greggrant kalandos utazást tudhat maga mögött. Szokásos bénázás a vonattal, hibás szerelvény, késés ami MÁVosan 20 perccel kevesebb mint a valóságban, és persze tájékoztatás nyista...
Hello!
Vasárnap történt az eset, ami az utóbbi egy év mávos csúcspontját jelentette számomra. A 6235 számú vonattal igyekeztem volna fel Budapestre. A vonat szépen, 3 teljes perccel hamarabb meg is érkezett Törökszentmiklósra, és gondoltam, simán fog menni a dolog, időben fent leszünk. Ehelyett felszállás után még jó ideig nem indultunk, végül 10 perces késéssel gördült ki a szerelvény. Ceglédig nem volt további késés, ám amit ott kaptunk, az gyönyörű volt. Csak álltunk, és álltunk, minden tájékoztatás nélkül természetesen. Kb. 20 perc múlva elindulunk végre, ám alig megyünk vagy 200 métert, megállunk - és a vonat szépen visszatolatott az állomásra. De nem ám ugyanoda, hanem ki az állomástól legtávolabb található vágányra, ahol nincs is utasperon! Itt is álltunk egy keveset, talán valami tolatást is végeztek, talán lecserélték a mozdonyt, ezt nem tudom. mindenesetre néha volt egy-két apró lökés, tehát valamit kavartak a sínbohócok vonatunkkal. Nemsoká megint elindultunk, de csak hogy 200 méter múlva megálljunk és visszatolassunk az eredetileg elfoglalt vágányunkra. Ahol ekkor ki volt írva 25 perc késés, szemben az eddig a pontig összeszedett 40-nel.
Itt már elkezdett vartyogni a hangosbemondó, hogy "a hatodik vágányról vonat indul budapest nyugati pályaudvarra", de más tájékoztatást "természetesen" nem kaptunk. Amit viszont kaptunk, az egy kis ringatás volt. A masiniszta valamit tesztelgethetett, mert előre-hátra mentünk egy-egy métert vagy 5-6-szor egymás után. És a poén: felújított, egylégterű kocsi volt (a piros csíkos elővárosi), aminek az ajtaja önmagáttól, illetve vezérlésre záródik, valamint a nyitógombok csak akkor világítanak, amikor nyitni is lehet velük az ajtókat. Az egész tolatás alatt nyithatóak voltak az ajtók! Sőt, volt olyan, hogy teljesen nyitva is maradtak. Természetesen eleget utaztam már mávval, hogy ne ijedjek meg a nyitott ajtótól, hiszen a kézi nyitásúakat sokszor kitárva hagyja az utazóközönség. De az ilyen felújított vonatokon nem erre van felkészülve az ember, ráadásul leszállás után nem zárhatóak kívülről, csak bentről - mint ahogy Zugló és a Nyugati között nyitott ajtóval utaztunk.
Végülis már nem sokat vártunk ezután Cegléden, és a további út során nem voltak gondok, de az ajtók továbbra sem voltak lezárva, az egész úton. Lehet, hogy ezt próbálták megjavítani a szakik, de akkor legalább be lehetett volna mondani, tájékoztatni az utasokat.
üdv,
greggrant