MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Játék hülyegyerekeknek

2009. április 30. - georgejr

Henceg Herceg bejegyzése megér egy ajánlást: 

"1989. évi VII. törvény a sztrájkról


 
1. § (1) A dolgozókat a gazdasági és szociális érdekeik biztosítására - az e
törvényben meghatározott feltételek szerint - megilleti a sztrájk joga.
(2) A sztrájkban való részvétel önkéntes, az abban való részvételre, illetve
az attól való tartózkodásra senki nem kényszeríthető. A jogszerű sztrájkban
résztvevő dolgozókkal szemben a munkabeszüntetés befejezését célzó kény-
szerítő eszközökkel nem lehet fellépni.
(3) A sztrájkjog gyakorlása során a munkáltatóknak és a munkavállalóknak
együtt kell működni. A sztrájkjoggal való visszaélés tilos.”
 
 
A hír: „Budapest, 2009. április 28., kedd (MTI) - A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) az április 30-ra meghirdetett sztrájkját május 8-ra, péntekre helyezi át - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke kedden Budapesten sajtótájékoztatón.”
A tények: Nem kevés ember életét keseríti meg a MÁV (VDSZSZ) önhatalmú sztrájkja. Magyarország sajnos sok helyen nincs arra lehetőség, hogy alternatív, más járművön jussanak el a munkahelyükre. Leginkább az egyébként is hátrányos helyzetben lévő településeket érinti a MÁV (VDSZSZ)önhatalmú sztrájkja. Megszámlálhatatlan fiatal és idős nem tud eljutni munkahelyére, családjához, szeretteihez. A gazdasági válság szinte mindenkit súlyt. A MÁV (VDSZSZ) önhatalmú sztrájkja miatt emberek veszíthetik el a munkájukat, hisz a munkáltató egy létszámleépítésnél igen erős nézheti azt, hogy vajon ki nem jár be rendszeresen dolgozni, ki késik, stb.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr151095614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2009.04.30. 13:27:06

Tény, hogy Gaskóék lejáratták a sztrájk fogalmát, súlyosan visszaéltek a húsz éves sztrájktörvény hiányosságaival (pl. egyszer sem állapodtak meg az elégséges szolgáltatásról), de azért nem lehet ám ennyire leegyszerűsíteni a helyzetet, ahogy Herceg teszi! Mert sok mindenről nem a MÁV és nem annak dolgozói tehetnek. A MÁV úgy ahogy van, alulfinanszírozott. Nem a MÁV-os dolgozó hanyagságán múlik, hogy rossz az ajtó, lepusztult a személykocsi, lassúak a vonatok, stb... Ha nem javítják meg őket, mert nincs rá elég pénz, akkor ők erről nem tehetnek. Ha az utas összepiszkítja a WC-t, erről nem ők tehetnek (azért mégsem lehet minden utas után ellenőrizni, hogy tisztán hagyta-e maga után a mellékhelyiséget...). Arról, hogy két évtizede alig-alig költ a vasút karbantartásra, pályafelújításra, arról, hogy a szükséges fejlesztések elmaradtak, és csak azokat végezték el, amelyek a forgalombiztonság szempontjából elkerülhetetlenek voltak, nem ők tehetnek.
Az meg a dolgok végletes leegyszerűsítése, hogy ha tiszták, gyorsak, pontosak, stb... lennének a vonatok, akkor több lenne az utas. Valamivel lehet, de nem biztos, és ez egyébként is egy folyamat lenne. Több oka van, hogy csökkent az utaslétszám, ennek egyike pl. a jelentősen megnövekedett személygépkocsi-állomány, aztán a városok lakosságszámának növekedését is lehetne említeni.
Ha lenne is finanszírozásbeli változás, a látványos eredmények nagyon hosszú idő múlva mutatkoznának csak meg, mert több évtizedes elmaradást nem lehet egy-két év alatt behozni.

petya.bacsi 2009.04.30. 14:47:07

@rickyramirez: Alulfinanszírozott a MÁV? Ha több pénz folyna be, akkor sem lenne színvonalasabb az egész cég. Erről nagyon sok riport, cikk készült.

Nyilvánvaló, hogy nagyon sok dologról tényleg nem a vasutasok tehetnek, viszont van, amiről igen.

Pl. valamelyik kedves utastársunk szétkaratézi az asztalt, kiveri az ablakot. A szomorú az, hogy hiába csinálják meg, előbb-utóbb megint szétverik. És aztán meg úgy vannak vele, hogy minek csinálják meg, minek öljenek ebbe pénzt? De ez a normális, utazási feltételeket betartó fizető utasokkal kiszúrás.

Az, hogy az egész ilyen, az rávilágít arra a hatalmas problémára, hogy bizony egyre gyorsabban rohad társadalmunk. Itt alapvető, szemléletbeli változásokra, és szigorúbb törvényekre lenne szükség, hogy normalizálódhasson a helyzet.

petya.bacsi 2009.04.30. 14:48:59

@petya.bacsi: lehet, hogy próba jelleggel megérné a kalauzok mellé rendőröket is rakni véletlenszerűen. Biztos, hogy ez plusz kiadás, de hosszabb távon lehet, hogy megérné a MÁV-nak.

rickyramirez 2009.04.30. 17:11:10

@petya.bacsi:
"Ha több pénz folyna be, akkor sem lenne színvonalasabb"
A tény az, hogy nem folyik be több, tehát kár ezen elmélkedni. Ebből meg ezt lehet kihozni. A lényeg, hogy az állam nem az elvárható szinten látja el a közfeladatát (és ahogy jelenleg kinéz a dolog, ezentúl még kevésbé fogja).
Ha pedig mégiscsak elméleti fejtegetésekbe kezdünk ("ha több folyna be"), akkor annyit mondhatok: igenis jobb lenne a színvonal, mert azért az nem úgy van, hogy mindenféle ellenőrzés nélkül költögetik a MÁV-nál a pénzt. Azért léteznek ám jogszabályok, meg vannak felügyeleti szervek is. Ez a megállapításod Petya bácsi pontosan megfelel annak az általad minden esetben követett elvnek, hogy a MÁV en bloc rossz, alacsony hatékonyságú, hozzá nem értők dolgoznak ott, korruptak a vezetők, stb... Bármi van, ezt követed, akár a tényekkel szembehelyezkedve is. Én viszont a tényeket tisztelve, az igazságra törekedve alakítom ki minden esetben az álláspontomat.

petya.bacsi 2009.04.30. 17:41:37

@rickyramirez: biztos igazad van, én nem ezt tapasztalom.

mikulas 2009.05.01. 08:42:56

ha már sztrájkolnak, legalább annyit tennének meg, hogy nem hétvégére teszik. tudom, hogy úgy hatásosabb, de egyben szemetebb megoldás is

Ákibard! 2009.05.01. 18:20:53

@petya.bacsi:
Te Petya Bácsi!
"Erről nagyon sok riport, cikk készült. "

Te még hiszel a cikkeknek riportoknak? Megint csalódtam benned... :-( / :-)

Tény és való, hogy a 10 millió kedvezményes utas országában élünk, és az is tény, elhiheted nekem, tudod, hogy van rálátásom: Az állam közel sem fizeti meg minden kedvezményes jegy után az állami kiegészítést. Közel sem... Év elején megállapít egy darabszámot, azután odatolja a pénzt, és ha az év végére 3x annyi diákjegyet adnak el, akkor a MÁV így járt. ÉS nem túlzok, kb ennyit fizet. A többit meg nyeli le a MÁV. Ma minden jegy után el lenne számolva akkor rég légkondis személyvonatokon utazhatnánk. Nopersze ehhez a pénznyelő alkatrészeket is be kellene tömni, meg 1-2 piontos pénznyelőforrást megszűntetni, de a kiegészítés is fontos szerepet játszana!

rickyramirez 2009.05.01. 18:37:58

@Ákibard!:
"Ma minden jegy után el lenne számolva akkor rég légkondis személyvonatokon utazhatnánk"
Ez közel sem lenne így, mivel a teljesárú jegyet fizető utasok is csak a tényleges költségek kb. 1/3-át fizetik. Tehát akkor az állami pluszpénzzel ott lennénk, hogy ki lenne fizetve a költségek harmada. És telejsárú jeggyel az utasok nem egészen harmada utazik csak (megjegyzem, jómagam is)! Tehát ugyanolyan utaslétszámot feltételezve 3-4-szeresére kéne a jegyek árát növelni, hogy ilyen jelentős fejlesztéseket végre tudjanak hajtani.
Ez az egész rendszer baromi igazságtalan egyébként, egyetértek vele, hogy jelentősen meg kell nyirbálni a szociális alapú kedvezmények körét, mert mondjuk egy 26 éves ember, aki még nyilván nem igazán tudott megfelelő egzisztenciát kialakítani magának, az teljesárú jegy vásárlására kényszerül, az a 65 éves nyugdíjas pedig, aki mondjuk 300 ezer forint nyugdíjat kap (tudom, hogy ez az összes nyugdíjas kevesebb mint 1%-a, de van ilyen, és most beszéljünk ezekről), az ingyen utazhat! Ez baromira igazságtalan!

Ákibard! 2009.05.01. 19:05:07

@rickyramirez:
"És telejsárú jeggyel az utasok nem egészen harmada utazik csak (megjegyzem, jómagam is)! "

Annál is kevesebb... :-$

" az a 65 éves nyugdíjas pedig, aki mondjuk 300 ezer forint nyugdíjat kap "
Így van. De még aki nem kap 300000-t csak 100000-t, az is minimum vehetne egy 50%-ost. Én is 50%-kal utazok, de diákként dolgozok amikor tudok ebből van pénzem. Mégis 50%-ot fizetek mig a nyugdíjas 0-t. És ne jöjjön senki azzal a dumával, hogy ő egésaz életében mennyi pénzt fizetett be, mert egész életében dolgozva max egy évnyi nyugdíját fizette be...

A másik pedig, hogy tegnap a vonatra szállva rögtön az első fülkében két cigányasszony, találjátok ki mi volt kikészítve az asztalkára: MAGYARIGAZOLVÁNY. Mert a cigányoknak 90% is jár.
Magam részéről TÁ lenne, 90% a nagyon rászorulóknak (vakok, mozgáskorlátozottak, stb) 50% (diák, nyugdíjas) és slussz. Maximum a 33% üzletpolitikai kedvezmény maradna még pluszban.

rickyramirez 2009.05.01. 21:12:04

@Ákibard!:
Akkor most mi a helyzet azokkal az árkiegészítés-kifizetésekkel? Akkor igenis az igaz, amit én írtam, nevezetesen hogy teljes körű kifizetés esetén sem lehetne itt mindenhová vadonatúj, jól felszerelt személykocsikat venni, mert akkor sem lenne megtérítve a költségeknek még a fele sem!

Ákibard! 2009.05.01. 21:14:25

@rickyramirez:
Nyilván a valós költségek nem térülnének meg még úgy sem, de ezeket azért az állami támogatásoknak kellene fedeznmiük, amit amúgy kap a MÁV, csak ugye a pénznyelők...
Az árkiegészítés elmaradása csak egyetlen plusz ok volt, amit említettem. Tehát ha az árkieg meglenne rendesen, plusz a pénznyelők eltűnnének, akkor lenne jó világ.

Mindenhol megy a mutyi, csak nem mindegy milyen arányban...
süti beállítások módosítása