MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mi vagyok én, vizsgálóbíró, hogy igazolást kérek

2009. április 21. - georgejr

Megyeszékhelyről naponta csak egy olyan vonat indul a fővárosba, aminél nem kell átszállni. Az IC persze nem várta be a csatlakozást, majd az igazolásért is küzdenie kellett olvasónknak. És persze az igazolásokon se egyforma időpontok szerepeltek... Miért is tart itt a vasút? 

 

 Kedves Georgejr!


Ma történt, hogy Kaposvárról szerettem volna eljutni Budapestre. Mivel hétköznap egy, azaz EGY közvetlen vonat megy Somogy megyeszékhelye és a főváros között; eszembe sem jutott, hogy az átszállással ekkora gondok lesznek. A gyorsvonat indulása 11:31-kor volt kiírva (7824-es gyors), de mivel bevártunk egy másik vonatot, 10 perces késéssel indultunk.
A kalauz a jegy kezelésekor, a már mozgó szerelvényen (ennek később még lesz jelentősége) szólt, hogy: "Nem biztos, hogy elérjük a csatlakozást, de reméli, hogy igen." 
A vonat 12:15-16 körül ért Dombóvárra, de az 805-ös Misina InterCitynek már nyoma sem volt, nem várt meg minket. Odamentünk a pénztárhoz (13 másik utassal ragadtam Dombóváron), hogy megkérdezzük, becserélik-e az IC-helyjegyünket a következő vonatra, hiszen nem a saját, hanem a MÁV hibájából nem értük el a csatlakozást.
A pénztároshölgy azt mondta, erről szó sem lehet, vegyünk egy új helyjegyet. Én még benne is lettem volna, ha azt mondják, a régit (amit miattuk nem használtam fel) beszámítják x%-ban. De nem. A régit dobhattam ki, és az új teljes árát kérte. Ezért aztán kértünk igazolást a pénztáros hölgytől, hogy a vonat késett, nem mi hibáztunk. A hölgy két igazolást szó nélkül kiadott, majd azt monda: nem tud többet adni, mert elfogyott a nyomtatvány. Hogy egyedül van az állomáson és nem tud új tömböt hozni. Meg hogy mi vagyok én, vizsgálóbíró, hogy igazolást kérek? Mi nem hagytuk magunkat (elvégre van, aki a munahelyére akartra vinni az igazolást, hogy ezzel igazolja, miért nem ért időben vissza Budapestre), a hölgy pedig hívta a főnökét, aki azt mondta, három lehetőségünk van:
1.) váltunk egy új helyjegyet a következő vonatra
2.) lemondunk az utazásról
3.) visszamegyünk Kaposvárra, ahol a hely- és menetjegyet is visszatérítik.
Ekkor valaki feltette a kérdést, hogy ha visszamegy Kaposvárra, milyen garanciát kap arra, hogy a következő IC bevárja a csatlakozást, és nem jár ugyanígy. A főnök azt válaszolta, hogy másnap reggel is megy egy személy, ha azzal megy Dombóvárra, biztos nem kési le a csatlakozást. Másnap reggel. Az utas ironikusan meg is kérdezte, hogy akkor ugye a MÁV Start kifizeti neki az aznap esti szállást Kaposváron, mire a főnök természetesen nemmel válaszolt. Arra  a kérdésre, hogy miért nem cserélik be a már megváltott, de saját hibából fel nem használt helyjegyet, azt válaszolta: mert a kalauz időben tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem fogják elérni a csatlakozást. Mind a 14-en tanusítjuk, hogy a kalauz a már mozgó gyorsvonaton közölte, hogy lehet, hogy nem érjük el a csatlakozást.
Végül mindenki kapott egy igazolást arról, hogy késett a gyorsvonat (ami miatt nem értük el az IC-t), de van, akién 3 percet, van, akién 5 percet, az enyémen (aki az utolsók között kaptam meg) már 9 percet késett. Érdekes. De az új helyjegyet így is meg kellett vásárolnunk. 
Tudom, naiv vagyok, de úgy érzem egy "elnézést kérünk" minimum járt volna, mert két órát rostokoltunk az állomáson, és duplán fizettünk a helyjegyért. És nem a 390 Ft  a dühítő, hanem az elv. Hogy lehet ilyet csinálni, mert "ez van a szabályzatban".  Az már csak a hab a tortán, hogy a dombóvári pénztároshöly, illetve a főnöke (szintén hölgy) milyen lekezelően viselkedett velünk, és hogy még nekik állt feljebb, mert merünk reklamálni, illetve panaszkönyvet kérni.
(Azt pedig már csak zárójelben jegyzem meg, hogy mivel a Kaposvár-Budapest vonalon szinte csak átszállással lehet utazni, bele sem gondolok, hogy hányszor játsszák ezt az utasokkal, hány utas ragad Dombóváron két órára és fizet dupla helyjegyet. Mindezt azért, mert valaki rosszul rakta össze a menetrendet, és nem hagyott több időt a csatlakozásokra.)
Üdvözlettel, egy dühös utas

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr181077269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.21. 08:07:27

Menetrend szerint a Misina IC (meg a többi sem) nem várja be a csatlakozást. Lutri az egész :/

Ákibard! 2009.04.21. 08:43:47

Akkor gyorsan tisztázzunk valamit.
Ha menetrend szerint a csatlakozó vonat érkezése, és az IC vonat indulása között 7 percnél kevesebb idő van, akkor az utas a pótjegyet, mint "csatlakozó" vonatra, saját felelősségére veszi meg. Mivel itt 5 perc van, ezért visszatérítés nem jár a csatlakozás mulasztás miatt.
Tehát visszatérítés ezért nem járt, nem pedig az általuk hablatyolt okok miatt.

Tehát szabályosan jártak el, hogy nem térítették vissza,ellenben a helyes indokra hivatkozhattak volna, nem pedig minden faszságra.

petya.bacsi 2009.04.21. 08:51:56

Milyen jól meg van ez is csinálva. Késik, és még az utas fizet :)) Na, erről szövegelek mióta. Tisztára hülyére veszik az utasokat, ők semmi miatt nem hibásak, hiszen még 2 perc kéne, hogy fizessenek. És mi ezt a céget támogatjuk az adónkból :S

Meg kéne szabadulni a MÁV-tól minél előbb, kár bele minden fillér...

Ákibard! 2009.04.21. 09:38:46

@petya.bacsi:
Neked fáj gondolkodnod ugye, mielőtt a szabvány hülye MÁVszidó dumádat nyomod?
Ha az lenne amit te mondasz, akkor akár 0 perc különbséggel is vehetnél pótjegyet, hátha korábban beér a gyorsvonat, vagy egy kicsit később indul az IC. És akkor át tudsz szállni. Ha meg nem, nembaj, visszakapom majd a pótjegy árát. És boldog-boldogtalan venné a pótjegyet, mertt semmi rizikó nincs benne, úgyis visszaadják... ÉS amit visszaadnak, az nem bevétel, ellenben a kocsi ülőhelye üres.
Azért ez nem így működik... A boltban sincsen, megveszem ezt a laptopot, és 5 perc múlva visszaadod, hogy mégsem. Indulás előtt kell gondolkodni, ezért van megszabva a 7 perc. Az aatt nem csatlakozás. Mondjuk csatlakozásra nem vár, de ha volt minimum 7 perc akkor van visszatérítésed.

petya.bacsi 2009.04.21. 10:09:11

@Ákibard!: gondolkozz egy picikét a sima utasok fejével, jó, hogy Te hatalmas háttérinformációval rendelkezel, amivel itt tudsz villogni, és így felhatalmazva érzed arra magad, hogy lebirkázd az utasokat, de a gond az, hogy magyarázat az mindig van. Van, amikor elfogadható, van, amikor nem, a lényeg, hogy a MÁV következmény nélküli cég. Késik a vonat, megmagyarázzák, koszos a vonat, megmagyarázzák.

Azért ilyen az egész cég...

belize 2009.04.21. 10:09:28

@Ákibard!:
Az van a menetrendben, hogy a Kaposvárról csak így lehet eljutni Budapestre, nem az utas találta ki ezt a kombinációt. És ha nem akar 4 meg 5 órán át utazni, kétszer átszállni, csak ilyen kombóval (gyorvonat-IC, 5 perc a csatlakozásra) tud IC-vel menni. Nézd meg a menetrendet. Szóval tényleg egy nagy fasz volt, aki ezt kitalála. Mert ha az utas nem veszi meg az IC-pótjegyet, hanem majd Dombóváron leugrik, pont amiatt fogja lekésni, hogy leszállt jegyet venni, és megint ottmarad 2 óráig. Szerinted ez a megoldás? Mert szerintem nem.

belize 2009.04.21. 10:17:41

@Ákibard!:
"Azért ez nem így működik... A boltban sincsen, megveszem ezt a laptopot, és 5 perc múlva visszaadod, hogy mégsem."
Szerintem az utas nem 5 perccel később adta vissza a jegyet, hanem gondolom Kaposváron megvette, majd a MÁV hibájából faszán lekéste a csatlakozást.
Amúgy pedig szar a hasonlatod, barátom, ha a boltban 5 perc múlva visszaviszed a laptopot, igenis cserélik vagy visszaadják az árát vagy levásárolhatod, különösebb indok nélkül is. (A műszaki cikkeket 36 óráig indoklás nélkül visszaviheted, ha a csomagolás sértetlen.)

Ákibard! 2009.04.21. 10:25:18

@petya.bacsi:
Szerintem olvasd végig miért mit írtam oké? Tudod, hogy ha az utasnak van igaza megírom. Most is megírtam, hogy ugyan nem votl igaza, mégis lehettek volna annyira korrektek, hogy a valódi indokra hivatkozva nem térítenek vissza, és nem mondvacsinált "elfogyott az igazolás" dumákra.
Olvasd el miért irtam birkát: Aki megáll a vonat az állomás előtt 400 méterrel, és a vágányok közé leszáll egy hosszú, hangos, figyelmeztető kürt ellenére, saját és mások épségét veszélyeztetve (másik vágányon 120km/ó) az nem más, mint birka. Ahogyan a sorompót megkerülő sem kedves autós, hanem birka. Nagyon más szót nem lehet rá találni.

Ákibard! 2009.04.21. 10:30:47

@petya.bacsi:
De válaszolva a felvetésedre: Van háttérinfóm valóban. Tudod, hogy szokásom válaszolni, megmondani, mi miért történik, ha tudom.
Ezt tudtam, van egy ilyen szabály, válaszoltam ennyi.
Ezt el lehet fogadni, lehet anyázni engem vagy a MÁV-ot, én egyedül elmondtam, hogy mi miért történt.
Visszatérítés nem jár a szabály miatt, ám én sem értem miért nem erre hivatkoztak, miért kreáltak más indokokat.

Ákibard! 2009.04.21. 10:34:42

@belize:
Szerintem sem megoldás, Pécs/Dombóvár körzete alaposan el van cseszve menetrendileg. Én már akkor ájuldoztam, amikor meghallottam, hogy nem lesz gyorsvonat Pécsre.
Igazad van, neme gy korrekt megoldás, valószínűleg meg lehetne oldani másképpen is.
A Dombóvári pótjegyvásárlás nem nyerő valóban, de így 7 perc alatt viszont sk felelősségre veszel pótjegyet :-/

Ákibard! 2009.04.21. 10:36:40

@belize:
Szar hasonlat volt, most sem jut eszembe jobb :-)
Úgy gondolom az elméleti része érthető volt még ettől :-)
Ha nem lenne korlát, boldog-boldogtalan megvenné a pótjegyet, mondván, úgyis visszaadják.
Ha meg visszaváltja az utas már nincs idő eladni másnak,ez pedig veszteség.
Persze mondható, hogy ne késsen a vonat, de reálisan, a mai állapotok között, az... :-((( (ÉS még el akarnak venni, amit nem a vízfejből fognak, hanem abból, amit az utas is megérez)

belize 2009.04.21. 10:57:46

Szerintem sem jó, ha boldog-boldogtalannak visszafizetik a helyjegy árát, aki otthon vakarózik helyette, annak valóban nem jár vissza az ára. De ebben az esetben le lehet ellenőrizni, hogy az utasok a csatlakozás késése miatt nem használták fel a helyjegyet, amit ha visszaváltanak, Sárbogárdon még fel lehet használni.
Amúgy megnéztem a menetrendet, ami szándékosan úgy van összerakva, hogy az utassal fizettessenek dupla helyjegyet, mert minden csatlakozásra 5-6 perc idő jut. Nem értek hozzá, de nem lehetne ezzel egy érdekvédelmi szervezethez fordulni? Ha elérnék, hogy változtassanak a menetrenden, minden probléma meg lenne oldva. Szerintem inkább várakoznak 5-10 percet az IC-re, minthogy 2 perccel lekésnek róla és 2 órát várnak a következőre.

Ákibard! 2009.04.21. 11:01:34

@belize:
Igazából az egész menetrend szarul van összerakva úgy ahogy van.
ÉS sokkal nagyobb problémák is vannak benne mint egy IC átszállás. Nevezetesen a rezsimenetek óriási száma, amiről volt is post.

lurkó 2009.04.21. 15:11:32

@belize: Nézzétek kicsit jobban a menetrendet! Akkor lenne igaz ha más lehetőség nem lenne. De minden gyorsvonat elött indul egy személy is jelen esetben 10:48-kor. Érkezik 11:45-kor Misina indul 12:13-kor. Tehát van más lehetőség. Van idő akár pótjegyet váltani venni a restiben ezt meg azt és egy hoszabb pillantást vetni az állomás elött álló 424-es gőzösre. És van esély velem is találkozni :)

lurkó 2009.04.21. 15:33:05

De a kedves levélíró néhány lényeges dolgot kihagyott a sztoriból hogy könyes szemmel sajnáljuk és felháborodjunk a gyülölt startos dolgozók határt nem ismerő gonoszságán. Mintha ott sem lett volna és csak hallomás után irt volna levelet. Hogy a szegény utasok már eleve úgy rontottak a pénztárhoz mint krisztus a templomba mikor kiűzte a kufárokat. Még felindulásból is megengedhetetlen hangnemben beszéltek és üvöltöztek ott anyira hogy még a biztonságiakat is oda kellett hivni. Sajnálom de ebben az esetben az utasok is hibássak hogy elfajulhatott a történet. Amilyen az adjonisten olyan a fogadjisten. Mivel a másik oldalon is emberek vannak és ha nem adunk megfelelő tiszteletet a másik embernek akkor hogyan várjuk el azt mifelénk?

Ákibard! 2009.04.21. 15:56:47

@csigaszem:
Nem gondolod, hogy paraszt vagy?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.21. 16:07:29

@csigaszem:
nem kerunk kommentspamet

Ákibard! 2009.04.21. 17:30:40

A kételkedőknek kikerestem a SZÜSZ rendelkezését:

A nem IP vonat késése miatti csatlakozás mulasztás esetén, ha az érkező vonat menetrend szerinti érkezése és a pót- és helyjegy-, helyjegy-, pót-jegyköteles vonat menetrend szerinti indulási ideje között 7 perc vagy an-nál nagyobb idő áll rendelkezésre
az utas kérheti a pót- és helyjegy, a helyjegy és a pótjegy díjának levonás nél-küli visszatérítését.

belize 2009.04.21. 18:12:25

@lurkó:
szerencsére én nem gyakran járok vonattal (ha meg igen, nem arrafelé), de azt tudom, hogy a Restibe nem szívesen tenném be a lábam. a húgom Pécsre jár egyetemre, volt szerencséje a dombóvári resti törzsközönségéhez, és többet nem igen szeretne velük találkozni.

belize 2009.04.21. 18:17:51

@lurkó:
én nem voltam jelen, csak a tévében láttam az esetet, de egy nyugatibb országban a szolgáltatónak még akkor sem szabad bunkón beszélni az utassal, ha esetleg nem túl udvarisasn szólnak hozzá, mert repül a munkahelyéről. amúgy a tévében egyáltalán nem volt szó biztonságiak közbelépéséről, csak annyit muattak, ahogy egy vörös hajú szemüveges hölgy békésen beszélget a mávos securitysekkel, a "banda" többi tagja meg az épületben bóklászik vagy kinn, az árnyékban beszélget.

Adani 2009.04.21. 19:30:01

Nálam ilyen esetekben szokott előjönni a mindenki bekaphatja gondolkodás vagyis felszállok a meglévő IC jeggyel mondván nem váltották vissza, de ki van fizetve kapják be én utazni fogok. Az meg, h nem az az engem nem érdekel nem fogok 2x fizetni mert a pancserek voltak a MÁV-nál Eddig mindig bejött, igaz nem sokszor csináltam, de volt mikor nem jött a kaller volt mikor nem vette észre és volt mikor kidumáltam.

kollas 2009.04.21. 21:24:28

Hm csak annyit szeretnék hozzá fűzni ha lehetséges.
Ha valóban így álltak hozzá az utasokhoz az mélységesen felháborító. Hol van az a szlogen hogy utasbarát szolgáltatás?
Nem tudom hogyan lépet volna fel ellenkező esetben a jegy pénztáros ha pont vele történt volna meg. Kérem szépem hát nem az adózó polgárok pénzéből kapják a fizetésüket És nem is "keveset" jó lenne ha már valaki rá nézne a körmükre és az a rengeteg pénz ami elúszik a vezetők hozzá nem értése miatt. Jó pár embert ki kéne rúgni és semmi vég kielégítést adni neki,akkor majd megtanulnák hogyan álljanak az utasokhoz.
És végre rájönnek arra hogy nem az utas van ő értük hanem ők az utasokért.
Remélem egyszer felnőnek a szlogenhez amit annyira szeretnek hangoztatni!
Utasbarát szolgáltatás!!!
( na hiszen........)

lurkó 2009.04.21. 21:48:39

@belize: Ott nincs törzsközönség mert szerencsére eléggé mesze van a városközponttól az állomás.
Melyik tv adón láttad az esetet?
Nem vagyunk nyugatibb ország és ez sokmindenen látszik nem csak az emberek egymást lenéző megalázó stilusán. Ez itt a balkán bármenyire is szeretnénk az ellenkezőjét!

lurkó 2009.04.21. 23:47:59

@kollas: Kérem szépen hát nem! Nem vagyunk sajnos állami alkalmazottak. És mi számít kevés fizetésnek? Mert a vasúti cégeknél a pénztáros és a jegyvizsgáló keres legkevesebbet.

lurkó 2009.04.21. 23:47:59

@kollas: Kérem szépen hát nem! Nem vagyunk sajnos állami alkalmazottak. És mi számít kevés fizetésnek? Mert a vasúti cégeknél a pénztáros és a jegyvizsgáló keres legkevesebbet.

Ákibard! 2009.04.22. 09:04:39

@kollas:
Drága Kedves Kollas!
" pénzéből kapják a fizetésüket És nem is "keveset" "

No, mégis szerinted mennyi egy átlagos pénztáros fizetése, mely szerinted nem is kevés? No, mégis? 250.000/hó? Netán 300-as álomfizetésért osztogatja a menetjegyeket?
Hát sajnos elmondom, hogy bruttó 100-110 a fizu, mely szerinted nem kevés. Gondolom Te is ennyit vagy még kevesebbet keresel, mert az sem kevés és vígan fizeted belőle a 40.000-s gázszámlát.

Nem kell sajnálni őket, mert tényleg nem, csak azért legyünk tisztában a számokkal. Ha ez neked nem kevés, akkor bátran jelentkezz, rögtön tudok egy helyet, ahová kell pénztáros.
Mert ezért a "nem kevés" fizetésért sajnos nem tolonganak az emberek. (Minden egyéb híreszteléssel ellentétben miszerint "rúgják ki, 15 ember megy a helyére". Hát nemhogy 15 de egy sem jön...)

Ákibard! 2009.04.22. 09:06:05

@lurkó:
Látom közben Te is felkaptad a fejed arra, hogy milyen "álomfizetésed" van :-))) / :-(((((

kollas 2009.04.22. 11:36:28

@Ákibard!: Nos valóban nem sok de van ennél kevesebb is .Arról hogy kinek menyi a gázszámlája az szerintem nem ide tartozik ne feledjük el hogy mindenkinek van rezsije amit neki is bekel fizetnie, van akinek több van akinek kevesebb.
Nos a fizetésről valóban igaza van hogy igen csak nehéz belőle meg élni.
de ez mégsem mentesíti fel hogy így viselkedjen az utasokkal,meg azért nem tud igazolást adni mert csak egyedül van ez nevetséges érdekes módon utána már mindenki kapott igazolást hogy nem az utasok hibája hogy le késték a vonatot.
És igenis az ilyen pénztárossal szemben bizonyos szankciókat kell alkalmazni .Nos az nekem hihetetlenek tűnik hogy ne lennének jelentkezők állásokra . Pláne akkor amikor már ilyen nagy a munka nélküliség. Egy cég aki szolgáltatást ad és abból van a "profitja" nem engedheti meg magának hogy így álljanak hozzá az utasokhoz,vendég, Stb.
" Nagyon sok embernek sokkal kevesebből kell megélnie. És nem is a saját hibája miatt."
"Szerintem aki elvállal egy munkát az tisztességesen álljon hozzá."
Akinek nem inge ne vegye magára!!

lurkó 2009.04.22. 12:32:32

@kollas: Ha az utas a szolgáltatással elégedetlen és nem a szolgáltató cég vezetésének, hanem annak első alkalmazottjának esik neki emberi és tisztességes mivoltát megkérdőjelező kijelentéseket tesz. Onnantól az már magánügy lesz. Mert nem kurvázhatja le senki a pénztárost egy rajta nem múló probléma miatt. Az igazolásnyomtatvány pedig szigoruan elszámolandó ezért nem állhat korlátlan menyiségben sem a pénztárosnál sem a jegyvizsgálónál. Mint irták valószinüleg a pénztárfőnök aki kb 150m-re lévő másik épületben tartózkodik odament tehát valószinüleg ő vitt magával nyomtatványt.

PTibor (törölt) 2009.04.22. 15:50:13

off:
@kollas: bízom benne, hogy már ilyenkor nem olvassa ezt a topikot senki és nem lesz felháborodás.
Szóval: nem érdekel, hogy mennyi a fizetése és nem érdekel, hogy ebből mennyi a rezsi. a munkarendje sem érdekel.
A probléma nem is ezzel van, hanem azzal, hogy sajnos a MÁV működése miatt romlik a cég megítélése és ezzel a MÁVosnak lenni sem "menő" már. Ezért van munkaerőhiány. Pedig hány emer van munka nélkül ebben az országban. És ha jobban belegondolunk az a kis pénz is több, mint a segély nem?
Viszont cserébe muszáj elviselni a tapló, bunkó utast. És azt hiszem itt (innen is indulhatna) a hiba a fejekben, mert kurvára nem az számít, hogy ő dolgozhasson, hanem hogy kapjon pénzt (amit a segély is megold)

on:

lehet itt beszélni arról, hogy ki volt a hülye, de végülis a MÁV rontotta el, mert használhatatlan menetrendet készítettek. nyomatják az ICt, mint a megváltót, viszont kb visszajutottunk oda ami nagyon régen volt, hogy a gyorsvonatra helyjegyet, majd szimplán csak drágább jegyet kellet venni. az IC pont ugyanilyen..

kollas 2009.04.22. 16:40:12

@lurkó: Nos ebbe van némi igazság.
viszont a jegykezelőnek akkor is kezelnie kell tudnia az ilyen helyzetet.

kollas 2009.04.22. 17:01:41

@PTibor: Nos önnek tejesen igaza van ehhez nincs mit hozzáfűzni nem a melós tehet arról hogy ott fent elcseszték az egész menetrendet. Amit meg a segélyről mond az kB. 23000 Ft. Nem hiszem hogy ez a nagy lóvé nem engedi azt hogy el helyezkedjen valaki a MÁV-nál.
Természetesen van olyan Ember aki inkább otthon marad és el van a segélyen.
Amit természetesen mélyem elítélek . De erről megint nem a munkás tehet!!!
Viszont ha én kifizetek egy szolgáltatást akkor el is várom hogy olyan is legyen az a szolgáltatás amit én ki is fizettem. Szerintem evvel maga is így van. A jegy pénztárosnak egyszerűen csak azt kellet volna mondania pill telefonálok a főnökömnek.
És evvel a gesztussal megoldott volna mindent. "Már az igazolással kapcsolatban." Ezzel nem önt és nem a tisztességesen elvégző munkásokra gondoltam.
Nem sértő szándékkal írom le a véleményemet ha valakit esetleg megsértenék elnézését kérem nem ez volt a szándékom.

lurkó 2009.04.22. 22:33:55

Amint feljebb irtam van egy személyvonat minden IC elött. 30 percel ér be elöbb mint az IC indulása tehát azt nem mondhatja senki hogy nincs biztositva az eljutás. Ugyanaz a jegy kell rá mint a gyorsra. Nekem ezt ottani utasok mondták hogy igy érdemes tehát nem mindenkinek okoz problémát az utazás.

vasútbarát (törölt) 2009.04.24. 19:13:00

Na ez itt a nagy kicseszés!
Tavaly meg akarták szüntetni a Somogy IC, de a tiltakozás miatt letettek róla. Az megmaradt, cserébe viszont elvették azt a lehetőséget, hogy a többi IC-t elérd Dombóváron. Aljas módon büntet a MÁV, ha már egyszer bele lett köpve a levesébe. Vegyél drága IC pótjegyet, utána idegeskedd végig az egy óra utat Dombóvárig, és ha nincs szerencséd, vegyél még egy IC pótjegyet (ha kapsz), és szobrozz két és fél órát a dombóvári állomáson. Amíg volt Interpici, az esetek nagy többségében nem volt ilyen probléma, működött a rendszer. Most meg szívjon csak a somogyi polgár: Somogy IC-t akart, azt megkapta, innentől kuss. Mennyen gyalog, ha nem tetszik!
Csak tudnám, hogy hol vannak ilyenkor a somogyi kormánypárti képviselők, akik elvileg a mi érdekünket képviselik (az ellenzéki somogyiak szavára úgysem hallgat a "többség"). Ennyire nem veszik észre magukat? A Somogy IC-vel kapcsolatban sem hallatták a hangjukat, és most sem érdekli őket a választópolgáraik problémái! Kíváncsi vagyok, hogy a szemünk elé mernek-e állni 2010-ben (vagy korábban), hogy elmondhassák, mit tettek Somogyért, és miért akarnak újra képviselők lenni!

lurkó 2009.05.31. 21:26:00

Örvendezhettek! Engedélyt kaptak a pénztárak a potjegy viszatéritéséhez pár állomáson pl. Dombovár ilyen esetekben. Lehet tapsolni.

Ákibard! 2009.06.01. 09:14:54

@lurkó:
És ezt bele is foglalják az ÜSZ-be vagy rá kell bíznia az utasnak magát a pénztárosra vagy alkalmazza vagy nem?

lurkó 2009.06.01. 17:21:19

@Ákibard!: Nem ez csak amugy rendeletben van kiadva. Mint amikor bármilyen utasitást felülirnak egy parancskönyvi rendelettel. Tehát létezik az utasnak kérnie kell és jár a visszatérités! De nem hiszem hogy szélessebb körben meghirdetnék ezért irtam le. Mivel véletlenül láttam. Gondoltam adhatok infot pár embernek! Sajnálom hogy szó szerint nem tudom idézni de a lényeget leirtam! Mostantól kötelező azon a pár pályaudvaron a viszatérités 7 percen belüli menetrendben meghirdetett csatlakozás esetén is! Mert egy vezetői rendelet felülirhatja a SZÜSZ-t is. De te ezt ugyis tudod!
süti beállítások módosítása