MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem volt vicces...

2009. május 01. - georgejr

Nem első eset, hogy 2-3 kocsi helyett egy kocsi közlekedik az esztergomi vonalon. Persze van, amikor elég az egy kocsi is, de nem a tanítási-, munkaidő végén. Külön jófejségi faktor, hogy mind a mozdonyvezető, mind a kalauz, csak röhög a sok utazni vágyó "lúzeren"... Ők lennének az igazi vasutasok?

 

Tisztelt Cím!

 
Én egyetemi hallgató vagyok és 2009.04.29-én (Szerdán) a Pázmáneum megállóhelyen vártam a 15:52-es Esztergom-Budapest viszonylatban közlekedő személyvonatot. Az esztergomi vonatok állandó késésről inkább nem írok (nem is lényeges, aki ismeri ezt a vonalat, tudja, hogy hétköznap sohasem járnak pontosan a vonatok), de - mint mindig - a vonat nem érkezett meg időben. Az ellenvonat (ami az egyetemi megállónál nem áll meg) kb. 15 perces késéssel haladt át - 2 kocsival (az utolsó szinte üres volt). A 15:52-es vonat 15 perc késéssel 16:07-kor meg is érkezett, de egy kocsival, ami kissé érdekes volt, a megállóhelyen ugyanis elég sok egyetemista várakozott. Mondanom sem kell, hogy mi alakult ki azért, hogy mindenki felférjen a vonatra. Ami viszont ezután történt, koránt sem volt szép a mozdonyvezetőtől és a kalauztól: amikor (nagynehezen) felszálltam a vonatra, egy pillanatra arra lettem figyelmes, hogy a mozdonyvezető kinézett a kabinból és jó nagyott mosolygott a helyzeten, de akik a kalauznál érdeklődtek - aki a vonaton kialakult kaotikus állapot miatt természetesen nem jött jegyet ellenőrizni - is jót kacagott a dolgon. Igazából én ezt a helyzetet nem találtam olyan viccesnek. Arról nem is beszélve, hogy a 15.52-es vonat az egyik legforgalmasabb vonat hétköznaponként és olykor még a 3 kocsi sem elég. Persze nem ez volt a MÁV első ilyen húzása, csak az esetre való reagálás nem volt udvarias. Néha az az érzésem, hogy ránk, egyetemistákra a MÁV nincs tekintettel...
 
Üdvözlettel:
 
egy egyetemi hallgató

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr641096866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2009.05.01. 10:24:22

Tulajdonképpen az egyetemistákra a MÁV még viszonylag tekintettel van (poggyászjegyet ugye nem vásárolnak igen sokan a szép nagy cumókhoz). Meg azért egyetemen már nincsen az, hogy reggel 8-kor kezdődik és tart mondjuk délután kettőig. Egyetemhez nem lehet igazodni menetrendileg, mert egyszerűen nem lehet. Egyébként részemről szintén zenész, úgyhogy tudom mit írok, bár én az esztergomitól kicsit délebbi vonalon (40) ingázok. És sajnos itt is van olyan járat (13:58, 14:58, 17:58) amiken jó esetben 1 flirt közlekedik, amire már a déliben is van álló ember, de kelenföldön felszáll mégegyszer annyi.
A kiosztás elég furcsa, de legalábbis bizarr, és egy-két munkatárs is hagy maga után kívánnivalót, de én alapjaiban mostanság elégedett vagyok a MÁV-al, akármilyen perverz módon is hangzik ez a kijelentés.

Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01. 10:44:21

@kenshikun: Nos, valóban nem lehet hozzánk igazodni (én is a Pázmányra járok), de azért a 15:52-es személyvonat (2023) mindig megtelik. Ha pedig tudják, hogy megtelik, miért nem küldenek legalább erre az egy vonatra három kocsit? (Tegnap három kocsis volt). Ugyanez nyilvánvalóan érvényes a 40-es vonalra is. Ha tudják, miért nem küldenek a 4234-es, a 4244-es és 8036-os vonatra is több kocsit?

Borzasztó Károly 2009.05.01. 10:44:27

nemcsak egyetemistakra, de senkire sincs tekintettel a mav...

Megélhetési rasszista 2009.05.01. 10:44:27

Nézd a jó oldalát. Ilyenkor nincs az a kalauz, aki végig merne menni. Az út ingyen volt. Ajándék lónak pedig... :))))

Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01. 10:56:24

@Megélhetési rasszista: a kalauz szinte sosem szeret végigmenni. Szinte mindig bent van a kabinban és beszélget a mozdonyvezetővel. Viszont az utóbbi időben a fővizsgálók nagyon ráálltak a 2-es vonalra. Állandóan a bérleteseket "szivatják"... Nem értem, miért nem mennek el távolsági gyorsvonatokra is jegyet vizsgálni? Én a Balatonon lakom és a 30-as vonalon szoktam utazni. Erre is szokott 1-2 érdekes eset lenni: jön a kalauz a nagykanizsai gyorsvonaton és kéri a jegyeket, majd meglát egy "érdekes figurát", akitől el sem meri kérni a jegyet (szerintem fix, hogy nem is volt menetjegye az illetőnek). Inkább távolsági vonatokon kéne fővizsgáló, nem azokon a vonatokon, ahol az utasok 80-90%-a bérletes és becsületesen megveszi a jegyét.

érdektelen 2009.05.01. 11:02:17

Én visszafelé járok, reggelente Budapestre és délután vissza.

Néha rengetegen vannak, de különösebb bajom ezzel a vonallal nincs (leszámítva a kanyargósságát és a mindenféle lassításokat).

Szoktak persze késni, de 10 percnél többet nem.

Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01. 11:08:57

@érdektelen: reggelenete Budapest felé forgalmasabban is a vasútforgalom a 2-es vonalon. Azért van külön pilisvörösvári, meg piliscsabai vonat is, ami valóban elosztja a forgalmat, de az Esztergom felé közlekedő vonat reggel általában nagyon gáz. Délután meg jönnek a "munkavonatok", melyek Ürömön és a Pázmáneumon meg sem állnak. Azért abban, hogy 10 percnél többet nem késnek, nem értek egyet. Tudok én már 25-30 perces késésekről is (legutóbb Szerdán és múlthét Csütörtökön délután is volt ilyen).

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.05.01. 11:26:42

Ezek a "MÁV-os selejt formák a munkaerőpiac söpredékei! Ezek, Akik a tescóba éjszakai árufeltötltőnek se jók,ezek mennek MÁV-hoz (BKV-hoz)kallernak! Az egész tetvedék,rohadt mávot felszántani, helyét sóval beszórni, buszokat közlekedtetni!!!

Zsákos Bilbao 2009.05.01. 11:33:44

Gyermeki naivitás. máv ugyanúgy telibe leszarja a fizetőközönségét, mint a békávé. Mondjuk fekáliából nem is lehet várat építeni, az emberanyag pedig adott ( olyan, amilyen ) széles e hazán.

matyaskir (törölt) 2009.05.01. 11:50:38

Mi a faxért nem alakították már át 20 éve a 2-est 2 pályás HÉV-vé?

peca1000 2009.05.01. 12:41:44

Privatizálni kell a MÁV-ot, és akkor se sztrájk, se bunkóság nem lenne, mert akkor dobálnák kifelé a sok léhűtő embert.
Közalkalmazotti státusz nagyon sok védelmet ad az alkalmazottnak, néha túl sokat is,és ezzel rendszeres is a visszaélés, igen nehéz valakit csak úgy kirúgni. Barátnőm tanár, és amit pár kollegája művel, más munkahelyen már rég elbocsájtották volna

mokas_gizi 2009.05.01. 13:10:43

Nekem az a véleményem, hogy nagyon szar szolgáltatást nyújt a MÁV csillagászati áron, ma Magyarországon MÁV, Volán busszal elutazni valahová szó szerint luxus, a diák jegy sem túl olcsó, de a fenőt jegy az nagyon sok a fizetésekhez képest...

es2300 2009.05.01. 13:13:47

a poszt remek képet nyújt mind a felsőoktatás mint pedig a vasúti személyszállítás problémáiról

(fontos látni azonban, hogy míg az előbbi láthatólag folyamatosan romlik, az utóbbinál azért láthatók pozitív jelek)

bravo 2009.05.01. 13:22:22

@matyaskir:
egyetertek. mar reg ketvaganyusitani kellett volna meg villamositani. peldaul obudatol kifele, onnan befele pedig felvaltva mehetne az egyik vonat a batthyany fele, a masik meg a nyugati fele.
de sajnos nehany napja olvastam, hogy a vasut fejlesztese helyett a 10-es ut ketszer ketsavossa alakitasa kerult napirendre. siman el tudom kepzelni, hogy ugy epul majd az uj ut, hogy elvegye a helyet es lehetoseget a vasut ketvaganyasusitasatol...
az autok mindenekfelett!

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.05.01. 13:40:27

@kenshikun:
szintén 40-es vonal és szintén ezek a vonatok :D

meg néha 16.58

Ákibard! 2009.05.01. 14:41:59

@peca1000:
Ne zavarjon, hogy a vasutasok nem közalkalmazottak...

A vasutasok egy állami cég alkalmazottai, közfelagdatot látnak el, de nem közalkalmazottak, bérüket kollektív szerződés alapján kapják és nem közalkalmazotti bértábla szerint.

Ákibard! 2009.05.01. 14:50:37

@PEACOCK:
A BKV-nál nincsenek kallerok csak a HÉV-nél. A BKV-nál ellenőrök vannak, oda valóban bárkit felvesznek, aki van olyan buta, hogy jelentkezik. 1-2 napos tanfolyam, karszalag és előre.

A MÁV-nál ez nem így van, még ha a valóság olyakor nem is ezt mutatja szűrt emberek kerülnek oda. A másik szűrés a tanfolyam maga 3-6 hónapja, hol levizsgázol millió dologból a díjszabástól a jelzésekig mindenből.
Sokan azt gondolják, ha jelentkezel jegyvizsgálónak, akkor kapsz egyenruhát, és másnap már dolgozhatsz is, de ez nem így van. A vizsgák után is vagy 1 hónapot csak felügyelettel dolgozhatsz, és utána vezényelnek egyedi munkakörbe.

Nem mondom, sajnos vannak negatív figurák, de hol nincsenek? Ettől még nem feltétlen kell lenézni úgy ámblokk a jegyvizsgálókat, mert igenis vannak korrekt emberek, akik segítőkészek az utasokkal szemben! Élő példa volt tegnap Győrből hazafelé a németektől vett kocsikból állt a gyorsvonat, és bemondta rajta a megállókat a jegyvizsgáló! Keletiben pedig elköszönt tőlünk. Vagy pár hete az, akinek a vonatát már menesztették, de Megállj! jelzést adott, mert látta, hogy 5 ember még fut jóval messzebb a vonat után. És megvárta őket. De gondolom szerinted ők is egyszerű söpredékek, de a vélemény szabad, szerintem te vagy az igazi söpredék, mert általánosítasz. Meg kellene tanulni nem általánosítani, mert attól, hogy van pár (Vagy jópár) kretén attól még nem mindegyik az.

ÉS a fentiek igazak minden más munkakörre a máv-nál. Midenhol vannak gyökerek, ettől még nem mindenki selejt a máv-nál, sőt...!

rickyramirez 2009.05.01. 18:53:13

@Megélhetési rasszista:
Nem értem: honnan tudhatja előre az utas, hogy nem fog jönni a jegyvizsgáló? Ha előre megváltotta a jegyét (vagy bérletjegye van), akkor mindegy, hogy jön-e vagy nem, akkor ő már fizetett.

Ákibard! 2009.05.01. 19:07:15

@rickyramirez:
Sokan gondolkodnak úgy, hogy ha nem jön a jegyvizsgáló akkor feleslegesen vett jegyet. Sajnos a többség úgy gondolja, azért vesz jegyet, mert jön a jegyvizsgáló és ha nincs megbűntet. Sajnos nagyon kevesen gondolják úgy, hogy egy szolgáltatást vesznek igénybe amiért fizetni kell.

Ugyan sokszor a szolgáltatás nem teljesül maradéktalanul, de mindenkinek joga van megnézni a feltételeket, és ha nem ért egyet vele, akkor választhat más közlekedési módot....

Mozvez 2009.05.02. 11:17:46

Szerintetek tud az a két ember ott mást csinálni? Max mind a kettő ír egy esemény lapot leadja és kész.

A másik pedig nem biztos, hogy pont azon mosolyogtak.

Egyébként a pázmányosokra jellemző, hogy ha három egység van akkor is igyekeznek egybe beszállni. Fültanúja voltam, mikora mozdonyvezető kolléga a 3. percben a hangosba az alábbit mondta: A vonat hat ajtóval rendelkezik mind a hat egy helyre megy igy szíveskedjetek az összeset használni.

Mozvez 2009.05.02. 11:19:29

@mokas_gizi: emlékezz vissza, hogy a vasút olcsóbb volt korábban.

lurkó 2009.05.02. 14:11:16

@Mozvez: Már ahol létezik eseménylap. Nálunk még mindig eseménykönyv van. Szolgálat végén irhatom és ha nem fér bele a leszámolási időbe akkor társadalmi munkában végzem. És egy 15 órás szolgálat végén nem mindig emlékszem hogy mi is történt az első órában.

kenshikun 2009.05.02. 21:19:20

@Ákibard!: Egyet értek, a MÁV jegyvizsgálói általában (jelzem általában, mert kivétel azért akad) rendesek és segítőkészek, de azért van olyan, amelyik teljesen kiveri a biztosítékot. Persze melyik szolgáltatói ágazatban nincs ilyen, meg aztán mindenkinek lehet rossz napja. Ezen a vonalon összesen 1 jv-ről tudok akit konkrétan embernek sem neveznék, a többiek jó fejek.

siófoki35 2009.05.03. 17:32:28

Én is a Pázmányra járok :-)

észrevettem, hogy teljesen logikátlanul két-vagy három kocsisak a szerelvények. Egykocsisat csak este szoktam látni, vagy még akkor sem. Egyébként az egy kocsiba szállásnak olyan oka lehet, hogy a pázmánaumi megálló peronjára annak közepefelé egyetlen (viszonylag széles) lépcsőn lehet fölmenni, és a többség ott tömörül annak tetején. És gondolom ők tömörülnek egy helyre. Az én diáköröm(Pázmányosoknak: a "Szósz")mindig az utolsó kocsi elejébe ül pl. Gondolom mások is vannak így ezzel.
Jegykiadás és ellenőrzés: Jegyvizsgáló nem szokott lazsálni, szinte mindig találkozom vele. A sok pénztár nélküli megálló miatt lehet trüközni a jegyváltással. Pl. felszállsz Pázm-ban jegy nélkül, és ha csak Vörösvár után jön jv. akkor Szabadságligettől veszed a jegyet. Vagy: felszálsz Nyugatiban BEB bérlettel, ha üröm előtt jön a jv, akkor azt mutatod fel, ha utána, akkor veszel egyet Ürömtől nála (beadod hogy Aquincumban szálltál fel)...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.05.07. 18:54:58

látom itt még senki sem röhögött kínjában... de mindegy... az egykocsis "szerelvény" amúgy botrány.

lurkó 2009.05.07. 21:56:48

@chipetke: egy egység Desiro-rol van szó igazából. Arra nem bhv-k járnak.
süti beállítások módosítása