MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ne haraguggyááá mááá tezsvírem

2009. március 19. - georgejr

Nem egy olyat hallottam, hogy a jegyvizsgáló nem meri elkérni egy-két embertől a jegyét, mivel jobbnak látja, elkerülni a konfliktust. Nem igazán tudom mit lehet ez ellen tenni, de tény, hogy dühítő jelenség, amely egyre gyakoribb... Jelen postban romákról van szó, de még ijesztőbb tendencia, hogy nem romák is viselkednek hasonlóan... 

 

Ma (2009.03.18.) suliból jöttem haza Martonvásári vonattal (Kelenföld 14:45). Már alapjáraton ott kezdődnek a bajok ezzel a vonattal, meg az elődjével is (számomra az a 13:45...tudom tudom van még előtte is egy), hogy tömve van a vonat, ugyanis egyetlen egy FLIRT vonat jön, és hát pont ez a két időpont az, amikor jönnek haza a suliból az iskolások, meg hát ugye egy-két idősebb személy elvétve. Azért vicces a dolog, mert már állítólag egy kalauz is szólt, hogy ez így nem jó, mellesleg a 12:45-ös járat két FLIRT-ből áll, mondanom sem kell alig van rajta ember.
De nem is ezt szerettem volna elmesélni, hanem azt, hogy felszállt két nagyon ''jólnevelt'' úriember. Először semmi probléma nem volt, megkérdezték hanyadik megálló Érd-alsó, mert ott szeretnének leszállni és nem járatosak erre felé. Jó, a srác rendesen válaszolt, megköszönték, eddig minden jó. Aztán, az egyik emberkénk elment a wc-re, erre a másik elkezdett olyan hangosan és olyan alpári módon énekelni, hogy az valami hihetetlen. És jött a kalauz és csittitgatta, jött a válasz: jó jó persze, ne haraguggyááá mááá tezsvírem. Nem telt bele EGY EGÉSZ MÁSODPERC folytatta. És nem szeretném részletezni, milyen volt annak a dalnak a szövegnek nem nevezhető izéje, amit undorító módon énekelt (és még hangosan is mint említettem). Többi utast is zavarta, a kalauz többször visszajött és szólt neki hogy fejezze be, mert rajta kívül sok ember utazik a vonaton, full nyitott utastér, mindenki hallja, csönd. Mellesleg én olvasni szerettem volna, amit hangzavarban nem nagyon tudok rendesen. Már az éneklő emberünk haverja is próbálta csittitani azzal, hogy kezébe nyomott egy üveg TABLETTÁS BORT, igyá tezsvíír. Ennél a rettentő éneklésen és hangzavar csapáson kívül még az a bosszantó, hogy amíg a kalauz társalgott a férfivel, én valahogy mindig őket bámultam, előre elhatároztam hogy megnézem először is hogy van-e jegyük, másodszor is, hogy ha nincs, akkor a kalauz barátunknak mi a reakciója. És akárhogy figyeltem jegy nem került elő, és akárhogy füleltem a csittitgatáson kívül másról nem esett szó. Meggyőződésem, hogy nem volt jegyük, és az is hogy a kalauz nem merte őket megbüntetni, nehogy balhé legyen. Azért itt ennél a pontnál elég ideges lettem.

Először életemben fordult elő velem az januárban, hogy itthon hagytam a BKV bérletemet, a sulit még megúsztam, de hazafele már nem. És megbüntettek, és jó oké a 3 ezer ft bemutatás után még mindig kevesebb, mint a 12, DE nekem miért kéne bármit is kifizetnem, amikor rendes fizető vagyok, és egyszer rossz napom volt, elaludtam, siettem reggel, és itthon maradt a bérletem?

 

Egyébként nekem a 24-es villamoson volt hasonló esetem, de az ellenőr ott még el merte kérni a jegyet, mire a válasz: fáj a kezem, ezért nem tudom elővenni a zsebemből.... És ennyi is volt. Kommentekben

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr421011175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.19. 08:02:01

Tipikus eset. Hőbörögjünk, ergo mi leszünk a problémás utas, ergo nem foglalkoznak velünk. Olyan ez, amikor a romák nagy szájjal neked esnének, persze tettlegesség nem lesz, csak anyázik, káromkodik, fenyegetőzik, és sok embert ez is elriaszt. A korrekt megoldás az lenne, hogy megkérné őket a távozásra, és ha ellenállnának, akkor sokkolóval megküldeni kicsit őket. Sajnos erre most nincs lehetőség Magyarországon. Rendőr mg nincs...

greggrant 2009.03.19. 09:35:57

Következő megállóhoz rendőrt hívni, személyeket a vonatról levitetni. Többször tapasztaltam már, hogy a kalauz a vonaton utazó, szolgálaton kívüli rendőrt megkéri, hogy állítsa szolgálatba magát, és segítsen neki a problémás esetek kezelésében. Persze egy 10 kocsiból álló távolsági szerelvény esetén nagyobb a valószínűsége, hogy találsz rajta egy rendőrt.

PTibor (törölt) 2009.03.19. 13:44:08

Nekem a post vége érdekeseb.
Hogy megint az van, hogy "ők" nem vesznek jegyet, balhéznak és természetesen megússzák. Engem meg megbüntetnek, ha elfelejtek/nem tudok jegyet venni...

Abd 2009.03.19. 13:56:17

nekem ez jött le elsőre. én is szoktam figyelni az ilyen szituációkat.
ergo megállapítható nagy valószínűséggel, hogy volt-e jegy vagy nem.. és nem egyedi esetek! Győr BP vonal. az elözö menetrendi ciklusban, pannonia gyors. fekete nép (kb 20) felszáll. jegy nélkül! láttam öket a váróból folyamatosan. kaller vagy nem foglalkozik velük, vagy ha sok kaller van meg rendőr.... balhézik? de mit tudott csinálni? a köv megálló Bp. volt.. megállítja a szerelvényt hamarabb? ugyan.. 2.ver (kaller mesélte) jobb neki a béke 2.a ver: a 20 fötöl bezsebel összesen(kb) 5-7 ezer forintot oszt jóó van.
ugyhogy a posztíróval egyetértek.
Uj Flirt / Talent motorvonat: kamera van. ergo nem érdekel(ne) a szabályzat stb. Masinisztának szolni, megáll stb ledob nem odavalót és tovább menni!!!!
elgemem van a gyengeelméjűekből, a puhányokbóól. meg tisztességes fizetés kéne nekik is (meg a 3 millió embernek ki dolgozik ) és több jv egy vonaton.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.19. 14:14:18

Győr felé eddig az összes kaller behajtotta a díjakat és jegyet is mellékelt hozzá gépéből. Ez csak a Flirtökre/Talentekre érvényes, a halbikon gondolom jobban félnek és van is mitől.

Alkudozás, kevesebb jegy, zsebre kenőpénz, "de nincsen, értse más meg" semmi nem jött be, addig le sem szállhattak, amíg nem dobták össze a pénzt.

Egyszer kallernő volt, aki nem tudott velük mit kezdeni (nem voltak hajlandóak fizetni) leszállította őket és kedvesen közölte, hogy egy óra a következő. Jó hideg volt odakint.

Az 1-es vonalon valahogy működik. Az ilyenek csak Bicske környékén vannak, de tényleg nem láttam még olyat, hogy 1., nem kéri 2., egyéni akciót (minden második emberkéének) ad 3., zsebre kevesebbet elfogad.

Csak így tovább...

mildi 2009.03.19. 14:53:43

ööö még ijesztőbb, h nem romák is????????? ezt így hogy? inkább ne magyarázd!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.19. 16:23:32

@mildi: :( sajnos egyre tobb ilyet is hallok

mildi 2009.03.19. 17:28:15

@georgejr:
várjál, jogos, én olvastam félre, bocs!!! totál más jött le ebéd után, mint most, hogy aludtam is egyet (éjszakás voltam).
szedd ki a fenébe, vagy hagyd ott okulásként: aludj/igyál kávét, mielőtt billentyűzetet ragadsz! :D

Adani 2009.03.19. 19:06:42

Egyik haver mesélte, h IC-n látott olyat, h jött a kaller és a C kategóriások közölték ,h nincsen nekik. Kaller kérdése: Ok, pótdíj és vesznek tőle vagy leszállnak. Ők leszállnának ( gondolták úgyse áll meg egy darabig). Kaller telefont elővesz és átszól a mozdonyvezetőnek. Pista, álljunk meg egy pillanatra. Vonat megáll, kitessékeli az ajtón, erre futnak a következő ajtóhoz, de a kaller a kulcsával központilag reteszeli és indul a vonat tovább. Ők meg maradtak a puszta közepén és gyalogolhattak a következő állomásig. Ha nem is teljesen szabályos, de így kell csinálni.

Nagymoli 2009.03.19. 19:57:15

@Adani: Ez tetszik, megnéztem volna :-D

IPG 2009.03.19. 22:21:03

Múltkor lerakta a romát Diósdon a kaller, mert nem volt elég pénze jegyre... igaz az egyedül volt. (40a)

combo 2009.03.20. 16:33:44

A Tapolca-Budapest gyors ütemes menetrend szerint közlekedik, 6 órás ütemmel. :-)

Tadzsikisztán 2009.03.27. 20:52:33

Szintén ezen a vonalon 14-én este utolsó vonat 23:38-kor. Déliben felszáll egy 40 fős árpád sávos zászlós kitűzős banda.
Természetesen nem volt jegyük. Így kelenföldnél kiszól a kaller hogy ne indítsa még a vonatot. Pont volt 2 biztonságis is a vonaton akik csak Kelenföldik mentek volna azoknak is szólnak. De 40 fő 4 ellen még így is...
Természetesen basztak leszállni. 30 percbe telt mire kijött a rendőrsé és lekapták őket. Közben majdnem összeverekedtek ott egy csajjal aki meglepő módon nagyon vehemensen szidta őket pedig elég szálka vékonyka volt, hogy miattatok állunk bazmeg.
Szóval azért leszállítanak is néha! De ez kaller függő.
süti beállítások módosítása