Anna először szembesült azzal a jelenséggel, hogy a kalauz nem kezeli a jegyet, majd elkéri és visszaváltja. Az egyik kollégám gyűjti című sztori nekem is új, én eddig az oktatásra lesz című dumát hallottam. Úgy látszik fejlődik a világ.... Mellesleg ide kellene egy próbavásárló, aki együttműdödik a jv-vel, majd amikor a pénztárossal dealel a kaller, lebuktatni mindkettőt. Elrettentő lehetne, ha mindketten buknak...
Hogy várhatnánk a MÁV-tól fejlesztéseket, kultúrált körülményeket, tiszta kocsikat, stb stb, ha a céget nem csak a bliccelők, hanem még saját alkalmazottjai is megrövidítik??
Március 13-án kora reggel utaztam Budapestről Tapolcára (180 km 3 és fél óra alatt... a turisztikailag is kiemelkedő Balaton északi partjáról van szó). Jött a kalauz, elkérte a jegyemet, úgy tűnt, hogy ír is rá valamit, hiszen volt toll a kezében, mégis kezeletlenül kaptam vissza, ami kicsit meglepett, de nem foglalkoztam vele. Amikor beértünk Tapolcára, ismét odajött hozzám, és megkérdezte, szükségem van-e még a jegyemre, és nem adnám-e neki ha nincs... Kicsit ledöbbentem, és a kérdésemre, hogy mire kell ez neki, azt volt képes mondani, hogy egy kollegája gyűjti...aha... A kezében már több kezeletlen jegy is volt, amit a többi utastól szedett össze. Közben leszálltunk, és mondta, hogy inkább hagyjuk, mert még a végén meglátnak minket... na szép. Akár ő maga adja el újra őket, akár valamelyik pénztárossal szövetkezik, ez nem semmi, ilyet még nem láttam. Teljesen abszurd, szánalmas és megalázó. Nem is beszélve amúgy a Balaton északi partjának vasúti közlekedéséről..