Leonárd kiakadt azon, hogy az állomásokat közvetlenül nem lehet telefonon elérni,tájékoztatást kérni, mivel mindig a Direkthez irányítják, és a Direkt felhívja infomációért a kérdéses pálíaudvart... Ennek hátrányával már én is szembesültem a sztrájkok idején....
A hab a tortán a 80 km 3 óra alatt...
Tisztelt MÁV!
Szeretném jelezni, hogy telefonos ügyfélszolgálatuk enyhén szólva is körülményes és egy egyszerű felhasználó számára elég illogikus is.
Leírom a történteket, hátha kiviláglik a mondanivalóm belőle.
Debrecenben tartózkodtam és egy Nyíregházáról induló InterCityvel kapcsolatban szerettem volna információt kapni.
Az említett InterCity (Délibáb) eredetileg 8.36-kor indul Nyíregyháza állomásról, de jelen esetben 10 perc késést jeleztek.
A járatnak van egy csatlakozása Vámospércs-Nyírábrány irányába 9.12-kor.
Azt szerettem volna megtudni, hogy a Vámospércsre induló járat bevárja-e a késő InterCityt, illetve van-e mód arra, hogy megtudjam melyik vágányról indul majd.
Mivel ezt elég specifikus információnak tartottam, gondoltam helyi szinten érdeklődök, a debreceni vasútállomás információjánál.
A honlapjukon azonban csak egy itteni telefonszámot találtam, ahol közölték, hogy az itteni információ CSAK SZEMÉLYESEN működik, telefonon nem!!!!!
Javasolták, hogy hívjam a MávDirekt kék számát.
Bár furcsállottam, de megtettem, gondolván "odafenn" minden apróságról tudnak. (hívás: 2009.03.28. 8:43 perc)
De nem! A hölgy azt mondta FELHÍVJA a debreceni állomást, addig tartsam!
Hogy is van ez? Debrecenből felirányítanak, hogy aztán onnan letelefonáljanak vissza Debrecenbe és ott szerezzenek információt, ahol én már próbálkoztam, és mindezt az én pénzemen?
Ugyanis 5 perc várakozás után sem sikerült eredményt elérnem,és bár a zene szép volt, 8.48-kormegszakítottam a hívást!
Ez így kicsit sem ügyfélbarát.
Időközben a kérdéseim mögött álló ok "eredményre" jutott!
Ezt is ideírom, hátha tudok újat mondani.
Az említett vonaton az édesanyám utazott, aki a kalauztól próbált információt kapni a fenti kérdésekre (ti. bevárja-e a csatlakozás a Délibábot, és honnan indul)
A kalauz sajnálta, de nem tudott információt adni ezekkel kapcsolatban, vagyis vagy bevárja, vagy nem! Kérdezem: van-e valami hivatalos késési határ amit a csatlakozások indításánál figyelembe vesznek? (Pl. ha csak 5 perc a késés, akkor igen, ha több, akkor nem). És erről hol és hogyan szerezhetünk információt?
A másik, nem kevésbé fontos kérdés az, hogy a rendkívüli események (pl. késés - bár ez nem is olyan rendkívüli a MÁV-nál) esetén a vonaton szolgálatot teljesítő kalauzt (aki az egyedüli kapcsolat az utas és a MÁV között) hogyan biztosítják arról, hogy ilyen kérdésekre is választ tudjon adni? Teszem azt valaki az igazgatóságról felhívja és elmondja mire számítsanak az utasok? Hátha valaki még reménykedő és megpróbál információhoz jutni.
Az sem elhanyagolható, hogy miután édesanyám lekéste a csatlakozást(!) röpke két óra múlva volt esélye folytatni az utazást!!!!!!!!
KÉT ÓRA, 120 perc, 1/12-ed nap! A Nyíregyháza-Vámospércs távolság (felfoghatatlanul nagy: 80 km) így 3 óra alatt teljesíthető (8:36 - 11:35)!!!
Idézve a honlapjuk egyik szlogenét "Beindultak, gyorsulnak". Ez jó, de merre?
Szóval édesanyám a Volán szolgáltatásait vette igénybe (természetesen ez sem volt ingyen), mert a MÁV alternatívája jó esetben is megmosolyogtató, de inkább felháborító abszurdum. Nyilvánvaló tehát, hogy Önök gondoskodnak arról (mégpedig úgy tűnik módszeresen és szisztematikusan, mert ilyet véletlenül nem lehet kitalálni), hogy ne tudjuk a "szolgáltatásaikat" igénybe venni. Furcsa de sajnos működőképes gazdaság-és üzletpolitika.
Gratulálok!
Ja a szarkazmus és a gyúnyos hangnem az érzelmi reakcióim kivetülése, ami úgy érzem jelen esetben helyénvaló!
üdvözlettel
Leonárd