MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A ballagók nem számítanak

2009. április 23. - georgejr

Miért mindig az munkavállalóknak, az utasoknak kell megértéssel lenniük GASKÓ és csapata iránt? Eddig nem akartam írni a sztrájkról, de most megint kinyílt a bicska a zsebemben. Nyilván megérti majd Marci, hogy fontosabb a sztrájk, mint az, hogy a nagymamája lássa a ballagását, elbúcsúzzon az iskolájától stb.... Ja és persze, hogy a hosszú hétvége előtt kell megint hisztizni, ha már kib@szunk, b@sszunk ki még jobban az emberekkel... Cikk után folyt.

 Hello!

 
A VDSZSZ folytatja hihetetlen primitív kommunikációját:
 
A ballagók miért kapjanak útravalóul még egy pofont is? – 2009. április 21.
 
Az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, a Gimnáziumok Országos Szövetsége és a Magyar Szakképzési Társaság tisztelettel arra kérik a vasutasokat, hogy "ne sztrájkoljanak április 30-án, a ballagás napján, és ne tartsák fenn a sztrájkfenyegetést a május 4-én kezdődő érettségi időszakban". Így ugyanis a VDSzSz - mert melyik másik szakszervezetről is lenne szó - 100 ezer végzős diák és szülei számára teszi lehetetlenné, hogy megjelenjenek a ballagási ünnepségen. Ami tényleg nem szép tőlünk.
Előkapjuk a naptárat: későbbre valóban nem lehet rakni, hiszen tiltakozni addig kell, amíg nem szorítanak, csak tervezik, hogy fognak. Nézzük az április 29-t. Itt van például a Borszerda, amit ráadásul a Torkos Csütörtök mintájára most először rendeznek meg. De milyen alapon babráljunk ki a Borszerda programjain részt venni akarókkal? Hogy a ballagás fontosabb, mint bort inni? Ezt a Borszerda szervezői biztosan cáfolnák.
A lényeg: nincs az a vasutas sztrájk, legyen az a hét bármely napján, amelyik ne sértene érdekeket.
Másrészt pedig reméljük, hogy a három szervezet a kormányt is felszólította a munkavállalókat érintő megszorítások visszavonására. Hiszen, ha azok a jelenlegi formájukban bevezetésre kerülnek, egészen biztos, hogy rövidesen mindannyian elballaghatunk. Igaz, korosztálytól függetlenül.
Épp ezért arra kérünk minden ballagót és hozzátartozóikat, hogy legyenek megértéssel a vasutas sztrájk iránt, ami egészen biztosan nem azért került április 30-ra, mert direkt velük akartunk kitolni.
Az elballagó diákoknak ugyanis előbb-utóbb munkába kell állniuk. De indulásképp miért kapjanak útravalóul a pogácsa és a só mellé még egy pofont is, amit a kormány akar adni minden munkavállalónak?
 
http://www.vdszsz.hu/drupal/?q=node/395
 
Üdv
András
 
No de miért is mondom, hogy hiszti? A kormány pénzt akar elvonni a MÁV-tól, hogy megtakarítson több milliárd forintot. Ezzel részben egyet is értenék. Ha ezért sztrájkolnának még meg is érteném. De a helyzet nem ez. Még mildi mondta itt a blogon decemberben, hogy G.I. Joe kapott ultimátumot: Ha nem érnek el semmit, akkor felejtsék el a jövőbeni sztrájkot, mert a vasutasok nem fognak megint a semmiért sztrájkolni. A sztrájk eredménytelen lett. Majd felröppent a hír, hogy kevesebb pénzt kap a vasút, és megszorítások lesznek. No erre hős csegevaránk egyből nekibuzdult és sztrájkra szólított, mondván jajj de rossz lesz, és cselekedjünk az országért a vasútért. Majd halkan hozzátette, persze sztrájkoljunk még a korábbi követelésekért, de nem ez a legfontosabb... (na persze). Ha ez nem lenne benne a sztrájkfelhívásban, akkor lehet nem picsognék nagyon, de bekerült és ismételten politikai színpadra viszi a vasutasokat, mondván milyen rossz lesz majd a felnövekvő ifjúságnak stb. A Bokros csomag is szopás volt, de aztán érdekes módon futotta sok-sok fejlesztésre, munkahelyteremtésre...
Minden közgazdász, minden elemző szükségesnek látja a megszorítások bevezetését. Nekem sem tetszik, nem vagyok szakértő, de tény: ha nem húzzuk szorosabbra a nadrágszíjat a saját gyerekeinkkel szúrunk ki.
Ha megszorítások lesznek evidens, hogy legelsőként az állami mamut cégeknél, állami szerveknél kell megtenni ezt a lépést. Én spec nem örülök a pénzelvonásnak, de kényszerű lépés.  Mindenhol vannak és lesznek elbocsátások, ez alól a MÁV Csoport sem kivétel, és nem is lehet! El kell fogadni. Miért legyen különb a vasutas, mint a többi másik ember? Ha az egész ország térden állva gyakorolja az orális szexet bőnyállal, akkor abból a vasút sem maradhat ki. Vegyük tudomásul. 
Ha tényleg lesznek elvonások, akkor első körben a felsővezetők, felügyelőbizottsági tagok (köztük G. István) bérét kellene megnyirbálni, ezután a felesleges beruházásokat leállítani  (lsd Business Lounge), majd a túlzott adminisztrációt leépíteni, és csak ezután jöjjenek az igazi vasutasok... De ez csak álom marad, nyilván megint a kétkezi munkavállalókon fog az ostor először csattanni és Gaskónak megint lesz miért szopatni majd az országot. Viszont ideje lenne beletörődni, hogy a vasút nem külön kis sziget, amit nem érint a válság... És a vasutas dolgozók nem lehetnek eszközök a politikában, pláne nem úgy, hogy milliós károkat okoznak... Lehet jönni a dumával, hogy ez a köz érdekében történik, de igazából csak erődemonstráció... Mondom, ha a korábbi követelések nem lennének benne a sztrájkfelhívásban, talán más lenne a szájízem...
De miből gondolja bárki komolyan, hogy a sztrájk bármit is el fog érni, ha eddig is eredménytelen volt?
Összegzésül:
Ha az egész ország térden állva gyakorolja az orális szexet bőnyállal, akkor abból a vasút sem maradhat ki. Vegyük tudomásul. Egy hasonlattal zárnám monológom: Húzzuk, halasszuk a megszorításokat, de a vége nem lesz jó. Ez olyan mint a fogorvos, fáj a fogad, de nem mersz elmenni, mert a gyökérkezelés fáj, halogatod, halogatod és addigra a fogad kirohad és menthetetlen lesz. Gyökérkezelésre van szüksége az országnak, és először a kritikus pontokon....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr971079633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.04.23. 10:37:17

Nem lehetne már leszállni erről a sztrájk témáról? Annyira unalmas...
Köcsög egy banda, nem az fogja eltántorítani őket, hogy 3 naponta itt anyázunk...

Rendes sztrájktörvény kellene, és beffelegezne az ilyen gaskóféléknek...

Az igazi vasutasok is unják, mert amig a naplopó sztrájkolók elbujdosnak, addig azok akik lelkesen végzik munkájukat kapnak hideget-meleget, ami jön.

petya.bacsi 2009.04.23. 11:01:07

Igen, tényleg kellene sztrájktörvény, egy olyan, ami leírná feketén-fehéren, hogy mi az elégséges szolgáltatás, és hogy ne tehessék tönkre a vidékről ingázókat, mert ezzel főleg őket szívatják... nagyon elegem van már a sztrájkolgató vasutasokból, akik a kollégáiknak legalább akkora kárt okoznak, mint a FIZETŐ (nem ingyen utazó) utasoknak.

A leépítésekről meg annyit, hogy máshol is vannak, a legjobb tényleg az volna, ha vízfejben lenne ez.

"Mercz Attila úgy fogalmazott: kellemetlen az időpont egybeesés." (forrás: sonline.hu)

Mikor a BKV-val együtt sztrájkolták az meg véletlen egybeesés volt.

Persze, én meg Miki egér vagyok...

jamjam 2009.04.23. 11:09:01

@Ákibard!: na majd ha a volán társaságok
maguknak épitik az utat amin futnak a
buszok,vagy nagyon mélyen vasutas vagy,
vagy szimplán csak azt gondolod,hogy
jó poén ide irogatni

kenshikun 2009.04.23. 11:11:41

Kedves emberek vannak azért a világon, ahogy elnézem.
Sztrájkoljunk, mert ha elvesznek pénzt tőlünk szar lesz! És persze eddig is kellett 200 zsebbe, meg szárnyvonal, meg... elég álnok egy dolog, de nem ártana már, ha Gaskót drágát tényleg szélnek eresztenék és nem csak pletyka szinten mondanák, hogy lehetséges, hogy... Meglátjuk mi lesz, én kimegyek aznap is várni vonatra, ha nem jön 10m-ről megy a busz normál esetben is tömve és beérkezésre már kb 30 perc késéssel, de legalább megy. Leginkább a vasutasokat sajnálom, akik ilyenkor felveszik a munkát, mert ők kapnak a naplopók miatt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.04.23. 11:17:46

Persze, értse csak meg a hülye diák: Gaskó ÉRTE sztrájkol!
[/irónia]

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.23. 11:18:48

@kenshikun: igazad van, az elmult masfel ev sztrájkjai miatt egyre inkabb romlik a dolgozo vasutasok megitelese, es gyakorlatilag csak ennyit tudott elerni a sztrajk:(

jamjam 2009.04.23. 11:30:57

@petya.bacsi: CSAK ÖNNEK!!!!!!!!!!!!!
650-1 HOVÁ-MERRE?????nem biztos,hogy
mindenki hüjjjjjjjjjje a mávnál!!!!!!!!!!

jamjam 2009.04.23. 11:33:48

@Gerusz: az a probléma,hogy te ezt
nem látod áááát

petya.bacsi 2009.04.23. 11:41:46

@jamjam: hol írtam azt - az itteni hozzászólásaimat nézve -, hogy mindenki "hüjjjjjjjjjje" a MÁV-nál?

650-1 nem tudom merre megy, egyet tudok, hogy a menetidőben ott van a speciális k ("késés") állandó, aminek az értéke változó.

Csak nehogy feledésbe merüljön ez az állandó igazság.

petya.bacsi 2009.04.23. 11:43:03

@jamjam: ha Gerusz nem látja át, akkor vázold fel nekünk a helyzetet, hogy átlássuk. Szerintem mindenki figyel most rád. Lássuk!

jamjam 2009.04.23. 11:45:23

@petya.bacsi: azért nem mindig a máv
dolgozo a hibás!!!!!!!!!!

petya.bacsi 2009.04.23. 11:47:26

@jamjam: mutasd meg hol írtam ezt ebben a posztban. nem írtam itt most ilyet, hogy a MÁV dolgozó a hibás.

jamjam 2009.04.23. 11:52:30

@petya.bacsi: 650-1 érezik keletibe 12.27
indul:13.33(566ic)19.39-kor kell nyugatiba érkeznie!!!!
miskolci ic kocsikkal közlekedik!!
mit akarsz még róla tudni??????,
info:fejből

jamjam 2009.04.23. 11:55:33

@petya.bacsi: lehet rosszul fogalmaztam
valamit,bocsát. kérek ha esetleg
sértő volt

jamjam 2009.04.23. 12:19:54

@georgejr: fejből mondom mi.hová.mi,mikor
jön p.bacsi
szerintem vonaton ez még nem utazott!!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.23. 12:49:25

@jamjam: meg mindig nem ertem mi koze a temahoz? :) egyebkent petya.bacsi eleg sokat utazott mar vonaton:)

petya.bacsi 2009.04.23. 13:06:01

@georgejr: de még mennyit! :)) jáááj!

jamjam 2009.04.23. 13:14:52

@georgejr: igen,ezért kértem tőle
elnézést!én nem utazom vonaton!
én próbálom megtartani a menetrendet!!!!
én vagyok aki ott van minden vonaton
de nem hagyom el a keletit!!!!!!!
azért irtam le neked a kör IC-t
amugy nézz utána 3 van !!!!!!!!!!!!!!!!

rickyramirez 2009.04.23. 13:16:06

Leírtam már korábbi kommentjeimben is, de a lényeg még egyszer: ezzel a Bajnai-csomag elleni sztrájkkal a VDSZSZ csendben kihátrálhat a 250 ezer forintért folytatott korábbi jogilag megalapozatlan sztrájkjaiból. Semmit nem sikerült elérniük, de ezt nem lehet nyíltan kimondani, mert akkor azonnal elsöpörné a vasutasok haragja az egész VDSZSZ-vezetést.
Akkor lesz ebben az országban igazi jogállam, ha nem csak azok sztrájkolnak mindig, akik az állam emlőin élnek, hanem akár csak egyetlen napra nem nyit ki pl. a Tesco vagy a McDondald's ilyen okból!

rickyramirez 2009.04.23. 13:18:24

@jamjam:
Nem lehetne valami közérthető, értelmes magyarsággal megfogalmazott hozzászólást írni?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.23. 13:22:55

@jamjam: de mi koze van az IC-nek a sztrajkhoz? csatlakozom rickyramirezhez

jamjam 2009.04.23. 13:52:41

@georgejr: igazad van!petya bacsi biztos
sokat utazott!!!!majd ha 96m-t ment
csak a keletibe majd megértem!
utasként,(sajnos!)igaza van!

jamjam 2009.04.23. 14:00:46

@petya.bacsi: még1 dolog!rendőr,katona,
belügyidolgozó,bkv-hozzátartozó,volán??
vasutas miért nem????????????,

Ákibard! 2009.04.23. 16:23:31

@jamjam:
Igazából nem értem hogyan kapcsolódik a te hozzászólásod az enyémhez, ráadásul teljesen értelmetlen is amit irsz.

Ákibard! 2009.04.23. 16:30:05

@jamjam:
Remek. Nekem erre van egy menetrendkönyvem, fedvényezve. Tudja nem csak Magyarország vonatait is :-)))

De ez hogy jön ide?

Ákibard! 2009.04.23. 16:33:19

@jamjam:
Pont jó példát hoztál fel.
Halt meg beteg azért, mert a sztrájkoló orvos nem látte el?
Égett le ház azért, mert a tűzoltó sztrájkolt?
Állt le volán mindennemű elégséges szolgáltatás nélkül napokra?
NEM!
Na majd amikor a vasutasok is úgy sztrájkolnbak, hogy az elégséges szolgáltatás megmarad, akkor okés lesz a dolog.

petya.bacsi 2009.04.23. 17:19:36

@jamjam: igem sokat utaztam. mondhatni életem felét a vonaton töltöttem.

@Ákibard!: én is pont ezt akartam írni...

Adani 2009.04.23. 17:53:35

Nem lenne baj a sztrájkkal sem ha ésszel csinálnák, kéne egy normális sztrájktörvény. Az első és legfontosabb, h kötelező legyen megmondani előre, h melyik vonat megy és melyik nem, és amelyikre azt mondják ,h elindul az induljon is el. A másik meg, h ne lehessen már olyat csinálni mint a múltkor, h akkor és n most sztrájkolok ,de 10 perc múlva már nem, de újabb 20 múlva megint. Mindenkinek kötelessége legyen a munkakezdéskor nyilatkozni h felveszi a munkát vagy sem. Ha nem akkor az végleges döntés az aktuális műszakjára, később sem veheti fel, ha pedig felvette nem léphet sztrájkba később sem, ameddig a műszakja le nem jár.

Kivlov 2009.04.23. 19:23:14

Gaskót felkötni, MÁV-ot eladni valakinek. Vihetik ingyen is, azzal is 10 milliárdokat nyerne az állam.

ressm 2009.04.23. 19:41:50

utána lehet nézni honlapokon miért volt az 1904-es vasutas sztrájk: 30 éve változatlan! fizetés rendezés, szolgálati ranglétrán előre jutás szabályainak visszavonása ellen stb. a megoldás ismert mindenkit behívtak katonának és a vasúthoz vezényeltek ott ahol volt, fonák esetek voltak a mozdonyvezető közlegény volt a fűtő tizedes, na akkor ki a dirigens? manapság meg miért is "harcolnak"?

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.04.23. 19:56:33

@Ákibard!:
Nem az ingyenesség szól belőlem, de talán tiltakozhatnak azzal, hogy nem nézik az utasok jegyeit/bérleteit, így az utasoknak nem kötelező fizetni az utazásért. A vonat ugyanúgy jár, de a veszteség a vasút számára jobban növekedne.
Amúgy meg a szakszervezet egy érdekes dolog, mert egy érdek képviseletnek jó lenne, de ahogy hallottam, választás nem volt, hogy Gaskó legyen a VDSZSZ élén.

Ákibard! 2009.04.23. 20:01:40

@Labzo: Ezzel nem titlakozhatnak, ugyanis ez egész egyszerűen hanyag munkavégzés lenne, amiért azonnal repülhetne a munkavállaló. (Fegyelmi)

Snowflake71 2009.04.24. 20:23:56

@Kivlov: Gaskót nem felkötni, sokba van a kender.... Tárcanélküli miniszterséget neki. El is élvezne a gyönyörtől szerintem. De nekünk sem ártana.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.04.24. 23:10:08

kedvenc gaskó barátunknak már megint sikerült "véletlenül" a szokásos egyetemistákat és heti ingázókat szívató pénteki sztrájkot rászervezni a ballagásokra és érettségire, hogy mindenkivel jól kitoljanak, gondolom még lesz vagy két "szokásos" vizsgaidőszaki sztrájk is, gaskót csak szimplán egy vonat elé kéne kötözni

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.04.25. 14:30:40

En azert a VDSzSz tagok helyeben megkerdeznem Gaskotol, hogy:
"Te Pityu annyit sztrajkolunk ezert a 250 ezer penz per kopfert, de megsem kapjuk meg.
Lehet, hogy te csak atakarsz baszni minket?"

En ha tag lennek komolyan gondolkodoba esnek, hogy van e ertelem a sztrakolosdinak ha ugysem erunk el vele semmit.

Mas:

Most Gasko a sereget a megszoritasok miatt sztrajkoltatja, de ugysem er el vele semmit.
Legfeljebb azt, hogy az elbocsajtasok elott majd nyugodt szivvel mondhatja, hogy fiuk en megprobaltam mindent megtenni az ugy erdekeben, de latjatok ez a szemet nep(vasutas, VDSzSz)nyuzo kormany miatt van.

Mindegy sztrajkoljanak csak, eggyel tobb ok, hogy kesobb hulljon a fergese.

kenshikun 2009.04.25. 18:27:58

@Tommeeca: Nemár, sajnálnám a vonatot, meg a töltést.

Csütörtököm így érdekes lesz, de csak álmosabb leszek, mint szoktam, mert busszal előbb kell mennem, nekem hála égnek csak ennyi gondot jelent, de ezen a vonalon (40a) kelenföldig általában sztrájk alatt is valemennyire normálisan szokott menni a dolog, úgyhogy reménykedem, hogy ismét lesz egy pár rendes vasutas, aki nem veszi be ezt az álszent dumát.

kenshikun 2009.04.25. 18:29:22

@Tommeeca: Jut eszembe, mibe, hogy a május 8-i LIGA sztrájkhoz is csatlakoznak "véletlenül" vagy/és "szolidaritásból"?

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.04.25. 20:16:56

@kenshikun: A máj. 8.-i sztrájkhoz "véletlenül és szolidaritásból" csatlakoznak, ha csak nem fogy ki sztrájk pénz forrása, mert múltkor is az szabott korlátot a dolgoknak.

Ákibard! 2009.04.26. 09:14:33

Megint elég lassan kerülnek ki a postok... 3-4 napig semmi...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.26. 12:52:26

@Ákibard!: hetvegen senki ne gubbasszon a gep elott, es hidd el reggel mar uj post lesz. Ebbol ne vonj le kovetkezteteseket.

Ákibard! 2009.04.26. 15:31:33

@georgejr:
Nem ebből vonatam le következtetéseket, hanem több hete 3-4 napig semmi nincsen kint.
Szívesen olvasom a leveleket, emellett a dolgom végzem a gép előtt, bár szívesebben mennék egyet túrázni, de az egyetem nem így gondolta. Gondoltam idepillantok, de már rendszeresen nincsen 3-4 napig semmi.
Ez nem így volt amíg rivalizáltatok egymással, amióta BKVf felhagyott az olvasói levelekkel már Te sem viszed túlzásba a levelek kitételét.

Szerintem a bloghu is tud olyat, hogy egyszerre felteszel 4-5 levelet előre, és időzítve kerülnek ki. Nem lenne nagy erőfeszítés szerintem.
Mondanám hogy szívesen kiteszem helyetted, de ennyire antiMÁV genyózós szöveget nem tudnék a bevezetőbe írni :-D

lurkó 2009.04.26. 16:47:43

@Ákibard!: Menj túrázni én tegnap voltam egy teljesitménytúrán. 33km. Fárasztó de nagyon jól esett. Marha jó idő volt és a Mecsek még mindíg gyönyörü.

Ákibard! 2009.04.26. 16:49:23

@lurkó:
Hát véljék egészségedre!
Engem sajna vár a közúti csomópont tervezése szimulációja-dokumentálása, plusz 3 műszaki rajz :-D Utóbbi hétfőre előbbi kedd-csütörtök...

Amúgy én egy mellékvonali túrát szeretnék lehet jövőhéten :-))) (Ha Gaskó is úgy akarja...)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.27. 06:37:17

@Ákibard!: BKVf nem hagyott fel az olvasói levelekkel, nem rivalizaltunk soha. en legalabb is nem. csutortokon volt utoljara post, penteken nem. nem fogom indokolni;
pont Te es Misi vagytok, akik egy ilyen esetnel mar azt hangoztatjatok mas blogokon, hogy nem foglalkozok megint a bloggal...
idozitett levelek kerulnek ki legtobbszor. egyebkent annyit teszek ki, amennyi van. elofordul, hogy nem kapok semmit, ilyenkor sajat post lesz belole, de copy/pasta-t nem akarok, illetve 3 bekezdeses korkerdeseket sem, amiket mar ezer eve leragtunk a blogon...

Antimav szoveg: miert a masik blogon nincs? Dehogynem, sot meg bulvarosabb is:)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.27. 09:10:21

@Ákibard!: "Ez nem így volt amíg rivalizáltatok egymással, amióta BKVf felhagyott az olvasói levelekkel már Te sem viszed túlzásba a levelek kitételét. "
Azét átlag napi 1-2 post kikerül... szemben a szigoruan napi 1 posttal..
A mav blogon regen sem volt hetvegente mindig post...

Ákibard! 2009.04.27. 09:29:46

@georgejr:
Te tudod, én csak megemlítettem, hogy eléggé elhanyagoltság érzetét kelti, hogy 3-4 naapig semmi nincs. Inkább száéthúznád napi 1-1-re ha már átlagban megvan, jobban járnál. Persze az is a te dolgod, ha 2 hetente 1-et teszel ki, csak valahogy mindig előttem van az, hogy azért ha bulvárosan is csinálta, csinálja BKVf jobban foglalkozott a bloggal akármi is volt a neve.

petya.bacsi 2009.04.27. 09:52:30

Nincs mese, ki kell rakni georgejr, ha fingott a kalauz a vonaton, jaj, tényleg, van egy sztorim, kaptam számlát, és nem morgott a pénztáros, és tök normális volt. Hozzákörítek még olyat, hogy piros csipkés kombiné volt a fehér MÁV blúz alatt, és máris címlapos lesz a poszt ;) :)

Kopi3.14 2009.04.27. 22:00:23

jamjam mit akart modnani? Van egy sanda gyanúm, ha megnéznék az ip-jét hova vezetne.
süti beállítások módosítása