Azért vicces dolog az első osztály. Amikor ritkán hazautazok pénteken, akkor már automatikusan elsőosztályra veszek jegyet, hogy legyen helyem. Na kb ennyi a különbség a két osztály között. Sokszor nincs fűtés, vagy éppen 20 fokban van, amikor felesleges lenne... Szvsz tényleg rikta a különbség a két osztály között az árat kivéve...
Tisztelt MÁV-START Zrt!
Nem vagyok az a típus aki minden kis apróságot észrevéve azonnal panaszkodásra adja a fejét, de egy idő után a egyes dolgokat nem értek, illetve felmerül bennem az a kérdés vajon a vezetőség tagjai felülnek-e egy-egy próbaútra, vagy csak a szolgálati kocsijukkal közlekednek.
Fontos megjegyeznem a következőt: ellentétben sok más polgártársammal ellentétben én nem sajnálom a szolgálati autót senkitől, bár azzal nem értek egyet minek a felső kategóriás autó, de ezzel nekem nem tisztem foglalkozni.
Annál inkább azzal, hogy az hogy egy gyorsvonaton az "első osztály" úgy nézzen ki mint egy lepukkant vagon, az már túlzás. Az elismerem hogy a vandálok miatt a rongálást nem lehet elkerülni, de azért mindent erre sem lehet fogni. Miért nem lehet legalább a gyorsvonatokon az első osztályú kocsikat olyan szinten tartani mint az IC másodosztályokat??
Miért kell akkor többet fizetni ha nem kapunk érte semmit???
Ha pedig nincs szabad kocsijuk amikkel ezeket a selejteket pótolnák akkor egyszerűen szűnjön meg az első osztály a gyorsvonatokon, és akkor nincs miről beszélni. Elfogadjuk azt hogy ennyire telik, s maximum azt mondjuk hogy köszönjük de nem utazunk.
Konkrét példa:
A múlt héten pénteken, vasárnap, illetve ezen a héten pénteken és ma is utaztam Budapest-Szolnok illetve Szolnok-Budapest viszonylatban.
Ez összesen 8 alkalmon, ami 8*1130 Ft.
A kedvezményes jegyem miatt ez nem is tűnik soknak, de az hogy állandóan a koszban kell ülni, már sok hiszen akkor megúsztam volna ugyanezt 8*750 Ft-ból.
És a legszebb: Ma 12:17-kor Záhonyból Nyugatiba tartó gyorsvonat első osztályán egy totál részeg magyarságát nyíltan vállaló kedves honfitársam aki mellesleg totál be volt rúgva végig ordította az utat, a kalauz pedig egy szót se szólt.
Természetesen én megkérhettem volna a kalauzt hogy járjon a dolog végére, de ez nem az én dolgom.
Sopronból Bécsbe utaztam tavaly az ÖBB másodosztályú vonalán, a padló olyan tiszta volta hogy enni lehetett volna, a kalauz pedig mikor mondtuk hogy nem tudtunk jegyet venni mert rossz a gép, szó nélkül elhitte, nem úgy mint a kedves kollégájuk aki az én kolléganőmet szó nélkül megbüntette, hiába magyarázta hogy az Önök pénztáros kolléganője hibázott, nem hitt neki.
(Abban az ügyben is tettem panaszt, de még nem kaptam rá választ)
Összesen két panaszt tettem ezidáig (ezzel együtt) a 8 év alatt mióta használom az Önök járműveit, azt hiszem nem mondhatni hogy mindenben csak a hibát látom, pedig késések, modortalan viselkedés(pénztáros, kalauz) miatt lett volna pár okom rá.