? :-)

siófoki35 2009.06.23. 23:00:44

Küldtem állomásjellemzést neked egy nagyon szép állomásról.