Az esztergomi vonalról tudni kell, hogy egy nyomvonalon közlekednek a vonatok. Ha egyszer egy vonat késik itt, akkor borul a menetrend mindkét irányban. Viszont, ami érthetetlen, miért áll Piliscsabán 11 percet a vonat. Ugyanis a legközelebbi több vágányos állomás Pilisvörösvár, ami minimum 12 percre van Piliscsabától. Így csak a korábbi ellenvonatra kellene várni. Viszont akik Budapestre utaznak azok 1. iskolába mennek (Pázmáneum, Vörösvár, Bp.) 2. dolgozni mennek (főként Budapestre). Ez az irány reggeli órákban miért nem élvez prioritást?
Tisztelt Máv-Start Ügyfélszolgálat!
Azzal a problémával fordulok Önökhöz, ami már elég régóta zavar engem és az utastársakat egyaránt.
Nem tudom kiállítja össze a vasúti menetrendet MÁV-náll, de csak sejteni lehet, hogy a vasutat nem használja.
Az Esztergom-Budapest vonalon hétköznap a 7:29-kor Esztergomból induló vonat Piliscsabán a menetrend szerint 11 percet tartózkodik. Sajnos a menetrend csak tájékoztató ugyanis átlagban 8:02-kor már Piliscsabán vagyunk, és 8:18 körül indul tovább, tehát a valóságban több mint 11 perc.
És a 11 perc a minimum, de természetesen, ami szemből jön, a sohasem érkezik időben.
Ez az a vonat ami sem Dorogon, sem Leányváron nem találkozik ellen vonattal, 2 megállót kihagy reggel, és mégis a legtöbb a menetideje (1:22).
Számomra, az utasok és a kalauz számára is érthetetlen, hogy ezt a vonatot miért nem lehet egy kicsivel később indítani, hogy ne Piliscsabán várjunk kb.10-20 percet. (De a 11-13 a minimum.Ö
Tegnap (2009.05.20.) szintén sokkal többet álltunk mint kellett volna. 21 percet tartózkodtunk Piliscsabán, mert késett 10 percet a Bp.-ről érkező.
Az egyik utas szóvá tette a kalauznak, akinek a válasza az volt, ha nem tetszik, hogy ennyit állunk válassza az előző vonatot, az nem áll ennyit Piliscsabán.
Véleményem szerint nem az lenne az utasok számára a megoldás, hogy másik vonatot választok, hanem az,hogy megpróbálják minél jobban összehangolni a menetrendet és olyan ember állíthatná a menetrendet össze aki tudja hogy "a vonat megy a sínen és nem a sín a vonaton". Ez az idézet egy jegyvizsgáló kolléga véleménye a menetrendet összeállítókról.
Levelemet továbbítom a MegintÁllunkVazze blog oldalára is.
Válaszukat várja: egy rendszeres utazó.
Szerk megjegyzés:
Nem látok esélyt arra, hogy a jövőben két nyomvonalon történne az utazás. Ha lenne is pénz a fejlesztésre, akkor is keresztbetennenek a zöldek, ahogy az már PCS-n szokás... (ezt majd egy másik helyen kifejtem)