MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

5 nap alatt sem tudtak kijavitani a kioszkot

2009. június 15. - georgejr

A zuglói kioszk nem működött, nyilván egy kedves utas "erősen nyomta" az értintő képernyőt. Nem olcsó a javítása, de nem hiszem, hogy nincs csere alkatrész, vagy, hogy 3 munkanap alatt nem lehetne javítani... Bár gondolom a javítás is a MÁV bürokrácia útvesztőjétől függ....

Tisztelt MÁV!


Múlt hét szerdán (2009. június 10) jártam a Zuglói vasútállomáson. Az internetes jegyvásárlás elengedhetetlen kelléke, a Zuglóban egyetlen KIOSZK nem működött. Oka eléggé egyértelmű: az egész képernyő be volt "nyomva". Az automata láthatóan üzemen kívül is lett helyezve. Jeleztem a jegyeladónak, aki mondta, hogy tudnak róla. Ma (2009. június 15.) meglepődve tapasztaltam, hogy az állapot semmit nem változott. Kérdésem: 5 nap miért nem volt elég a hiba elhárítására? Mikor fogják elhárítani?
Évek óta ez a MÁV egyetlen innovatív fejlesztése, ami azonban az automata nélkül csak bosszúságot okoz. Kíváncsi vagyok, hogy az 5 nap alatt (melybe beleesett egy hétvége is) hány embernek okoztak idegeskedést a javítás elmulasztásával.
Kérem önöket, tegyék meg a szükséges intézkedéseket, hogy a jegykiadó automata ismét használható legyen!
Levelemet másolatban megkapja a Megint Állunk Vezze és a MÁV-figyelő internetes blog is.
Tisztelettel:
Jenei Zsolt

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr61185985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2009.06.15. 12:54:58

Biztosan az lesz a hivatalos válasz, hogy a javítás, karbantartás, felügyelet egy másik cég feladata és hatásköre, és ők - ugyan észlelték a hibát - sajnos nem tudnak kiérkezni öt percen belül mindenhová. Csak sajnos ez eléggé kellemetlen azoknak, akiknek a vonaton így magyarázkodni kell, illetve esetleges utánjárást igényel a dolog. Ennyi időn belül tényleg meg kellene csinálni.
Elképesztő egyébként, hogy egy-két idióta ember (mert az olyanokra, akik egy olyan érintőképernyőt benyomnak, amelyet éppen csak meg kell érinteni, és már érzékeli is, mást nem lehet mondani) sokaknak okoz kellemetlen pillanatokat. Ezek azok az emberek, akik - bár hivatalosan felnőtt, cselekvőképes személyekről van szó - pl. nem képesek egy választáson érvényes szavazatot leadni, nem tudnak egy egyszerű kérdőívet megfelelően kitölteni, nem tudnak egy menetrendet értelmezni. Ha pedig szándékosan tették tönkre, nem igaz, hogy nem vették észre, és nem intézkedtek, hiszen ezek a kioszkok mindig az állomások, pályaudvarok legforgalmasabb helyein vannak elhelyezve. És mondjuk ha valaki a kiadónyílásba egyszer valahol viccből (mert más automatákat is tönkretesznek) beleönt valamit, és az utas gyanútlanul kiveszi a jegyét, majd törölgetheti róla a mocskot, és még ő fogja magát szégyellni és neki kell magyarázkodni a jegyvizsgálat alkalmával. Vagy ha beragasztják a nyílást, ahol kijön a jegy... Majd amikor az utas távozott, kiveszik, eldobják, és a (fizető) utas aztán az életben be nem bizonyítja, hogy ez történt. Szóval jobban kéne figyelni a gyanús alakokra a kioszkok környékén, még ha a javítás esetleg nem is a MÁV feladata.

Ákibard! 2009.06.15. 13:07:04

Sziasztok!

Az esettel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást kaptam, kérlek kezeljétek elfogadással:

Az állomáson nem csak a kioszkot, hanem annak teljes áramellátását (csatlakozó vezetékek, és biztosítéktábla) megrongálták.
A tápellátás rendszerét teljesen újratervezik, hogy az a későbbiekben ellenállóbb legyen az ilyen rongálási kísérletekkel szemben. Az elektromos rész javítását a TEB, míg a kioszk helyreállítását (az energia vandálbiztos renoválása után) a MÁV-Informatika fogja elvégezni.

Emellett fontos megjegyezni, hogy ezután minden kioszk meg lesz mégjobban erősítve, hogy az energiaellátás oldaláról is védettebbek legyenek. A beavatkozást egy normál karbantartás során végzik majd el.

Ez már sajnálatos módon a 3. ilyen jellegű atrocitás volt, ami kioszkot ért.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.15. 13:09:30

@Ákibard!: Köszi! Hat ez tenyleg nem 5 perc... Felelmetes, hogy egyeseknek ez jo vicc....

Ákibard! 2009.06.15. 13:38:41

Közben megjelent a Start olalon is az erre vonatkozó figyelmeztetés:
www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14a36145fed22d

Ákibard! 2009.06.23. 16:32:42

Kioszk mai napon javítva, utasoknak visszaadva. Köszi a türelmet.

Jasperek 2009.12.28. 22:26:20

@rickyramirez: Sok mindenben igazad van,de próbálj mrg szombat hajnali 4-kor gyanús alakokra figyelni zuglóban:)
Minden kioszk mellé nem lehet biztonsági őrt állítani:)
süti beállítások módosítása