Flirt motorvonatok karbantartására és takarítására folytatott le hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos közbeszerzési eljárást a MÁV-START Zrt.
Az eljárás 2008. október 16-án indult, a részvételi szakaszban egy hónap állt rendelkezésére a jelentkezésüket benyújtó cégeknek. Harminc évre, 30 darab Flirt típusú motorvonat karbantartására és takarítására jelentkezhettek a vállalatok, olyan kritériummal, hogy a motorvonatok 94%-ának folyamatosan üzemképesnek és forgalomba állíthatónak kell lennie. A győztes pályázatot a Stadler Bussnang AG nyújtotta be, melyet jóváhagyott a MÁV-START Zrt. Igazgatósága, Felügyelő Bizottsága, és az Alapító, MÁV Zrt. Igazgatósága is. A vállalkozói szerződést az eljárás eredményének kihirdetését követően, a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG 2009. május 7-én kötötte meg.
A Flirt motorvonatok karbantartását és takarítását, az első harminc darab vonathoz hasonlóan a Stadler Rail Csoport pusztaszabolcsi karbantartóbázisán végzik.
A Magyar Államvasutak Zrt. és a Stadler 2006-ban írta alá a 30+30 darab villamos-motorvonat szállítására vonatkozó szerződést. 2007 decemberében – az első 30 motorvonat megérkezése után – a MÁV a második 30 FLIRT flotta leszállítására is megbízást adott a Stadlernek. A Stadler a vonatok leszállítását, amelyből legkevesebb 7 FLIRT kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a svájci járműgyártó áprilisban felavatott szolnoki üzemben valósul meg, a szállítási szerződésben vállalt határidőnél két hónappal korábban, 2009 januárjában kezdte el. A 30 motorvonatból álló második flotta utolsó két darabja várhatóan 2010 februárjában áll forgalomba.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság