MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sztrájkosdi 2009

2009. április 02. - georgejr
 
A VDSzSz Szolidaritás MÁV-START Társasági Választmánya – figyelembe véve az országunkat is érintő gazdasági válságot – megvitatta a bértárgyalások jelenlegi állását. A Választmány elfogadhatatlannak tartja a MÁV-START Zrt. vezetésének a kiszervezéssel kapcsolatos, valamint a 2008. évi, illetve a 2009. évi bérkövetelésekkel szemben tanúsított magatartását, ami a legutóbbi társasági választmányi ülés óta sem változott.

A Választmány ezért úgy döntött, hogy a nyomásgyakorlás bármely eszközét továbbra is fel kell használni a követelések kikényszerítése, valamint a válságkezelő csomag elleni fellépés érdekében, különös figyelemmel a MÁV-tól elvonni szándékozott 30-50 milliárd forintos költségtérítésre. Amennyiben a határozatban szereplő követelésekben nem születik megállapodás, a munkabeszüntetés idejéről szakszervezetünk sztrájkbizottsága dönt, annak figyelembevételével, hogy a sztrájk kezdetének legkésőbbi időpontja 2009. május 1.

A Választmány felszólítja a tulajdonost, a MÁV ZRt. valamint a MÁV-START Zrt. vezetését, hogy változtasson eddigi destruktív magatartásán.

2009. április 1.

A VDSzSz Szolidaritás MÁV-START társasági választmánya
 
 
Szolidaritás. Jól hangzik. Jól hangzana, ha a legutóbbi szolidaritási akciójuk pont az átlegemberekkel, utasokkal szemben lett volna szolidáris. Egy dologban viszont most egyetértek, ne vonjanak el még több pénzt a vasúttól. Ha ezért akarna sztrájkolni Gaskó még talán mellé is állnék. De sajnos nem így van. Kicsit álságosnak érzem ezt a sztrájkot. Gazdasági válság (GV) van, nem is kicsi, így emberek tömegei veszítik el egyik napról a másikra az állásukat. Szinte minden szektorban bérstop van, ha nem csökkentés vagy elbocsátás. Persze a GV apropóján lehet sztrájkolni, amit még talán meg is értenénk, de nem becsúszott az a kínos bér kérdés. Ehhez már tényleg pofa kell. Ezzel ismételten csak az utasok, átlagemberek dühét fogják kiváltani. GV van, megszorítások és milliós károkat okoznak a MÁV-nak, ellehetetlenítik az utasokat, az ingázó munkavállalókat, akik nagy része örül, hogy luk van a hátsóján és még munkahelyen szelel...
 
De ne legyünk ennyire borúlátók, és kegyetlenek. Inkább szomorkodjunk, hogy szegény vasúti dolgozóknak 1200 forintot kell fizetniük, hogy arcképes igazolványukat cserélhessék. Arról az arcképes igazolványról van szó, aminek a bérlet megfelelője 1,6 Millió forintba kerül, és amire a család is jogosult... Tényleg sok az az 1200 forint ezért a nevetséges juttatásért. Hiszen, hogy egy éves szinten 6,4 millió forint értékű bérlet kedvezményért (4 tagú család esetén) 4800 forintot kelljen fizetni! Még ilyet... borzalmas. Tartsunk gyűjtést....
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr341041797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2009.04.02. 14:10:31

hurrá, újra sztrájk! :) Megint nem kell vonatozni! :) milyen kár, hogy a cégem a buszjegyet nem téríti! :) Éljen Gaskó! :)
.
.
.

:(

mildi 2009.04.02. 16:11:33

mongyuk az 1200 a plasztikkártyára vonatkozna, a fecnicserélésre tleg baromság, főleg h se tavaly, se idén nincs új fecni, vagyis még mindig a 2007-sel rohangálunk....egyébként nem kell sajnálni, se gyűjteni, se hangulatkelteni.
sztrájkolni meg fog a halál. örülök, h van melóm, de nincs gázártámogatásom.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.02. 16:39:26

@mildi: nem neked szolt, igazabol Gasko allitotta be a vdszsz oldalon ezt a dolgot olyan hatalmas nagy tehernek. nem hiszem, hogy 1200 ft olyan hatalmas gondot okozna, bar lehet megint en vagyok a bunko.

Ákibard! 2009.04.02. 17:05:52

"aminek a bérlet megfelelője 1,6 Millió forintba kerül,"
396.000.- az elsőosztályú MÁV-Startos, a GySevre 150.000 az elsőosztályú.
Ha összeadom akkor is "csak" 550.000.- és nem 1.6 millió, bár kétségtelen, hogy az utóbbi a néphülyítéshez jobban hangzik.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.02. 17:27:40

@Ákibard!: mav-start.hu/utazas/berlet.php?mid=146817ec16aaec&chapter=9
Éves bérletjegy ára 2. osztály, Összvonalas 1 600 000
a névre szólóban igazad van...

Ákibard! 2009.04.02. 17:35:33

@georgejr:
"a névre szólóban igazad van..."
És a szabadjegy nem névre szóló? (Nem átruházható)
Amit betettem jelenleg az az érvényes. Szvsz összvonalasat már nem is adnak ki.

mildi 2009.04.02. 18:29:06

@georgejr: tudom, h nem nekem szólt :) de más is tisztában van vele? mert hajlamosak a zemberek összemosni az összes vasutast a gaskóval. szal, finoman a megfogalmazásokkal (írástudók felelőssége :D)
nem, nem nagy pénz. azon se lennék meglepve, ha aszondaná a máv-start, hogy pl a családi arcképes 10e ft, társszolgálatok munkavállalóié 5000. megteheti. vagy adhatja ingyen, ahogy akarja.
de akkor mondja azt, ennyibe fáj, tessék kifizetni, ne maszatolja, h miért kell 1200-t kipengetni a fecniért (és plasztikkártya kéne, ez az igazolvány vacak)

kenshikun 2009.04.02. 20:02:58

Juppí, megint parázhatok, hogy megyek-e suliba írni ZHkat, meg laborokat... Még jó, hogy busz van erre...
Tényleg az a borzalmas ebben az egészben, hogyha tényleg lenne olyan pont, amiért még akár meg is érteném a sztrájkot, a többivel gyakorlatilag nevetségessé teszik az egészet ahogyan van, és sajnos ilyenkor az a vasutas kapja a javát, aki egyébként dolgozik rendesen a sztrájk alatt is, mivel ő találkozik az utassal.

pocokpocok 2009.04.03. 05:57:04

csak egy dolgot kellene felfogni(amellett, hogy nagyon szemszúrós dolog ez az arcképes kérdés, már kismilliószor itt is lefutottuk, milyen cégek milyen kedvezményt adnak a melósaiknak, ami nem mellesleg belügy, még akkor is, ha itt kardoskodnak, hogy állami cég-majd akkor, ha az állam bácsi térít az igényelt szoc.pol. kedvezményekért...stb), figyelembe kellene venni, hogy ez a "hülye marha" jelenleg mindenkiért tiltakozik: a mi drága politikusaink mindenhonnan csak megvonnak, csak maguktól nem: kezdjék fent: ott fájjon előszőr: aztán én is önként hajtom a fejem az igába.

petya.bacsi 2009.04.03. 06:59:05

Előbb-utóbb a MÁV-nál is lesz létszámleépítés, remélhetőleg előbb, mint utóbb. És akkor a kedves kirúgott vasutasoknak lesz majd idejük gondolkodni, hogy milyen jó állást + béren kívüli juttatást veszítettek el. A BKV-n kívül sehol, ismétlem sehol nincs ekkora céges ajándék. A postás nem adhat fel kénye kedvére csomagokat, mert elvették tőlük már rég. Remélem a MÁV-nál is lesz majd ilyen.

Remélem a kedvezmények megnyirbálásánál az ingyen jegy is ugrik. Mert ha már mindenkitől vesznek el valamit, akkor a vasutasok se legyenek kivételek! Szív a tanár, a nővér, a postás, meg mindenki, aki havi fix-ből él, és nem tud trükközni.

A korengedményes nyugdíj meg egyenesen felháborító követelés. A rendőröktől és a katonáktól, meg akik elmehetnek korábban nyugdíjba is szépen el kéne venni. Egy tanár, postás, három műszakozó, nővér is legalább annyira elfárad, mint ők, de nagyrészük a belét kidolgozza, és nem lesz nyugdíjas. Ezek meg 40 évesen, életerősen nyugdíjasok. Na ne már!

Ha már fájni fog, akkor fájjon mindenkinek, ne csak mindig azoknak, akiken mindig húznak!

petya.bacsi 2009.04.03. 07:21:29

@petya.bacsi: ja, ha bármi "rossz" éri a vasutasokat, azt remélem tudják, hogy kinek kell megköszönni. Mert már megint kezdődik az egész dolog, hogy megint sztrájk lesz. Az embereknek így is tele van a hócipőjük mindennel, így szolidaritást azt ne várjanak.

petya.bacsi 2009.04.03. 07:37:56

Ja, még egy gondolat...

"A gazdasági válság közepette tartó elhúzódó kormányválság többszörösen hátrányosan érinti a vasutas munkavállalókat is. Az elszabadult, kifizethetetlen törlesztőrészletek vasutasok számára szinte már elviselhetetlen terheit most Bajnai Gordon még tovább tetézi programjában"
www.vdszsz.hu/drupal/?q=node/368

Nem hiszem, hogy csak a vasutas munkavállalókat érinti hátrányosan ez, nagyjából mindenkit, tanárt, nővért stb. Akinek fizetni kell a törlesztőrészleteket, az látja, vagy tudja, hogy miről írok.

Tehát ezért nem értek egyet ezzel a sztrájkkal, mert itt megint azok lesznek "büntetve", akiket ugyanúgy érint az egész.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.03. 09:57:59

Én egy esetben tudnék egyetérteni a sztrájkkal:
ha nem megint arról szólna, hogy több pénzt a vasutasoknak. a gazdasági válságra is hivatkozva több pénzt követelni szégyenteljes, mikor egy vasutas helyére 4 munkavállaló is beállna. Nyilván nem fognak megegyezni az elégséges szolgáltatásról és ismét azokat fogják ellehetetleníteni, akik dolgozni akarnak. A munkáltató előbb-utóbb megunja, hogy random kiesnek az ingázó dolgozók, és ezzel megint másokkal szúrnak ki. Gaskó egyszer azt mondta, hogy nem tudja a pontos számokat, így nem tudja megmondani (hiszen a MÁV feladata lenne), hogy mennyi az elegseges szolgaltatas, persze mar a targyaloasztalnal tudja... ja persze... ketszinu ez az egesz, es ettol fordul ki a gyomrom ket eve lassan....

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.03. 10:01:28

@mildi: igazad van, tisztazni kellene, hogy mennyi, csak a bojkottalas az nem ut. ha egy szakszervezet es annak vezetese nem tud maskent elerni semmit, csak sztrajkkal, bojkottal, zsarolassal, akkor azzal a szakszervezettel komoly gondok vannak, alkalmatlan az erdekkepviseletre... Egyebkent, en egyetertenek ha lenne mondjuk egy eves dija az arckepesnek, jelkepes, de legalabb lenne valami. Ha nem is a munkavallaloknak, hanem a csaladtagjaik szamara, akkor talan kevesse lenne visszatetszo, es bicskanyitogato masoknak...

petya.bacsi 2009.04.03. 10:39:34

@georgejr: ebben igazad van, ha arról szólna, hogy egyre magasabbak a terhek, egyre rosszabbul élünk, akkor azt mondanám, hogy igen, igazuk van! de így... így csak megint felhúznak engem, és a többi utast, és néhány sztrájkoló miatt az összes vasutast fogom/fogjuk szidni (az általánosításért bocs :) ).

petya.bacsi 2009.04.03. 10:40:55

@georgejr: "Ha nem is a munkavallaloknak, hanem a csaladtagjaik szamara, akkor talan kevesse lenne visszatetszo, es bicskanyitogato masoknak..."

Pontosan. Kapják meg 50%-os engedménnyel, vagy nem tudom, de ne ingyen, mikor a cég nagyon veszteséges, más a fizetése felét, negyedét hagyja ott a pénztárnál, hogy dolgozni tudjon.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.04.03. 11:36:20

Ez most trefa volt a VDSzSz reszerol vagy ujra nekiallnak bohockodni?

kenshikun 2009.04.03. 12:54:12

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Hosszú tapasztalat alapján állítható, hogy ezt nem viccnek mondják...

Ákibard! 2009.04.03. 16:30:55

@petya.bacsi:
Továbbra is hangoztatom, hogy sokkal többe kerülne a MÁV-nak, ha a dolgozójának térítené a bérletet, plusz az önköltségi utazásokat külön el kellene számolni.
Lényegében a 12 havi bérlet ára+ az önköltségi utazások ha nem is duplája, de másfélszerese a szabadjegy árának.
Tehát juttatás ilyen szinten nulla.

Persze lovagoljatok csak :-)

lurkó 2009.04.04. 00:08:27

@petya.bacsi: De végre újra van miért fröcsögnöd! Nagyon csendben voltál mostanában. Imádom ahogy irsz rólunk vasuti dolgozokról.

petya.bacsi 2009.04.04. 09:31:57

@lurkó: nem voltam csendben, nézzél jobban szét. csak azokról "fröcsögök" akikről lehet. És a vasutasok nagyon nagy része sajnos rászolgált erre. Ez van.

petya.bacsi 2009.04.04. 09:36:46

@Ákibard!: megint rosszul írtam. A dolgozónak adja ingyen, a legtöbb munkahely téríti a munkába járás költségét (x %-át), nem ezzel van a bajom.

Tehát vasutas ingyenutazás 2. osztályon ok.

A családtagok ingyen utazása - na az böki a csőröm. Hogyha rengeteg embertől elveszik a KEDVEZMÉNYT (pl. közalkalmazottak), akkor a vasutas CSALÁDJA se utazgasson az állam pénzén INGYEN.

Ákibard! 2009.04.04. 12:42:06

@petya.bacsi:
Igen a családtagi kedvezmény az már más téma.

Azért tényleg hozzá kell tenni, hogy a mostani vasutasoknak jelentős hányada a szabadjegyért vasutas.
Ugyanis azért a bruttó 90-100.000-ért elmehetne egy gyárba dolgozni, ahol rá van bízva óránként 5 raklap, amit le kell fóliázni meg nyilvántratani.
Itt ugyanezért a pénzért emberek ezrei élete van rábízva. Emellett a munkakörülmények is olyanok amilyenek, szopás van amerre csak nézel.
Nem mondom, hogy sajnálni kell őket, nem mondom, hogy máshol nincsenek gyalázatos körülmények, de azt azért figyelembe kell venni, hogy sokan ha nm is a fizetésért ezért dolgoznak ott.

Szép szólamok amiket büfögtök fel, hogy hajj rúgják ki, 5 ember áll a helyére!
Ez egy akkora faszság, hogy 3 részbe áll.
Sajnos megannyi helyen munkaerőhiány van a vasútnál, nincs ember, mert szarért-hugyért nem megy oda, főleg már a szabadjegyet sem kapja az új ember.
Beszéltem pénztárossal aki mondta, hogy a sokadik helyettesítését tölti már mióta, mert igérik lesz ember, csak mégsem lesz mert nem jön. Mert nincs.

És továbbra is az a véleményem, hogy senkinek semmi köze nincs ahhoz, hogy a munkáltató milyen juttatásokat kínál a dolgozójának, legyen az állami cég vagy magáncég.
A vasút nem azért van szarban, mert a saját dolgozóinak kedvezményeket ad. A nagy pénzek nem ebből folynak el, azok kellően magas szintem párolognak el messzire.

petya.bacsi 2009.04.04. 13:54:23

@Ákibard!: az utolsó bekezdésedben leírt dologgal azért vitatkoznék. Magáncég azt ad a dolgozóknak, amit akar. Nem érdekel.
Egy állami cégnél viszont érdekel, mert adófizető magyar állampolgárként bizony oda is folyik/folyhat a tőlem levont nem kis pénz. A nővér, a tanár milyen kedvezményben részesül a munkáltatója által? Semmilyenben, max. az idegben. A postás sem küldözgethet ingyen, az adófizetők kárára leveleket, csomagokat szerte a nagyvilágba. Ezt a gondolatmenetet folytatva a vasutas családtagja se utazzon ingyen, kapjon kedvezményt, de ne utazzon ingyen. Mint ahogy - ha van ilyen - az állami tulajdonú cégeknél dolgozók se vehessék ingyen az adott cég szolgáltatását. Kapjon kedvezményt, de ebben a világban, pláne ilyen fényes gazdasági helyzetben felejtsük el ezeket a juttatásokat.

Persze nyilvánvaló, hogy fentebb is érdemesebb volna nézni, pláne a mai Blikkben megjelent cikk után (www.blikk.hu/aktualis/ennyit-keresnek-a-csucsfonokok-141795.html), ami szépen megmutatja, hogy egy-egy állami cég vezetője mennyit is visz haza a borítékban. Vigyázat, gyenge idegzetű olvasók ne olvassák el a cikket... Na meg az ilyen, meg olyan jutalom, prémium stb.

Ezért is értenék egyet a PDSZ javaslatával, miszerint elvenné a fizetésekből a 700 ezer fölötti összeget. Persze nyilván ez sosem fog bekövetkezni, pedig szerintem túl vannak fizetve az állami cégek vezetői. Nagyon.
Persze lehet párhuzamot vonni és különböző magyarázatokat találni ezekre a fizetésekre, én is maximálnám bruttó 700, csókolom. Sok cégnél még az is sok... szerintem.

timla 2009.04.04. 15:34:22

Br. 700.000Ft az sok? A versenyszférában ez csak minimalisan van a kezdő bérek felett, 10 évi munkaval elérhető. Lemondani róla? Miért is kellene? Az aki havi br 700.000-et keres, az után az ember után az állam kap majd 600e Forintot, míg a dolgozo hazavisz 350e-et. Lehet tovább növelni az adókat, csak az ennyit kereső emebreket tárt karokkal várják szerte a világban, és mint tudjuk "el is lehet menni".

Vasutasok kapnak 90-100e-et, a diplomás tanárok, kezdő orvosok 85e-et. Ki is van akkor alulfizetve?

Állami cégek vezetőinek a bére szvsz rendben van, inkabb a premizalasi rendszert kellene átalakítani.

lurkó 2009.04.04. 16:05:20

@timla: Közteherviselés! Nem elvenni kellene hanem nekik kéne önként lemondani. Ha hiszed ha nem az egész világban gazdasági válság van tehát azok a tárt karok egyre több helyen karbafonódnak. De ha van lehetősége elmenni akkor tegye meg. Ebben az országban ugysem lesz még legalább 10 évig igazi rendszerváltás.
Kezdő tanár hány órát dolgozik egy évben? Hány hétvégét és hány ünnepnap dolgozik?

lurkó 2009.04.04. 16:12:17

@petya.bacsi: Ja és akkor fel vagy jogositva hogy mindenkit szidhass? Nekem is igy kéne hogy az öszes utas bliccelő és szélhámos? Hidd el hogy akik a töküket vakarják egész szolgálatban azok nem fognak sztrálkolni nekik igy is megfelel. Azok sztrájkolnak akik tisztességes munkájukért szeretnének több fizetést. De ezt ti kivülálók nem értitek de ne is itélkezz.

lurkó 2009.04.04. 16:15:22

@petya.bacsi: Tudom szarjak sünt meg egyebek..

petya.bacsi 2009.04.04. 16:18:22

@timla: a versenyszféra az más, ott kapjon annyit, amennyit akar, nem az adófizetők által kiizzadt adóforintokat kapják meg. Szerintem állami szinten bizony túl vannak fizetve a vezetők. Nagyon.

Ha kétkezi munkás 8-12 órás munkáért hó végén 80-120 ezret kap, ahhoz mérten pofátlanul sok a 2-3 milliós havi fizetés.

A tanárok, nővérek fizetése sértés, és felelősség rajtuk is van. Én bizony nettó 100 ezer forintért nem tanítanék, nem azért tanulnak X évet, hogy aztán a legalját kapják a fizetéseknek. (Az orvosoknak ott a hálapénz, így ők kiegészítik a fizetésüket, igaz, zöldfülűként sok békát le kell nyelniük az öregebb orvosoktól...).

@lurkó: önként tudod mikor fognak lemondani ekkora fizetésről... :)
A kezdő tanár nem tudom hány órát dolgozik, de heti 40-et szerintem biztos. Meg ugye az órákra való készüléssel is elmegy pár óra. Tanárismerősöm hétvégén javítja a dolgozatokat, így hétvégéje is el van szúrva. És kap egy sértésnek nevezhető összeget fizetés gyanánt, amiből jó, ha ki tud jönni hó végére...

lurkó 2009.04.04. 17:26:20

@petya.bacsi: Aha sejtem hogy mikor, ha egy AK-47 es csövét érzik a tarkojukhoz szoritva.
Öszi nyári téli tavasziszünet idejét nem töltik munkával szabad hétvégén pedig feketén magántanulokkal foglalkoznak plusz pénzért. Nekem lehetőségem sincs maszekban használni a vasuton tanultakat.Szobafestéshez értek de szabadidő hiányában nem tudok válalni maszekot. Adómentessen.

timla 2009.04.04. 18:01:01

@lurkó: Egyrészt a 700e Ft-os "kategóriájú" emebereket (jellemzően mérnökök, informatikusok) mai napig keresik. Másrészt ha válság van, akkor miről beszélünk, szálljanak be a vasutasok is a válságkezelésbe. Fentiekkel én csak arra céloztam, hogy lehet szorongatni a már most is túladóztatott 700e-es elitet, csak ők nagyon könnyen le tudnak lépni.

A pedagógus hany órát dolgozik? Heti negyvenet, mint a diplomások legtöbbje. Továbbá ne hasonlítsuk a felsőfokú végzettségű pedagógust a betanított munkát végző kocsi- és jegyvizsgálóhoz.

timla 2009.04.04. 18:06:59

@petya.bacsi: Egyetértünk.

Egy kis mellékes, hogy ha a versenyszféra és a közszféra között nagy a bérszakadék, akkor bizony az utóbbi szektorba a harmadvonalas emberek kerülhetnek, és ez nem jó senkinek.

Én azt gondolom, hogy a vezetők bére rendben van akár a vasútnál is, de az évvégi bónuszok kifizetését kellene nagyon komoly feltételekhez kötni, ezeket a feltételeket előre tisztázni, és nyilvánosságra hozni. Na akkor lenne a közszféra is egálban a versenyszférával.

timla 2009.04.04. 18:10:58

@lurkó: Te mennyi időt dolgozol egy hónapban, hogy ennyire nincs időd mellékesre? Ja, hogy nem is értesz semmihez, de többet akarsz keresni a diplomás embereknél. Aha.

lurkó 2009.04.04. 18:46:59

@timla: Te irtál példának tanárt és orvost. Akinek van lehetősége és amicioja igenis menjen külföldre mert ott az igazi versenyben sokkal jobban megmérettetik a tudása és a képességei. Ne a pénz miatt menjen.

Aha innen fúj a szél szóval lenézzük a munkásembert. Nézd ha anyira egyszerü lenne akkor tényleg mindegyönk helyett 4 en jöhetnének. De miután ott állnak az ajtó elött többségük elesik a küszöbben. Mostani tanfolyam eredmények nem túl biztatóak (28 emberből 9 sikeres). De sokan léptek már le azután is hogy látták menyire külömbözik az elmélet a gyakorlattól. Nehogy azt hidd hogy épitőipari segédmunkás szinten vagyunk. Bármenyire jól csinálom bármenyire teszek többet mint az előirt esélyem sincs hogy előrébb léphessek vagy bármi módon elismerjék.

lurkó 2009.04.04. 19:01:07

@timla: 160-170 óra havonta de nem véletlenül kérdeztem évet mert nekem az év minden hónapjában. Ünnepnap, hétvége az nekünk nincs. Pedig nálad biztos több mindenhez értek mert az élet rákényszeritett hogy találjak munkát és megéljek. Többmindenhez mint szeretnék mert amikor szakmát választottam még más rendszer volt az országban és mások voltak a lehetőségek. Hiába végeztem el az iskolát a szakmámban már nem tudtam elhelyezkedni. Ugyhogy néztem más munkát és azóta mindig dolgoztam és fizettem adót. És alkottam nem csak elméleteket gyártottam mint te!

timla 2009.04.04. 19:51:28

@lurkó: 170 óra, az annyi, mint heti 43 óra. Teljesen átlagos, de semmiképpen sem kiemelkedő.

Valószínűleg több dologhoz értesz, mint én, de ez nem igazán értem, hogy hogyan jön ide.

Nem nézem le a munkás emebret, csak én úgy gondolom, hogy olyan tömegszakmákban, mint a pedagógus, és a vasutas a munkabérnek igenis tükröznie kellene az iskolai végzettséget. Ehez képest most a pedagógusnak elveszik a 13. havi pénzét, míg a vasutasok megint pénzért kiabálniak, miközben eddig is 25-50%-kal többet kerestek, mint előbbiek. Mire fel, kérdem én?

Tanfolyam vs érettségi és diploma. Szép kis összehasonlítás, csak talán a kettőt nem kellene egy napon említeni.

Elméletgyártási vádakat meg inkább hagyjuk is, mert ez aztán végképp nem a témába vág.

lurkó 2009.04.04. 21:05:31

@timla: Helyesebben érettségi és diploma vs. érettségi és szakma és tanfolyam. De nem egy diplomás van közöttünk. Nekik ezt dobta a gép. Érettségi nélkül már szóba sem állnak veled. Nekem az mellett van még 3 szakmám is.
Bekostolsz aztán ha válaszolok értetlenkedsz hogy ez hogy jön ide. Ennek mi értelme?
Semmi rálátásod nincs erre az oldalra és még le is irod ami csak a képzeletedben létezik. Nem csak a pénzről van szó a sztrájk alatt hanem hogy ki tudunk-e még állni az érdekeinkért vagy úgy járunk mint a tanáraid. Most már utólag ők is sirnak hogy nem ezt a lovat akartuk. Francnak kellett megegyezni.

timla 2009.04.04. 21:21:52

@lurkó: Nem kóstolgattam én senkit, ha úgy tűnt, akkor sorry.

Közben már rájöttem, hogy nem sok értelme volt ide írnom, mert mindketten védjük a saját igazunkat, az álláspontjaink meg nem közelednek egymáshoz.

További szép estét!

lurkó 2009.04.04. 21:42:21

@timla: "Ja, hogy nem is értesz semmihez, de többet akarsz keresni a diplomás embereknél. Aha."
Lehet hogy nem volt szándékos de számomra sértő volt. Egyébként meggyőzhető vagyok csak tényleg nem látsz a vasut működésébe és csak a médiából vett információkkal rendelkezel. A saját álláspontodból igazad lehet. De a vasutassztrájkhoz nem sok köze van.
Neked is szép estét!

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.04.04. 22:00:37

Mondjuk pont a diplomával nem lennék annyira nagyra. Felhígult a felsőoktatás, régen nem a tudásról, meg az elhivatottságról szól az egész. A tanári diploma meg nevetségesen elveszítette az értékét szvsz, mióta van egy csomó semmire nem használható tesi-technika szakos tanár... Egy plusz papírfecni, amivel elméletileg versenyképesEBB vagy a munkaerőpiacon. De igazából nem való semmire. Még ki sem törölhetem vele a s*ggem, mert kemény.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.04.04. 22:04:18

700e bruttós elit??? Hol van az? Én is akarom! Vazze... az manapság itthon nagyon jónak számít....

Magyar Endre 2009.04.05. 11:49:20

Miert higult fel ez a blog, megkerdezhetem? Mindek kell ilyen semmitmondo, hangulatkelto cikkeket feltenni?

pocokpocok 2009.04.05. 15:57:27

petya.bacsi 2009.04.04. 13:54:23
a Blikk aztán igazán tárgyilagos, mérvadó egy magazin!
Magyar szenylap egy 100-asért: én ennek az értesüléseit szóra sem méltatnám. Az embert minősíti, mit olvas..

pocokpocok 2009.04.05. 16:02:29

@timla:
a tanár témához: bocs emberek, de ált. iskolai tanárnak a lehető legkisebb állással is be lehet jutni a főiskolákra, egyetemekre..
Ne lihegjük már túl a dolgot: véletlenül olyat írok, ami nem a tanárokat minősíti: de ha sehova sem vagy jó, tanárnak még mindig felvesznek.

pocokpocok 2009.04.05. 16:04:35

@timla:
hm..tükrözni: diplomás vasutas nettó 110
na tessék...

pocokpocok 2009.04.05. 16:07:06

@pocokpocok:
nem állás: pontszám: elnézést

petya.bacsi 2009.04.05. 17:58:20

@pocokpocok: na ne mondd. a gond az, hogy az összes többi médium (újság, híradó) is lehozta ezt a hírt. nézz utána a hír hátterének, megéri.

diplomás tanár 100 ezer forint alatti nettó. hoppsz.

nem hiszem, hogy olyan sok diplomás vasutas lenne.

petya.bacsi 2009.04.05. 18:03:44

@pocokpocok: Na igen. Manapság a felsőoktatás felhígult, és ebben igazad van, hogy akit sehová sem vesznek fel, még tanárnak, óvónőnek, óvodapedagógusnak felveszik.
Ezt bármikor aláírom, voltak/vannak óvodapedagógus/tanító/tanárképzős ismerőseim, akik a jövő nemzedékét tanítják majd, miközben mindennek hívnám őket, csak gyermekcentrikusnak, vagy példaképnek nem. Zokogok, ha rágondolok, hogy ők fogják oktatni, ha lesz a gyerekemet.

De ugyanez igaz szinte az összes felsőoktatási intézményre. Múltkor hallottam két orvostanhallgatót beszélni, és újságolták hogy lett meg az anatómia szigorlatjuk. Gyorsan elmondtam egy Miatyánkot, hogy csak ezeknek a kezei közé ne kerüljön beteg...

Ez is el lett szépen rontva, mint megannyi más.

pocokpocok 2009.04.05. 18:50:00

@petya.bacsi:
hinni nem itt kell:)
Gondolsz valamit, és az úgy is van?
Képzeld: nincs igazad

pocokpocok 2009.04.05. 18:51:49

@petya.bacsi:
örvendetes: az első dolog, amiben egyet értünk: pezsgőt bontok:)

petya.bacsi 2009.04.05. 18:51:57

@pocokpocok: aha, tehát a MÁV tele van diplomás értelmiségiekkel. Ezt gyorsan felírom magamnak, nehogy elfelejtsem.

Ákibard! 2009.04.05. 21:28:55

@petya.bacsi:
"nem hiszem, hogy olyan sok diplomás vasutas lenne."
Nagyon nagyon rosszul hiszed.
Ellenben rajtad remekül tanulmányuzható a Blikkizmus nevű betegség. Úgy gondolod, minden igaz ami a sajtóban van.

Emellett lenézed a vasutasokat, amire nem szolgáltak rá. Nem mondom, sok tahó van, mégtöbb paraszt, de a nagyja nem munkának, hanem elkötelezetten, hivatásának tekinti amit csinál.
Az, hogy valaki vasutas a társadalom megítélésével ellentétben NEM azt jelenti, hogy max 8 általános.

Ugyan nem MÁV, de BKV: Most volt villamosvezető tanfolyamra jelentkezés 10x-es túljelentkezés volt, és mind a 30 helyre fel tudnak venni műszaki diplomás embert. Ismétlem mind a 30 helyre műszaki diplomás embert.

Emellett a vasút évente 50 közlekedésmérnököt igényelne (A MÁV és a MÁV Holding, ebben nincsenek benne a leányok, pl cargo, Start)
50 ember kellene, végez kb 30. És igényli a vasút a diplomás münukerőt.
Még ha TE NEM is hiszed ezt.

Ákibard! 2009.04.05. 21:31:22

@petya.bacsi:
Neharagudj, de undorító a viselkedésed. Erre nincs jobb szó. Undorító.
Te tudtad azt, hogy aki egy nagyobb állomást vezet, az tisztképzőt végzett a még a diploma mellé?
Tudod mennyi tanulás-vizsga vezet oda, hogy dolgozz a vasútnál?

Az a baj, sokan úgy gondolják, hogy a "kalapácsos embert" 2 nap alatt kiképzik: nesze Józsi kopogtasd a kerekeket, azt jóvan.
Szomorú ez a megítéklés, és mégszomorúbb, hogy nem láttok 1 méternél tovább.

pocokpocok 2009.04.05. 21:54:25

@Ákibard!:
hozzáfűznivaló: nap-nap után állítanak be a "törzs céghez" emberek munkáért: mert azt hiszik, ez olyan nagyon egyszerű: aztán mikor meghallják, hogy az iskola pad egy "egyszerű", de annál felelősebb bakter állásba 3 hónap, utasítás hegyek, vizsga nonszensz helyzetek megoldásából, egy hónap felügyelet alatt, vizsga a helyi specialításokból, a biztosító berendezés kezeléséből, ne adj isten a felsővezeték kezeléséből, mert kapcsolásra jogosultak és 25000 volttal fognak játszani az ember életek mellé: na akkor jön a nagy sóhaj:
-húú, bammeg: és ez havi bruttó 86e-ért elsőcsoportos(nagy) állomáson, másutt ez kevesebb, és ez nettóba műszak pótlékkal, 12-24,12-48-al nyáron 50! fok, télen a minuszok, nincs ünnep, nincs tavaszi-téli szünet, mert a vasútnak mennie kell, valakinek mindig dolgoznia kell, és ha bemondod az unalmast a kollegád sz.vja meg helyetted..
Na akkor inkább hagyják.
És képzeld petya bácsi: vannak ezek közt az elvetemültek közt olyanok, akik büszkén járnak haza az egyenruhába, és a vonaton utánuk szólnak, hangosan, vagy félhangosan, ne adj isten utánuk is köpnek: és szeretik ezt csinálni: a te fajtádért is!
A forró vasak közt izzadva, tökig olajosan, félsüketen a motorok zajától, sérvet kapva a váltóktól, 2 napig pörögve a tegnapi feszültségtől, féllábbal a börtönben, még a zsebükbe másuk nyúlkálnak: Érted dolgoznak: bármennyire is nem tetszik.
Mert sokkal egyszerűbb elmenni egy hipermarketbe árufeltöltőnek, kb ennyiért, 0 felelősséggel.
És képzeld: még térközőr közt is van diplomás!
A rendelkezői szék minimum tisztképzőt követel, az oktatótiszt, technológus, koordinátor, áll.főnök, csp-i főnök és az apparátus feljebb mind-mind diplomát követel.
Bakternak, és kocsivizsgálónak sem vesznek fel érettségi nélkül, sőt jegyvizsgálónak sem.
Tessék erre görcsöt kötni:)

petya.bacsi 2009.04.05. 22:01:01

@Ákibard!: beállok a sarokba, és elsírom magam. Hüpp hüpp.

petya.bacsi 2009.04.05. 22:06:59

@pocokpocok: na már megint ez a szöveg, mintha csak a vasutas dolgozna 3 műszakban, irtó szar és megalázó, körülmények között bagóért.

Ember, ébredj már fel! Szerinted egy kórházban dolgozó nővér luxuskörülmények között dolgozik? Ja, nekik sem cseng ismeretlenül a több műszakos munkarend. És másoknak sem. És bizony rajtuk is van bőven teher és felelőség. Bizony. Nem csak a vasutasnál dívik ez.

Szerinted egy nővérek az egészségügyben varázsütésre teremnek? Nem. Elszántság kell oda és sok-sok vizsga, kitartás és tanulás. És bizony máshol is kell évente, vagy sűrűbben vizsgázni, nem csak a MÁV-nál.

Kedves Pocokpocok! Egy fajták vagyunk: emberek. Tudod, biológia, elvileg Te is tanultál ilyet. Ha nem, az már a Te bajod.

Ákibard! 2009.04.05. 22:20:34

@petya.bacsi:
Kellemes ez a demagóg duma, de pocokpocok hozzászólása nem erről szólt.
Ő arról beszélt, hogy ellentétben a ti véleményetekkel miszerint rúgjanak ki mindenkit mert jön helyette 5 nem teljesen igaz.
Ennek ellenére te megint csak az EÜ-s demagóg szabványdumát mondtad, csak kérdés miért?

lurkó 2009.04.06. 00:28:43

@pocokpocok: "sőt jegyvizsgálónak sem"
Kérlek ezt bővebben fejtsd ki mert kicsit bánt ez ebben a formában.

Ákibard! 2009.04.06. 00:52:01

@lurkó:
Szerintem arra mondta, hogy a nép által lenézett jegyvizsgálónak is érettségi kell. Neked-nekünk alap dolog, egyeseknek magyarázni kell még ezt is :-(

timla 2009.04.06. 09:14:48

@pocokpocok: Tenyleg be lehet kerulni alacsony pontszammal tanari szakokra, sot akar meg a kesobb legjobban fizetett informatikus kepzesre is be lehet kerulni, 3-as matekkal, 4-es magyarral. Ez igaz.

Viszont arrol keveseknek van informacioja, hogy mennyien is VEGEZNEK tanari diplomaval. Joval kevesebben, mint amennyit felvettek.

petya.bacsi 2009.04.06. 10:00:45

@timla: tanári diplomával nyilván kevesebben, de sajnos tanítói/óvodapedagógusként jóval többen :(
én ismerek olyan tanárt - neki szerencséje volt, hogy el tudta végezni -, aki informatikai tanár, de az alap dolgot sem tudja megcsinálni. lásd fentebb még amit írtam a két orvostanhallgatóról - persze ebből nem szabad levonni azt a következtetést, hogy minden végzős orvostanhallgatótól félni kell :).

ezért is írtam azt, hogy manapság a diplomának kevesebb értéke van. :( a többiben igazad van.

pocokpocok 2009.04.06. 15:19:06

@lurkó:
az alaptéma az volt, hogy néhány sarkos látókörű szerint jegyvizsgálónak mindenki jó, mindenfajta elővégzettség nélkül..
na erre jött a válasz, hogy még az általuk mélyen "alulsaccolt" jegyvizsgáló is olyan létrát mászik végig, amiben sokan elvéreznek

rickyramirez 2009.04.06. 22:32:28

Na most a helyzet az, hogy egy olyan országban, ahol valódi jogállam van, egy Gaskó-féle ember már régen börtönben lenne vagy legalábbis előzetesben csücsülne. Mindenki nagyon unja már ezt a több mint egy éve tartó cirkuszt, mert az, hogy nincs vasúti közlekedés, az nem olyan, mintha nem nyitna ki a Tesco vagy a McDonald's: azok helyett lenne más, de ez közszolgáltatás, az embereknek joguk van eljutni a munkahelyre, oktatási intézménybe, orvoshoz, stb... Ezért mondom én mindig: akkor lesz ebben az országban valódi jogállam, ha olyan helyeken lesz akár csak egy napra is munkabeszüntetés, mint az előbb említettek, és nem mindig csak ott, ahol az állam emlőin élnek.
Egyrészt a sztrájkok hogyan lehettek törvényesek, amikor az elégséges (vagyis inkább minimum-) szolgáltatásról sem állapodtak meg egyszer sem, holott a törvény ezt előírja? Másrészt a MÁV négy és fél millió forintot képes embertelen módon bevasalni (illetve inkább csak követelni) egy olyan asszonytól, akinek a 15 éves fia bombariadót jelentett be a Keleti Pályaudvarra, és azt emiatt kiürítették, viszont több százmillió és sok milliárd forintos kárt azt lehet büntetlenül és következmények nélkül okozni, és ebben nincs benne a nem vagy csak nehezen számszerűsíthető kár!

Ákibard! 2009.04.07. 09:59:13

@rickyramirez:
"holott a törvény ezt előírja? "
Sajnos az a probléma, hogy nem írja elő kötelezően a megállapodást mint sztrájkfeltételt.
Emellett nincs definiálva, hogy mi az elégségesszolgáltatás. Vasútnál ezt pláne nehéz megállapítani, KIsszénás-Kondoros között ahol napi 3 vonatpár zötyög nyilván nem az az elégséges, mint a 100-as vonalon ahol napi 100e ember utazik.

rickyramirez 2009.04.07. 12:57:10

@Ákibard!:
Nem akarok jogászkodni, de előírja. Az tény, hogy ez a törvény nem igazán részletes, sok dolgot nem szabályoz (így például azt sem, hogy mi van, ha nem egyeznek meg), és éppen ezért megújításra is szorul.
Azt valóban nem definiálja, hogy mi az elégséges szolgáltatás, de ennek a szintje az eddigi sztrájkok alatt nulla volt, vagyis ez így törvénytelen. Ez azért következhetett be, mert Gaskóék célja a minél nagyobb káosz és a minél nagyobb károkozás volt, emiatt tudatosan kerülték a megegyezést.

pocokpocok 2009.04.07. 20:15:59

@Ákibard!:
a szívemből szóltál: viharsarok: kis hazám:)

Szamica 2009.04.16. 08:49:19

Végig olvastam miket írtatok be...


Pont ezért tart ott az ország, ahol tart. Emiatt a felfogás miatt.
Ha megdöglött az én lovam, dögöljön meg a másé is.
Még ma is elfogadhatatlan, hogy összefogással többet el lehetne érni, mintha mindenki a saját érdekeit nézi.

Lehet szidni a vasutasokat, el lehet venni a pénzt tőlük, a döbbenet majd csak akkor jön, mikor összeroppan az egész, és megszünnek a járatok.
Kis vonalakat már bezártak, mert büntetlenül megtehették. És meg fogják tenni a többi vonallal is, mert ha nem lesz pénz miből üzemeltetni, karbantartani, egyszerűbb lesz megszüntetni.
Milyen rossz is lesz akkor majd...Nem lesznek vasutasok, akiket lehet köpködni...

rickyramirez 2009.04.16. 11:41:48

@Szamica:
A te felfogásod a hibás! A vasút közszolgáltatás, így egy esetleges munkabeszüntetés idejére legalább egy minimális szintű szolgáltatást biztosítani kellene, de erre a Gaskó-huszárok nem voltak hajlandóak. Éppen hogy a sztrájk ideje alatt fogalmazódik meg az emberben az, hogy Magyarország leiratkozik Európa vasúti térképről.
Ráadásul a sztrájk nem elsősorban a még működő mellékvonalak megmentéséért és a már bezártak újraindításáért folyt és folyik (amely sztrájkban az utasok szívják meg a legjobban), hanem az irreális és jogilag is megalapozatlan 250 ezer forintos pénzért, a béremelésért és a kiszervezett cégek dolgozói részére történő béremelésért. A szakszervezeti mozgalom ma Magyarországon válságban van, nincs valós érdekképviselet, a szakszervezetek harcolnak a minél nagyobb tagságért, hogy erősnek mutathassák magukat, és a VDSZSZ is - mint viszonylag kisebb szervezet - ezen az úton jár, amelynek jó módja lett volna, ha megszerzi a 250 ezer forintot a vasutasok számára. Gaskóék azt gondolták: álljunk elő 250 ezer forintos követeléssel, aztán majd esetleg a tárgyalásokon lesz belőle 200 vagy 150, de akkor is kiállhatnak az emberek elé, hogy tessék: 250 ezer járt volna, ebből megszereztünk nektek 150-et. Igaz, hogy kevesebb, de más még ennyit sem tett értetek. Aztán pofára estek, mert nem volt hatásos a sztrájk, a sztrájk vasutasok részéről történő támogatása is csökkent, most meg már nem lehet azt mondani ennyi idő után, hogy: hát ez nem sikerült, hagyjuk az egészet a fenébe!
Akkor egyből nekik ugrana a sok, a korábbi sztrájkokban részt vett vasutas: hát hogy van ez, kockáztattunk, ugrottunk az első szavadra, most meg azt mondod, hogy hagyjuk, nem sikerült?
Abban egyetértünk: reméljük, több mellékvonal nem kerül bezárásra, és a korábban bezártakon is lesz még "feltámadás".

Szamica 2009.04.16. 12:04:47

@rickyramirez:
Ébredj már fel álmodból!
Orvosi ellátás is jár, Alkotmányos jogod van hozzá. Mégis kórházakat zárnak be. Alkotmányos joga van mindenkinek a munkához, mégis embereket dobnak ki a munkahelyükről, minden következmény nélkül. És még lehetne sorolni. Nem a kisemberek teszik tönkre az országot, nem azon múlik hogy élünk, hogy kap-e pár száz forintos béremelést egy vasutas, vagy ingyen utazik-e a BKV-s Pesten.
Kisemberek marják egymást, a "vezetők" meg röhögnek a markukba, nekik nincs válság, nincsenek gondban, mit eszik a gyerekük. És lesznek elbocsátások a Máv-nál, csak épp nem felsőszinten, hanem a valóban dolgozók repülnek. Azok, akik naponta tesznek azért, hogy a többi ember munkába tudjon járni, eljusson ahová akar. És teszik ezt úgy, hogy minimális létszámmal dolgoznak, míg az irodákban milliókat emészt fel az ottlévők fizetése. Persze szellemi apparátus is kell, de nem ennyien és nem ekkora fizetésekkel. Ha egy átlagos dolgozó hibázik, az akár a munkahelye elvesztésével is jár. Ha a vezetőség, annak nincs következménye, legfeljebb bukik egyet felfelé, még magasabbra, ahol horribilis bérért már hibázni sem tud.
Ezeket kellene átlátni, és tenni ellene, nem pedig elfogadniés egymást marni.
Mert míg ez az elfogadott, itt csak rösszabb lesz a helyzet, és azt tesznek a dolgozókkal, amit akarnak. Annyi kórházat, iskolát, bölcsődét, óvodát, vagy akár vasútvonalat zárnak beamennyit akarnak, mert senki nem mer szólni érte. Nagy ívben tesz rá minden felsővezető, hogy hogyan él a dolgozója. Az ő pénze megvan, ez a lényeg.

rickyramirez 2009.04.16. 23:53:48

@Szamica:
Nekem nem kell felébrednem, éppen hogy ébren vagyok, amit az előző kommentem is bizonyít, ahol a valóságot próbáltam felvázolni. Kórházakat zárnak be: ez tény, de orvosi ellátás nélkül senki sem marad, a sztrájk miatt viszont nagyon sokan nem jutnak el a munkahelyükre, iskolába, orvoshoz, stb... Abban egyetértünk, hogy nem lenne szabad több mellékvonalat bezárni, még ha ez nem is kifizetődő, mert ez elsorvasztja a vidéket, ellehetetleníti az ott élő embereket, szegényebbé teszi az országot. Csakhogy az eddigi sztrájkok (2008. februárjától) nem az elbocsátásokról meg a vonalmegszüntetésekről szóltak, hanem elsősorban a 250 ezer forintról. Ezt a folyamatos packázást már minden utas unja, és most kapóra jött a VDSZSZ-nek a Bajnai-csomag egyik eleme, amely akár vonalmegszüntetéseket, elbocsátásokat is jelenthet, de ezek csak most jelentek meg mint a sztrájk fő okai. Tehát ezzel a Gaskó-féle vezetés szépen csendben kihátrálhat a 250 ezer forintos ügyből, vagyis hogy ebben semmit nem sikerült elérniük. Azt már nem merték megjátszani, hogy határozatlan idejű sztrájkot jelentsenek be, mert pontosan érzik az utasok elégedetlenségét és a vasutasok csökkenő támogatását.

Kocsivizsgáló80 2009.04.18. 21:02:24

Az a baj tudjátok, hogy a szakszervezetben is meg van a bürokrácia. Tehát nem azt és nem úgy teszik mint azt a dolgozók szeretnék. Tudjátok, hogy mióta mondjuk nekik azt, hogy hagyják már a fenébe a 250e ftot? Régóta!

Egyébként megsúgom ennek a "dolgozókkal nem törödömdégnek" most meg lesz a hátul ütője a szakszervetzet felé. Legalábbis itt Miskolcom, ahogy az infókat hallgatom.

Amúgy amikor a híradásokban megjelent adatok szerint a vasutasok 80%a dolgozott, abban benne volt még a takarító nő is, irodisták is és még sorolhatnám.

Na most én úgy hallottam, hogy nem a végrehajtó szolgálatnál akarják majd a létszám csökkentést végre hajtani hanem a "vízfejnél",azaz az irodistáknál. Akik akkor amikor lehetett volna nem tettek a munkahelyükért (nem sztrájkoltak). Na most pont azok nem fognak megállni értük, akik mellett nem álltak ki ők. Kíváncsi vagyok a végére, de nagyon.

petya.bacsi 2009.04.19. 09:15:08

@Kocsivizsgáló80: hát, ha a vízfejet kiszúrják, és kirúgják őket, senki sem fogja sajnálni őket. Amíg a vezér is közel 3,5 millióért "dolgozik" havonta, amikor a legkevesebbet kereső vasutas jó, ha 100-at megkap, addig ne sajnáljam már a vízfejet.

De szerintem ez is látszat lesz csak. Eleve a vezérigazgatónak, egy súlyosan veszteséges cégnél én 700 bruttónál többet nem adnék, ja, és persze prémium sincs. És persze a többi "vezetőnek" sem adnék milliós fizetéseket. Ha meg sír, hogy kevés, menjen el máshová, és dolgozzon ott - ahogy ezt korábban több ember is megmondta.

rickyramirez 2009.04.19. 12:41:04

@petya.bacsi:
" a vezérigazgatónak, egy súlyosan veszteséges cégnél én 700 bruttónál többet nem adnék"
Nem biztos, hogy ez helyes lenne, mert a vasutat ebben a formában sehol a világon nyereségesen működtetni nem lehet (Nyugat-Európában sem). Ehhez jön még az a nehezen behozható lemaradás, amit az elmúlt két évtizedben el nem végzett felújítások, korszerűsítések okoznak. Na most ha ennyi lenne a fizetése (plusz mindenféle prémiummegvonás), akkor ennyiért Heinczinger nem vállalná, ha meg más jönne a helyére, aki ennyiért is csinálná, könnyen előfordulhatna, hogy messze nem rendelkezne azokkal a menedzseri képességekkel, amelyek a jelenlegi vezérigazgatónak megvannak, vagyis még nagyobb lenne a hiány, sőt, a teljes ellehetetlenülés veszélye is fenyegetne! Szóval, nem feltétlenül a vezér(ek) hozzá nem értése miatt van ez a jelenlegi "súlyosan veszteséges" helyzet.

petya.bacsi 2009.04.19. 13:18:02

@rickyramirez: nézd, ilyen gazdasági helyzetben, és ilyen színvonal mellett 3 millás fizetés pofátlanul magas, miközben a legkevesebbet kereső vasutas dolgozó már lassan megélni sem tud. és ugye az adófizetők pénzét tömik ebbe a cégbe, mégsem változik semmi, vagyis de: romlik.

Az átlagembernek nincs prémiuma, viszont gondolom van lakáshitele, rezsije, gyereke, családja, és meg kell élnie.

3 milliós fizetésből én is meg tudnék élni, és nem ijednék meg, ha 4 napos munkahét lenne, és ugrana a bérem 1/5 része, vagy mondjuk a műszakpótlékom.

Szép, hogy most csökkentik 15%-kal a fizetésüket, de az is igazából csak kenegetés, itt drasztikus bérlefaragás lenne. Ne mindig az átlagemberen húzzanak már, húzzanak a vezetőkön is.

Lehetne csinálni valóságshow-t, hogy topmenedzserek hogy tudnak megélni egy átlagember fizetéséből. Elképzelni sem tudják ezt.

Valami a MÁV-val nincs rendben - és ez szerintem vezetőségi hatáskör -, hogy már évtizedek óta rohad az egész, és a színvonal nagyon láthatóan romlik.
süti beállítások módosítása