MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A Balaton vasúti kapcsolata

2009. május 21. - georgejr

Abban az évben, amikor megjelentek az új generációs IC kocsik, arra hivatkozva szüntetni meg egy IC-t, hogy nincs kocsi, finoman szólva is furcsa, pláne ha a Balaton irányába közlekedik, ami Magyarország legfontosabb turisztikai régiója... Persze biztos nincs pénz rá még akkor sem, ha ebben a régióban növekedett a bevétel. Utazz inkább olyan EN vonattal, ahol döntened kell a büfékocsi, kényelmetlen ülések vagy az első osztály kényelme között, mert a középre kapcsolt hálókocsik miatt nem biztos, hogy forró nyári napon eljutsz a büfékocsiig....

 

Tisztelt Máv Start Ügyfélszolgálat!

Levelemről másolatot kapnak: GVH Ügyfélszolgálat, a témával foglalkozó blogok, valamint a területileg illetékes Országggyűlési képviselő!

Több kérdéssel, észrevétellel fordulok önökhöz.

Érdeklődésemre több helyen jelezték, hogy a Kanizsa Zala IC megszűnésének egyik oka kocsihiány. Igaz-e ez az állítás? Amennyiben igaz, akkor az új generációs IC kocsik megjelenése évében kicsit furcsa, hogy hirtelen elfogytak az IC kocsik. Több általam megkérdezett személy azt jelezte, máshol több IC kocsira van szükség az ütemes menetrend bevezetése miatt. Biztos, hogy ilyen helyzetben is értelmes döntés az ütemes menetrend bevezetése aa távolsági (IC) közelekedésben is? (Az elővárosi forgalomban való bevezetést nem vitatom).


Az egyetlen megmaradt pótjegyköteles vonat a Venezia EN. Ennek kapcsán többször ellentétes tájékoztatást kaptam. Az egyik tájékoztatás szerint a vonat nemezteközi szakasza nem vehető belföldi utazásra igénybe, a másik tájékoztatás szerint viszont igen. Azonban a vonat közepén tobbször találtam lezárt kocsit. A vonat hátsó részén többnyire csak másodosztályú kocsi fordul elő, valamint az étkezőkocsi, első osztály elvétve. Az a tájékoztatás viszont elhangzott, hogy belföldi utazás esetében a vonat elejét kell használnunk.

Igen ám, de a vonat elején olyan német eredetű kocsik vannak, amiket eleinte rövid távú utakra terveztek, így egy több mint két órás útra igen kényelmetlenek. Az Abyee kocsik problémáját többször jeleztem már mind a MÁV mind az ezzel foglalkozó blogok felé. A problémét tovább súlyosbítja, hogy a vonat elejéről, a rendszeresen előforduló lezárt hálókocsi miatt többször nem sikerült eljutni a vonat végére, így sem az étkezőkocsi szolgáltatásait nem lehet igénybe venni, sem a vonat hátsó kocsijaiban lévő ülőhelyeket.

Egy első osztályú jeggyel, és IC pótjeggyel választhatok: Vagy hátul szállok fel, és esetleg nincs első osztály. Vagy elől szállok fel, nincs büfé, nincs légkondicionálás, és rövid távú utazásra tervezett kocsiban ülhetünk

Véleményem szerint ebben a helyzetben a MÁV gyakorlata nem csak zavaró, de törvénysértő is, hiszen a szolgáltatás eladásakor azt a látszatot keltik, hogy itt a pótjegyhez egy emelt szintű szolgáltatás tartozik, ezzel a fogyasztót a vásárlás pillanatában megtévesztik, ezt folytatólagosan és üzletszerűen teszik (hiszen az IC pótjegy jelentette többletbevétel a cél). Megjegyzem: A vonat átlagsebessége is messze van attól, ami elfogadható lenne.

Bizonyára önök is tisztában vannak vele, hogy ezzel a helyzettel utasokaat vesztenek, miként azzal is, hogy ez súlyos károkat okoz az idegenforgalomnak.

A helyzet megítélését súlyosbítja a MÁV monopolhelyzete, valamint a monopolhelyzetben hozott tisztességtelen döntések által más vállalkozásoknak, idegenforgalomnak okozott károk.

Bizonyára a MÁV is tudja, hogy többek között az általuk itt hátrányos helyzetbe hozott, számos kárt elviselni kénytelen vállalkozások által fizetett adóból él.

Nem tudom, és nem is akarom elfogadni azt a választ, a Kanizsa-Zala Intercity megszüntetése ügyében, hogy Nagykanizsa és Budapest között van gyorsjáratú autóbusz, ugyanis ez a Balaton Déli partját nem szolgálja ki.

A jelenlegi helyzetet nem tartom elfogadhatónak.

Amennyiben a kialakult helyzet oka az ütemes menetrend bevezetése miatti kocsihiány, akkor szeretnék tájékoztatást kapni arról, hogy az érintett vonalakon elért bevételnövekedés képes-e a Balaton Déli partján várható bevételcsökkenést kiegyensúlyozni.

Véleményem szerintm, a Talent, Flirt és egyéb légkondicionált motorvonatok képességeinek kihasználásához nem csak a tárcsafék, a magasabb sebesség, stb. kihasználása tartozik hozzá, hanem a légkondicionáló kihasználtsága is. Ennek megfelelően célszerű lenne, amentetrendben jelölni a légkoncionált járatokat és megoldani, hogy azon idegenforgalmi szempontból jelentős régiókban amelyek adójukkal is hozzájárultak, hogy az orság más régióiban is lehessen szolgáltatási színvonalat emelni is rendszeresek legyenek a légkondicionált szerelvényekkel közlekedő vonatok.

Amennyiben az ügyben megnyugtató választ nem kapok, illetve nem várható záros határidőn belül megnyugtató változás, annyiban kénytelen leszek az érdekérvényesítés keményebb eszközeit használni.

Tisztelettel:

 - Varju Gergely

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr91135555

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Saját vasúttársaságot a Balatonnak! » BALATONIQM Balaton Blog 2009.05.25. 08:34:50

[...]forró nyári napon eljutsz a büfékocsiig…. via: georgeir A Balatoni Szövetség[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.21. 16:01:10

A halberstadti kocsik kényelmessége "ízlések és pofonok" kérdése, erre alapozni egy panaszlevelet eredendően halott dolog.

lurkó 2009.05.21. 16:25:39

Lokálpatriotizmus 100%-ban öntetnek pedig egy kis önzés! Kérem nézzen kicsit távolabb az orránál. A Flirt Talent motorvonatok kizárólag az elővárosi közlekedés fejlesztésére lettek beszerezve. A felépitésük is annak megfelelő. Kiváncsi lennék mit tenne egy halbersdtadti kocsira panaszkodó ha Flirt ülésen kellene ülnie 2-3 órát. Valószinüleg fél utat végig visitaná. És akkor még a WC-k számárol nem is beszéltünk. Sokszor keveslik a 80 emberenkénti egy WC-t /Uj IC-kocsi,halbersdadti/ Flirteken 211 emberre jut egy WC. Ráadásul sajnos a magyar utazási kulturában még mindig nem telepedett meg a vákum WC használata ezért beledobálnak mindent és eldugul. Mekkora szenzáció lenne 200km-t utazni WC nélkül!

lurkó 2009.05.21. 16:28:09

@Ibigoo: Nekem pl. tetszik! Jobb mint a By,Bhv (20-17,20-07)egyveleg.

krtek24 2009.05.21. 22:28:39

Ez a levél egy katasztrófa! :)

Ákibard! 2009.05.21. 23:05:09

@krtek24:
Kimondottan gáz... A gépelési és helyesírási hibákról nem is beszélve...

De ez tetszik legjobban:

" célszerű lenne, amentetrendben jelölni a légkoncionált járatokat és megoldani, "

Én meg javaslom megjelölni a vákuum wc-s vonatokat :-))) Mint extra funkció :))

tomi79 2009.05.21. 23:30:27

Azt gondolom, a posztíró erősen téved abban, hogy az ütemes menetrend bevezetése miatt több IC kocsira van szükség, mint korábban. Az ütemes menetrendnek az a lényege, hogy ugyanazokat az erőforrásokat használja ki hatékonyabban, amelyek korábban is rendelkezésre álltak, tehát a vagonok nem állnak napközben, hanem folyamatosan, ütemesen mozgásban vannak.

A halberstadti kocsikról pedig annyit, hogy százszor kulturáltabbak, esztétikusabbak, könnyebben tisztíthatók, mint a korábbi gyorsvonati kocsik, ég és föld a különbség. (Mellesleg én többször utaztam 3 órán át ilyen kocsiban, és nem mondanám, hogy olyan kényelmetlen lett volna.) A GYSEV-nél egyébként korábban IC-ként is jártak halbik, aki Sopronba utazott, már akkor találkozhatott velük, amikor a MÁV-nál még nem voltak.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.22. 05:54:10

@Ákibard!: most ne a helyesirast, gepelesi hibakat fikazzuk mar:)

Ákibard! 2009.05.22. 07:10:48

@georgejr: A tartalom sem volt több... :-S

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 11:55:56

@Ibigoo: A kényelmetlenség - nem pótjegyes vonaton - valóban relatív. Ha a pótjegy kapcsán sem helybiztosítást, sem biztosan elérhető ülőhelyet, sem gyorsaságot, sem pedig az ICnél amúgy járó légkondicionált kocsit nem kapjuk meg az viszont már cseppet sem relatív.

IC pótjegyért, az IC esetében járó szolgáltatásoknak meg kéne lennie. Ez viszont nem volt meg.

@tomi79: Ez az állításod viszont nem igaz, egyszerűen az ütemes menetrend pártolóinak egy elterjedt hazugságára épít. Ugyanis nem tudok tévedésről beszélni - több oknál fogva sem - hiszen az ütemes menetrend kialakítói tisztában vannak a MÁV jármű állományával.

A MÁVnál nem az volt a döntő kérdés, hogy csúcsidőn kívül áll-e a kocsi, hanem az, hogy ahova csúcsidőben nem jut, oda eljut-e csúcsidőn kívül. Pl. olyan helyekre, ahol az idegenforgalom a jelentős és nem feltétlenül a szokott csúcsidőben kell megoldani az IC közlekedést.

Márpedig ebben a kérdésben azt mondani, hogy inkább menjen ugyanott az ütemes menetrend szerint néhány kört szinte üressen, mintsem, hogy turistákat, fizető vendgeket vigyen a Balatonra káros.

@Ákibard!: Ha jól tudom vasutas vagy. Szerintem meg majd az lesz a gáz, amikor a balaton környékén az idegenforgalomból élők úgy gondolják, ha az ide érkező vendég nem tud normális szolgáltatást kapni a MÁVtól, akkor meg kell találni a módját (pl. ügydöntő népszavazás), hogy ne is kelljen a MÁVosokat támogatni az adójukból. Ugye megvannak a demokráciában az erre alkalmas eszközök, és utána hiába sztrájkolsz tiltakozásul.

@lurkó: Ha jól tudom győr felé is járnak ezek amotorvonatok. Ha jól tudom, tavaly nyáron Balatonra is jött ilyen vonat, külön meghirdetve, kiplakátolva. Ha jól tudom, pont azok acélok jelentek meg ekkor amikről beszéltem. És ha jól tudom, akkor sokkal kényelmesebbnek bizonyultak mint a halbik.

Ha jól tudom, az idegenforgalom kiszolgállásánál nem csak a magyar utazási kultúrával kell találkozni, hanem a külföldről érkező vendégével is. Ha jól tudom, az, hogy valaki repülővel jön, felül a legdrágább pótjegyes vonatra, az nem a fizetésképtelen csóró, akinek minden jó, hanem az az ember aki minőséget is várhat el a pénzéért.

Erre pedig a Venezia EN édeskevés, de érdemes megnézni, hogy a vonat magyar kocsijai és a vonaton lévő egyik másik külföldi (pl. Román) kocsi között mekkora a különbség. Igen, az ő másodosztályú kocsijaikon pl. több a lábtér mint a Halbikon.

Megjegyzem, a Halbik kapcsán probléma, hogy az ülések keskenyek - közéjük is fér úgy asztal, ahogy más első osztályú kocsikban nem (ez is centire mérhető, nem csak érzésre). Komoly probléma, hogy a szellőzés nem tökéletes. Hogy a dohányzó részről dől át a nemdohányzóra a dohányfüst (az sem szubjektív, hogy a passzív dohányzás árt-e az egészségesnek), a lábtérről már írtam.

De mondjuk segítek: Sok más első osztályú kocsiban az ember előtt van asztal, a halbik esetében az utasok többsége előtt nincs.

Az ok egyszerű: A halbik is javarészt elővárosi forgalomra valók.

De segítek: A levél kapcsán a legfontosabb problémára: Miért nincs a balaton felé egyetlen olyan vonat sem, amit egy fizetőképes vendégnek jó szívvel ajánlhatnál? Nem sikerült választ találni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 12:01:05

@Ákibard!: Még egy dolog, ha helyesírás, másik személye, stb. a téma. Nem lep meg, hogy MÁVosként pár helyen azt magyarázod, hogy miért nem lehet megoldani azt, amit korábban a MÁVnál is sikerült megoldani és jó eredményt is hozott. (Lásd. hova kell a modern motorvonat kérdés)

Tudod az ilyen magyarázatok után nincs sok hitele a MÁVnak, neked sem :)

bgirl 2009.05.22. 13:12:07

Szerintem kimondottan jók a halberstadti vasúti kocsik.Én szeretek ezzel járni a Balcsira.:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 13:31:30

@bgirl: Szerintem nem az a kérdés, hogy egy kocsi önmagában nézve jó-e? Ha azt mondom, hogy a halbik a BHVk alternatívái egy személyvonaton, és a tiszta másodosztályú halbi kényelmét mérem a többi másodosztályú kocsi kényelméhez, akkor valóban a jobbak között vannak, csak nagy melegben szorulnak vissza.

Ha azt mondom pótjegyköteles vonat, ezért a melegben járna a klíma, akkor már nem is olyan szerencsés a halbi.

Ha hozzáteszem azt, hogy első osztály, akkor még érdekesebb a helyzet. Ugyanis másodosztályon sehol sincs rendes lábtár, így a halbi sincs hátrányban, másodosztályú helyből akad elég a halbikon, ritkább a zsúfoltság, stb. a gond ott van, hogy elő osztályért fizetsz, de se lábtér nincs, se nem elég szélesek az ülések, ugyanis, ha megnézed két ülés között sokszor van egy szép nagy hely.

Ha megnézed, akkor másodosztályon középen van a "folyosó", és két két szék van mindkét oldalon. Első osztályon az egyik oldalon van a folyosó, így elég messze tudsz ülni, pl. az asztaltól, ami egy olyan kényelmetlenség, ami a legtüöbb első osztályú kocsiban nem megszokott.

Mivel csak 1/3 kocsinyi az első osztály, ezért gyakori, hogy első osztályon szinte minden ülőhely foglalt, ez pedig a keskeny székek miatt kényelmetlen. Nem nyújtja azt a többletet amit az első osztálynak nyújtania illene.

A Flirt / Talent hibája amúgy szerintem nem a WC, nem is az ülés, hanem az első osztály hiánya lenne. De ennek ellenére, amikor járt ilyen légkondicionált motorvonat a Balaton déli partján, a halbik helyett igyekeztem azt választani, mert magasan verte a halbik első osztályát. Részben a légkondi miatt, részben pedig mert hely szempontjából is kényelmesebb volt.

Ugye érthető, hogy miért gáz az amikor a személyvonat másodosztály kényelmesebb, mint a pótjegyköteles EN első osztály.

Megjegyzem, az egész kérdés döntően 3 dologgal megoldható. Venezia EN esetében a helyjegy váltást belföldi forgalomban is kell engedélyezni (akár csak opcionálisan), a vonatra rá kell kötni egy első osztályú kocsit, és az a motorvonat ami tavaly is járt a Balatonra, meghirdetve, hogy az légkondicionált, idén is járjon.

Kopi3.14 2009.05.22. 15:26:34

@TheElf: egyet kérek tőled: mutass adót fizető vállalkozót a Balaton környékén. Elég lesz egyetlen egyet.
A másik: megkérlek, tájékozódj kicsit, és ne írj baormságokat. Az új generűációs kocsikkal nem lett több kocsi, a régieket újították fel erre a szitnre.

Asztal minden üléshez: nem tudom, rohadtul utálom, mikor nem férek be az ülésre a kibaxott nagy asztal miatt, ami akkora helyet elvesz az ember előtt. Inkább legyenek kisebb asztalok.
amennyiben megosztom veled azt az információt, hogy a halbik belterében fellelhető ülések, ezáltal a kényelem egy jelentős eleme megegyezik a nemzetközi, másodosztályú termes IC kocsikéval, s semmivel nicns több hely bennük akkor meglepődsz? Azokban pl még a légkondicionálás is egy üvegfalat jelentő határ a dohányzó, nemdohányzó részek között. Pogyásztér kevesebb van benne, lábtér sem több. Vagyis kvázi Ic szintű szolgáltatást kapsz érte, miközben másfele ilyenekben kellett-most nem tudom pontosan, kevesebbet vonatozom- akár 200 km-eket is nyomorogni. Vagy szerinted több komfortot ad a vogel üléses Bp IC kocsi? Elárulom, kevesebbet, kényelem terén meg ég és föld.

Kopi3.14 2009.05.22. 15:27:16

Azt még megemlíteném, hogy pl Békéscsabára meg csak pótjegyköteles vonatokkal lehet már átszállás nélkül utazni, kettő hagyományos maradt összesen. :(

tomi79 2009.05.22. 16:49:08

@TheElf: Nevezd meg azt a vasútvonalat, ahová az ütemes menetrend miatt több IC kocsi kell, mint korábban, és ahonnan ki lehetne venni egy-egy szerelvényt, amit naponta egyszer-kétszer a Balaton-partra lehetne küldeni.

Arra is kíváncsi lennék, hogy vajon szerinted mi az a csúcsidőn kívüli időszak, amikor nagy a forgalom a Balaton irányába Budapestről.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 17:32:46

@Kopi3.14: Ha jól tudom, a felújítás nem (csak) IC kocsikat érintett, így ilyenből több lett. Elég sok adófizető vállalkozó van... Tudod a bolt ahol vásárolok fizet adót, a pizzéria ahonnan pizzát rendelek fizet adót, a házban aki kiadja a lakását szállásként adózik, idegenforgalmi adót is.

Tudod a GDP és az adóbevételek kapcsán is számolják, mi milyen iparhoz kötődik, nálunk az idegenforgalom (és ezen belül a Balaton) még mindig igen jelentős.

A halbik kapcsán leírtam, hogy az első osztály a nagyon problémás, ha azt mondod, hogy ennél az IC másodosztály nem sokkal jobb, akkor pontosan érted a különbséget.

Érdemes felszállnod a Venezia EN-re, és látod, hogy a halbik mögött lesz egy talán román másodosztályú kocsi, és hasonlítsd össze azt a halbikon látható első osztállyal. Nevetni fogsz: A román kocsi légkondis, ugyanúgy 3 ülés van egy sorban, de több helyed van és több lábtered...

Békéscsabára feltehetőleg ebben az esetben kevesebb IC kéne, ergo jutna onnan is a Balaton felé.

@tomi79: Pont előtted írta Kopi3.14, hogy Békéscsabára szinte csak pótjegyes vonat jut, jó lenne egy része helyett oda is gyors, stb. De Pécsre is szerintem több gyors, kevesebb IC lenne az ideális.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 17:39:23

@Kopi3.14: Sőt, még a kvázi IC szolgáltatás kapcsán: IC pótjegy mellett: nincs biztos ülőhely, nincs légkondi, az első osztályt a másodosztályhoz hasonlítod, lassú (nem hozza az IC sebességet), nem kapod meg az ICnél elvárható pontosságot, a középen lezárt vonat miatt nem férsz az étkező kocsihoz (kényelmi szolgáltatás)

Ha IC pótjegyet fizetek, akkor miért kéne hogy megelégedjek a csak egy kocsisztálynyi, meg az ICk többletszolgáltatásait érintő hiányossággokat tartalmazó szolgáltatással, ami csak "majdnem" olyan mint amiért fizetek?

Kopi3.14 2009.05.22. 18:04:57

@TheElf: én BPmz és Halbi másodosztályokat vetettem össze, nem Halbi első és Bpmz másodosztályt.
Bcs felé egyáltalán nem IC-k járnak, csak helyjegyköteles vonatok, amik egy jelentős része nem magyar kocsikkal megy, és folyamatosan ingázik. Pl. a pannónia. Nem tudják sehova beforgatni. A Veneziára egy időben volt közbetlen ocsi Romniából, hát, másodosztályon lábnak hely egyáltalán nem volt több, mitn a magyar kocsikok, csak kényelmetlen, durva szövetes ülések voltak.
Nézz be kérlek az elvirán a Bp-Bcs közlekedésbe, és nézd meg a menetidőket egyes vonatokkal.
Pécs fele szerintem nagyon kevesebb Ic nem kell, bőven ki vannak használva azok. És a miskolci továbbközlekedéssel meg pláne. Nem férne bele a balatoni kanyar nekik, több kocsi kéne. gondolkozz rendszerben, úgy nézz körbe a szerelvényeken, vonalakon, ne csak a Balaton szemszögéből pislogj.

Kopi3.14 2009.05.22. 18:06:03

@TheElf: ja, román kocsik: rühellem a kibaxott nagy asztalt középen, amitől sehogy nem lehet normálisan beülni az ablak melletti ülésekre...

Kopi3.14 2009.05.22. 18:13:52

@TheElf: Na, csak most, miattad megnéztem egy Siófok-Bp és egy Bcs-Bp összevetést.
van kilenc vonat, amiből kettő pótjegyköteles, egy reggel, egy este, a többi sima gyors. Ezek menetideje azonos, esetleg jobb a pótjegyesekénél. Egy lóg ki fölfele, a többi bizony gyorsabb. Békéscsabáról van napi 14 vonat, ebből a fele pótdíjköteles, az összes pótdíjas nemzetközi vonat, semmi extraszolgáltatást nem kapsz érte, légkondit sem feltétlen, a maradék vonatokból egyetlen vonat indul Csabáról, az összes többi Lőkösházáról jön, vagyis gyakorlatilag a 14-ből 13 esetben lehet kapásból késéssel számolni. Büfékocsi az Ic-ken sem szokott lenni, a klíma meg olyan, amilyen. helybiztosítás egyik vonatra sem jár, mert nemzetközi. Most akkor nekem errefelé jobb közlekedni, mint felétek?

Kopi3.14 2009.05.22. 18:15:06

@Kopi3.14: Sőt, ha már turizmusól beszélünk, akor nézzük Gyulát, onnan átszállás nélkül fel sm lehet vonatozni, és gyakorlatilag csak Békéscsabától lehet pótjegyezni bármilyen vonatra.

Kopi3.14 2009.05.22. 18:19:43

@Kopi3.14: Megnéztem, Blatonszentgyörgyről sem roszabb a helyzet, ha a déli partot nézük, te a jelek szerint ott élsz. Szerintem a déli partnak nicns oka a sírásra, ellenben pl Keszthellyel, ahonnan napi öt közvetlen gyorsvonat van Bp-re, semmi több, viszafele pedig három, az utolsó is negyed kettőkor eljön. Azért már lehet sírni jogosan.
Vagy ézük meg Szekszárdot, mitn megyeszékhelyt, milyen remek közlekedéssel van megverve...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.22. 19:07:13

@Kopi3.14: Ezeket a pótjegyköteles de pótjegyért szolgáltatást nem nyújtó vonatokat kellene megreformáni, természetesen nem csak itt.

És természetes Gyulának is kellene megfelelő kapcsolat.

Kocsihiány meg rossz szöveg, ugyanis a MÁV szétszedésének több cégre pont aaz az értelme, hogy a Start versenyeztesse az alvállalkozókat, több alvállalkozót tudjon bevonni, stb.

Nem sértődnék meg, ha a nemzetközi vonatokon az IC szolgáltatásnak megfelelő szintet külföldi kocsik biztosítanák :)

Ákibard! 2009.05.23. 10:34:32

@Kopi3.14:
De ne felejtsd el, hogy ezek TÉLI adatok, az idényben NYÁRI menetrend lesz. Persze aki ott él annak ez mindegy, de a nyaralóknak nem...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.23. 13:22:51

@Ákibard!: A nyári menetrend is fenn van az Elvirán, benne van a menetrendkönyvben, és abból is hiányoznak a rendes ICk. Télen senkinek sem hiányzik a légkondi, nincs is akkor forgalom, hogy a helybiztosítás igazán fontos legyen, stb.

Ákibard! 2009.05.23. 13:50:27

@TheElf:
A nyári menetrend nincs benne a mentrendkönyvben, az elvirában meg végképp nincs.
Már csak azért sem, mert múlt héten terjesztették be a minisztériumba elfogadásra, tehát hivatalosan még nincs jóváhagyva.

A menetrendkönyvben a 2.sz módosítással fog megjelenni. (Június 16 körül asszem)

Kopi3.14 2009.05.23. 18:40:28

@TheElf: Mutass egyetlen alvállalkozót a Startnál, aki kocsit is ad. A MÁv darabolása egyetlen célt szolgált: papíron megfelelni az uniós követelménynek, több vasúti társaság legyen, ne egyetlen, mindent birtokló monopólium.

Blafit 2009.05.25. 16:16:13

Siófoki vagyok félig, Sárváron élek,
vonatközlekedés a két város között használhatatlan.
1 átszállással is minyima 3 óra(Szfh. on...)

Marad a kocsi, és még olcsóbb is.
süti beállítások módosítása