Megyeszékhelyről naponta csak egy olyan vonat indul a fővárosba, aminél nem kell átszállni. Az IC persze nem várta be a csatlakozást, majd az igazolásért is küzdenie kellett olvasónknak. És persze az igazolásokon se egyforma időpontok szerepeltek... Miért is tart itt a vasút?
Kedves Georgejr!
Ma történt, hogy Kaposvárról szerettem volna eljutni Budapestre. Mivel hétköznap egy, azaz EGY közvetlen vonat megy Somogy megyeszékhelye és a főváros között; eszembe sem jutott, hogy az átszállással ekkora gondok lesznek. A gyorsvonat indulása 11:31-kor volt kiírva (7824-es gyors), de mivel bevártunk egy másik vonatot, 10 perces késéssel indultunk.
A kalauz a jegy kezelésekor, a már mozgó szerelvényen (ennek később még lesz jelentősége) szólt, hogy: "Nem biztos, hogy elérjük a csatlakozást, de reméli, hogy igen."
A kalauz a jegy kezelésekor, a már mozgó szerelvényen (ennek később még lesz jelentősége) szólt, hogy: "Nem biztos, hogy elérjük a csatlakozást, de reméli, hogy igen."
A vonat 12:15-16 körül ért Dombóvárra, de az 805-ös Misina InterCitynek már nyoma sem volt, nem várt meg minket. Odamentünk a pénztárhoz (13 másik utassal ragadtam Dombóváron), hogy megkérdezzük, becserélik-e az IC-helyjegyünket a következő vonatra, hiszen nem a saját, hanem a MÁV hibájából nem értük el a csatlakozást.
A pénztároshölgy azt mondta, erről szó sem lehet, vegyünk egy új helyjegyet. Én még benne is lettem volna, ha azt mondják, a régit (amit miattuk nem használtam fel) beszámítják x%-ban. De nem. A régit dobhattam ki, és az új teljes árát kérte. Ezért aztán kértünk igazolást a pénztáros hölgytől, hogy a vonat késett, nem mi hibáztunk. A hölgy két igazolást szó nélkül kiadott, majd azt monda: nem tud többet adni, mert elfogyott a nyomtatvány. Hogy egyedül van az állomáson és nem tud új tömböt hozni. Meg hogy mi vagyok én, vizsgálóbíró, hogy igazolást kérek? Mi nem hagytuk magunkat (elvégre van, aki a munahelyére akartra vinni az igazolást, hogy ezzel igazolja, miért nem ért időben vissza Budapestre), a hölgy pedig hívta a főnökét, aki azt mondta, három lehetőségünk van:
A pénztároshölgy azt mondta, erről szó sem lehet, vegyünk egy új helyjegyet. Én még benne is lettem volna, ha azt mondják, a régit (amit miattuk nem használtam fel) beszámítják x%-ban. De nem. A régit dobhattam ki, és az új teljes árát kérte. Ezért aztán kértünk igazolást a pénztáros hölgytől, hogy a vonat késett, nem mi hibáztunk. A hölgy két igazolást szó nélkül kiadott, majd azt monda: nem tud többet adni, mert elfogyott a nyomtatvány. Hogy egyedül van az állomáson és nem tud új tömböt hozni. Meg hogy mi vagyok én, vizsgálóbíró, hogy igazolást kérek? Mi nem hagytuk magunkat (elvégre van, aki a munahelyére akartra vinni az igazolást, hogy ezzel igazolja, miért nem ért időben vissza Budapestre), a hölgy pedig hívta a főnökét, aki azt mondta, három lehetőségünk van:
1.) váltunk egy új helyjegyet a következő vonatra
2.) lemondunk az utazásról
3.) visszamegyünk Kaposvárra, ahol a hely- és menetjegyet is visszatérítik.
Ekkor valaki feltette a kérdést, hogy ha visszamegy Kaposvárra, milyen garanciát kap arra, hogy a következő IC bevárja a csatlakozást, és nem jár ugyanígy. A főnök azt válaszolta, hogy másnap reggel is megy egy személy, ha azzal megy Dombóvárra, biztos nem kési le a csatlakozást. Másnap reggel. Az utas ironikusan meg is kérdezte, hogy akkor ugye a MÁV Start kifizeti neki az aznap esti szállást Kaposváron, mire a főnök természetesen nemmel válaszolt. Arra a kérdésre, hogy miért nem cserélik be a már megváltott, de saját hibából fel nem használt helyjegyet, azt válaszolta: mert a kalauz időben tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem fogják elérni a csatlakozást. Mind a 14-en tanusítjuk, hogy a kalauz a már mozgó gyorsvonaton közölte, hogy lehet, hogy nem érjük el a csatlakozást.
Végül mindenki kapott egy igazolást arról, hogy késett a gyorsvonat (ami miatt nem értük el az IC-t), de van, akién 3 percet, van, akién 5 percet, az enyémen (aki az utolsók között kaptam meg) már 9 percet késett. Érdekes. De az új helyjegyet így is meg kellett vásárolnunk.
Tudom, naiv vagyok, de úgy érzem egy "elnézést kérünk" minimum járt volna, mert két órát rostokoltunk az állomáson, és duplán fizettünk a helyjegyért. És nem a 390 Ft a dühítő, hanem az elv. Hogy lehet ilyet csinálni, mert "ez van a szabályzatban". Az már csak a hab a tortán, hogy a dombóvári pénztároshöly, illetve a főnöke (szintén hölgy) milyen lekezelően viselkedett velünk, és hogy még nekik állt feljebb, mert merünk reklamálni, illetve panaszkönyvet kérni.
(Azt pedig már csak zárójelben jegyzem meg, hogy mivel a Kaposvár-Budapest vonalon szinte csak átszállással lehet utazni, bele sem gondolok, hogy hányszor játsszák ezt az utasokkal, hány utas ragad Dombóváron két órára és fizet dupla helyjegyet. Mindezt azért, mert valaki rosszul rakta össze a menetrendet, és nem hagyott több időt a csatlakozásokra.)
Üdvözlettel, egy dühös utas